Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: HiFi-klubben - retur...BAH! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Når den bliver sendt med post er det så ik fjernkøb ? (det er det i min bog )
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

hmm er det ikke en idé at skrive et indlæg på Cybertainment (eller hvad det nu lige hedder...) istedet for at alle "bare sviner klubben til" her...

så kan det da være at en af de "kloge hoveder" derinde kan får lov til at forsvare sig eller ihvertfald bliver obs på sagen, så der muligvis er en chance for at få løst problemet

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Som dige er inde på er det vel bare vores alle sammens ærgelse over at den kæde, der oprindelig markedsførte sig på lav avance og udtalt god service og stor viden om produkterne, nu er reduceret til bare at være en ganske almindelig butikskæde.

Hifiklubben skal vel i dag bare ses som en  ganske almindelig forretning med fokus på at maximere indtjeningen? Og derfor gælder der vel i dag de regler, som gælder for alle andre transaktioner mellem en sælger og en køber.

Hvis man skal "snakke om returret" skal man vel også hos denne forretning aftale det inden køb og huske at få det skrevet ned.

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Hej

Med hensyn til Thule priser spar op til 24 %, prøv lige at sammeligne deres priser med hvad det tidligere kostede.

Den lader vi lige stå et øjeblik !!!!!!!!!!!!

Med hensyn til HFK´s retur ret eller mangel på samme det er der ikke noget at gøre ved, men man kan som køber selv sørge for de evt. fornødne aftaler i forbindelse med et køb.

Det er sku lidt sørgeligt at det altid er butikkerne der er skurken, man kan altid diskutere en butiks service niveau, men så længe de har loven på deres side er den ikke længere.

Bare min uforbeholdende mening.

Fortsat god dag.

Til top Vis Jørgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgensen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

måske en emne ala' "tilsvining ag hifiklubben" så vi rigtigt kan høre folks

ubegrunede brok!den er købt og betalt på vesterbro i aalborg så er den ikke

længre

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Kajkagen skrev:

ville jeg købe den hjem fra www.HiFiklubben.dk jeg ringer lige til hifiklubben i Ålborg for at høre til om de havde en hjemme, fordi så ville jeg lige køre hen og købe den, så jeg kunne få den igang med det samme...det havde de ikke...men jeg kunne da "lige komme forbi butikken og betale den, så vil du få den tilsendt" ...

Tag og læs det Kajkagen skriver, der er uden tvivl tale om FJERNKØB, så bare aflevere pengene HK!

Desværre er der IKKE tale om fjernkøb, når man henvender sig og betaler i  butikken.

Med venlig hilsen
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hvis de bøjer reglerne så meget, er det da klart folk er utilfredse !!! han ku ik få en demo, de havde ik varen, så burde den ikke være længere !! selvfølgelig burde de tage den retur !! han er endda villig til at tage et tab på en tusse, kan ik forstå hvorfor de ik tager den retur og bruger som demo, og så giver et afslag til den kunde der køber den

Det virker sku ik særligt entusiastisk !!!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Det er da noget crap....har man ingen returret længere ? Er det kun hos TC ? En ting er at høre på eks. en CD-spille som lyder godt i forretningen, men når du så får skidtet hjem og den ikke lever op til forventningerne så er man da i min bog bondefanget....
Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

Classe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det mange diskuterer her er jo serviceniveauet og ikke loven for den er jo klar i dette tilfælde.

Den lektie er der sikkert mange som har lært inkl jeg og det gælder alle butikker i mere eller mindre grad. Når en butil bliver presset på overskuddet som klubben jo har været i en del år jo så gives der ikke ved døre mere. Det er ikke specielt for klubben med for alle.

Det jeg har lært af min fejl i gamle dage er. Få det altid på skrift uanset hvor simpelt det er, for det kan man altid få en en slags situation for da er alle forhandlere nemlig til at tale med.

Så husk næste gang. Få alle aftaler på skrift også de aller simpleste for der er ingen grænser hvad man ser folk løbe fra bagefter.

Dette er helt generelt og gælder alle handler med hifi.

Og værd ekstra påpasselig når der skal betales penge forud. Husk nu at når butikken krakker og du ikke har fået din vare, ja så er lommepengene spildt og der er inge hjælp nogen steder fra. Og for klubbens vedkommende regn ikke med at hovedkontoret vil hjælpe en stakkels kunde som har handlet i en af de selvstændige butikker.

Dette er ikke kun klubben, men alle hvor økonomien kradser.

God sevice koster uanset hvad man siger, men så er der heldigvis også en del som får flere kunder ud af det og så går det lige op.

Classe

Til top Vis Classe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Classe

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

nej live 21 det er ikke særligt entusiastisk men man kan da ikke kræve noget

man ikke har krav på.nej Acer du har ingen returret når du køber i butikken

seføli burde de nok være fleksible og lave en eller anden aftale med kagkagen

men det er de ikke forpligtiget tilforstår heller ikke at hvis man køber en så

vigtig ting som hifi så må man da vide hvad man køber!nu ved jeg godt at

kajkagen kendte produktet og han bare var heldig at få sin røramp,det var

bare generelt hvis man køber i hfk og er usikker så køb da online(efter man har

været inde og lytte forstås)

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Music, ja man har ikke krav på det !! men nu markedsfører klubben sig som kundernes ven, måske bare migder synes deres idegrundlag ik helt holder i praksis..

men ja, de holder sig inden for loven og tillykke med det  men det giver da nogle billige grin, når man læser deres propaganda

Det tredie svar er vores butikker. Vi var de første som virkelig gav kunderne reel mulighed for at prøve og sammenligne forskelligt udstyr. Alle butikkerne har gode demonstrationsrum hvor man kan sætte sig ned i fred og ro, og bruge tid på at lytte og blive vejledt af et entusiastist personale. Hos Hi-Fi Klubben får du nemlig råd og vejledning, der er langt over det du normalt kan opleve i et Megastorecenter eller i en typisk radioforretning.

Dette er en af tingene HK skriver som grundlaget for deres succes  spørg jer selv om kajkagen har modtaget det ?

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

live vi er da helt enige om at deres service niveu er for ringe vi er da vist

også alle herinde enige om at "klubben" ikke er hvad den var engang jeg har

da fået repareret min rega 3 og acurus dia 100 mens jeg så på uden at betale

for det og uden nogen garanti tilbage se det var service at man ikke kan få 

returret mere syntes også deres serrvice niveu er under middel her

summasummarum:de gør intet galt og de gør ikke meget for at holde på

kunderne det må man bare tage til efterretning

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Det bedste råd jeg kan give folk, tag ned og lyt og prøv varen af så godt det er muligt. Når du er 99,99% sikker, så bestil varen over nettet (postordre) lever produktet ikke op til dine forventninger i de hjemlige omgivelser og øvrige udstyr, så returner varen indenfor de 14 dage fra modtagelse.

Alternativt må man aftale sig til fuld returret og altid skriftligt.

Men jeg vil give en del ret i at man ikke kan forvente super lave priser, høj service, ombytning og returret, det hænger altså ikke sammen. Omvendt er returnerede eller ombyttede produkter ikke nye, og må derfor sælges endnu billigere ( selv om mange forhandlere forsøger at snyde med tape der fjernes med en hårtørre og andre ufine tricks. Dog lugter nyt udstyr helt specielt, men mon ikke der en dag kan købes en sådan duft på spray en dag?   ).

Men HFK er ikke hvad de har været, det er en meget kommerciel og strømlinet koncern der drives og lidt i kølvandet på de gode gamle HFK dage.

Tænk at man stadig anvender begrebet klubmedlemmer! Det stinker langt væk og er vist også på kant med markedsføringsloven. Just my 2 cents...

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hvorfor synes visse folk, at det er ok uden returret? Selv steder som El-Giganten, Electric City, Fona, Merlin og Bilka har fuld returret i op til 14 dage. Her er Hi-Fi Klubben kort sagt ringere end den øvrige branche, og det er under al kritik, især når det fremstilles som værende i kundernes interesse !

Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

Riverwind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at have set på klubbens hjemmeside, at der står noget om at det ikke er muligt at prutte om prisen. Jeg har en pointe, men mangler lige et link til at underbygge den - hvis jeg ellers husker rigtigt at det står sådan noget på deres side.
Jeg har rodet siden igennem, men kan ikke finde det. Nogen der kan hjælpe?
Til top Vis Riverwind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Riverwind

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 31 Juli 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Det ender vist med at vi skal have et par nye fora på dette websted: "Hifi-klubben Før og Nu!" samt "Hifi Klubben Brok & Bøvl!"

Jeg vi foreslå at Kajkagen poster sit indlæg på Cybertainment, da der så vil komme et svar fra Hifi-klubben. En sag har jo iøvrigt altid 2 sider

Personligt har jeg ingen problemer med Hi-Fi Klubbens politik omkring returrret. De varer, som kommer retur fra kunder som benytter sig af returretten ved fjernsalg, bliver iøvrigt tilbudt til medlemmer af Cybertainment klubben. Jeg har netop købt et sådant produkt til nedsat pris.

Og det kan vist ikke siges tit nok: Der er ingen returret ved såkaldt nærsalg med mindre der foreligger en specifik aftale omkring dette. Hvis returret aftales så sørg for at få det på skrift. Disse negative oplevelser gavner jo hverken kunden eller forhandleren.

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 01 August 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Desværre er der IKKE tale om fjernkøb, når man henvender sig og betaler i  butikken.

Med venlig hilsen

Han ville jo købe den på nettet, men det var hk der lokkede ham til at betale forude i butiken........såå.......

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Sendt: 01 August 2004 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Jeg opfatter lidt kritikken af hfk som værende ment på alle deres butikker.

Dertil kan jeg kun sige, at hfk i Herning faktisk har haft en pissegod service, de gange jeg har handlet dernede.

Som eksempel kan det nævnes, at jeg for et stykke tid siden var på udkig efter en subwoofer i 4-5.000 kr's klassen. Da jeg aldrig har haft en sub sluttet til mit anlæg var jeg da lidt skeptisk overfor bare at lange pengene over disken og fik af sælgeren lov til at låne en demomodel B&W ASW600 med hjem i weekenden.

Der fandt jeg så ud af at den subwoofer slet ikke falder i min smag og leverede den bare tilbage igen. No questions asked. Han mente jeg skulle låne en Dali SWA12 med hjem også, men jeg takkede pænt nej. Det vil jeg sq da mene er en fed service.

Men det lyder da til, at der er stor forskel på de forskellige hfk butikker og det er da kun beklageligt. Men kan man ikke lide lugten i bageriet, må man jo bare handle et andet sted! Færdig slut.

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Sendt: 01 August 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

hmm er det ikke en idé at skrive et indlæg på Cybertainment (eller hvad det nu lige hedder...) istedet for at alle "bare sviner klubben til" her...

så kan det da være at en af de "kloge hoveder" derinde kan får lov til at forsvare sig eller ihvertfald bliver obs på sagen, så der muligvis er en chance for at få løst problemet

perejvind skrev:
Det ender vist med at vi skal have et par nye fora på dette websted: "Hifi-klubben Før og Nu!" samt "Hifi Klubben Brok & Bøvl!"

Jeg vi foreslå at Kajkagen poster sit indlæg på Cybertainment, da der så vil komme et svar fra Hifi-klubben. En sag har jo iøvrigt altid 2 sider

Desværre kommer der ikke noget ud af at brokke sig på Cybertainment. Vi har jo tidligere set hvordan de bakker ud og lukker tråde, når de ikke kan få ret. Bl.a. en af grundene til at jeg ikke kommer der mere.

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes