Forfatter |
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 05 August 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Bach skrev:
Hej Classe
Fin indstilling, men holder den også den dag du skal skifte billedrør, i et TV der er 9 mdr. gammelt ?
Forestil dig at du ikke selv har evnerne til at lave det, hvordan vil DU modtage den uskyldige serviceteknikker der ringer og siger: "ja, det løber lidt op Hr. ca. 5500,- så køre dit TV som nyt igen" ?
Er man ikke klar til at æde sådan en regning, uden hyl og skrig, så tegn forsikring, om ikke andet, så for den af mine kolegaer i det ganske danske land, der skal foretage opkaldet til DIG 
|
|
|
Efter 9 mdr. ville der ikke være noget problem for de fleste anerkendte mærker såsom Panasonic, Sony, Philips, og lign. giver 1 år rigtig garanti og 1 år reklamationsret derefter nogle giver (bl.a B&O) 2 år fuld garanti.
Jeg vil anbefale at tegne en forsikring hvis det er en 5 års og at der ikke er værdiforingelse og selvrisiko på, samt en fair pris. et TV til 4.000,- er nok der hvor grænsen går om man skal tegne den eller ej.
mvh. Crede
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 06 August 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Den bedste forsikring jeg er stødt på er i SuperRadio, hvor en
udvidet plusgaranti på en bærbar dækkede simpelt tyveri og
opladeligt batteri i 5 år. Inden for det første år var der ingen
afskrivninger. |
|
|
Det var en glimrende forsikring. Forsikringselskabet ophørte dog med
at dække simpelt tyveri for ca. 2 år siden.
/U. (eks-Fona/Fredgaard/Kenwood HFC  )
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm jeg tegnede på bilradio da jeg købte den, for den dækkede nemlig også tyveri (uden det gik ud over selvrisikoen på ens egen kasko eller ansvar) og så har jeg tegnet på min blærbare pga den gamle jeg havde der var ledn. ved at blive "såret" dvs en ny lader = 1800. og på min nye skulle jeg "kun" gi 1600 for forsikringen og den står i et område hvor laderen er udsat for stød fra de foran siddende rullestole, og så dækker den også batteriet, fik jeg ihvertfald fortalt. plus hvis jeg kommer til at tabe den. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har heller ingen tillægsforsikring da jeg ligeson classe ikke er bange for at
"æde"en eventuel merudgift ved reperation chancen er simpelthen for lille til
at det sker.der må være nogen der tjener fedt på det men seføli er uheldet
ude er det da dejligt ,mener bare at hvis et apparat går i stykker så sker det
nok mens garantien/reklamationsretten stadig virker hvis ikke er det bare
tough luck jeg har stadig sparet mange penge i løbet af årene ved at fravælgen
en tillægsforsikring på mine apparater
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 07 August 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
music 4 all skrev:
jeg har heller ingen tillægsforsikring da jeg ligeson classe ikke er bange for at
"æde"en eventuel merudgift ved reperation chancen er simpelthen for lille til
at det sker.der må være nogen der tjener fedt på det men seføli er uheldet
ude er det da dejligt ,mener bare at hvis et apparat går i stykker så sker det
nok mens garantien/reklamationsretten stadig virker hvis ikke er det bare
tough luck jeg har stadig sparet mange penge i løbet af årene ved at fravælgen
en tillægsforsikring på mine apparater
|
|
|
jeg vil give dig ret i at der er nogle som tjener fedt på disse forsikringer. men der er tilfælde hvor det vil være direkte dumt, at sige nej til sådan en forsikring.
som fx tonyax' tilfælde. eller den jeg har til min pj, gælder i 6 år og dækker bla. pæren. en ny pære koster ca 3500kr, forsikringen kostede 1900kr (engangsbeløb) og projektoren bliver brugt mindst 3timer hver dag.
og der er forsikringer som ikke dækker noget vigtigt. havde jeg købt et alm tv, forstærker, dvdafspiller o.lign. havde jeg nok ikke valgt en tillægsforsikring.
|
Til top |
|
|
Sandkassen Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg var selv lidt valen ved tanken om at spendere +1.200 kr ekstra på et Philips 32PW9509 for nylig, men fruen insisterede - og godt det samme! Mindre end en uge efter køb fik den næstyngste uheldigvis fat i fjernbetjeningen (uh, den er lækker!) efter at farmand havde rodet med batterierne, hvilket åbenbart havde set enormt spændende ud. Resultat: ødelagt dæksel. Ned til Elgiganten - og ud igen 5 minutter efter med en ny fjernbetjening til ca. 1.500,- i hånden. Lige der blev jeg glad for tillægsforsikringen.
Generelt er jeg dog også noget forbeholden hvad ekstraforsikringer angår. (-:
Venlig hilsen
Carsten
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
nej for tre år kan det bestemt ikke betale sig !! selvom det er formodningsret der dækker i 24 måneder, vil det dække alle tekniske fejl, så medmindre du har planer om at tabe dit tv er der ingen grund til det !!
10 % af forsikringen går til sælgeren, man skulle ik tro det, men de er villige til at binde kunderne mange historier på ærmet for 65 kr 
må tilstå jeg har arbejdet som deltidssælger i Fona.. og ik noget som at få solgt en forsikring og så gå ud og snuppe sig en smøg og grine af kunden.. det sørgeligste jeg har oplevet var en ung (og meget køn studine) der skulle ha en dvd til 1200 kr på afbetaling over 5 år med fuld forsikring og tillægsforsikring.. den kom til at koste hende næsten 6000 og sælgeren (ik mig) tjente 600 (dvd´en var nemlig os udgået)
På dyre plasma/lcd tv kan det betale sig, men bestemt ikke på ret meget andet
|
|
|
Jeg kan nu ikke helt forstå, hvor studinen kan komme til at betale 6.000 kr. for en DVD til 1.200 kr. - selv med høje rentens rente og forsikringer oveni. Kan du ikke lige uddybe det ?
|
Til top |
|
|
TPNielsen Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle !
Hele filosofien bag forsikringsbranchen er vel, at forsikringsselskabet skal tjene penge - ellers var der ikke basis for at drive forretning. Derfor må der nødvendigvis være flere der køber forsikringer, end folk der rent faktisk får brug for dem!
Jeg har intet kendskab til tallene i disse beregninger - men mon ikke det er en lille procentdel der rent faktisk får "noget igen" fra forsikringen. Dermed må man antage at "mange betaler til de få" - heraf kan læses at chancen for at det produkt man har investeret i rent faktisk går i stykker, bliver tabt m.m. i den periode man er forsikret i, ikke er stor...
Men har man en bærbar pc'er, børn m.m. kan der måske være ldit fornuft i en sådan forsikring - ellers ikke skulle jeg mene !
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 11 August 2004 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Live21 skrev:
nej for tre år kan det bestemt ikke betale sig !! selvom det er formodningsret der dækker i 24 måneder, vil det dække alle tekniske fejl, så medmindre du har planer om at tabe dit tv er der ingen grund til det !!
10 % af forsikringen går til sælgeren, man skulle ik tro det, men de er villige til at binde kunderne mange historier på ærmet for 65 kr 
må tilstå jeg har arbejdet som deltidssælger i Fona.. og ik noget som at få solgt en forsikring og så gå ud og snuppe sig en smøg og grine af kunden.. det sørgeligste jeg har oplevet var en ung (og meget køn studine) der skulle ha en dvd til 1200 kr på afbetaling over 5 år med fuld forsikring og tillægsforsikring.. den kom til at koste hende næsten 6000 og sælgeren (ik mig) tjente 600 (dvd´en var nemlig os udgået)
På dyre plasma/lcd tv kan det betale sig, men bestemt ikke på ret meget andet
|
|
|
Jeg kan nu ikke helt forstå, hvor studinen kan komme til at betale 6.000 kr. for en DVD til 1.200 kr. - selv med høje rentens rente og forsikringer oveni. Kan du ikke lige uddybe det ?
|
|
|
Uden at kan huske hendes præcise pris, kan jeg da her komme med lidt udregninger:
Trykhedsforsikring: 39 pr måned i 5 år 2340,- (selvom det ik burde kunne lade sig gøre at tegne den på studerende og pensionister, men så er de pludselig ansat ved kommunen eller lignende)
udvidet forsikring: ca en tusse
oprettelse i dan aktiv ca 800
dvd: 1200
Renter: en masse..
Det har sku sikkert været mere end de 6 k, men hukommelsen er en sjov ting når det kommer til detaljer 
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 20 August 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Plot thickens! Jeg købte igår mit tv ( uden forsikring) Jeg kommer hjem får det sat op med Video Essentials og syntes at billedet er skæv til den ene side.
Jeg ringer til Elgiganten og de fortæller at der en tilt menu et sted. Den finder jeg så. Men billeder er stadig skævt! Det ser ud som om billedetrøret er skævt sat i kassen! Det går tydeligt ned i højre side/hjørne. Jeg ringer igen og igen og igen til deres kundercenter der fortæller mig hver gang at sælgeren fra Elgiganten nok skal ringe tilbage. Jeg venter....han ringer på min gamle mobil som jeg først ser da jeg kommer hjem. Jeg ringer igen til deres kundecenter da der ikke er et direkte nr. til butikken. Damen i telefonen siger at alle linier er optaget i butikken og der er intet hun kan gøre! Ok! Jeg ringer igen og taler med et lidt mere venlig fyr som jeg forklarer problemmet igen! Han siger at sælger nok skal ringe tilbage..denne gang.
Han ringer så, jeg forklarer problemmet og han siger at de ikke få et nyt TV af den type før den 15/9 04! Ok...men jeg kan vente med mit gamle hvis jeg vil og så kan jeg SELV komme ud med det og få et nyt. Nu er problemmet bare at jeg ikke har nogle bil, så jeg spørger om jeg ikke kan få det leveret? Jo siger han men det koster 300; kr!!!
Da sagde jeg godt nok stop og efter at have argumenteret lidt kunne han godt se at det var rimligt at de henetede og leveret gratis. Så Elgiganten service er ok, hvis man presser dem! Nu skal jeg så bare være på tærerne, for nu har sælger lovet at jeg vil have det den 15-9-04. Så må jeg tage derud hvis der ikke sker noget...
|
Til top |
|
|
spinner Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 26 August 2004 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsikringer er jo en ren jungle i diverse HIFI butikker.
Man skal virkelig sikre sig at den dækker de ting som er væsentlige og at man ikke står med en latterlig selvrisiko osv..
Jeg ved der findes nogen derude som er nogenlunde pris-fornuftige og som dækker stort set ALT undtagen f.eks tyveri og brand. (burde blive dækket af en indbo). De gør vist også dét....at hvis app. går istykker og ikke kan laves får man et tilsvarende produkt uden beregning. Forsikringerne varierer.....nogen er vist 4 andre er på 5 år. ....jeg kan ikke huske priser.
Det afhænger jo samtidigt også af hvilket app. det drejer sig om... en CD eller DVD afspiller kan jeg godt se fornuften i, da disse jo kræver lidt service og vedligeholdelse for at køre i en pæn årrække.... men en ganske almindelig stereo-forstærker burde jo køre i LAAAAAAAANG tid uden problemer hvis man behandler den ordenligt. Der er jo hverken løbeværk eller andre slid-dele i.
TV synes jeg nu også er meget fornuftigt da en defekt højspændings-del eller, i værste fald, et defekt billederør efter 3 år ville være seriøst SUR røv !
/Spinner
|
Til top |
|
|