| Forfatter |
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du overvejer SWA-15, så giv Jamo D6 et lyt, der ret ens i konstruktion og lyd
__________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ingeniøren:
Af de tre nævnte sub'er i din første indlæg vil jeg klart anbefale Yamaha'en. Den er kanon god til film og efter min mening kan den også bruges til musik. (Yami'en har to indstillingsmuligheder en til film og en til musik). Til sidst og ikke mindst kan du købe den for ca. 5500 Kr. i tyskland (ink. fragt og forsikring).
|
| Til top |
|
| |
Johansen Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg kigge og lytte lidt på B&W ASW650, da den ikke er voldsomt dyr og den er mere bio sub end musik sub ,der med ikke sagt at den ikke kan spille. Jeg har selv haft SWA-12 og grunden til at jeg skiftet var at den ikke gik dybt nok og for meget bulder. __________________ Mvh.
J. K. Johansen
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frandsen skrev:
| Heys!
Jeg syntes nu at den buldrer som bare pokker når den nu skal det! |
|
|
Jeg betvivler ikke at SWA12 er en rigtig god sub (der er mange der roser den), men hvis det er sandt så må 'storebroderen' jo være endnu bedre.
Min grundlæggende bekymring er nok at jeg næsten lige har købt en AW10, som jeg syntes er for 'lille', jeg vil hellere købe en der er lidt for stor (og evt skrue lidt ned), end jeg vil risikere at købe noget jeg finder utilstrækkeligt med tiden (regner snart med at flytte og indrette bio-kælder).
Ang. placering, så har jeg pt. ikke de store mulighedder for variation . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten Nielsen skrev:
Det er ikke kun hvor dybt den går, men hvordan den gør det. Hvor højt og præcist kan de fx gengive et brag ved 35hz hver for sig?
|
|
|
Hørt! Ellers ville min AW10 også yde det samme som en SWA12....
Men det kan vel ikke bruges som argument for at SWA12 skulle være bedre end SWA15 ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
keyvan skrev:
|
Hej ingeniøren:
Af de tre nævnte sub'er i din første indlæg vil jeg klart anbefale Yamaha'en. Den er kanon god til film og efter min mening kan den også bruges til musik. (Yami'en har to indstillingsmuligheder en til film og en til musik). Til sidst og ikke mindst kan du købe den for ca. 5500 Kr. i tyskland (ink. fragt og forsikring).
|
|
|
Hvor...?
Jeg kan ikke finde den til den pris. Hvis man glemmer prisen, vil du så stadig mene at YST1500 er bedre end SWA15 ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan f.eks. kigge på ebay.
Du skriver: "Hvis man glemmer prisen, vil du så stadig mene at YST1500 er bedre end SWA15 ??" Ja det vil jeg mene.
Men jeg må huske at skrive at jeg har ikke sammenlignet de 2 subb'er hjemme ved mig selv, derfor sammenlignings grundlaget er ikke godt nok (Jeg har lyttet til Dali'en hos en forhandler).
Samtidig bør jeg huske at skrive, at jeg har lavet test med nogen dyrere sub, hvor efter min mening Yami'en var bedst (Den anden sub var/er ca. 10000 kr. dyrere end yami'en). Efter min kammerats mening så var de lige gode. (det skal han sige for han ejer jo den dyre sub fra M&K).
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juni 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juni 2004 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil have noget der rykker skal du have en Infinity Intermetzo 1.2. Den er desvære udgået men det er den samme som deres Prelude.
Den kan levere 105db ved 20hz, hvilket også er spesifikationerne til en THX biograf, ikke hjemme i stuen.
www.audiovision.dk har statig en tilsalg til halv pris. Infinity laver også andre og de er tæske gode, og så er der rumkorection, så man kan få den til at lave alle tonerne under 100hz uden bulder.
Tag et kig på dem før du gør noget andet.
|
| Til top |
|
| |
Tiger Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var dig ville jeg tage et kig på Dali Suite S1,2 subwooferen, det er en utroligt overset subwoofer, der klarer jobbet ret godt. Den har en 12" enhed, og en forstærker på 200W, så der er nok med power til at holde enheden i et jerngreb.
desuden koster den omkring de 5000kr. hvilket er sølle 1000kr. mere end SWA12, og så får man en sub der er meget overlegen i en direkte sammenligning.
Ellers skal du tage et lyt på Helicon S600, den ka spille bas så taget flyver af huset ;)).
Tiger
|
| Til top |
|
| |
Mcfly Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 06 Juni 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audio pro Sub Impact er på tilibud hos tapeconnection til 3000,- Det er en 12" med 200 Watt forstærker.
Audio pro laver geniale subs, der til prisen, efter min mening, er svære at konkurrere med.
Jeg har selv en Sub Focus til afprøvning, og den gør det utroligt overbevisende. Den er dog god både til musik og film...
__________________ Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |