| Forfatter |
|
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Zanetti skrev:
| Jeg har lige en tilføjelse: DALI Concept 2. Hvordan er den i forhold til de 3 andre jeg nævner? |
|
|
Anderledes!  
...ah, just kidding. Smut ned i klubben og få en prøveopstilling med en evidence og en Dali Blue/concept og døm selv hvilken kombination der lyder mest sammenhængende.
Angående din placering så skal du overveje kraftigt om de store (2002/concept2) kommer til at skyde over hovedet på dig - eller som du kan kringle en placering der giver dig en ambience stemning. Allerbedst kunne du måske låne et sæt ekstra højttalere (af venner/bekendte) og prøve det af derhjemme.
|
|
|
Jeg har vel en 20-30 cm at gøre godt med før det ryger skyder over hovedet.
Jeg har faktisk selv nogle gamle Arcam Delta 2 stående, de er en smule dybere en Dali'erne.... har også tænkt at skulle prøve med dem, men det kræver meget lange kabler som jeg ikke har endnu. Men måske man så skulle investere i dem før jeg køber højtalerne... så jeg kunne prøve mig frem.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville da være en go' ide!  Alternativ kunne du købe 10m almindelig "lysnet" ledning til en 50'er bare for at prøve forskellige HT opstillinger. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Det ville da være en go' ide! Alternativ kunne du købe 10m almindelig "lysnet" ledning til en 50'er bare for at prøve forskellige HT opstillinger. |
|
|
Er det virkelig noget der duer??? Har jeg aldrig tænkt på....
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
CHTT skrev:
Det ville da være en go' ide! Alternativ kunne du købe 10m almindelig "lysnet" ledning til en 50'er bare for at prøve forskellige HT opstillinger. |
|
|
|
|
|
Nope det duer kun til forsøg, men hvis du "bare" skal teste opstillinger er det jo fint nok, men i længden må du købe noget rigtigt højtalerkabel. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Zanetti skrev:
CHTT skrev:
|
|
|
|
|
Nope det duer kun til forsøg, men hvis du "bare" skal teste opstillinger er det jo fint nok, men i længden må du købe noget rigtigt højtalerkabel.
|
|
|
Ja, det er jeg godt klar over, men troede ikke der ville komme noget der ligner lyd ud af sådan noget... men selvfølgelig materialerne er jo næsten de samme! 
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 04 Juni 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, i højtaler kablet er der "bare" brugt noget mere rent kobber (tror jeg  ), Bruger selv noget 2x4mm2 fra DLT som man også bruger til diskohøjtalere. Det funker fint til mit brug. Tror det kostede en 15kr meteren __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juni 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
tonyax skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
|
Nope det duer kun til forsøg, men hvis du "bare" skal teste opstillinger er det jo fint nok, men i længden må du købe noget rigtigt højtalerkabel.
|
|
|
Ja, det er jeg godt klar over, men troede ikke der ville komme noget der ligner lyd ud af sådan noget... men selvfølgelig materialerne er jo næsten de samme! 
|
|
|
Jo selvfølgelig duer det! Der kommer da lyd ud af kasserne. Det er jo også kobber i almindelig lysnetledning . Du kan altid opgradere med rigtig HT kabel senere for at få det fulde udbytte af højttalerne. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge HIFI-klubben så har modellerne følgende enheder:
R1000'eren: 1"/5"/5"
2002: 1"/6,5"
Evidence 370: 0,75"/6,5"
At R1000'eren har to basenheden i forhold til de to andres en har det ikke noget at sige?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
|
At R1000'eren har to basenheden i forhold til de to andres en har det ikke noget at sige?
|
|
|
Jo, men ikke meget, da den ene enhed er en slaveenhed (ingen power ). Der er stadig ingen bas af betydning. 2002'eren går noget dybere og 370'eren endnu dybere...
Men egentlig, så har både 870, c70 og R1000 alle 5" enheder til mellemtonen, hvilket har giver en udemærket samklang . Jeg vil ikke tøve med at anbefale R1000 som film HT, især med de placeringsvanskeligheder du har. Så det er op til dig om du synes den dækker et SACD/DVD-A behov... __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er ikke andet for end at lytte... undrede mig bare en smule!!
Noget lidt andet... på min 870'ere har den ene menbran et mindre hak ind, er det noget der betyder noget? og skal man være spcielt forsigtig ikke at støde diskanten?
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ikke lige udtale mig om hvordan den spiller med Evidence 870, da mit budget kun rakte til brugte 8008, men jeg har 2002 som baghøjttalere, og dem er jeg usædvanligt godt tilfreds med
Spillede dem til ved at sætte dem om som fronter og hørte nogle koncerter, og blev faktisk meget overrasket over hvor meget lyd der var i de små kasser
Jeg har dem til at spille på tværs bagved, men kun lidt over øre højde, og det virker alle tiders her. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 08 Juni 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
Skal ikke lige udtale mig om hvordan den spiller med Evidence 870, da mit budget kun rakte til brugte 8008, men jeg har 2002 som baghøjttalere, og dem er jeg usædvanligt godt tilfreds med Spillede dem til ved at sætte dem om som fronter og hørte nogle koncerter, og blev faktisk meget overrasket over hvor meget lyd der var i de små kasser Jeg har dem til at spille på tværs bagved, men kun lidt over øre højde, og det virker alle tiders her. |
|
|
Hvordan har du hængt dem op på væggen?
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 04:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
|
Jo, men ikke meget, da den ene enhed er en slaveenhed (ingen power ). Hvad dælen laver den så??? Der er stadig ingen bas af betydning. 2002'eren går noget dybere og 370'eren endnu dybere... Hvilken af disse to vil du tro går dybest?
Men egentlig, så har både 870, c70 og R1000 alle 5" enheder til mellemtonen, hvilket har giver en udemærket samklang . Jeg vil ikke tøve med at anbefale R1000 som film HT, især med de placeringsvanskeligheder du har. Så det er op til dig om du synes den dækker et SACD/DVD-A behov... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Morten Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 311
|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
| Hvordan har du hængt dem op på væggen? |
|
|
Hylder
Men hvis du alligevel har tænkt på at skrue et beslag i dem, og ikke har brug for at dreje dem, så kan du spare en del knaster ved at købe 1 stk jern beslag pr HT i fx harald nyborg for 5kr stk -> 1 skrue i HT og 1 skrue i væggen over HT. Så kommer de heller ikke til at flagre ud fra væggen. __________________ Individer, der residerer i transparente silikatbaserede domiciler, bør ikke tilrådes, at accellerere større eller mindre objekter af geologisk oprindelse.
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juni 2004 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zanetti skrev:
CHTT skrev:
Zanetti skrev:
|
|
|
|
Jo, men ikke meget, da den ene enhed er en slaveenhed (ingen power ). Hvad dælen laver den så??? Den giver en smule mere bas, lidt ligesom en basport bare anderledes Der er stadig ingen bas af betydning. 2002'eren går noget dybere og 370'eren endnu dybere... Hvilken af disse to vil du tro går dybest? Helt klart 370'eren!
Men egentlig, så har både 870, c70 og R1000 alle 5" enheder til mellemtonen, hvilket har giver en udemærket samklang . Jeg vil ikke tøve med at anbefale R1000 som film HT, især med de placeringsvanskeligheder du har. Så det er op til dig om du synes den dækker et SACD/DVD-A behov... |
|
|
|
|
|
__________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 03:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
|

Pas på det smitter!
Angående valget så skal du nok en tur omkring klubben og teste. Men SWA15 kræver et stort rum!
Så med SWA12 klarer man sig OK et stykke af vejen. Men den går ikke meget dybere end 870'erne. (35Hz)
Ellers er der jo mange andre subs derude... hvilke tænker du her på??
|
|
|
Hvis SWA12 ikke går dybere end 870'ere skal jeg vel op i SWA15 for at mærke sub'en i systemet så. Jeg ved godt at den selvfølgelig giver mere power, men sub'en er jo til for at give den ekstra bas?? Men på den anden side jeg kan vel også rende ind i et "for-meget-bas-problem"?
|
| Til top |
|
| |
CHTT Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2004 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naahj, det passer ikke helt at du ikke kan mærke den: den giver jo ekstra volumen ved de lave frekvenser så man kan godt høre den . Du skal også regne med at den kan give mere lyd fra sig i bunden, pga. egen forstærker, end dine 870'ere spændt for din receiver.
Derudover kan du sagtens rende ind i et "for-meget-bas-problem" som kræver omhyggelig placering - især med en SWA15.
Alternativer kunne være Audio Pro (se Tapeconnection), System Audio (SE200) og B&W's 650/675'ere. __________________ AVI + Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
CHTT skrev:
| Derudover kan du sagtens rende ind i et "for-meget-bas-problem" som kræver omhyggelig placering - især med en SWA15. |
|
|
Tror også det bliver en SWA12 og på brugtmarkedet findes den også til fine priser...
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 05 Juli 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er egentlig den dybere mening med at SWA-15 ikke er magnetisk afskærmet i forhold til de andre og mindre modeller??
Og er de andre så meget afskærmet at de uden videre kan placeres ved siden af TV'et??
|
| Til top |
|
| |