Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Ud med den højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej Drenge - Dolkins kæreste her

Jeg er jo en sjælden gang imellem inde og se hvad der bliver skrevet herinde (Over kærestens skuldre) - dels af nysgerrighed, og dels for at få indsigt i og forståelse for den verden der optager min kæreste så meget.
En verden som jeg ikke har været bekendt med før jeg mødte denne mand.
Jeg må dog sige at de meget få og jeg mener få gange jeg har læst diverse indlæg herinde, har de overrasket mig ved jeres (Undskyld til de af jer der ikke hører til denne kategori) manglende evne til at dele jeres interesse med kæresten.
Noget som jeg tror man skal forstå, som gik op for mig, er at hvis man ikke har lært at høre forskel, på et dårligt og et godt anlæg, så har man heller ingen forudsætninger for at få en OPLEVELSE!!
Og I virker nedladende overfor kvinder og deres evne til at høre god lyd.
Ja de tekniske detajler vedr. udstyret er jeg oprigtigt interesseret i, men da jeg er kvinde er teknikkergenet ikke så veludviklet, så jeg fatter ikke så meget.
Men lyd - DET kan jeg høre!!
Og det kan andre kvinder også!
Som I har ynglingsnumre eller numre med teknisk god lyd, har kvinder også favorit musiknumre.
Prøv at lade hende lege DJ. Så kan du bytte rundt på komponenter/højttalere, så hun får en anderledes oplevelse af musik hun 'tænder' på. Derved kan det være at hun 'tænder' på de forskelle hun hører, og måske lærer at forstå den utrolig spændende verden, som DU lige har åbnet op for hende - muligvis bliver designet så heller ikke så vigtigt
Jeg er VILD med at være introduceret til denne verden af fantastsik lyd. Tak Dolkin! (Dolkin: )

Måske kan I lade kæresterne/konerne læse dette indlæg?

Hilsen
Lady Dolkin. (Som beviseligt kan høre forskel på bl.a. forskellige signalkabler - Dolkin)

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Dolkin skrev:
Hej Drenge - Dolkins kæreste her

Jeg er jo en sjælden gang imellem inde og se hvad der bliver skrevet herinde (Over kærestens skuldre) - dels af nysgerrighed, og dels for at få indsigt i og forståelse for den verden der optager min kæreste så meget.
En verden som jeg ikke har været bekendt med før jeg mødte denne mand.
Jeg må dog sige at de meget få og jeg mener få gange jeg har læst diverse indlæg herinde, har de overrasket mig ved jeres (Undskyld til de af jer der ikke hører til denne kategori) manglende evne til at dele jeres interesse med kæresten.
Noget som jeg tror man skal forstå, som gik op for mig, er at hvis man ikke har lært at høre forskel, på et dårligt og et godt anlæg, så har man heller ingen forudsætninger for at få en OPLEVELSE!!
Og I virker nedladende overfor kvinder og deres evne til at høre god lyd.
Ja de tekniske detajler vedr. udstyret er jeg oprigtigt interesseret i, men da jeg er kvinde er teknikkergenet ikke så veludviklet, så jeg fatter ikke så meget.
Men lyd - DET kan jeg høre!!
Og det kan andre kvinder også!
Som I har ynglingsnumre eller numre med teknisk god lyd, har kvinder også favorit musiknumre.
Prøv at lade hende lege DJ. Så kan du bytte rundt på komponenter/højttalere, så hun får en anderledes oplevelse af musik hun 'tænder' på. Derved kan det være at hun 'tænder' på de forskelle hun hører, og måske lærer at forstå den utrolig spændende verden, som DU lige har åbnet op for hende - muligvis bliver designet så heller ikke så vigtigt
Jeg er VILD med at være introduceret til denne verden af fantastsik lyd. Tak Dolkin! (Dolkin: )

Måske kan I lade kæresterne/konerne læse dette indlæg?

Hilsen
Lady Dolkin. (Som beviseligt kan høre forskel på bl.a. forskellige signalkabler - Dolkin)

Hejsa Lady - fedt med lidt kvindeligt input.

Jeg tror at forklaringen er at 9 ud af 10 ikke har et anlæg der kan (s)pille trusserne af deres koner/kærester - og det er de også selv klar over inderst inde. Når konen forlader stuen hver gang de fyrer Nils Lofgren af for gang nr. 9000, så må der gå et lys op for de fleste.

Min erfaring er at kvinder mærker musikken mere end de lytter til om der er mange detaljer og om perspektivet er flot.

Lidt ironisk er det også min erfaring at det netop er problemet med det meste high-end grej. Det svinger ikke og derved rager det kvinder en høstblomst ligegyldigt hvor meget man prøver at lære dem at lytte efter ping-pong fi-fi.

Faktisk kan alle os nørder lære noget her. Man skal ikke lære at lytte til dyrt grej, det skal kraftedme bare rykke mere end det billige. Og hvis det gør, så skal konen/kæresten sku' nok også bemærke det.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

He he.. fru dolkin.. undskyld jeg opholdt din mand lidt længe  helt ædru var han vist heller ik da han kom hjem..

Det som mange herinde har fundet ud af når de har prøvet netop det ovenstående er at kvinders evne til koncentration ligger på et lavt sted.. man kan desværre ik ordne negle sætte hår, tale med mor og gøre rent samtidig..  personligt har jeg givet op.. men heldigvis er der da undtagelser, men det kræver visse forudsætninger før det kan lade sig gøre, Min kæreste ser desværre musik som noget der skal køre i baggrunden, så hende får jeg aldrig til at sidde stille, (uden at snakke) i mere end to min af gangen.. samtidig med hun regner på hvor mange shoppingture hun kunne få hvis hun solgte mit anlæg mens jeg er ude..

Jeg brokker mig ik over hendes tøj og møbler, hun brokker sig højlydt over alt jeg slæber hjem, helst med fråde om munden hvis jeg har været rigtig uartig

sådan kan jeg lide hende, faktisk en stor del af glæden ved at komme hjem med nyt, er netop hendes reaktion.. man skal altid se hvor langt man kan gå.. perejvin fandt grænsen, og krydsede den med stil

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

hmmm...man kan sige meget om naim's emne har nogen "berettigelse" eller ej (?).........- måske den også retteligt skulle være postet andetsteds......

Men man må konstatere at det ikke er irrelevant at tage ens bedre halvdel i ed FØR man påtænker nyt grej - specielt når det gælder høttalere, som jo nok er det mest "ødelæggende" i en stue-indretning set med quinde-øjne .

Min erfaring har dog vist at en kombination af list & "bestikkelse" samt en vis " Her bestemmer JEG altså, og sådan bliver det" taktik er den bedste.....

Start f.eks. med et par uger ( måneder???) i forvejen med at fortælle, at du - MÅSKE - har overvejet at udskifte med noget der er MEGET bedre.

Selvfølgelig er konens aller-første spørgsmål; "hvor meget fylder de ?"....skarpt forfulgt af næste replik; "de skal ihvertfald ikke fylde mere end dem vi allerede har ? " ( bemærk hun siger..."dem VI har...").

Mit engleblide svar er, at jeg da ikke har noget bestemt i tankerne, da det blot er en tanke, og kan derfor ikke sige noget om størrelsen  ( hvilket naturligvis ikke er heeeeelt sandt, da jeg allerede ved hvilke højtalerTÅRNE jeg har i tankerne... -men det gælder for alt i verden om IKKE at starte et skænderi / skabe en konflikt....ALTID sørge for at den "gode stemning" bliver der... )

Men taktikken er allerede her godt på vej til at lykkedes, da ideen nu er født, og hun/konen/kæresten nu er klar over hvor det bærer hen...

Næste trin - når vi nærmer os den dag hvor de faktisk skal hjem købes - sørger jeg for den "gode stemning" ved at snakke om vi ikke snart skal have nogle nye møbler - et ønske min kone ALTID har   - og sørger for at fortælle at jeg syntes at hun skal bestemme, da hun jo er bedst til at indrette boligen, BARE jeg så for lov til at bestemme over mit EVENTUELLE højtaler-køb.....( som jo er nært forestående )

- Og selv om møbelkøbet oftest kun bliver ved snakken, har taktikken endnu aldrig fejlet, heller ikke da jeg senest købte mine JBL gulvhøjtalere....

mvh.

Jesper/Oldhifinut - som nok syntes at livet som hifi-nørd VAR lettere som ungkarl

De kvinder der tror at de styre ræset må tro om igen. DE KAN/SKAL IKKE BESTEMME hvordan mandens hifi skal stå. Resten af huset kan de gøre med hvad de vil

Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

livet er for kort til at lade en kvinde styrer det , sådan er det bare .

Så du vil altså stritte konen ud, hvis hun nedlægger veto overfor nyt hifi? Det håber jeg da sandeligt ikke. Hverken det første, eller det andet.

[/QUOTE] [/QUOTE]

nej ville jeg ikke , for jeg havde aldrig flyttet sammen med hende hvis hun ville blande sig i det .

sådan er det bare .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Detox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Juni 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

"Trist er det hus, hvor hønen galer og hanen er tavs"
- Kinesisk ordsprog

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

livet er for kort til at lade en kvinde styrer det , sådan er det bare .

Så du vil altså stritte konen ud, hvis hun nedlægger veto overfor nyt hifi? Det håber jeg da sandeligt ikke. Hverken det første, eller det andet.

nej ville jeg ikke , for jeg havde aldrig flyttet sammen med hende hvis hun ville blande sig i det .

sådan er det bare .

Godt ord igen. Min interesse for hifi er kommet efter min kæreste, så vi bliver nok aldrig enige på dette punkt, du og jeg

Til top Vis Clifton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clifton

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 04:11 | IP-adresse registreret  

He he

Hvorfor lider alle de kvinder af penismisundelse ? Det er vi mænd jo ellers eksperter i at give dem....altså p.. Vi må bare erkende, at mænd er bedst til hifi. Vi er også de bedste kokke og en hel del andet. 

Kvinder er jo et helt særligt folkefærd. De møder en fyr, forelsker sig i ham for den han er - bruger så 20 år på at lave ham om til det de gerne vil have - når det så er lykkedes, tja så får han at vide han er for kedelig og de bliver skilt - så møder hun en ny - og starter forfra.......ja ja.De er nogle underlige glatte ål. De smutter lige mellem benene på en og er utrolig svære at fastholde. Vi mænd er kantet og meget lettere at definere.

Desuden er kvinder meget fokuseret på hvem de vil lege med....mænd er fokuseret på hvad de skal lege med..og det går meget nemmere.

Tal og lyt til hende i ½ time hver dag, giv hende blomster 1 gang om ugen og tag hende med ud at spise 1 gang om måneden - og hun vil være tilfreds. Vi mænd skal have kysset  og krammet p.. mindst en gang om dagen - ellers er det omsorgssvigt. Så er vi tilfredse.

Og til alle kvinderne i dette forum. Misforstå ikke - I er dejlige og vi elsker jer af hele vores hifi-hjerte.

Jeg har kendt min i 23 år og hun er stadig lige dejlig, selvom hun tit ryster på hovedet af mig Men at lave mig om.....det får hun ikke lov til.

Husk alle mænd: Vær jer selv, det kan betale sig i længden. Glem ikke jer selv mellem bleer, børn og andet som kvinden fylder ind i jeres liv. 

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Kvinder vil gerne tale om at bestemme, men når det kommer til stykket så kan de ikke li at træffe større beslutninger.

Derfor skal de tro de bestemmer, og de skal naturligvis med ud og kigge - sørg for at finde noget der er værre og større end det du vil købe, og så kig på dem først. Så når hun går i coma over dem ... så går du over til dem du gerne vil have ... de vil så se pæne og måske næsten små ud

Så mangler man bare at hun skal sige ja --- og her er lidt kompensation så som sko, eller andet som man alligevel skulle købes en rigtigt god ting!

SATMIT

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Tak til Lady Dolkin for et godt indlæg.Clap

Min Kone er gået fra ondt had, til stiltiende accept, til engagement og velvilje.

Og nu sidder hun og lytter, det rigtige sted, og køber stærkt anderledes musik end før.

Vi har sågar fjernet 28" flimmerkassen fra stuen og introduceret 14" til nyheder/osv.

Nu er Hifi blevet stuealter.

Det kan lade sig gøre hvis man involvere dem og lytter til deres mening, derfor behøver hun jo ikke at bestemme. Mange kvinder har ører til at lytte med, og kan bruge dem hvis de får lovWink

Jeg er glad, hun er glad og vi høre musik konstant. Big smile

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Er lidt misundelig på de gutter der har en kærste der kan lytte. Jeg så 3 film sammen med min kæreste, hvor centerhøjttaleren skrattede. Det lød først som om det var en dårlig mp3 komrimering, og jeg var ved at blive sindssyg over ikke at kunne finde fejlen. Kæresten derimod sagde ikke en lyd. Heller ikke da jeg spurgte hende bagefter, mente hun der havde været noget galt med lyden. Arrgh.

Så jeg står lidt uforstående overfor de påstande om at kvinder er bedre til at lytte end mænd!

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 04:03 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Er lidt misundelig på de gutter der har en kærste der kan lytte. Jeg så 3 film sammen med min kæreste, hvor centerhøjttaleren skrattede. Det lød først som om det var en dårlig mp3 komrimering, og jeg var ved at blive sindssyg over ikke at kunne finde fejlen. Kæresten derimod sagde ikke en lyd. Heller ikke da jeg spurgte hende bagefter, mente hun der havde været noget galt med lyden. Arrgh.

Så jeg står lidt uforstående overfor de påstande om at kvinder er bedre til at lytte end mænd!

hehe den kender jeg faktisk godt...
men dog ikke med kvinderne... men jeg har et par gange til en film aften med gutterne oplevet små mislyde osv hvor jeg er blevet rød om ørene fordi
( ja papas grej skal jo virke perfekt! )

men tror du de andre opdagede noget.. nope ikke en dyt.. men de er heller ikke hifi folk og har heller ikke noget rigtigt anlæg andet end et billigt bilka all in one skrummel hehe

så det med at kvinder ikke kan lytte.. det passer altså også fint på mænd

jeg tror ikke kvinders hørelse fejler noget som helst
men jeg vil give folk ret i at det er svært at få kvinder til at lytte.. de fleste jeg kender bruger ca 90% af deres tid på at snakke 5% på at trække ny luft ind og 5% på at høre hvad den anden har at sige

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

kongen skrev:

Jeg fatter ikke at folk har så mange problemer med deres kærester. Jeg har forklaret min kæreste at jeg skal have mine højttalere stående så de lyder fornuftigt, og hvis jeg skal lytte kan jeg nemt lige flytte dem lidt mere ud fra væggene til den optimale placering. De skal stå i det store rum som er stue/soveværelse, og de er ikke kønne, men det er sådan det er. Det har hun accepteret da hun ved det er en stor interesse/passion for mig at lytte på al slags musik (inkl en masse hun ikke kan lide). Til gengæld accepterer jeg også når hun vil sy en ny kjole eller noget, at hun fylder stuen med stof rester, symaskiner, nåle og hvad der dertil hører i et par dage ad gangen. Desuden indretter vi i fællesskab... og der findes efter min mening meget veldesignet hifi.

Desuden mener jeg at mænd der har behov for at holde deres kærester under tøflen er mere sørgelige end mænd som er under tøflen.

Kongen

jeg er helt enig med dig "konge"

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 15 Juni 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skal pigerne absolut høre musik på jeres 'nørdede' præmisser?
Gør istedet som Lady Dolkin foreslår, prøv at lade pigerne komme til på deres egne præmisser og lad det så udvikle sig derfra.

Husk man ligger som man har redt

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes