Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Specielle netkabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Det bliver da sjovere og sjovere det her.....

Jeg tro efterhånden at Langsom er Jonas Bojer i forklædning .  Diskussioner bliver startet for diskussions skyld og ikke emnet.

Hvem husker ikke korstoget mod hifi klubben, der kørte fuldstændigt af sporet. 

Senere gik det så ud over "de dyre"dvd-afspillere.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9990&PN =0&TPN=1

Bemærk, i den ovenstående tråd, hvorledes Ronins fine og sagligt velfunderede indlæg maner de fleste af Langsoms hjemmebryggede teorier til jorden. Og læg lige mærke til, at der efterfølgende ikke kommer et pip fra langsom.

Nu skal det altså "gå ud over" kablerne.  Det er så her, at jeg finder denne tråd ganske komisk, da Langsom fik svar på tiltale for lang tid siden!

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10594

Her bliver hans "udfordring" mht. blindtest jo taget op, men hvad sker der....intet!  Og igen bliver Langsom tyst som graven......

I stedet oprettes en ny tråd, så Langsom kan sprede sin hidsige røst igen.  Vi mangler da næsten et Spam forum efterhånden!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

dige skrev:
Det nytter ikke at spørge hinanden om man tror det ville blive bedre om man havde specialkabel helt hen til elværket. Fordi det er en situation der ikke kan opstå.

Og dog! Man kan jo købe sin egen generator og trække specielle teflon kabler direkte hen til sit stereo-anlæg. Måske jeg kunne tage patent på denne idé? Og hardcore hifi-nørder kunne diskutere helt nye tweaks såsom at eksperimentere med forskellige slags benzin til generatoren (Q8 giver måske bedre lyd end Shell o.s.v).

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Og dog! Man kan jo købe sin egen generator og trække specielle teflon kabler direkte hen til sit stereo-anlæg. Måske jeg kunne tage patent på denne idé? Og hardcore hifi-nørder kunne diskutere helt nye tweaks såsom at eksperimentere med forskellige slags benzin til generatoren (Q8 giver måske bedre lyd end Shell o.s.v).

ha ha ha

som jdg1 indikerer,

så er vi ved at nå grænsen... jeg mener selv vi er forbi det niveau der hedder at skyde gråspurve med kanoner, og nu har bevæget os over til (og nu får jeg sikkert en advarsel et eller andet sted fra ..) :

rent flueknepperi.

nåh ja, kan kun give OceanMan ret i hans "summa"

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

perejvind skrev:

ha ha ha

Jamen hvorfor ikke? Hvis det virkeligt betyder noget hvilket isolationsmateriale der er brugt på strøm-kablerne og hvis indstråling kan farve lyden så burde en generator da være det ultimative. Man kunne jo evt. bruge et dobbeltskærmet strømkabel hele vejen fra generatoren og ind til stereoanlægget. På denne måde ville man jo kunne undgå al indstråling og støj.

Selvom man udskifter el-kablerne i sit eget hus, så vil dette jo ikke fjerne den indstråling der allerede er sket på vejen fra elværket fra andre kabler / radiosendere m.v.

Det med benzinen var selvfølgeligt en spøg. Jeg mener personligt at det med at udskifte installationskablerne er virkningsløst og rent woodoo. Men *hvis* jeg skal prøve at sætte mig ind i tankegangen så mener jeg selv at min idé med generatoren må være genial. (Jo-jo nogen skal jo sige det )

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Den tråd her er for langt ude nu, hvis i spørger mig.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg blev godt træt af denne tråd da jeg nåde halvejen, jeg vil bare lige sige at jeg fik bedre lyd da jeg skifted til enkel tråd 2,5mm2 forhold til disse standardt kabler man får med, jeg bruger NKT 2,5mm2 til efekforstærkeren og 1,5mm2 til cd´en min forforstærker er påsiv og jeg er tilfres.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej.

udstrålingen fra kablerne er blevet nævnt flere gange i denne tråd.

Der tales om udstråling af støj fra lysnettet..

Langt den største udtråling er vel 50Hz eller har jeg misforstået noget ? Hvis det er 50 Hz støj der bliver dæmpet vil en generator eller for den sags skyld et netstøjsfilter ikke hjælpe. Her er eneste løsning vel et godt afskærmet kabel ??

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Tja, det lader til at mange har en mening omkring Hurtig's strøtanker - men nu har man jo heldigvis lov at have sine meninger her i landet og min mening er helt klart at det ikke er afgørende hvad prisen er, men i høj grad afhænger over hvor tilfreds man er med sit anlæg, jeg kunne nu ikke finde på at give 500kr/meteren, der må være andre steder hvor man kan bruge sine penge for at optimere sit anlæg, hvis man kan nå et tilfredsstillende resultat for 25kr/meteren så kan man nok finde et andet sted at bruge nogle skillinger.

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg læste engang en artikel om en tysker der havde sin egen generator i kælderen!!!!, så den ide er brugt

Hvis jeg skal komme med mine egne oplevelser af netkabler, så vil jeg sige at der er en forskel.

Da jeg gik fra standard nerkabel overtil Cardas Golden Pover på min daværende SiriuS Dm200, fik jeg en helt anden og bedre forstærker. Og jeg vil påstå et det ikke var noget med snob effekt, da jeg siden har skiftet til TMR Nk II, der er meget billigere og enkle at se på, men bedre i mit nuværende anlæg.

Min strøm kommer nu via 3 m. fra vægen til en Einstein fordeler dåse og derfra 1,5 m. til hver af komponenterne, alt strømkabel er fra tyske TMR

perejvind skrev:
dige skrev:
Det nytter ikke at spørge hinanden om man tror det ville blive bedre om man havde specialkabel helt hen til elværket. Fordi det er en situation der ikke kan opstå.

Til top Vis Pihl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pihl

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
StudioSound skrev:

Nåå, Hurtig, så er du ude med riven igen

Det er jo egentligt ikke så interessant hvad du tror, men det kunne da være interessant at høre en melding baseret på nogle seriøse lyttetests. Jeg er sikker på at du kunne låne kabler fra flere forskellige producenter, til forsøg. Måske ville du blive overrasket over resultatet?

Et velkonstrueret netkabel indgår som en del af strømforsyningen, og er faktisk noget af det der ofte giver en ret hørbar forskel.

Man skal da naturligvis være skeptisk, dyrt er ikke nødvendigvis = godt. Man skal på den anden side også passe på med blankt at afvise ting, uden at have erfaringsgrundlaget i orden.

Mvh,

Karsten

Min pointe er ikke, at der ikke er forskelpå kabler. Min pointe er, at hifi-firmaer tager røven på folk, hvis de tager 500,-/meter for et kabel, der kan købes for 25,-/meter hos den lokale elektriker. Er vi ikke enige i det??

Og det med, at et netkabel indgår som en del af strømforsyningen, og at gode kabler derfor giver en hørbar forskel.... vaga vaga vaga....

Har du overvejet hvor dårlig indflydelse de 50 meter standard uskærmet kabel fra stikkontakten hen til sikringsboksen giver?? For slet ikke at tale om den lokale tranformatorstation eller de 50km kabel til el-værkset..... Hvordan er det lige du vil forklare, at en meter woodoo kabel kan rette op på dette???

Og nu kommer et eksempel, som godt gad se din holdning til.... Jeg starter med at lave et generelle antagelser, som du meget gerne må kommentere, da de ligesom er fundamentet for det hele.

Antagelsen 1 er, at såfremt det dyre netkabel vitterligt lyder bedre, så gælder det om at have så korte netkabler som muligt. Og at man ikke kan forbedre lyden ved at sætte endnu mere dyrt netkabel i forlængelse. Dette bygger på en generel antagelse af, at et kabel ikke kan forbedre et signal. Alle kabler vil "forsyrre" signalerne der løber i det, i forskellig gra afhængig af kvaliteten. Er vi enige i det???

Antagelse 2 er, at man ikke kan høre forskel på, om der er 49 eller 50 meter kabel fra stikkontakten til husets sikringsboks. Tænk på, at der alligevel er flere kilometer til den lokale transformatorstation. Og så skulle man jo også kunne høre forskel på, om hele huset blev flyttet en meter tættere på transformatorstationen som måske ligger 10km væk.

OK, så starter vi:

Fra lytterummet og til sikringsboksen i huset, er der benyttet almindeligt NKT standard uskærmet installationskabel. Der er i alt brugt 50 meter kabel. Såfremt man kan høre forskel på netkabler, skulle der så være forskel på om man det sidste stykke benyttede et standard netkabel, eller et dyrt netkabel.

OK...

Meget ofte laver man installationer i huse således, at kablerne er lidt for lange. Så kan man jo altid lave lidt om osv, uden at skulle trække nye kabler.

Min løsning er så, at man udnytter dette til at rykke en meter af kablet ud af stikkontakten. På denne kabelende monterer man så et netstik af ordentlig kvalitet, og sætter det direkte i anlægget. På den måde har man helt sparet netkablet væk.

Iflg antagelse 1 skulle dette give en endnu bedre lyd, end hvis man havde det dyre netkabel i forlængelse som et ekstra led.

Iflg antagelse 2, kan man i øvrigt lægge en ekstra meter kabel ind i væggen, da man jo ikke kan høre om der er 49 eller 50 meter til sikringsboksen.

På den måde behøver man ikke give tusindvis af kroner for et netkabel, da det er meget bedre bare at benytte installationskablet direkte i anlægget.

Er der noget sted i denne argumentation jeg tager fejl???

Jeg håber ikke, at I vil bakke ud af diskussionen.... det er jo en typisk reaktion når folk føler sig pressede, og ved at deres argumentation ikke holder vand.

Beklager hvis der er masser af tastefejl, men mit keboard er gået i no na... det lever lidt sit eget liv i dag, så det skal skiftes ud.... måske kan det skyldes at der er benyttet et dårligt USB-kabel..... OK.... Afslut dårlig humor!

Hej Langsom!

Om der er noget sted i denne argumentation, du tager fejl?

Ja, mange!

Du skriver bl.a.:
"Jeg håber ikke, at I vil bakke ud af diskussionen.... det er jo en typisk reaktion når folk føler sig pressede, og ved at deres argumentation ikke holder vand."

Lad mig i al venskabelighed gøre dig opmærksom på (endnu en gang), at du utallige gange er blevet indbudt til blindtest af kabler og hvad du ellers måtte ønske af flere personer i dette forum.

Men har du taget imod invitationen?

Neeej!

Du har stadig en invitation herfra.

Altså har du mulighed for på et anlæg i +100K klassen at få afløb for dine "ideer", A/B-teste dig gul og grøn, og samtidig høre en masse fed musik.

Jeg skal nok give saltet (og postevandet), hvis blot du husker at tage din hat med!

Så hvad bliver det til...?

Du har jo ikke noget at miste, vel?

Med gæstfri hilsen
G&S
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Jeg stiller meget gerne op, til en ren blindtest af netkabler.

Jeg synes i øvrigt det er sjovt, at der er så mange, der ligesom studiosound har en masse gode undskyldninger for hvorfor blindetst ikke virker. Og her er en sjov tanke....

Vi laver en ikke-blindtest, hvor hifi-hovedet skal teste en standard netkabel, og hans yndlings netkabel, som er påstået meget bedre.

Han får selv lov at sætte kablerne til, og vi starter standardkablet og slutter med det dyre. Men i al hemmelighed når han vender ryggen til for at gå over i sin lyttestol, bytter jeg rundt på kablerne begge gange. På den måde vil han tro han lytter til standardkablet, når han i virkeligheden lytter til det dyre.

Hvordan vil bedømmelsen så blive??? Vil han konkludere, at det første kabel han lyttede til var klart ringere end det andet, fordi han tror han først lyttede til det billige og så det dyre?? Eller vil han strak sige..... "Hhmmm.... besynderligt... det første kabel lyder klart bedre end dit sidste, selvom det første er standardkablet".

Mit bud er, at han vil lave første konklusion... nemlig at hans underbevidsthed siger ham, at det dyre kabel er bedst, og at han derfor påstår at kunne høre at det er bedre... bare en skam at der var byttet om på dem....

Det er netop derfor blindtest er så gode. Man skal jo vurdere lyden, ogblindtesten gør at det udelukkende er lyden man kan bedømme lyden af. Man kan ikke bedømme lyden af kablets udseende eller pris! Men til gengæld kan det jo godt være lidt svært..... når man ikke kan bruge sin forhåndsindstilling!

Er der i øvrigt nogen i århus-området der tør stille op til blindtesten....???

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Hurtig...

Jeg ved efterhånden ikke hvor du vil hen med dine mange indlæg i flere tråde. Når selv vores børn, koner og hunde kan høre tydlige forskelle på netkabler. Hvorfor kan du så ikke bare acceptere det.
Hvis du havde været lidt positiv og fulgt lidt med, havde du da også vidst, at mange folk i flere år har brugt alternative, hjemmelavede netkabler til ingen penge.
Dine indlæg bidrager ikke med nogetsomhelst positivt til den musikglæde, mange af os brænder for.
Jeg er kendt for at udtrykke mig diplomatisk, det vil jeg også gøre her. Jeg synes dine indlæg er enøjede, snævertsynede, fordomsfulde, kedelige, musikglædedræbende, humorforladte, selvhøjtidlige og fordømmende.
Kunne al den energi ikke bruges på noget positvt?
Hvis du hverken bryder dig om musik eller hi-fi og har det svært med det sociale, så skulle du måske overveje et andet forum?

MVH

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo lissom ikke længere nogen hemmelighed at du vil bytte om på kablerne, vel Overlangsom, har jeg lyst til at kalde dig.

Hallo, jeg siger dig at hvis du har tænkt dig at snyde under testen og lave et bytte så holder det ikke. Du må ikke ændre forudsætninger - slet ikke begrundet ud fra din egen usikkerhed på om dit projekt lykkes. Synes det skal afholdes som en blindtest.

Tænk dig hvis alle der kommer den dag faktisk sagtens kan høre forskel og gang på gang udpeger det dyre som det bedste kabel?

I øvrigt ville det være smart om du ikke deltager som kabelstyrer, men på lige fod med andre i panelet. Hav en kammerat til at foretage de konkrete bytterier, eller bedre en uvildig der ikke bytter rundt på tingene efter forudaftalt instruks.

Jeg stiller som sagt tidligere gerne op, og glæder mig til at møde Ghammel og Suhr, hvis det bliver til noget.

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Blindtest er et omfattende emne. Blindtest har sine styrker og sine svagheder. Man kan identificere forskelle, derfor er rækkefølgen f.eks. ikke ligegyldig.

Man "måler" i en blindtest ... medmindre man er meget erfaren ... i forhold til det foregående emne i testen.

Man lytter i forskelle og detaljer og ikke i helheder. Dette rummer risikoen for, at man fejlagtigt kommer til at udnævne en "vinder" blot fordi den har sine styrker i at fremhæve detaljer.

Tilbage står imidlertid ... hvis man ikke kan høre forskel overhoved ... ja så er der et problem et eller andet sted. Det kan så skyldes man ikke kan lytte, ikke er trænet hertil. Det kan skyldes, at systemet ikke kan afsløre disse forskelle, og endelig at der ikke er forskel!

Som akademisk belastet person synes jeg imidlertid man skal have sig for øje, hvad det er man vil have ud af testen - og her hopper kæden af for Hurtig. Han har ikke en open mind, han er ude efter at slagte det dyre kabel.

Det er jo nemt i en blidtest ... man kan bare læne sig tilbage og sige der ikke er forskel .. og så vinder det billigste kabel jo testen.

Det er måske det mindste ... det værste er at motivet er ikke en interesse for om netkabler virker ... det er at gøre "hifi-hovedet", som du vidst så omsorgsfuldt kalder dine interessefæller herinde, til grin.

SATMIT

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se at det er et problem, at jeg bytter rundt på kablerne.... i siger jo selv at forskellen e så tydelig, at både børn og koner kan høre den.... På den anden side siger I også til tider, at den er så lille at man kun kan høre den hvis man selv ved hvilket kabel man lytter til, og det skal være på en reference anlæg.... hvad er rigtigt???

Er der kæmpe forskel, som børn og kone kan høre? Eller er den så lille at man kun kan høre den hvis man ved den er der???

Mit bud er at den er kæmpe stor når man skaloverbevise sig selv om at købe det dyre kabel. Det er den også nårma spørger kone og børn... du får ret og de får fred (jeg har også en gang lavet en demo for min mor, hvor jeg spurgte om hun ikke tydeligt kunne høre forskel på de to kabler.. Det kunne hun sagtens sagde hun.... men det var samme kabel i begge tilfælde.... psykologisk effekt!)! Til gengæld tror jeg lige pludeselig forskellen kan blive meget lille, når man bliver bedt om at udpege den alene ud fra lyden... Det kan mange af jer ikke, og derfor alle undskyldningerne for ikke at lae A-B test.

Jeg ved godt at mange ryster på hovedet, og mener diskussionen er til grin, for i kan sagtens høre når i bytter om til bedre netkabler... Ja... selvfølgelig kan i det.... for i ved jo at i lige har betalti dyre domme for det. Og så vil det jo være en falit erklæring, hvis i ikke kunne overbevise jer selv om forskellen.

Men hvor mange af jer tror helt seriøst i ville bemærke en lydmæssig tilbagegang, hvis konen en mærk aften uden i vidste det, byttede ud til standard netkabler??? Hvor mange ville første gang de lyttede til anlægget sige, at der var noget galt.... Nej vel.... For så ville i jo stadig være overbeviste om, at i lyttede til det dyre kabel, og så er alting helt fint.....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Langsom,

I nogen tilfælde gavner gentagelse forståelsen ... vi har alle forstået hvad dit formål med testen er!

Desværre forstår du ikke helt det folk venligt prøver at forklare dig ... at problemstillingen er mere kompleks end som så, og at vi er herinde for at udveksle synspunkter og lære, og ikke for at hænge andre hifi-hoveder ud!

SATMIT

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Er der ikke een eneste, der kan hjælpe Hurtig hurtigt-den stakkels mand?
Jeg tror desværre ikke min pædagogiske baggrund og erfaring rækker til her.
Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

Ultra Langsom

Nu har flere personer her i denne tråd tilkendegivet at de er villige til at stille op til en "blindtest", hvad så om du fik sat tungen i frigear og lytte seancen på skinner.

Jeg foreslår at vi ikke kommenterer på Hurtig's indlæg indtil han her meddeler at nu har han stedet og tidspunktet for blindtesten, så skal jeg gerne være den første der melder sig, ikke at jeg har påstået at jeg kan høre forskel på noget som helst men det kunne da være rart med lidt handling i stedet for den evindelige hælden vand ud af ørene.

Hvad så Hurtig nu er bolden på din bane halvdel, bliver det mål eller selvmål ?

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

chrhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2004
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Jeg prøvede engang at indsætte et Supra Lorad i mit anlæg. Som hifi interesseret, var et "super" netkabel, lige noget der skulle prøves. Jeg satte netkablet ind i min daværende rør-preamp og begyndte så at lytte. At jeg kun havde eet "super" net kabel, er nok ikke noget der batter i den store sammenhæng, man skal nok skifte alle sine net kabler, samt ledningen fra stikkontakten og hen til fordelerdåsen, skal nok også skftes, hvis man virkelig skulle kunne høre en mærkbar forskel, og dog. Det ene netkabel jeg satte til i mit set-up, gjore ikke det helt sore. Der kom måske en lille smugle mere ro og bassen en lille smugle mere fast, men det var absolut i småtingsafdelingen. Men igen, det var kun et enkelt "super "net kabel jeg prøvede, ud af 6 mulige..

At negligere kablers indflydelse på det samlet lydresultat, er ikke klogt, men selvfølgelig er nogle produkter bedre end andre.

Til top Vis chrhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chrhansen

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 Juni 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har pesonligt heller ikke prøvet så mange netkabler,interessen for det forsvant efter at jeg prøvede et af slagsen til 4000 kroner og lyden blev dårligere af dette kabel.Samme resultat gav det på min fars anlæg, her var et godt afskærmet netkabel taget fra en skivemaskine klart at forestrække.

Dette til trods for mine STORE forventninger til det dyre netkabel sjovt nok.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes