Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: useriøst… (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

det kan sq godt være de hader mig, men det må da være bedre at sælge lidt billigere og beholde kunden, end han går et andet sted hen og handler. hellere tjene lidt mange gange end meget 1 gang

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Dohh: he he.. nu har jeg bagtalt din elskede klub igen ? læs lidt længere tilbage i tråden hvor jeg skrev jeg heller ik kan se hvordan det skulle være HK´s skyld !!!!   du må meget gerne læse og forstå det denne gang !   

synes bare du er sjov, lidt sødt den måde du altid skal forsvare din klub    alt for nusser den måde hver eneste lille kommentar om hk skal igennem en lang proces fra din side for at se om det kan tolkes som den mindste smule negativt, og hvis det er, ja så køres den helt store propaganda maskine frem på forreste række     dont ever change 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

haaha...godt så... den havde jeg misset - stridsøksen bliver lagt tilbage igen!  

PAS PÅ I ANDRE!!

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 Juni 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Hej

Jeg er en af de smarte der har valgt at købe en SDA 2175 til fuld pris og den spiller skam fint sammen med mine nye VA Strauss.

Tillykke - du har købt den mens den var noget værd....

Klubben er desværre ikke hvad den har været - mener jeg. Se bare på deres sortiment. Jeg talte (for sjov) for et årstid siden hvor mange forskelige højttalere det var på programmet. Jeg tror jeg kom til ca 60 - fuldstændig vanvittig. Jeg tror man uden videre kunne koge udvalget ned til 20 og stadig være godt dækket ind.

Beklager at det blev lidt OT, men sådan kan det jo gå.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Bent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Sendt: 04 Juni 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:

tja  surt for søren hvis han ik får kompensation. iøvrigt vil jeg da lige sige at hvis man ik kan prutte om prisen i en given forretning, så går man da hen i en anden.som udgangspunkt skal man da min. have 25% i rabat på listeprisen i enhver hififoretning.bortset fra der er det eneste hifiklubben sælger som jeg kan bruge er deres vmacoustic cdhylder, som lige har fået en 50er oveni.......

Det må jo være fordi de udelukkende sælger varer med en meget høj avance, det sted du handler. Det var måske mere interessant, hvis det var kvaliteten og ikke avancen, der er den afgørende faktor for hvad der forhandles.  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg kan huske for ca. 15 år siden satte HIFI-klubbben prisen ned på Denons topmodel CD-afspiller (DCD3300). Den faldt fra 12.000 kr til 8000 kr, mener jeg. Det gav også et større ramaskrig blandt de der lige havde købt. Der kom en forklaring i Audiovisen om at det var Denon der havde sat prisen ned, og man blot havde valgt at lade denne rabat gå videre til forbrugeren. En forklaring jeg synes var fornuftig.

Som kunde der lige havde købt, ville jeg synes det var vildt ærgeligt. Men jeg ved ikke hvad man regner med fra forretningens side? Skal det være forbudt nogensinde at sætte priserne ned? Og hvad gør man når nye modeller er både billigere og bedre end de gamle?

Udviklingen er medvirkende til at alt bliver billigere. Det betyder nødvendigvis at forbrugerne taber penge med tiden. Det er altså bare noget man må lære at leve med!

mvh

Svend P (der tabte 22.000 kr på et år på en LCD projektor pga. udviklingen!)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Søren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Sørme om jeg ikke fik hele forskellen mellem ny og gammel pris retur. 6099,- herlige danske kroner ;-)

FIN SERVICE FRA TACT OG HIFIKLUBBEN. Det kan betale sig at være vågen og brokke sig lidt  

TacT SDA 2175 kan anbefales. Giv den et lyt. Jeg synes allerede til 15000 at den var et hit og det er den stadig til 8900,- !!!!!!!!

Søren 

Roksan TMS3/Artemiz, Koetsu Rosewood Signature, NLE 22 RIAA,
AMR DP-777 dac
Pass Labs Xp20
Pass Labs XA100.5
VA The Music
Til top Vis Søren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

det var da glædeligt 2175 er den ikke lidt lys i klangen? eller bare neutral?

igen ingen grund tilover hfk, tilfredse kunder kommer man længst med

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Johansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Tillykke med det, det må man kalde fin sevice taget i betragtning at det er over 2 mdr. siden at du købt den.

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Søren skrev:

Hej Alle

Sørme om jeg ikke fik hele forskellen mellem ny og gammel pris retur. 6099,- herlige danske kroner ;-)

FIN SERVICE FRA TACT OG HIFIKLUBBEN. Det kan betale sig at være vågen og brokke sig lidt  

TacT SDA 2175 kan anbefales. Giv den et lyt. Jeg synes allerede til 15000 at den var et hit og det er den stadig til 8900,- !!!!!!!!

Søren 

HK og TacT. det er der sgu nogen der kunne lære af !

og tillykke til dig.

hvad skal de bruges til ?

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Sam25 skrev:
den TacT er kommet med er tæt på 50% sænkning. nok ikke noget der bare kommer pludseligt, men planlagt over en tid. der er intet ændret, der er ikke kommet nye modeler, eller andet. bare pludselig 50% fast rabat. det er noget andet med pc osv osv. og ikke så tit 50% prisfald. så den mener jeg ikke holder. men så kan du og jeg jo bare være glade for at vi ikke er blevet tørret. men tror du vi have se på samme måde på det. hvis vi havde ? næppe.

Hvis du gik op i noget edb sjov (aner ikke om du gør), så ville du da sidde med tudefjæs hver uge. Prøv tilmeld dig nyhedsbrev fra edbpriser.dk og se hvordan der hver uge er prisfald fra 20~50%.. har endda set prisfald på over 70%!

Til dig kan jeg kun anbefale:

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:
Sam25 skrev:
den TacT er kommet med er tæt på 50% sænkning. nok ikke noget der bare kommer pludseligt, men planlagt over en tid. der er intet ændret, der er ikke kommet nye modeler, eller andet. bare pludselig 50% fast rabat. det er noget andet med pc osv osv. og ikke så tit 50% prisfald. så den mener jeg ikke holder. men så kan du og jeg jo bare være glade for at vi ikke er blevet tørret. men tror du vi have se på samme måde på det. hvis vi havde ? næppe.

Hvis du gik op i noget edb sjov (aner ikke om du gør), så ville du da sidde med tudefjæs hver uge. Prøv tilmeld dig nyhedsbrev fra edbpriser.dk og se hvordan der hver uge er prisfald fra 20~50%.. har endda set prisfald på over 70%!

Til dig kan jeg kun anbefale:

flot billede ! er det hjemme fra køkkenbordet ?

edb priser vs. hifi prisers pludselige prisfald. selvfølgelig er der noget om det. men 1. det ved "man" om edb udstyr 2. sker det med ting til 16000.- som pludselig koster 9000.- 3. sker det med total identiske produlter ?

mvh Peter

ps: fås Tudekiks som Grovtudekiks, hvis det er rigtigt slemt ?

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Kan ikke skaffes som grovtudekiks, men de kan, så vidt jeg er orienteret, skaffes med klid, hvis man også får mavebesvær over prisfaldene.

Billigere ting på IT siden falder skam også:
Citér:

www.nexian.com/product/nexipak.asp
Normalpris er kr. 995,- og her er prisen endda inkl. fragt.
nu:
Pris: 395 kr. inkl. gebyr, moms. forsendelse mm.

Ohh, ja, det er godt det er lørdag, fordi:

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 05 Juni 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej til jer alle.

Jeg er relativt ny her på forummet, i hvert fald til at kommentere tråde som denne og jeg må sige at jeg er ikke så lidt skuffet.

Handel og vandel er noget som i hvert fald her i jylland har været en permanent faktor om så man handler hifi, biler, computere eller hvad nu. Det eneste man aldrig prutter om, er prisen på fødevarer i supermarkederne, da man med garanti aldrig ville komme ud af butikken. Prisnedsættelser, selv af størrelsesordner som denne, er relativt almindelige, de vil helt sikkert komme i fremtiden også, og jeg, måske som den eneste, gider ikke høre på alt det brok over noget som i virkeligheden er ligeså naturligt som at bøvse når man har drukket en cola. Dog forstår jeg da sådanset udemærket de mennesker som har købt varen kort tid inden den faldt, og har fuld sympati med dem, men reelt mener jeg faktisk ikke at man hverken kan eller bør forlange så meget som en skid af forhandleren, for alt hvad han gør er at sælge sine varer efter de regeler han nu har at gøre med. Det er bare ærgeligt. Sammenligningen med EDB branchen er egentlig ret reel, da nøjagtig de samme regeler gør sig gældende her, bortset fra at det efterhånden er mere eller mindre almindelig viden at priserne i den branche har det med at falde drastisk over relativt kort tid, men der findes dog også eksempler på det modsatte, eksempelvis steg ram med noget nær 100% for relativt kort tid siden, for så siden dog at falde lidt igen.

Inden så længe vil vi alle opleve en prisstigning på en stor del produkter, da den amerikanske dollar er i fremgang, skal vi så også høre på et ramaskrig uden lige fra sam25 over at Cerwin Vega stiger med 30% og Harman Kardon går samme vej, for om 7-8 måneder at sætte prisen betragteligt ned fordi der kommer nye modeller og afløser dem? Er vi så i virkeligheden ikke igang med en evighedsdiskussion som uden tvivl er spild af vores allesammens tid hvor vi burde have lyttet til noget god musik i stedet?

MVH

Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Morten Nielsen skrev:
Kan ikke skaffes som grovtudekiks, men de kan, så vidt jeg er orienteret, skaffes med klid, hvis man også får mavebesvær over prisfaldene.

Billigere ting på IT siden falder skam også:
Citér:

www.nexian.com/product/nexipak.asp
Normalpris er kr. 995,- og her er prisen endda inkl. fragt.
nu:
Pris: 395 kr. inkl. gebyr, moms. forsendelse mm.

Ohh, ja, det er godt det er lørdag, fordi:

du er lidt af en expert på tudekiks området. jeg ved minus om dem. så jeg  må tage din ord for gode vare

det er nexian tilbud, er det over en nat, samme butik, og den eneste der sælger det ?

for det er vel det der er problemt med HK og Tact, de er de eneste der sælger dem, og alt andet lige, er der jo en vis integration i ejerkredsen. der er jo ikke tale om at elgiganten pludselig sælger noget til 9000.- som Fona ugen før solgte til 16000.-

din graf...øh, bliver din 3 årige søn ikke sur over du hugger hans tegninger, eller er der lidt med grov motorikken  hvad står der på X of Y axen. (titlen er næsten læsbar)

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:

Hej til jer alle.

Jeg er relativt ny her på forummet, i hvert fald til at kommentere tråde som denne og jeg må sige at jeg er ikke så lidt skuffet.

Handel og vandel er noget som i hvert fald her i jylland har været en permanent faktor om så man handler hifi, biler, computere eller hvad nu. Det eneste man aldrig prutter om, er prisen på fødevarer i supermarkederne, da man med garanti aldrig ville komme ud af butikken. Prisnedsættelser, selv af størrelsesordner som denne, er relativt almindelige, de vil helt sikkert komme i fremtiden også, og jeg, måske som den eneste, gider ikke høre på alt det brok over noget som i virkeligheden er ligeså naturligt som at bøvse når man har drukket en cola. Dog forstår jeg da sådanset udemærket de mennesker som har købt varen kort tid inden den faldt, og har fuld sympati med dem, men reelt mener jeg faktisk ikke at man hverken kan eller bør forlange så meget som en skid af forhandleren, for alt hvad han gør er at sælge sine varer efter de regeler han nu har at gøre med. Det er bare ærgeligt. Sammenligningen med EDB branchen er egentlig ret reel, da nøjagtig de samme regeler gør sig gældende her, bortset fra at det efterhånden er mere eller mindre almindelig viden at priserne i den branche har det med at falde drastisk over relativt kort tid, men der findes dog også eksempler på det modsatte, eksempelvis steg ram med noget nær 100% for relativt kort tid siden, for så siden dog at falde lidt igen.

Inden så længe vil vi alle opleve en prisstigning på en stor del produkter, da den amerikanske dollar er i fremgang, skal vi så også høre på et ramaskrig uden lige fra sam25 over at Cerwin Vega stiger med 30% og Harman Kardon går samme vej, for om 7-8 måneder at sætte prisen betragteligt ned fordi der kommer nye modeller og afløser dem? Er vi så i virkeligheden ikke igang med en evighedsdiskussion som uden tvivl er spild af vores allesammens tid hvor vi burde have lyttet til noget god musik i stedet?

MVH

Jacob V.

ikke fordi det kommer mig meget ved eller jeg skal svare for sam25. men 1. HK og TacT har altså betalt bla. Søren diffen, og 2. deres ejerfohold må betyder at HK nok var bekendt med at der var noget på vej. det er vel også derfor 1. er tilfældet.

hvis i jyder ser anerledes på den slags så fint, men på sjæland har vi noget der hedder moral

nej seriøst, jeg mener deres, HK og TacT indbyrdes forhold ændre lidt ved hele situationen.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juni 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Y aksen:
smart
dumb

X aksen
woke up - lunch - read this post

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes