Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 11:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Dårlig oplevelse/brugt køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Overall har jeg haft gode erfaringer med at handle brugt. Som regel kan man sortere de folk fra, som har spillet baseball med deres ting.

For det første skal man kigge på prisen. Hvis den er FOR lav er der som regel et eller andet galt. Især mange jyder (især helt sydpå og helt nordpå) har tendens til at satse på at når du har kørt over 100km, så køber du dem uanset hvad der er galt med dem.

En god ting er at pumpe sælger for info og få ham til at sende billeder. De der har rimeligt dyrt grej i dag, har også et digitalkamera. Og hvis folk kan skrive rimeligt korrekt og forståligt er det også et plus. Det vidner om mere end 3 års total skolegang eller hvor seriøse folk er.

Inden man beslutter sig for at købe skal man selvfølgelig gøre sit fodarbejde og undersøge nypris og alder, for hvis du ikke gør tager folk røven på dig, sådan er det... De fleste vil helst købe grej der er 2-3 år gammelt, men jeg ser jævnligt grej der udgik af produktion for 10 år siden, der sælges som værende 2-4 år gammelt. Hvis du ikke gennemskuer sådan noget, er det kun din egen skyld.

Man bør også aftale fast pris over telefonen og ikke stå og prutte når man er ankommet hos sælger, for hvis du har kørt på den forkerte side af 100km ved sælger jo godt at du er villig til at betale enten den annoncerede- eller aftalte pris. Hvis der er mangler, som sælger ikke har oplyst om, er det selvfølgelig en anden snak, så skal han jo bare have kniven (pruttekniven), så prisen kommer ned i noget der er acceptabelt i forhold til manglerne...

Internationalt har jeg aldrig haft deciderede dårlige oplevelser. Enkelte gange har pengene taget over en uge om at komme den ene eller den anden vej, hvor produktet så bliver solgt til anden side, men hvor man selvfølgelig får/giver pengene tilbage igen, når de ankommer.

Generelt gælder dem om ved internationale handler at få så mange informationer omkring sælger (navn, adresse, telefonnummer, IBAN, SWIFT, bankadresse, osv...) og evt. lige ringe til sælger, for at kontrollere at telefonnummeret er korrekt.

Jeg har god erfaring med at give nogle deadlines. F.eks. "Hvis ikke pengene (eller apperatet) er ankommet den og den dato, vil jeg gerne opløse handlen". Det giver generelt en mere proff. og ærlig kommunikation i det du jo fortæller og udstråler at du ikke gider noget pis.

I dag er der f.eks. lige dumpet et sæt Nirvana S-L signalkabler fra Sverige ind af døren. Den handel forløb som smurt...

I sidste måned købte jeg 2 sæt Chord Anthem signalkabler i England. Igen absolut ingen problemer....

Og måneden før 1 sæt højtalere og en cdafspiller igen fra England. No problems

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Postmanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Lige en god oplevelse fra mig

Jeg har aldrig købt brugt af privat person før, har haft lidt demo udstyr fra butikker, men denne her gang skulle det prøves. Jeg har netop solgt mine SA (Ja der manglede bas...). Så der skulle nyt til, men kontoen var halv tom, så jeg tænkte jeg måske skulle prøve brugt denne her gang.

Jeg var så så heldig at finde et sæt 3-4 mdr "gamle/brugte" Avance Magnum 18. En højt jeg før har kigget på, men ikke var kommet nærmere. Kontaktede så personen for info ang stand (kan ikke ha hvis der er hakker/skrammer i ting ). Han fortæller så at de ingen ting fejler, vi for aftalt en pris vi begge er tilfreds med og at jeg skal komme på besøg. Jeg kører så de ca 70 km til ham for at se dem.

Alt er som aftalt, de ligner nogle der lige er pakket ud, fejler intet. Der var org embl, kvit og det hele med. Manden er virkelig flik og rar. De bliver pakket ned og jeg kører hjem med mine første "brugte" højt.

Alt i alt en virkelig god oplevelse og jeg er ikke i tvivl om at det er en super duper handel jeg har lavet . Tak for det Søren... Det er bestemt ikke sidste gang jeg har købt brugt

Husk, er du i tvivl, er du ikke i tvivl. ( M Bodilsen 1994 )
Til top Vis Postmanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Postmanden

TKhifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

kanon

VH thomas

Til top Vis TKhifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TKhifi

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Peter skrev:

Byttede en gang et par zapsoluter for en BOW ”prototype”. Ham jeg byttede med var vist sælger… det er jeg ikke. Der var ikke grænser for hvad den kunne og hvad den var værd !

Det holdt ikke en meter, og min garanti om at han kunne bytte om, mod han betalte ekstra fragten, galt ikke den anden vej… flink fyr L

Senere fik jeg dog 6k for den, og købte en fuld mrk.4 zapsolute, og har siden set den hos hifi4you til 4k, -så det endt godt for mig. 

(imellem tiden viste det sig dog, at Bo fra BOW mente den var lavet at stjålne komponenter fra BOW osv osv… men jeg havde heldig vis gemt mail’s der beviste at jeg var i alle bedste tro)

Den lød faktisk rigtig godt. Men den savnede i den grad power, i forhold til det han ”solgte” den som.

Mit råd er: se det, åben det, og køb aldrig de der ”prototyper” 1st. samples osv. det er total umuligt at vide hvad man køber/ bytter sig til.

Og så få evt. på  skrift at en bytte ret, gælder begge veje

Den der med BOW prototyper har jeg hørt før.... kender en anden der købte en af deres CD-afspillere... det var også en prototype, men ellers 100% original... sagde sælger.

Det var den ikke.... displayet virkede ikke, og da det endlig kom til at virke, var det en forkert farve.... osv osv...

Ham jeg kender der købte den gravede lidt dybere i sagen, og så vidt jeg husker var det noget med, at Bo fra BOW var blevet smidt ud, og avde taget nogleprodukter med sig på vejen ud.... Og at det var lidt udefinerbart hvem der egentlig ejede dem... Men jeg vil ikke hænges op på det....

Men personligt har jeg aldrig haft dårlige oplevelser med at købe brugt.... Jeg har endnu ikke købt noget, som jeg ikke har tjent penge på når jeg har solgt det videre... Har eks. købt en TEAC P700 cd-drev til 1500,- incl en Holfi D/A-converter. Drevet var langsom om at læse skiverne, men spillede perfekt (det havde sælger fortalt, og derfor den lave pris). Det tog 20min at skille den ad og rense den, og så spillede den perfekt... Jeg solgte drevet alene for 4500,-. Ganske god forretning.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Jeg ringede på en Denon avc-a1sr på dba.dk til 13000. Det var jo sådanset billigt nok eftersom den koster 35k fra ny

Det viste sig at gutten ikke anede noget om surround og havde fået den kastet i nakken ved en anden handel(første advarsel) Og skulle derfor bare af med den.

Det viste sig så hurtigt at det ikke var en SR model men bare en avca1.

Så skuffet og pi**e irriteret over folk der skriver måtte jeg lægge røret på igen

MVH WRONG

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Jeg blev "brændt" for ikke så længe siden.

Jeg havde lavet en gentleman aftale med en gut ved navn Tommy der skulle sælge mig en Rotel RB-850 effektforstærker. Han fik halvdelen af pengene up front (500kr) og skulle så sende rotellen pr efterkrav. Men det skete aldrig. Istedet lavede han et forsvindingsnummer.  Jeg fandt ud af hvor han boede og arbejdede og ringede til ham begge steder og forklarede at jeg ville pudse alle de instanser (lovlige selvfølgelig)på ham jeg kunne hvis der ikke snart skete noget, men lige meget hjalp det.

Det er selvfølgelig min egen skyld for at være et fjols og sende penge, men jeg havde aldrig forestillet mig at en mand i hans position (jeg undlader at nævne hvad han arbejder som) ville bruge halvanden måned på tovtrækkeri for 500kr...

Moralen må vist være at man skal være meget kritisk med dem man handler med, uanset hvordan de ellers opfører sig.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

okey, synes der dukker flere og flere personer op med urent mel i posen, når der snakkes om handel på internettet mellem private. Har heldigvis aldrig selv været ude for det, dem jeg har handlet med har sendt det de skulle, mod betaling på forhånd. Ellers er efterkrav den eneste løsning, det koster dog bare en del i forsendelse.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Hvad med den her fra dba:

AVANCE, 110 W, Forstærkeren har 230 V / 50HZ. Serie nr. 441145. Fin stand, ok fint

Han er godt nok skarp ham sælgeren.... Første gang jeg har set en forstærker der har 230 V / 50HZ

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Ørstrøm skrev:

Jeg blev "brændt" for ikke så længe siden.

Jeg havde lavet en gentleman aftale med en gut ved navn Tommy der skulle sælge mig en Rotel RB-850 effektforstærker. Han fik halvdelen af pengene up front (500kr) og skulle så sende rotellen pr efterkrav. Men det skete aldrig. Istedet lavede han et forsvindingsnummer.  Jeg fandt ud af hvor han boede og arbejdede og ringede til ham begge steder og forklarede at jeg ville pudse alle de instanser (lovlige selvfølgelig)på ham jeg kunne hvis der ikke snart skete noget, men lige meget hjalp det.

Det er selvfølgelig min egen skyld for at være et fjols og sende penge, men jeg havde aldrig forestillet mig at en mand i hans position (jeg undlader at nævne hvad han arbejder som) ville bruge halvanden måned på tovtrækkeri for 500kr...

Moralen må vist være at man skal være meget kritisk med dem man handler med, uanset hvordan de ellers opfører sig.

Hvis du ved hvor han arbejder, så send en FAX til firmaet, adresseret til ham med et meget tydeligt budskab med stor skrift.... Han får nok røde ører, når der kommer en sød kontordame ind til ham og afleverer den.... Så har du i det mindste givet lidt tilbage!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ørstrøm: Hvorfor dog ikke ligge alt ud på nettet om sådan en idiot, så andre kan undgå ham ?

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Juul & Hurtig: Jeg har overvejet det, men jeg er bekymret for konsekvenserne. Så vidt jeg ved kan begge metoder fortolkes som bagvaskelse og fyren har uden tvivl bedre mulighed for at hyre en advokat end jeg har. Så vidt jeg kunne se var han direktør i en kendt dansk bank, så jeg ved sku ikke rigtigt.

Men det ville være superfedt at få jordet ham, jeg synes virkelig det var usselt. Jeg glemte endda at fortælle at han solgte Rotellen på qxl.dk efter han havde taget røven på mig.  Håber det gik den anden køber bedre.

Hvis der nogen der er interesserede i detaljer kan jeg sende en privat besked.

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige fortælle om mit helt i brugtkøb...

Har nok købt for i alt 100000kr brugte ting, fra danmark, sverige, finland, tyskland, england...

Jeg har altid kontrolleret nyprisen på varerne, og sørget for at få masser af billeder af tingene der var til salg, samt pumpet sælger for oplysninger mht. stand og hvorfor han vil af med udstyret...

Så har jeg forudbetalt på sælgers konto, hvor jeg har ALLE hans konto-oplysninger og hans adresse samt telefonnummer, og så har jeg ALTID fået den rigtige, velfungerende vare hjem som jeg har betalt for   

Enten er jeg bare utrolig heldig, eller også har vi nordjyder lidt sans for at handle

Ørstrøm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Det er nok lidt af begge

Forudbetalinger er desværre ret risikable, men tillykke med at du er gået fri

arcam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Ja, jeg troede aldrig at jeg skulle skrive en histore her på denne tråd. Men det kommer nu. Jeg var ude efter en pladespillerhylde og finder en, via en henvisning fra en bruger her på forum (han kendte fyren der havde hylden til salg). Torsdag overfører jeg penge til ham via bank mod han lover at sende hylden samme dag. Pakken kommer ikke fredag, så jeg mailer om ikke han vil maile stregkoden der sidder på hans kvittering fra posten, så kan jeg følge pakken fra mit job.Siden fredag aften har jeg mailet,ringet på både mobil og fast telefon en ca. 50-60 gange og intet hørt. Hvis du der har henvist mig til denne hylde læser dette og kender sælger vil jeg håbe at du ikke henviser flere folk til denne skal vi sige lidt lunkne sælger. Hvis der er nogen  der falder for en Audio Magic hylde fra Kolding så PAS LIGE LIDT PÅ. Det er meget surt at der ikke kan handles brugt med godt takt og tone.

Hilsen en skuffet og vred køber.

Til top Vis arcam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arcam

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

arcam skrev:
Hej med jer

Ja, jeg troede aldrig at jeg skulle skrive en histore her på denne tråd. Men det kommer nu. Jeg var ude efter en pladespillerhylde og finder en, via en henvisning fra en bruger her på forum (han kendte fyren der havde hylden til salg). Torsdag overfører jeg penge til ham via bank mod han lover at sende hylden samme dag. Pakken kommer ikke fredag, så jeg mailer om ikke han vil maile stregkoden der sidder på hans kvittering fra posten, så kan jeg følge pakken fra mit job.Siden fredag aften har jeg mailet,ringet på både mobil og fast telefon en ca. 50-60 gange og intet hørt. Hvis du der har henvist mig til denne hylde læser dette og kender sælger vil jeg håbe at du ikke henviser flere folk til denne skal vi sige lidt lunkne sælger. Hvis der er nogen  der falder for en Audio Magic hylde fra Kolding så PAS LIGE LIDT PÅ. Det er meget surt at der ikke kan handles brugt med godt takt og tone.

Hilsen en skuffet og vred køber.

Hmmm. Jeg har selv haft en lidt speget oplevelse med en fyr fra Kolding. Lå i forhandlinger med ham omkring brugtkøb af en CD-afspiller, men undrede mig lidt over den lidt tilbageholdende kommunikation. Jeg fik et bedre tilbud en anden sælger og ville derfor pænt maile tilbage med et 'nej tak'. Mail-adressen var dog på det tidspunkt blevet lukket ned...  Det er rene gisninger, men den samlede oplevelse af forløbet gav mig en fornemmelse i maven om at fyren måske ikke var helt reel.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

arcam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Hej Shras

Her kommer mails dog frem , jeg får dem da ikke tilbage. Det er meget belastende at have en sag som denne igang. Man har jo lyst til at plastre hans email ,tlf. og mobil og adr ud over det hele. Men det vil jeg dog holde mig fra denne gang.Angry

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Der er kun een sikker vej:

Sælger sender pr. postopkrævning eller køber henter selv.  Der er jo sikkert ligeså mange brodne kar blandt hifi-folk som blandt resten af befolkningen - sådan rent %mæssigt.

men Arcam du har jo hans bankkonto nr. tror du ikke du kunne få hans adresse og så køre forbi og hente din var?

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

arcam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej Nrik

Jo du kan tro at jeg har hans adr. og om det så skal koste mig en tur til Kolding så skal jeg nok få mine penge eller hylde.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Der er kun een sikker vej:

Sælger sender pr. postopkrævning eller køber henter selv.  Der er jo sikkert ligeså mange brodne kar blandt hifi-folk som blandt resten af befolkningen - sådan rent %mæssigt.

men Arcam du har jo hans bankkonto nr. tror du ikke du kunne få hans adresse og så køre forbi og hente din var?

Desværre er den heller ikke så sikker. Man kan sagtens modtage en kasse med tlf-bøger i Postmanden gider ikke at vente på, at man pakker ud og afprøver.

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

nææ, men så har du afsender adr. på pakken hvor der sendes et lille nota ud, at du har hentet pakken og de kan hente pengene på posthuset Så er det vist "bare" at ringe til politiet og høre om det er noget de gider (øhh har tid til) at tage sig af

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum