Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Hvad har de gang i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hifi4you i esbjerg bla. de har en liste over noget af det nye de har på deres hjemmeside, men bliver faktisk solgt mange steder endnu, og alle de udgivelser jeg vil ha på cd er 80% os at finde på vinyl http://www.hifi4you.dk/ 

Sorry det gik OT

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

ok tak live

det er da fedt der ud kommer nyt vinyl sådan yes......er folk ved at bliver  træt af cd'er

Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Jamen hvornår fatter pladebranchen at det er umuligt at kopisikre en CD? Hvis alt andet fejler kan man jo blot føre det analoge signal fra CD-afspilleren ind i sit lydkort og så sample hele svineriet!

Det eneste man hidtil har opnået med kopisikring er at gøre livet surt for dem, som ærligt og redeligt har købt en kopisikret CD. Disse helt ærlige kunder kan ikke være sikre på at deres CD overhovedet kan afspilles! Hvor rimeligt er det lige?

Nu vil man så gøre livet endnu mere surt for de ærlige kunder. Flot!

jeg husker for nogle år siden, da microsoft kom med et såkaldt kopisikret filformat til cder. Det var ifølge dem umuligt at kopiere..  

Der gik under 2 timer, så var der kopier i omløb..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Det virker som om de ikke bare er ignorente, men også desideret stupide...

Første gang jeg nogensinde kopierede en musik CD, var for at lave en der faktisk virkede i min CD spille! Så bliver man sq ond i sulet.

Kan de ikke forstå at folk ikke gider købe de generelt uinteressante og dårlige indspilninger de sætter i omløb? Tror ikke engang der er nogen der gider kopiere dem...

Mvh,

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Maximusoptimus
Branchemedlem
Branchemedlem
AudioConcept

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

jeg tror hr og fru Danmark ikke går særligt meget op i kvalitet, de fleste har dårlige anlæg, med billige dåse højttaler..
Til top Vis Maximusoptimus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Maximusoptimus

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Maximusoptimus skrev:
jeg tror hr og fru Danmark ikke går særligt meget op i kvalitet, de fleste har dårlige anlæg, med billige dåse højttaler..

Tror vi har sagens kerne lige netop dér! 

Hr og Fru Danmark er fuldstændig ligeglade med om deres musik er indspillet med 128bit eller 320bit! De kan simpelthen ikke høre forskellen og selvom de kunne ville de nok foretrække de flere sange på hvert CD, i stedet for færre sange i bedre kvalitet.

Dem som virkelig går op i lydkvalitet er desværre i undertal i denne sammenhæng.

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

gulkings
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

...

Kan de ikke forstå at folk ikke gider købe de generelt uinteressante og dårlige indspilninger de sætter i omløb? Tror ikke engang der er nogen der gider kopiere dem...

Mvh,

Karsten

Lige nøjagtigt dette er grunden til at salget for CD er faldet de sidste år!
Folk gider simpelthen ikke KØBE de CD'er der bliver smidt på markedet, hvilket skyldes:
  • Dårlig kvalitet af indspilningen.
  • Musikken er fra en "døgnflue" såkaldt kunstner, som nogen har hørt i Popstars, og som de rent faktisk IKKE gider høre igen....
  • Begrænsninger i, hvad en forbruger - der lovligt har købt sin cd i butikken - må gøre ved cd'en (kopisikring, cd'en er din, men materialet på den tilhører pladeselskabet, ergo er du underlagt nogen restriktioner)
  • <>Prisen på en ny cd i DK ligger typisk på 150-170 kr., hvilket er MEGET, specielt set i forhold til firmaer i eksempelvis østen(CDWOW.COM osv.)
<>Istedet for at følge med tiden, har pladebranchen svært ved at forstå at salget går andre veje, og giver derfor pirater skylden for det "manglende" salg. Det er selvfølgeligt også nemmere at give andre skylden for at man har det dårligt.

Næh du, sæt prisen ned, og brug pengene på at lave ordentlige indspilninger og fremme kunstnere der virkelig KAN synge, og spar pengene væk fra Popstars Jon og APG!!!

/gulkings

Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
Til top Vis gulkings's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gulkings Besøg gulkings's Websted

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

hmm grunden til jeg stoppede med at købe musik, var pga jeg for en tid faktisk aldrig var hjemme og bruge mit hjemmeanlæg, men kun brugte mit dyrt indkøbte bilanlæg (VDOs daværende topmodel, og havde forstærker på alle ht i bilen samt sub i bagagerummet) og efter at havde købt 5-10cder hvor kun 2-3 virkede blev jeg så pissed off at jeg nægtede at støtte dem mere 

Nu er mit had dog stilnet lidt af, men kun lidt.... høre nu for det meste mine gode gamle plader, ellers er det Radio eller mp3 () fra com.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes