Se sidst side 4
Gammel tekst...
Så lykkedes det mig endeligt at få opdateret min bio Der er kommet et par nye ting.
Dette er mit foreløbige setup, som består af følgende:
Denon AVR 2106 forstærker *NY* (før Denon AVR 2800)
Pioneer Dv-444 dvd-afspiller
Cambridge Audio DAB300 *NY*
Cambridge Audio D300SE *NY*
Sony 29" fjernsyn
Sony TA-N55 effektforstærker (brokoblet, trækker sub'en)
"Space 2.5" Fronthøjttaler (2½ vejs, hjemmebygget)
"Space 1.1" centerhøjttaler (2 vejs, hjemmebygget)
Eltax HT-2 bipolar, surround -de gør det nu stadig ok...
"Space .1" 10" Sub (hjemmebygget, men design fra DAT)
Sanyo PLV Z2
HTPC
Kabler:
Front- og centerhøjttaler: Monitor Cobra 1.9 forsølvet
Baghøjttalere: -billigere bliver det vist ikke...
HTPC/Sanyo: Oehlbach 10m DVI-kabel, TaraLabs D1 coax-kabel
CD/DVD: Tech+Link optisk kabel
Sådan ser det ud når jeg ser TV. Fjernsynet er på hjul, så det kan rulles væk, når der skal ses film. Det er til at leve med... Lærredet er en malet MDF-plade, og måler 98" diagonalt. Maling er valgt, efter at have fået scannet en lærredprøve. Jeg er rigtig godt tilfreds med resultatet, og har ikke lige planer om at skifte til et "rigtigt" lærred...
Fjernsynet er væk, og jeg klar til at se film
Til venstre:
Mit "rack", 2m køkkenbordsplade i birk, skåret op i 4 stykker. Øverst er min gamle dvd-afspiller. Den bliver primært brugt til at afspille cd'er nu, men er muligvis på jagt efter en rigtig cd-afspiller i stedet. I midten er det min nye HTPC. I et lækkert DVine alu-kabinet. AMD Barton 2500+, 512 mb ram, ATI Radeon 9600. Strømforsyning er seperat og ligger under sofaen. Kabinet er foret med blygummi for at dæmpe resonanser. Zoomplayer med FDDSHOW Kører 1280*720 1:1 pixelmapping. Nederst står min gode gamle Denon AVR 2800, den kører bare derudaf. Lidt mere power ville måske være ok...
Til højre:
Min sub og en enkelt fronthøjttaler. Stadig DIY.
Mine fronthøjttalere "Space 2.5", som jeg er rigtig glade for. De er hjemmebyggede, med Dynaudio diskant og ScanSpeak bas/mellemtone enheder.
En lille billed-update: Til dem som gerne vil vide hvordan højttalerkabinettet er bygget op. 2 stk 4mm birke X-finér, derimellem MDF-lister. "Hullerne" er fyldt med ovntørret sand, hvilket bringer kabinettets vægt op på små 22 kg. (uden enheder eller delefilter) Der sidder 4 afstivninger gennem kabinet som er to-delt.
Min nye centerhøjttaler. Benytter samme bas/mellemtone som fronterne. Diskanten er dog en Seas, da jeg havde problemer med at skaffe en Dynaudio diskant. Højttaleren er viklet ca. 2 grader bagover. På siden er der udtag for antennestik til fjernsyn og indgang til stereo/video til forstærkeren. Så har jeg ingen kabler liggende og rode, når fjernsynet er rullet væk.
Den største fornyelse i min hjemmebio. En Sanyo PLV Z2. Super! Nu kan man starte forfra med filmsamlingen igen
Et ordentligt ophæng skal der til. Lidt inspireret af Robert's hjemmebio. Dette beslag er dog 100% hjemmelavet.
Lidt gejl. Billeder hentet ned fra internettet, og fremkaldt hos en fotoforhandler. Med ramme og det hele kostede det ca 135 kr...
Et par billeder af biffen i aktion.... Normalt er der næsten totalt mørkelagt, men var nød til at lukke lidt lys ind så jeg kunne tage billeder...
Så vidt muligt ligger alle ledninger og kabler i kabelbakker. Hader når det ligger og flyder....
Ris/ros modtages meget gerne