| Forfatter |
|
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lyttet til Euphonia MS4 på NAD Silverline og Cayin CDT-15A / 265 Ai. Det var en noget skuffende oplevelse, da mit eget anlæg virker noget bedre opløst til trods for en uheldig opstilling. Den meget hjælpsomme sælger rykkede og regerede, men det hjalp ikke væsentligt. __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er uden tvivl mange kompetente emner i denne prisklasse. Om Dali'en er en af dem ... tja det er da muligt.
Nu har jeg selv Proac ... og der kan man også få en pæn del for 50k og de fås i ahorn. Har Proac 3.8 i ahorn ... og dem kan du sikkert finde til ca.30.000 hvis du leder efter dem - de er efter min opfattelse fuldt på højde med og også bedre end Dali'ene.. bemærk det er min opfattelse.
Men hvis design betyder meget, så er der også Merlin som Studiosund har ... her tænker på den store model, som vidst er kommet ned i ca. 50k for en basisvariant - den fås i fine lakerede varianter ... min kone synes de er rigtigt fede. Ellers har Studiosound også flere andre spændende alternativer.
Om de Dali slasker Vienna ... tja ... jeg synes det ikke, men giv det et lyt selv. Men jeg har ikke hørt dem i samme opstilling ... så der kan ikke gives en statsgaranti. Men se det fra den positive side ... det er da dejligt at have et budget på 50k ... som man kan gå og overveje!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu syntes jeg også at MS4 og 5 er rigtig flotte, og lyder rigtig godt.
Men jeg må nu nok indrømme at jeg syntes Sonus Faber Cremona lyder mindst ligeså godt, men koster selvfølgelig også 30kr pr stk.
Hvad med Audiovector S6? Jeg har ikke selv lyttet til dem, men jeg syntes det er en af de flotteste højttalere jeg har set.
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
gichael3257 skrev:
|
Nu syntes jeg også at MS4 og 5 er rigtig flotte, og lyder rigtig godt.
Men jeg må nu nok indrømme at jeg syntes Sonus Faber Cremona lyder mindst ligeså godt, men koster selvfølgelig også 30kr pr stk.
Hvad med Audiovector S6? Jeg har ikke selv lyttet til dem, men jeg syntes det er en af de flotteste højttalere jeg har set.
Mvh Michael
|
|
|
Jeg kan godt lide lyden fra Audiovector, men tror S6 vil være lidt overkill til mit system hvis jeg skal være ærlig 
Mi3 Avantgarde ville være bedre, men den er ikke så "helstøbt" som MS4 - men de lyder også knaldgodt de Mi3.
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 02 August 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg kan godt lide lyden fra Audiovector, men tror S6 vil være lidt overkill til mit system hvis jeg skal være ærlig
Mi3 Avantgarde ville være bedre, men den er ikke så "helstøbt" som MS4 - men de lyder også knaldgodt de Mi3. |
|
|
Jeg synes ikke Mi3 og MS4 på nogen måder kan sammenlignes. Kan du forklare mig hvordan du kan have et godt forhold til begge på én gang?   
MVH Asbjørn
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen bliver ved med at sende mig private beskeder, om hvorfor jeg synes det ene og det andet.. Han kan ikke li` mit inlæg hvor jeg skriver at jeg både har Euphonia og Mahler, og Mahleren er den som ryger til salg.. Jeg har tidligere uddybet det i en privat besked til jensen, som jeg nu vil bringe her, hvis det gør at han kan sove bedre om natten..
Jeg mener ikke Mahler er dårlige.. Så havde jeg jo nok ikke købt dem i sin tid.. De spiller bare ikke i det rum jeg har nu.. Det er for lille (ca. 20 m2) Der er for meget dybbas, og for lidt mellembas.. Lyder lidt som en lille gulvhøjttaler, med en sub på.. Euphonia har meget mere finesse i lyden, hænger meget bedre sammen i min stue.. Og så kan jeg klart bedre li´ designet.. Der ligger LANGT mere udvikling bag Euphonia end Mahler.. Det buede hornflex kabinet med flere skrå afstivninger, bas/mellemtoner med løftet spider (mindre kompresion) og træfiber membran.. Domen er identisk i euphonia og Mahler, dog har Euphonia et kraftigere magnet system (neodynium) med flere tesla.. Hvilket givet en mere dynamisk diskant.. Og så har euphonia båndet til at hjælpe til i toppen, hvor D2905 domen jo ikke har nogen sprædning i det vertikale plan.. Mahler har mere dybbas (og god dybbas).. Det er det eneste som er bedre ved den.. Helt seriøst.. Men det kærver et større og bedre rum, før det går godt.. Men i det tilfælde at man har det, så vinder Mahler med et kæmpe lydbillede..
Som jeg skriver, så er det eneste ved Mahler som er bedre, dybbassen.. Så i tilfælde af, man har et kæmpe rum, så kan det da være en fordel.. Men så er der jo også Euphonia MS5...
Euphonia er en nyere, bedre konstruktion.. Diskanten er bedre, mellemtonen er bedre, og mellembassen er mere kontant.. En 8545 i 4 liter lukket kabinet, er noget tynd i mellembassen, og har en indelukket mellemtone gengivelse..
Mvh
Kim
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
jensen bliver ved med at sende mig private beskeder, om hvorfor jeg synes det ene og det andet.. Han kan ikke li` mit inlæg hvor jeg skriver at jeg både har Euphonia og Mahler, og Mahleren er den som ryger til salg.. Jeg har tidligere uddybet det i en privat besked til jensen, som jeg nu vil bringe her, hvis det gør at han kan sove bedre om natten..
Jeg mener ikke Mahler er dårlige.. Så havde jeg jo nok ikke købt dem i sin tid.. De spiller bare ikke i det rum jeg har nu.. Det er for lille (ca. 20 m2) Der er for meget dybbas, og for lidt mellembas.. Lyder lidt som en lille gulvhøjttaler, med en sub på.. Euphonia har meget mere finesse i lyden, hænger meget bedre sammen i min stue.. Og så kan jeg klart bedre li´ designet.. Der ligger LANGT mere udvikling bag Euphonia end Mahler.. Det buede hornflex kabinet med flere skrå afstivninger, bas/mellemtoner med løftet spider (mindre kompresion) og træfiber membran.. Domen er identisk i euphonia og Mahler, dog har Euphonia et kraftigere magnet system (neodynium) med flere tesla.. Hvilket givet en mere dynamisk diskant.. Og så har euphonia båndet til at hjælpe til i toppen, hvor D2905 domen jo ikke har nogen sprædning i det vertikale plan.. Mahler har mere dybbas (og god dybbas).. Det er det eneste som er bedre ved den.. Helt seriøst.. Men det kærver et større og bedre rum, før det går godt.. Men i det tilfælde at man har det, så vinder Mahler med et kæmpe lydbillede..
Som jeg skriver, så er det eneste ved Mahler som er bedre, dybbassen.. Så i tilfælde af, man har et kæmpe rum, så kan det da være en fordel.. Men så er der jo også Euphonia MS5...
Euphonia er en nyere, bedre konstruktion.. Diskanten er bedre, mellemtonen er bedre, og mellembassen er mere kontant.. En 8545 i 4 liter lukket kabinet, er noget tynd i mellembassen, og har en indelukket mellemtone gengivelse..
Mvh
Kim <!-- Message ''"" --> |
|
|
Tak .
Altid godt at vide hovfor man mener det man skriver .
Kan lige tilføje
Kan jo huske dine indlæg med hvad done der sidder i vienna , du blev jo ved med at påstå at de var ens i alle modeller og var de ? nope .
lidt af det der ikke er ens og org
spole megnet oile .
Nu 8545 ? hm , prøv at kik godt på den , kik på ophæng og føl på det , hvad kan det være ?.
Så lige en ande ting at smide en stor speaker ind på 20m2 hm det må man sige er sund fornuft .
Jeg får måske et par wilson max hjem , tro du de ville kunne gå på 12m2 , for der skal de stå .
Hvad du mener om mahler eller ander speaker er jeg ligeglad med .
Men jeg vender tilbage når og hvis de wilson kommer også med fotos af dem , og et par ord om lyder på 12m2.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da du udråbte MS4 til den bedste højttaler af de to, synes jeg det var YDERST relevant at fortælle at dit rum kun er 20 kvm !!! strauss og især mahler kræver meget mere plads før man kan forvente noget af dem !! i et rum på 20 kvm kunne du ligesågodt spænde en eltax 5x20 watt på dem.. at beskrive helheds oplevelsen i et rum der ik er større giver ingen mening !!
Og kan ikke forstå hvorfor du poster en privat besked 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
forvente noget af dem !!
Og kan ikke forstå hvorfor du poster en privat besked  [/QUOTE]
jo den var til mig , ville have ham til at poste den , man kan jo ikke poste noget fra andre privat .
så det er
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper,
Fint at få dine holdninger frem. Som du selv nævner så skal man jo vælge højttalere efter rummet - og der er Mahler nok lidt i overkanten til et så lille rum. Jeg vil sige, at du nok også kører på grænsen med dine Dali ... men det afhænger jo af rummets klangegenskaber og dimensioner.
I øvrigt vil jeg godt advare mod, at man hænger sig for meget i, hvilke enheder, der sidder i de enkelte speakers. For det første er det jo ikke sikkert, at der er tale om helt den samme enhed (spec. varianter laves ofte) og for det andet afhænger lyden jo også i høj grad af hvilket delefilter, som benyttes og i hvilket kabinet.
Hvad angår højttalerens kvaliteter, så er det helt klart, at ikke kun bassen påvirkes af et for lille rum. Mahler er en stor speaker, og hvis lydbilledet skal falde ordentligt på plads ... så skal der være minimum 1 m. bag højttalernes (bagkant) og 3 m. afstand mellem lytter og speakers + et godt rum bag lytteren (eller en særligt dæmpet væg. Ellers vil man ganske enkelt ikke få fuldt udbytte af en så stor højttaler!
Men det er da fint du er glad for dine Dali ... de trækker jo tilsyneladende flere detaljer frem i lydbilledet. Så hvis det er det man søger så er det jo fint. 
SATMIT
__________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
Acer skrev:
Mi3 Avantgarde ville være bedre, men den er ikke så "helstøbt" som MS4 - men de lyder også knaldgodt de Mi3. |
|
|
Jeg synes ikke Mi3 og MS4 på nogen måder kan sammenlignes. Kan du forklare mig hvordan du kan have et godt forhold til begge på én gang?   
MVH Asbjørn
|
|
|
Tja, det har du da ret i...hvordan kan jeg lide dem begge ??....jo fordi på Mi3 er der bare et megastort "hul" igennem på lyden, den er den bedste i sin klasse. MS4 har lige så stort "hul" igennem, men er mere kontant i især mellembassen hvor jeg syntes Mi3 mangler en lille smule . Spillestilen er forskellig syntes jeg fordi Mi3 er mere "in-your-face" som jeg tror man måske bliver en smule træt af i længden. Mine nye HT'er skulle gerne være i tjeneste i mange år
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Neeper,
Fint at få dine holdninger frem. Som du selv nævner så skal man jo vælge højttalere efter rummet - og der er Mahler nok lidt i overkanten til et så lille rum. Jeg vil sige, at du nok også kører på grænsen med dine Dali ... men det afhænger jo af rummets klangegenskaber og dimensioner.
I øvrigt vil jeg godt advare mod, at man hænger sig for meget i, hvilke enheder, der sidder i de enkelte speakers. For det første er det jo ikke sikkert, at der er tale om helt den samme enhed (spec. varianter laves ofte) og for det andet afhænger lyden jo også i høj grad af hvilket delefilter, som benyttes og i hvilket kabinet.
Hvad angår højttalerens kvaliteter, så er det helt klart, at ikke kun bassen påvirkes af et for lille rum. Mahler er en stor speaker, og hvis lydbilledet skal falde ordentligt på plads ... så skal der være minimum 1 m. bag højttalernes (bagkant) og 3 m. afstand mellem lytter og speakers + et godt rum bag lytteren (eller en særligt dæmpet væg. Ellers vil man ganske enkelt ikke få fuldt udbytte af en så stor højttaler!
Men det er da fint du er glad for dine Dali ... de trækker jo tilsyneladende flere detaljer frem i lydbilledet. Så hvis det er det man søger så er det jo fint. 
SATMIT
|
|
|
Ja men værst af alt , en her i byen har godt 21m2 og han har fået det til at køre , men også en dygtig mand .
Må så også selv sige hvis jeg lå på ca 20m2 ville jeg aldrig vælge en så stor speaker , selv med min stue på 70m2 har jeg tit haft problemer , men mest af alt med at speaker ikke har kunne klare at spille mit rum op .
man vil gerne have mere end man kan klare .
hvorfor er solen ikke oppe idag
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLD NU KÆFT MED ALT DET ÆVL !........
Der er efterhånden en del debatter i dette forum, der til forveksling minder en del om mudderkast i børnehaven !.......... Der er det bare gloser a'la "min far er stærkere end din far" der bliver brugt !.......... Nu tror vi så, at vi er blevet voksne ?.......... Nu bruges i stedet gloser som f.eks "mine højttalere er bedre end dine højttalere" (uha, hvor er vi blevet voksne !).
Når nu dette er sagt, så er der selvfølgelig situationer hvor en "dims" i de fleste sammenhænge er bedre end en anden. Men der er ingen regler uden undtagelse !........ Musik og HiFi er en subjektiv ting !............ Faktorer som rum, øvrigt system spiller selvsagt også en enorm rolle !...........
Musik & HiFi er underholdning på højeste plan !........... Glem ikke det !
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når nu dette er sagt, så er der selvfølgelig situationer hvor en "dims" i de fleste sammenhænge er bedre end en anden. Men der er ingen regler uden undtagelse, fordi musik og HiFi er en subjektiv ting !............ Faktorer som rum, øvrigt system spiller selvsagt også en enorm rolle !...........
HiFi underholdning på højeste plan !........... Glem ikke det !
Mvh
Carsten
Ja musikken er hobby hifi er til at frembringe den hobby med .
så
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke været i den heldige situation at skulle bruge 50K på højtalere, men hvis det var mig, så tror jeg, at jeg (også) ville kigge lidt på nogen andre ting end Dali, VA og Audiovector. Nu ved jeg ikke, hvad resten af anlægget består af ej heller hvad kravene er (ud over farve og rytme), men hvad med at kigge (lytte) på f.eks Shahainian, Audio Note eller Hørning Hybrid? Eller, som også blev nævnt fra anden side, nogle af Studio Sounds højtalere?
Det var i hvertfald nogen ting jeg gerne ville lytte til, hvis jeg havde den slags penge
|
| Til top |
|
| |
Jakobf Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 277
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
|
Om de Dali slasker Vienna ... tja ... jeg synes det ikke, men giv det et lyt selv. Men jeg har ikke hørt dem i samme opstilling ... så der kan ikke gives en statsgaranti. Men se det fra den positive side ... det er da dejligt at have et budget på 50k ... som man kan gå og overveje!
SATMIT
|
|
|
Ja, nu er budgettet på 50k ikke helt vedtaget endnu , jeg tror nærmere at det bliver en brugt løsning til en 35-40k istedet.
Jensen har ellers tilbudt mig, at han godt vil smide et sæt Strauss op til mig for et lyt - også selvom jeg (læs konen) ikke vil købe dem. Flinker fyr ham Jensen, men får jeg først de lækre VA'er indenfor døren har jeg på fornemmeren at de ikke kommer med Jensen hjem igen ...... og så har vi balladen med fruen 
Især i Rosewood er de rigtigt flotte , men den der beech ligner lidt for meget et 70'er skrivebord 
Mit lytterum er min stue som er på knap 25 m^2, men i forbindelse hermed ligger mit køkken/alrum som er på ca. 40 m^2 som de spiller ind i. Kan MS4/Strauss spille det op eller kigger vi på MS5/Mahler ?? 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
SATMIT skrev:
SATMIT
|
|
|
Ja, nu er budgettet på 50k ikke helt vedtaget endnu , jeg tror nærmere at det bliver en brugt løsning til en 35-40k istedet.
Jensen har ellers tilbudt mig, at han godt vil smide et sæt Strauss op til mig for et lyt - også selvom jeg (læs konen) ikke vil købe dem. Flinker fyr ham Jensen, men får jeg først de lækre VA'er indenfor døren har jeg på fornemmeren at de ikke kommer med Jensen hjem igen ...... og så har vi balladen med fruen 
Især i Rosewood er de rigtigt flotte , men den der beech ligner lidt for meget et 70'er skrivebord 
Mit lytterum er min stue som er på knap 25 m^2, men i forbindelse hermed ligger mit køkken/alrum som er på ca. 40 m^2 som de spiller ind i. Kan MS4/Strauss spille det op eller kigger vi på MS5/Mahler ??  |
|
|
Vil laver bare en aftale jeg skriver under på at du aldrig kan købe vienna af mig eller her i dk , til din kære kone .
Men alle har ret til at høre en speaker .
Det med BØG ja ser sådan , men når man ser dem live så er de flotte .
Jeg skal selv have bøg igen .
men du kan også bare gøre som min svenske ven , han måtte ikke noget , vi skulle mødes søndag morge kl 6 ved hans forælder og liste de omega ned i ders kælder hvor alt hans anlæg stod
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 03 August 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sålænge forstærkeren er iorden vil de bestemt ikke have problemmer med det, lyder som et perfekt match.. 
Kunne heller ik forestille mig at du vil af med dem igen hvis de først er kommet indenfor døren 
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Mit lytterum er min stue som er på knap 25 m^2, men i forbindelse hermed ligger mit køkken/alrum som er på ca. 40 m^2 som de spiller ind i. Kan MS4/Strauss spille det op eller kigger vi på MS5/Mahler ??  |
|
|
Så er der et par ms4 tilsalg for 40K til din information. De bør nok presses lidt længere ned. 
Iøvrigt er strauss nok mere i klasse med MS5 end MS4 når det kommer til hvilken rumstørrelse de dækker. MS4 er perfekt til 25m2, og det måtte også gerne være større. Hvordan det ser ud når man lægger 50m2 halvt oveni ved jeg tilgengæld ikke.
|
| Til top |
|
| |