| Forfatter |
|
Wicket Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har et sæt dynaudio contour 3.4 bundet sammen med thule sphere av120 og en marantz dv12s2 dvd/cd afspiller samt argento vdm signal kabel. De første 3 måneder var en lidt flad/livløs gengivelse contour'erne diskede op med. Nu synes jeg sættet spiller fantastisk. Utrolig detaljeret og med et super perspektiv.
Claus
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wicket skrev:
| Hejsa
Jeg har et sæt dynaudio contour 3.4 bundet sammen med thule sphere av120 og en marantz dv12s2 dvd/cd afspiller samt argento vdm signal kabel. De første 3 måneder var en lidt flad/livløs gengivelse contour'erne diskede op med. Nu synes jeg sættet spiller fantastisk. Utrolig detaljeret og med et super perspektiv.
Claus |
|
|
fordi du har vænnet dig til lyden eller fordi de løser op efter lang tids tilspilning?
|
| Til top |
|
| |
Wicket Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte en markant forbedring efter 1 måneds tilspilning, derefter er det kun blevet bedre dag for dag. Har haft dem i 8 måneder nu, synes stadig de de bliver bedre. Havde et par contour 1.8 før.. de tog endnu længere tid om tilspilning.
claus
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
|
Lars37 skrev:"Jeg plejer at holde mig til trådens emne, men når der kommer endnu et indlæg fra smagsjuntaen anført af dig og bakket op af et par stykker fra Århus Hihi-Klub, om den rette indstilling til lyd, så dukker den indre pyroman op i mig "
En klog mand ville holde sin kæft her og undlade at kommentere, jeg må jo være godt gammeldaws dum i nakken når jeg nu begiver mig ud på en mission der er dømt til at mislykkedes.
Kære Lars37, hvem du så end er, det må ikke være helt ukedeligt at have så vedholdende konspirationsteorier kørende som du helt åbenlyst har gang i. Vi der er med i den gode Århus Musik og Hifi-klub er ikke en sammenblendet grå masse der helt mekanisk bakker hinanden op, vi er faktisk lige så forskellige som dig og mig. Nå ja, måske ikke så forskellige men never mind, vi har ikke nogen dogmatik der byder os at være enige om noget som helst lige ud over interessen for musik og gengivelsen af denne. Vi har i klubben været til mange demo'er af disse højttalere med poly i membranmaterialet og jeg må lige pointerer at det altid har været spændende med en god gennemgang af tankerne bag og selve produktionen af højttalerne. Efter lytte demoen har der ikke over hele linien været enighed om det gode eller dårlige, det har været lige fra stor begejstring til folk der har haft lyst til at forlade lytterummet i utide. Så du kan se at det at være med i en klub gør ikke automatisk ens, vi har hver vores holdning og mødes om det der har vores allesammens interesse, musikken. Selvfølgelig snakker vi sammen og udveksler synspunkter herigennem udvider man faktisk sin egen horisont og som du ved - det er kun en dum mand der ikke kan lære noget nyt. Lige til slut så du ved det, jeg taler ikke på klubbens vegne, jeg taler på mine egne som medlem af Århus Musik og Hifi Klub. Jeg plejer også at holde mig til trådens emne men synes at denne kommentar var på sin plads, tak for jeres tålmodighed og undskyld.
|
|
|
Tja, Lasse, jeg vil nu ikke gå så langt som at kalde det konspirationsteorier, når jeg beskylder 3 personer fra Århus Hifi-klub for at udgøre en meningsjunta her på dette forum. Det er vist historien om myggen, der blev til 100 elefanter 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wicket skrev:
|
Hejsa
Claus
|
|
|
Hej Claus
Bare vent, til de har spillet 6 mdr. Så kommer der hul igennem. Min erfaring er den, at en moderne højttaler i dag først yder sit bedste efter et halvt år. Så send konen på en lang ferie, og giv så naboerne noget at klage over....
Forresten en dejlig højttaler, som du har købt dig. Den bliver du glad for i længden.
Lars
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en god hovedregel som jeg aldrig fraviger... hvis det ikke lyder eller smager godt fra starten og i sig selv. Så er der noget galt og jeg vil under ingen omstændigheder købe det. Hvis fabrikanten mener det kræver en tilspilning på 6 måneder ... ja så må han tilspille det selv!.
Det er helt fair ... at de kræver tilspilning ... desværre er der bare mange der bruger det argument om udstyr, der ALDRIG komemr til at lyde ordentligt. Problemet er også .. at man vænner sig til lyden ... det der frø lød spidst .. ja det lyder naturligt når man har vænnet sig til det. Så ændrer de sig vil tilspilning ... ja måske ... i nogle tilfælde NEJ .. og spørgsmålet er om du nogen sinde vil kunne finde svaret.
Nu har jeg hørt Dynaudio der havde flere år på bagen, og de havde nu samme lyd-udtryk ... mere eller mindre naturligvis.
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt Confidence 5, der dog ikke har polypolen mellemtoner, men kun bas. De skal helt sikkert have masser af effekt med en følsomhed på omkring 82 dB og en impedans på 4 ohm. Desuden kører jeg med sub's, på trods af at det er en gulvhøjttaler, da bassen mest minder om at lytte i hovedtelefoner. Den kan høres, men kan ikke mærkes.
Ellers kan jeg godt lide den der "in your face" lyd de har, og er glad for even til at spille meget højt, når først bassen er afskåret nedad.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har endnu ikke mødt en højttaler, der ikke kræver tilspilning! Hvad skulle det være for en, SATMIT ? Softdomer - herunder specielt dem fra SS kræver en del tilspilning for at lyde ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Confidence 5 ... det er dem med Esotar T330 ikke?
Umiddelbart er det nok den bedste Dynaudio speaker jeg har lagt øre til ... omend man som du selv skriver bliver noget skuffet over det bas de kan levere under 40hz! Det er jo ikke ligefrem en lille speaker.
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev nu ikke meget klogere på, hvad hr von Auspuff har stående derhjemme!!! Man skal åbenbart kende manden gennem den stedlige Hifi-klub; hvem tæver I egenligt til klubaftenerne, nu J.B. er sendt ud af edens have??? 
Men en ting har han 10hver10fald ret i; de nyudviklede apparater, højt besungne, behøver ikke være og er sjældent bedre end kvalitetsprodukter med 5-15år på bagen; alt for mange tiltag er et skridt ud af den gale vej, folk vil have dyb, imponerende og hamrende høj lyd, så op i lommen med at det samlede udtryk er noget, om ikke meget summarisk!!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
JA! jeg kunne også tænke mig at vide hvad han der hjemme, siden han udtaler sig så skråsikker?
P.S. lad venligst være med at slette mit indlæg |
|
|
Hælløjsa DFMS! Hvilket udstyr jeg har derhjemme, har vel egentlig ikke noget med noget der skrives herinde at gøre. Sven Bilén har et Linn Classic set-up med Ninkaer til + noget snurrerundt halløj. Hvis han blot undlod at blande det ind i testsammenhæng, var der såmænd ingen der kunne gø over det. Men det gør han - og på det kan man ikke høre forskel på en midaldrende bredrygget jysk kartoffelbonde, der hår fået et spark i klodserne af en tonstung tyr og så Maria Callas i hendes velmagtsdage  . Man kan i hvert tilfælde slet ikke høre, om noget går forlæns eller baglæns. Og se det er jo lidt galt. Men grundlæggende har det intet med nogen som helst udtalelse at gøre. Det der virker, når man skal skille skæg fra snot, er om man kender sine ting godt hver især og har fået opbygget tillid til, at de kan vokse yderligere med opgaverne.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
dfms skrev:
|
JA! jeg kunne også tænke mig at vide hvad han der hjemme, siden han udtaler sig så skråsikker?
P.S. lad venligst være med at slette mit indlæg
|
|
|
Hælløjsa DFMS!
Hvilket udstyr jeg har derhjemme, har vel egentlig ikke noget med noget der skrives herinde at gøre.
Sven Bilén har et Linn Classic set-up med Ninkaer til + noget snurrerundt halløj. Hvis han blot undlod at blande det ind i testsammenhæng, var der såmænd ingen der kunne gø over det. Men det gør han - og på det kan man ikke høre forskel på en midaldrende bredrygget jysk kartoffelbonde, der hår fået et spark i klodserne af en tonstung tyr og så Maria Callas i hendes velmagtsdage . Man kan i hvert tilfælde slet ikke høre, om noget går forlæns eller baglæns. Og se det er jo lidt galt. Men grundlæggende har det intet med nogen som helst udtalelse at gøre. Det der virker, når man skal skille skæg fra snot, er om man kender sine ting godt hver især og har fået opbygget tillid til, at de kan vokse yderligere med opgaverne.
|
|
|
Jamen kære "Kurt tinitus båt" - der er gået en stor politiker tabt i dig, for det kan man da kalde at snakke udenom!!!! Fortæl du nu rolig, hvad du har stående derhjemme. Jeg mener at kunne huske Steen Duelund udbryde vedrørende dine højttalere: "det kan du da ikke mene" 
Med den omfattende kritik af andres valg af grej burde du vel nærmest have anlæg stående for millioner 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jamen kære "Kurt tinitus båt" - der er gået en stor politiker tabt i dig, for det kan man da kalde at snakke udenom!!!! Fortæl du nu rolig, hvad du har stående derhjemme. Jeg mener at kunne huske Steen Duelund udbryde vedrørende dine højttalere: "det kan du da ikke mene" 
Med den omfattende kritik af andres valg af grej burde du vel nærmest have anlæg stående for millioner 
|
|
|
Jamen godaften i skuret hr Lars 73. Du har da et fantastisk talent for at skyde dig "næsten" helt ind på emnet i tråden. Det er ret enestående, faktisk mener jeg du måske kan optræde med det  . Nå men nu skal jeg så fortælle dig hvordan sagerne hænger sammen. Når du stryger en skjorte, så begynd med ærmerne, så kraven og så skulderstykke, til sidst selve kropsstykket, så undgår du at krølle kropsstykket når de vanskelige ærmer skal undulleres.
På den anden side, så skal en bøf ikke være gennemstegt, men kun næsten. En blodig Spansk taber i tyrefægtning må godt være lidt rød, alt efter hvem taberen var selvfølgelig- velbekomme og god bedring 
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
dfms skrev:
|
|
|
|
Hælløjsa DFMS!
Hvilket udstyr jeg har derhjemme, har vel egentlig ikke noget med noget der skrives herinde at gøre.
Sven Bilén har et Linn Classic set-up med Ninkaer til + noget snurrerundt halløj. Hvis han blot undlod at blande det ind i testsammenhæng, var der såmænd ingen der kunne gø over det. Men det gør han - og på det kan man ikke høre forskel på en midaldrende bredrygget jysk kartoffelbonde, der hår fået et spark i klodserne af en tonstung tyr og så Maria Callas i hendes velmagtsdage . Man kan i hvert tilfælde slet ikke høre, om noget går forlæns eller baglæns. Og se det er jo lidt galt. Men grundlæggende har det intet med nogen som helst udtalelse at gøre. Det der virker, når man skal skille skæg fra snot, er om man kender sine ting godt hver især og har fået opbygget tillid til, at de kan vokse yderligere med opgaverne.
|
|
|
|
|
|
Den kære Søren "kubik" spiller vist nok på Dali Diva et eller andet og Denon signalkilde -forstærkeriet er vist også noget retro-hifiklubben-noget - vist nok fra ham "Horther tobak" ham med Dali-forstærkeriet.
Søren "kubik" kan nok komme med en nærmere beskrivelse, hvis ikke han er for flov 
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
lars37 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
dfms skrev:
|
|
|
|
Hælløjsa DFMS!
|
|
|
|
|
|
Den kære Søren "kubik" spiller vist nok på Dali Diva et eller andet og Denon signalkilde -forstærkeriet er vist også noget retro-hifiklubben-noget - vist nok fra ham "Horther tobak" ham med Dali-forstærkeriet.
Søren "kubik" kan nok komme med en nærmere beskrivelse, hvis ikke han er for flov 
|
|
|
Ja, det kan vist ikke vare længe inden den kære "Kurt Tinitus Båt" kommer på lønningslisten ved Klubben for sin enorme indsats for udbredelsen ad Dali/Denon til komfirmanderne og lignende
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kurt på hfk's lønningsliste?dali/denon til konfirmander og lign?
hvis han syntes at det er godt jamen så er det godt for ham,og jeg har læst
mange af hans indlæg , en af de mest kompetente herinde ovenikøbet med
humor da jeg hørte diva'en blev jeg meget skuffet men hvis det spiller for
baronen så... fred være med det
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Linn Classic set-up med Ninkaer til
(snipped) på det kan man ikke høre forskel på en midaldrende
bredrygget jysk kartoffelbonde, der hår fået et spark i klodserne af
en tonstung tyr og så Maria Callas i hendes velmagtsdage .
|
|
|
Ikke Linn Classik's fejl. Kære læser, hvis du overvejer en Linn
Classik vil jeg anbefale at læse Stereophile.com anmeldelsen. Jeg
synes den passer helt fint. Som også anmelderen der skriver er den
god til rum. Bedre end mit tidl. entry Thule cd/forst. Men forvent ikke
mirakler. Når f.eks. ikke mit tidl. Croft.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Ja, det kan vist ikke vare længe inden den kære "Kurt Tinitus Båt" kommer på lønningslisten ved Klubben for sin enorme indsats for udbredelsen ad Dali/Denon til komfirmanderne og lignende |
|
|
Se her er det så min kæde hopper af Tomossen midt i en omgang killingefræs og det er jo ærgerligt, når der kun er kommet ketchup og andet snask halvvejs op ad væggene - ikke? Du har med besvær fundet ud af, hvad det er jeg i ny og næ lægger øre til, og straks er det noget jeg reklamerer for.  Prof. dr. pyrotech. Kurt von der Vergaser mit Schalthebel und Auspuff zu der zündkerze Kubik har besøgt HIFIklubben + Dali forhandles af HIFIklubben = Dali duer ikke. You got it  Jeg tror du er meget tæt på nobelprisen i sylogisme, det er ikke ret mange gange det sker i ens liv, skal jeg sige dig - be happy  ! Hvad med om du droppede HIFI og i stedet fik en hobby som håndkraftsexprestogsbremser. Jeg er sikker på, at du vil få succes.  Dit næste indlæg bør nok handle om trådens emne. Det ville klæde dig voldsomt.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 17 Juni 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men over årene løfter hr von Auspuff vel sløret!!! Indtil da må vi nøjes med at vide hvorfor han har, det han har!!!
|
| Til top |
|
| |