| Forfatter |
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Angående troværdighed eller sikkerhed om man vil, så har jeg har lige kopieret noget af det ind fra den mail han har sendt til mig.
"Price as listed is the final price include shipping also insurance. Shipped using ups express by air and it takes 5-6 days for shipping from my studio to Denmark. For the payment, i accept T/T (telegraphic transfer) and will shipped the unit also provided tracking number of shipment details once i receive your payment status confirmation.
Or we can use 50/50 on this transaction, you paid a half first from total price for the down payment and finished the rest of balance once you receive also had inspection of the unit."
Jeg har nogle spørgsmål:
1) Hvad betyder "telegraphic transfer"?
2) Hvilken en af de to metoder ville I vælge (telegraphic transfer eller 50/50)?
3) Er der noget jeg ellers bør undersøge?
|
|
|
Ud fra det 'sproglige' i den tekst er jeg ikke sikker på, at han er Amerikaner! I hvert fald ikke 'indfødt'...
Ta' dén!: (Citat) "[...] is the final price include shipping also insurance." Det holder ikke en meter!
Har du kopieret teksten direkte over?
Mvh.
Nilau
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres vurderinger Jeg tror heller ikke, at han er amerikaner. Han mente nok ..."and" i stedet for "also". Alt teksten er kopieret direkte over, men der mangler en lille bid, som måske forklarer, at han ikke skriver flydende engelsk eller amerikansk.
"I'm shipping from my studio on medan-indonesia."
Sætningen skal stå efter "Denmark". Derudover har han oplyst sit navn og et telefon nr., som jeg selvfølgelig ikke vil offentliggøre, men det begynder med "+62-815-xxxx-xxxx" - Jeg har sendt sælger en række spørgsmål men omhandler produktet og svarer han på dem, er mit næste træk at spørge til hans adresse og derefter forsøge at få den verificeret. Det ændre dog ikke ved, at det skal være sikkert for mig (og selvfølgelig for ham), at indgå en handel. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder mig altid langt væk fra money transfer (f.eks. western union og tt) da det er den eneste måder hvorpå man kan snyde dig uden at du aner hvem, hvad eller hvor. Altså en helt sikker måde at forblive anonym imens man snyder folk.
Hvis sælger har en bank konto (hvem har ikke det?) så er det nemmere for ham at modtage en bank overførsel.
Jeg må indrømme at jeg udfra det du har oplyst ville holde mig væk
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når noget er for godt til at være sandt, så er det som regel fordi det ikke er sandt.
Jeg synes jeg mellem linierne kan fornemme at der er tale om et super godt tilbud, siden du ikke ønsker at oplyse hvad det er for en forstærker, og siden du gider bøvle med ekstra transformer, fragt, told og moms.
Er du helt sikker på at du gør det rigtige? Tænk også på at gensalgsværdien formentlig er reduceret en del for et apparat med US spænding, så besparelsen kan vise sig at være begrænset i den sidste ende!?
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I har nok ret i, at jeg bør holde mig væk, og jeg har da også tænkt mig at være yderst påpasselig.
Mit spørgsmål vedr. ekstra transformator (er uddybet i anden tråd) kom på banen i relation til den forstærker fra USA, men er jo også interessant rent videnmæssigt, da jeg da er blevet lidt klogere på den front. Ligeledes vidste jeg indtil for kort tid siden ikke særlig meget vedr. det at handle med private personer fra USA, så også her er jeg blevet lidt mere bevidst om forholdene (både de positive og negative).
Hovedformålet med et eventuelt køb er ikke for at sælge apparatet videre med fortjeneste men udelukkende at spare penge. Jeg er dog helt enig med jer i, at hvis noget er for åbenlyst billigt, så kan der sagtens være tale om fup og fiduser og man skal ikke lade sin grådighed styrer hvor vidt man hopper med på tingene. Sund fornuft bør være stærkt styrende i denne sammenhæng, og det er også derfor, at jeg har forsøgt at indhente råd og vejledning her på siden, hvilket jeg er rigtig glad for at have fået.
Hvis sælger ikke giver uddybende svar på mine spørgsmål, så ønsker jeg selvfølgelig ikke at indgå en handel.
__________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 20 Oktober 2006 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kære Olsen
Jeg melder mig i koret. BACK OUT!! Telegraphic transfer er den værste måde at betale på. Du har ZERO sikkerhed.
Hvor meget kan du spare på den handel i forhold til at købe brugt i fx. tyskland? www.ebay.de har et gigantisk high-end udvalg. Og der kan du bede om at hente selv.
Det eneste, der ville være relevant for dig, ville være www.escrow.com, men det får du nok ikke sælger med på. Læs mere på deres hjemmeside.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
|
Det eneste, der ville være relevant for dig, ville være www.escrow.com, men det får du nok ikke sælger med på. Læs mere på deres hjemmeside.
|
|
|
Jeg har ikke fundet forstærkeren andre steder. Sparer ca. halvdelen af nyprisen. Sælger hat sendt mig flere billeder af dyret, men ja - det er jo ingen garanti for troværdighed! Jeg har sendt sælger en mail hvor jeg opfordrer ham til at vi bruger www.escrow.com - tak for tippet __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 21 Oktober 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
|
Tak for jeres vurderinger Jeg tror heller ikke, at han er amerikaner. Han mente nok ..."and" i stedet for "also". Alt teksten er kopieret direkte over, men der mangler en lille bid, som måske forklarer, at han ikke skriver flydende engelsk eller amerikansk.
"I'm shipping from my studio on medan-indonesia."
Sætningen skal stå efter "Denmark". Derudover har han oplyst sit navn og et telefon nr., som jeg selvfølgelig ikke vil offentliggøre, men det begynder med "+62-815-xxxx-xxxx" - Jeg har sendt sælger en række spørgsmål men omhandler produktet og svarer han på dem, er mit næste træk at spørge til hans adresse og derefter forsøge at få den verificeret. Det ændre dog ikke ved, at det skal være sikkert for mig (og selvfølgelig for ham), at indgå en handel.
|
|
|
Lande koden (+62) er for Indonesien og Medan er en stor by på den nordøstlige del af Sumatra. Jeg har været der på forretningsrejse et par gange og det er ikke et sted at skrive hjem om!
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke få at vide, hvad det er for et dyr, du har kig på? Som du kan læse, står vi ikke ligefrem på nakken af hinanden for at snuppe den for næsen af dig
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Olsen
Jeg ville også være meget forsigtig i denne sag, og KUN betale hvis der er sikkerhed iform af direkte bankoverførsel, PayPal mm. det akn være at det koster et par hunderede ekstra, men så behøver du ikke ligge søvnløs 
Go Søndag __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Cabal Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikker med koret... den dér stiiiiinker!
Én måde at få dem ud af busken på, kan være at foregive at miste interessen.. jeg har flere gange oplevet at prisen så lige pludselig bliver sat ned med et ikke ubetydeligt beløb - og så var den sidste tvivl - for mit vedkommende - væk.
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
|
Hej Olsen
Jeg ville også være meget forsigtig i denne sag, og KUN betale hvis der er sikkerhed iform af direkte bankoverførsel, PayPal mm. det akn være at det koster et par hunderede ekstra, men så behøver du ikke ligge søvnløs 
Go Søndag
|
|
|
Kan man lave en direkte bankoverførsel sikker? Altså - hvis jeg får oplyst sælgers bankkonto og hvis jeg går ned i min bank og snakker med dem, kan det så gøres på en sikker måde?
Jeg har ikke noget imod at betale ekstra for at det er sikkert og troværdigt. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Andreas KBH skrev:
|
Hej Olsen
Go Søndag
|
|
|
Kan man lave en direkte bankoverførsel sikker? Altså - hvis jeg får oplyst sælgers bankkonto og hvis jeg går ned i min bank og snakker med dem, kan det så gøres på en sikker måde?
Jeg har ikke noget imod at betale ekstra for at det er sikkert og troværdigt.
|
|
|
Det kan det ikke - når først pengene er væk, så er der ingen vej tilbage. Og når det er så langt væk, har du praktisk taget ingen mulighed for nogensinde at få dem igen, hvis han fupper dig, hvilket jeg er tilbøjelig til at sige at han gør, eller ihvertfald prøver på. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Andreas KBH skrev:
|
Hej Olsen
Go Søndag
|
|
|
|
|
|
Hvis man laver en bankoverførsel bank til bank, og ikke modtager sine vare, så er der mulighed for at gå ned i sin egen bank udfylde en tro & love erklæring på at varen ikker er blevet modtaget.
Derefter returnerer banken beløbet.
Jeg har ikke selv gjort dette, men min gode ven har været ude for ikke at modtage en vare fra Italien, hvorefter han benyttede sig af denne procedure. __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Det kan det ikke - når først pengene er væk, så er der ingen vej tilbage. Og når det er så langt væk, har du praktisk taget ingen mulighed for nogensinde at få dem igen, hvis han fupper dig, hvilket jeg er tilbøjelig til at sige at han gør, eller ihvertfald prøver på.
|
|
|
Ok, tak for oplysningen. Jeg afventer hans svar på min anmodning om at benytte www.Escrow.com som metode til betaling. Hvis han ikke ønsker det, så bliver der ingen handel i denne omgang. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Olsen skrev:
Andreas KBH skrev:
|
Hej Olsen
Go Søndag
|
|
|
|
|
|
Hvis man laver en bankoverførsel bank til bank, og ikke modtager sine vare, så er der mulighed for at gå ned i sin egen bank udfylde en tro & love erklæring på at varen ikker er blevet modtaget.
Derefter returnerer banken beløbet.
Jeg har ikke selv gjort dette, men min gode ven har været ude for ikke at modtage en vare fra Italien, hvorefter han benyttede sig af denne procedure.
|
|
|
Men gælder dette også i privat brugt handel?
Det er efter min mening meget sikkert at bruge sit VISA-kort til at handle med hos diverse internationale forhandlere. Man skal dog tjekke dem af først og selvfølgelig bruge sin sunde forhuft. Jeg har flere gange handlet over nettet (også internationalt) ved at bruge VISA-kortet og det giver en vis sikkerhed at vide, at banken overfører pengene tilbage til mig, hvis en professionel forhandler snyder. Det har jeg gjort med succes flere gange, men grunden til at jeg spørger lidt meget er fordi jeg ikke er bekendt med fremgangsmåden i privat til privat brugt handel. __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 22 Oktober 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker bestemt som om det er en fupmager. Hvis du ikke kan få ham med på at bruge paypal eller escrow er den stensikker. Den med 50/50 tilbyder han jo udelukkende for at virke lidt ekstra troværdig - og virker det får han i det mindste lokket halvdelen af beløbet ud af dig. Stavningen og grammatikken plejer altså også at være en vigtig indikator for hvorvidt sælger er reel. Og her falder han virkelig igennem. Mit råd: Drop det EDIT: det er sagt før, men jeg vil lige stemme i endnu engang. Hans forslag til betaling er på ingen måde sikker - betaling via fax, sig mi lige, tror han vi lever i 1985?! Drop det, det her holder ikke en meter. Men kan du ikke lige oplyse, hvad det er for et dyr du har (fået at vide) du er ved at købe? Det kan nemlig også være en indikator for, om der er tale om snyd, da fupmagerne (efter mit indtryk) ynder at "sælge" et par mærker
|
| |