| Forfatter |
|
Binnerup Forum Bruger


Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1008
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
aikon Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen.
Hvordan får man fat i Microsoft Media Center Edition via. MSDN.
Har du et link til hvor man kan få fat i den ?
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger


Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 26 August 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
aikon skrev:
AkilleuZ skrev:
|
Det er sådan set nemt nok :-) Du skal "bare" sætte f.eks en video til din computer, som har scart/ svhs eller lig. der efter sætter du et antennestik til den videos udgang, og direkte ind i husets "fordeler boks". Så scanner du efter kanalen på de andre fjernsyn og vupti
|
|
|
Hej - jeg så godt det indlæg tidligere og var også den første til at prøve. Fandt min gamle Hi-fi Stereo Nicam fra Mitsubishi (E52) frem og satte grafikkort signalet til scartstikket i videon og så en antenneledning fra antenne UD i videoen og over til mit TV. Jeg sikrede mig at videoens kanal allerede VAR indstillet på TV så jeg ikke skulle til at lede/tune bagefter.
Så angav jeg TV OUT på min pc i Nvidia's KLON-opsætning - og satte derefter videoen på at vise EXT=Extern, men ak intet signal, kun sort skærm. Jeg prøvede alt muligt...
Som jeg ser det så har jeg KUN ET scart stik i videon og der står TV på. Derfor går jeg ud fra at scartstikket er til overførelse til TV og ikke onvendt. Det vi/jeg prøver på er jo at bruge scartstikket som INDgang istedet for udgang, og det kan det nok ikke. Det fungerer så vidt jeg kan se kun som udgang.
Så konklusionen må være at det med videoen som modulator nok ikke virker, ihverfald ikke på ældre videoer? Men måske nogen kan fortælle mig om jeg har gjort noget forkert?
Hilsen
Jan
|
|
|
Du skal bare sætte dit tv-out til primærskærm, så er der ingen sort skærm på dit tv. har selv prøvet det, men til sidst hjælp det ved at skifte primær og sekundær skærm. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
tumpen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Aikon
Den modulator lyder som svaret på mine bønner...
Kan du ikke skrive lidt mere om hvordan den skal tilsluttes.
Så vidt jeg ved er antennekabler ofte serieforbundet ,betyder at det skal installeres "først" i kæden for at alle antenne udtag for glde af signalet eller ?
Venter spændt jeg er lige ved at bestille en men venter lige på dit svar.
på forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
aikon Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 06 September 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
tumpen skrev:
|
Hej Aikon
Den modulator lyder som svaret på mine bønner...
Kan du ikke skrive lidt mere om hvordan den skal tilsluttes.
Så vidt jeg ved er antennekabler ofte serieforbundet ,betyder at det skal installeres "først" i kæden for at alle antenne udtag for glde af signalet eller ?
Venter spændt jeg er lige ved at bestille en men venter lige på dit svar.
på forhånd tak
|
|
|
JA! (men ikke nødvendigt)
Det er meget simpel - den har 1 antenne indgang hvor du tilslutter dit kabel-TV eller hvad du nu har via alm. antennestik.
Så har den LEFT og RIGHT phono-stil til tilslutning af din stereo lyd fra fx. din pc. Og så har den et composite phono-stik for tilslutning af dit tv-out grafikkort signal.
Ovennævnte indgange blandes sammen og du kan fortælle hvilken tv-kanal som du ønsker at billedet og lyden skal vises på. Den kan kodes således at den husker denne kanal, hvis du kommer til at slukke den.
Den sidste udgang er et helt alm. antennestik hvor alle kanaler på fx. tdc-kabel PLUS den kanal som viser din pc/grafikkort er blandet sammen. Du vælger så typisk en kanal som ikke bruges af tdc-kabel iforvejen. Denne kanal kan du så finde på alle dine TV i huset på linie med alle andre kanaler. Lige som PalmButler 3000 boxen fungerer. (men den er i mono - og billigt lavet, samt signalet har støj - efter min mening.)
Tilslutning:
Det er så meningen at du sætter modulator-boxen på lige der hvor dit originale antenne signal kommer ind i huset (før tv eller video-afspiller), kobler din pc/htpc til og lader antenne-ledningen fortsætte ud til dit tv i stuen hvor du fx. har en splitbox som deler antennesignalet i 2 fx. ind til soveværelset også. Det gør ikke noget at det også går i gennem video eller satelitmodtager også. Men det bedste signal skulle kunne opnås ved at placerer modulatoren som det første punkt på antenneledningen. Men den kan sagtens placeres senere (Men så kan du ikke se den på alle enhederne, alt efter hvor du placerer den). Det gode ved den er at den også forstærker dit tv-signal så det bliver bedre at se på, hvis du fx. deler din antenneledning til flere tv.
Har du andre spørgsmål - så skriv endelig.
Hilsen Jan
|
| Til top |
|
| |
casperse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er også igang med et TV modulator setup og et Hauppage 350 kort.
For at få en menu på TV-out og ikke på selve min desktop har jeg valgt at køre Sagetv.
Nå men jeg står og skal vælge imellem 2 Stereo TV Modulatorer:
http://www.direktetildig.dk/category.149.article.308
Plus: Den er afskærmet og har de rigtige cabel bøsninger så den ikke får støj
Minus: Ingen justering af lyd eller Gain (Ingen forstærker dæmper signal 1.5DB)
Den anden som før nævnt i forummet men til billigere penge:
http://www.techno-com.de/shop/index.html?sat-_einzelkomponen ten_modulatoren.htm
Plus: Inbygget Gain og Audio settings/Forstærker (Display hvis man ikke kan lide jumpers)
Minus: Ingen afskærmning! "Dårlige" kabel bøsninger
Er der nogle som har prøvet den fra den Danske webpage "Direktetildig"
Vil meget gerne høre om jeres erfaringer
Mvh
Casperse
|
| Til top |
|
| |
casperse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opfølgning til dem der overvejer at købe en TV modulator.
Den danske version fra Direkte virkede ikke i det høje frekvens spektre kun det lave virkede. Og efter at have modtaget den tyske model kan jeg kun sige at dette er i en højere kvalitet og lavet med nyere teknologi hvilket giver større bruger venlighed samt bedre billede!
På det viste link ser den lille ud! DET ER DEN IKKE (c: Og den sorte æske er lavet af metal så den er totalt afskærmet ydermere er den påført væg monterings beslag. 
|
| Til top |
|
| |
casperse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups glemte at sige at Remote Wonder nu kan købes løst hos midtdata og nu har en RF rækkevidde på 16m (Hvilket nødvendigt hvis den skal igennem tykke vægge) ekstra knapper + den virker fint med SageTV og Girder
|
| Til top |
|
| |
aikon Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 11 November 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
casperse skrev:
|
Lige en opfølgning til dem der overvejer at købe en TV modulator.
|
|
|
Hej Casperse - JA den Tyske er for FED ik - det var heldigvis et ordentligt køb vi foretog os. Der er en masse crap produkter af emulatorer i mono på markedet i dårlig kvalitet - så den her ser ud til at virker perfekt....
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig interessant ud med sådan en modulator, så jeg har lige et par spørgsmål:
Jeg er med på, at de fleste TV ikke har noget problem med at modtage A2 stereo, men hvad med det oprindelige antennesignal, man "sløjfer" igennem? Bliver det sendt direkte videre med NICAM-signalet intakt?
Hvad er betingelsen for, at signalet når ud til alle TV? I mit setup har jeg strømforsyningen til tagantennen (med 2 udgange) siddende på loftet, hvorfra der går ét kabel til pc samt ét kabel, der via et t-stykke fordeles til soveværelse og stue. Jeg går ikke ud fra, at signalet kan sendes "baglæns" gennem strømforsyningen? Men hvis jeg i stedet kobler alle tre kabler på samme udgang burde det vel kunne lade sig gøre (men med dårligere signalkvalitet)?
|
| Til top |
|
| |
aikon Forum Bruger


Bruger siden: 21 Maj 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ThomP
Jeg synes du skulle prøve som du forslår. Det skulle kunne virke, og jeg kan ikke se du burde få noget kvalitetstab - tværtimod.
Set modulator på lige der hvor original antennesignal kommer ind og fordel herefter signalet som du lyster. Det kræver så blot du har ledning fra pc med video+left/right lyd op til modulator, som så sender en kanal ekstra ud sammen med dit originale antennesignal.
Jeg vil meget gerne høre om dit resultat her hvis du lægger en besked når du har testet.
|
| Til top |
|
| |
ThomP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 62
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
aikon skrev:
| Set modulator på lige der hvor original antennesignal kommer ind og fordel herefter signalet som du lyster. Det kræver så blot du har ledning fra pc med video+left/right lyd op til modulator, som så sender en kanal ekstra ud sammen med dit originale antennesignal. |
|
|
Ha ha Det er jo netop mit problem! Jeg har skrevet i et par andre tråde, fordi jeg for et meget begrænset budget ønsker at få mit HTPC-signal til stuen (primært). I dag bruger jeg en trådløs sender, men er ikke tilfreds med kvaliteten. Jeg er derfor ude efter en prismæssigt overkommelig løsning, samtidig med, at jeg ikke kan/ønsker at trække nye kabler, ud over måske et netværkskabel, da det skal trækkes i nær fremtid under alle omstændigheder.
En modulator vil derfor kun være interessant, hvis den kan placeres i kontoret sammen med HTPC'en og derfra kobles "baglæns", men ved nærmere eftertanke kan jeg godt se, at det ikke kan lade sig gøre, da det oprindelige og det "nye" antennesignal så skal deles om kablet . Alternativt skal jeg bruge wi-fi til at sende signalet til en ekstra pc på loftet (haves på lager), som så sender signalet til modulatoren. Jeg skal lige finde ud af, hvordan jeg streamer live-TV fra HTPC-en, men så skal det næsten også prøves
|
| Til top |
|
| |