Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 23:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Super bit dv film med HDTV opløsning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Kurt, jeg ved ikke rigtig hvilken katagori jeg skal placerer dig i, men din tråds overskrift hedder:  "Super bit dv film med HDTV opløsning "

Der står HDTV opløsning og det er det rene sludder og vrøvl.

Meget af alt det andet du også angiver og skriver er også det rene sludder og vrøvl. At der nu kommer dvd-afspillere der kan interpolere billedopløsningen op for at kunne udnytte en HDTV-kompatibel skærm bedre, er der ikke ret meget vildt nyt i. Det har htpc'eren kunne i mange år, og det gør den langt bedre.

Du komme også med et statement der hedder:  "Så er det markedsføringen der bestemmer".

Tak for kaffe siger jeg bare, det vil altså sige at hvis B&O en dag siger at jorden er firkantet så er det sådan at vi skal forholde os til virkeligheden? Nå du, vi er nogle individer der godt kan bruge den indvendige side af hoved, lægge 2 og 2 sammen og få et resultat.

Jeg kan godt forstå at folk er så utilfredse med ekspedienter, hvis alt hvad producenterne og markedsføringen siger er "gud" i deres glansbillede.

Held og lykke Kurt Møller, du får virkelig brug for det. Ja, jeg er fræk som en slagterhund, men du lægger selv 100% op til verbale tæsk med dine udtalelser.

Venligst,

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

-JLH-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

->kurt

Det er fint du kommer med hd nyheder, men du bliver altså nød til at læse lidt på lektien. Der meget information derude og denne tråd viser at du har misforstået en hel del af det.

Hvis du har spørgsmål er du _altid_ velkommen til at spørge herinde, vi er faktisk meget venlige og hjælpsomme, men når du kommer med direkte fejlinformation eller misforstår noget, må du også tage det som en mand og indrømme din fejl :-)

En søgning på hdtv her i forummet er sikkert ikke et dårligt sted at starte. Ctacta, som arbejder med det her proffesionelt, har rigtigt meget viden om hd så der er ikke nogen grund til at betivle hans indlæg frem for et eller andet du har læst og evt. misforstået på internettet.  

mvh jeppe

Til top Vis -JLH-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -JLH-

Kurt Møller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

xxxxxxxxxxxx
Til top Vis Kurt Møller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt Møller

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 Juli 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Kurt Møller skrev:
Jeg er stadig væk ikke uenig med dig. Så også på de Engelske sider, at JVC,s 32" billedrørsmodel har fået betegnelsen HDTV ready. De nye kataloger som udkommer i perioden august-oktober måned, indeholder næsten kun disse betegnelser: HDMI-DVI-HDTV. Hvordan skal ekspedienter, som aldrig har set et ægte HDTV billede, forholde sig til kunderne. De er selvfølgelige nødt til at sige og mene hvad producenterne vil. Jeg er dog skuffet over at www.keohi.com som er inn-stedet for HDTV fans. Lancerer Momitsu 880 som HDTV dvd player, når billedet er acceleret kunstigt op over de 1050P. Men hvad kan man gøre ?

Hvis man vil noget seriøst, så skal man også forholde sig seriøst til det man evt. vil udtale sig om.

Hvordan skal ekspedienter, som aldrig har set et ægte HDTV billede, forholde sig til kunderne.

Tja, man må forholde sig til sandheden og udtale at det har man ikke set med egne øjne og kan derfor heller udtale sig yderligere, udover at give tekniske informationer, men dem læser kunderne næsten altid på forhånd.

De er selvfølgelige nødt til at sige og mene hvad producenterne vil

Totalt tåbeligt argument. (i gamle dage sagde man at hvis andre jokker i en l**t, så kan jeg også!) Så er du bare et forlænget led i fødekæden og ingen kunder vil tage dig seriøst overhoved. Det er netop denne holdning der gør at radiobranchen mister omsætning til folk der henter informationer på nettet (f.eks. her) og derefter køber direkte over nettet (både herhjemme og udlandet) helt uden om en forhandler.

Hvis du virkelig vil se HDTV; så få din arbejdsgiver til at smide en sat op og peg på Euro1080, indholdet er vist stadig gratis, men der kommer snart afgift på. Check deres hjemmeside og hiv fat i en antennemand der har forstand på opsætning.

Overvej også lige om det er den rigtige branche du skal fortsætte i, konkurrencen bliver hårdere og kunderne forlanger højt informations- og rådgivningsniveau. Omvendt er der også bare boxmovers a la Elgiganten m.fl., men dem du lægger dig ud med herinde i dette forum, er af en helt anden kaliber.

Prøv også at læs lidt om netetik, det er ganske usmart at pladre flere tråde til om stort set det samme emne. Det er også ekstra pinligt når man så udtaler sig om noget man ikke har sat sig helt ind i.

Du kan altid stille spørgsmål, der er 1.000 vis af venlige folk der hjælper, men når man farer frem som i dit tilfælde, så får man altså verbale bank. Normalt går man ikke efter manden, det er også ufint, men jeg kunne kun rette kritiken mod dig, for alt hvad du skrev er en total misforståelse. Håber du er blevet klogere.

Venligst,

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Kurt, der er noget galt med din x-tast.....?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg tror Kurt er flov så vi lader den ligge og håber han er blevet meget klogere

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Jeg tror Kurt er flov så vi lader den ligge og håber han er blevet meget klogere

det er jeg ihvertfald... imponerende hvad I ved

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

@ctacta

Du der ved næsten alt hvordan kan du påstå at det først skulle være senere på året at man skulle kunne få en DVD maskine der kan opskalere DVD til 720p.

Jeg har nu i et halvt år ejet en Yamakawa 365. Den opskalerer til de 3 standart formater 576p 720p og 1080i. Hvis det ikke dur kan man i menuen vælge at få den til at opskalere og udsende hvliken som helst opløsning til dens DVI udgang.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Autechre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:
Kurt, der er noget galt med din x-tast.....?

Ellers er hans indlæg blevet X-rated! And I wonder why...!

Til top Vis Autechre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Autechre

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Jeg mente naturligvis fra Sony og at den gør det helt exeptionelt godt, men stadig et stykke fra en htpc. sorry

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Kunne du ikke smide et link til det du har set om den ?

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes