| Forfatter |
|
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Agent Cooper Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 622
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstår jeg ikke helt? - synes priserne passer meget godt (har prøvet 2-3 stykker).
Ang. projektoren:
BenQ PB2120: DLP, Lysstyrke: 1200ANSI Kontrast: 2000:1 mulighed for zoom og keystone.
Med 800*600 px opløsning er den acceptabel til hjemmebio-brug da det er en DLP, som har lidt større fill-ratio end LCD. Lysstyrke og kontrastforhold lyder ok til prisen - på specs kan den minde om InFocus X1.
Afgjort den bedste maskine du har fundet frem til sofar målt på specs, men hvordan den yder kan jeg ikke sige noget konkret om, da jeg aldrig har set den med mine egne øjne. Du skal dog være opmærksom på, at nogle mennesker kan se en form for farveflimmer på de 'billige' DLP maskiner som betegnes 'regnbuer' - det kan være distraherende, men det er ikke til at sige om du er et af disse mennesker... 
vh Thomas __________________ Truman: "You saw a giant?"
Cooper: "Yes."
Albert: "Any relation to the dwarf?"
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
|
Forstår jeg ikke helt? - synes priserne passer meget godt (har prøvet 2-3 stykker).
|
|
|
Det varfordi man kunne købe den til 540EUR, men når man trykkede på linket for at se forhandlerne, så kostede den over det dobelte, derfor ØV!
__________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok gå efter en Sanyo Z1, for den har en lidt højere opløsning og bedre kontrastforhold end de øvrige i prisklassen. Derudover har den lens shift, der giver mere fleksible placeringsmuligheder.
Men inden du lader dig fuldstændig forblænde af prisen, skal du finde ud af, hvem du vil handle med. Jeg (og flere andre herinde) har fx de dårligste erfaringer med Digitalo.de (ingen leverance og lang ventetid på pengene).
Jeg har tidligere brugt Computeruniverse.de i forbindelse med projektorkøb. De forekom meget reelle, og holdt mig orienteret hele vejen indtil jeg stod med pj'en i hånden. En af grundene til at jeg valgte dem var, at jeg kunne betale pr. efterkrav. (De har Sanyo'en til 989 Eur.)
Vh Flemming
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming38 skrev:
Jeg ville nok gå efter en Sanyo Z1, for den har en lidt højere opløsning og bedre kontrastforhold end de øvrige i prisklassen. Derudover har den lens shift, der giver mere fleksible placeringsmuligheder.
Men inden du lader dig fuldstændig forblænde af prisen, skal du finde ud af, hvem du vil handle med. Jeg (og flere andre herinde) har fx de dårligste erfaringer med Digitalo.de (ingen leverance og lang ventetid på pengene).
Jeg har tidligere brugt Computeruniverse.de i forbindelse med projektorkøb. De forekom meget reelle, og holdt mig orienteret hele vejen indtil jeg stod med pj'en i hånden. En af grundene til at jeg valgte dem var, at jeg kunne betale pr. efterkrav. (De har Sanyo'en til 989 Eur.)
Vh Flemming |
|
|
Jeg har tidligere handlet med www.digitalo.de uden problemer. Det med at vente på pengene forstår jeg ikke, eftersom firmaet sender pr. efterkrav?
Iøvrigt vil jeg anbefale at man kun handler steder hvor man enten kan bruge kreditkort eller få sendt på efterkrav. Forudbetal aldrig! Hvis firmaet går konkurs, eller der er tale om et fup firma, mister du dine penge! __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
- slettet -
Mit indlæg blev postet 2 gange ved en fejl __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg været inde og kigge lidt, og efter hvad jeg kan se så er nogle af de bedste:
Z1 Infocus X1 (hvad er forskellen på den og X2) BenQ PB6100 BenQ PB2120 Sharp XV-Z10E PT-AE200 kan jeg få for 6000 NY
Kan jeg få jer til at sætte dem i den rækkefølge de er bedst i?
Sådan jeg kan gå ind og vurdere på dem!
Edit: Er der andre jeg skal have med i overvejelserne? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Agent Cooper skrev:
| [QUOTE=AkilleuZ]
CTX ExPro 550:

Er den ikke nuttet...?
vh Thomas
|
|
|
Fandt en tilsvarende:

__________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
Z1 Infocus X1 (hvad er forskellen på den og X2) BenQ PB6100 BenQ PB2120 Sharp XV-Z10E PT-AE200 kan jeg få for 6000 NY
Kan jeg få jer til at sætte dem i den rækkefølge de er bedst i?
Sådan jeg kan gå ind og vurdere på dem!
Edit: Er der andre jeg skal have med i overvejelserne?
|
|
|
Det er næsten umuligt at sætte dem i rækkefølge, da hvilken af dem der er bedst, afhænger af øjnene der ser - altså dine. Det er meget muligt at den jeg evt ville vælge, ville du fravælge osv. Det er nok et spørgsmål om DLP (BenQ, X1) vs LCD (Z1, AE200) og det er umuligt for andre at sige hvad du er 'til'.
Tag ud og få demoet maskiner med begge teknologier hos forhandlere, så du har en ide om hvordan de ser ud og hvad du evt. foretrækker.
Det kan også være andre parametre som kan afgøre det i sidste ende - throwratio, blæserstøj, garanti osv...
Ang. X1 og X2: X2 er en data-projektor og er X1 underlegen i hjemmebio-sammenhæng, så glem den.
PS: På LCD siden ville jeg nok sætte Z1 som favorit, da den har lensshift!
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så er X2 i hver fald udelukket. Nu er det bare at finde et sted at se dem. Jeg har set Nogle af de billige BenQ og synes de er okay gode. Der er dog et lille hønsenet men det er ikke noget der er forstyrende.
Er der nogen der ved hvor man kan komme til at se en demo af en X1, Z1 eller en pt-ae200?
Hvad er lensshift? Fordi at z1 ligger noget over mit budget, så vil lige vide hvad lensshift går ud på, og om jeg skal spare det mere. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AkilleuZ skrev:
| Hvad er lensshift? Fordi at z1 ligger noget over mit budget, så vil lige vide hvad lensshift går ud på, og om jeg skal spare det mere. |
|
|
For at billedet skal gengives med rette hjørner (90 grader) på lærredet, kan det være nødvendigt at 'justere' billedet, afhængigt af hvordan projektoren er placeret. (vandret eller med hældning...) Keystone ændrer et trapezformet billede til et ret billede (90 grader hjørner) via digital manipulation - dette kan godt forværre billedkvaliteten en lille smule. Lensshift opnår samme effekt med mekanisk forskydning af optikken - ingen forværrelse af billedet.
Alle hjemmebio projektorer burde have lensshift og det tyder også på, at det går i den retning... Om det er en feature du vil betale ekstra for er helt op til dig...
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Agent Cooper skrev:
| [QUOTE=AkilleuZ]
CTX ExPro 550:

Er den ikke nuttet...?
vh Thomas
|
|
|
Fandt en tilsvarende:

|
|
|

Det er S*u en seriøs sammenligning __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer lige ind med et forslag her. Hvad med Infocus4805 screenplay... Næsten identisk med X1eren og til samme pris som X1eren startede på, nemlig 15K. Nu er den bare udstyret med DCDI og 6sergment farvehjul, så regnbueefekten næsten er væk. Den syntes jeg nemlig selv der var en del af på X1eren... Men som tidligere sagt, så afhænger det tit af øjnene der ser... Jeg har set denne 4805 i aktion... Og var det ikke fordi jeg havde pengene til min nye Domino20H (som jeg får næste fredag ) Havde jeg helt sikkert valgt denne, noget billigere projektor... Jeg så på den hos KF scan audio. på Pile alle i KBH... Og den sparker røv til den pris
Og mon ikke man kan presse prisen lidt hvis man står med pengene __________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, har lige været inde at kigge på en afstands beregner, og Z1, X1 og PT-AE200 er dem som kan være tættest på lærredt og give det størset billede. (http://www.projectorcentral.com/projection-calculator.cfm)
Infocus4805 ligger noget over mit prisleje så den er udelukket, men tak for tippet
Er der ikke nogen der kender nogle forhandlere i trekantsområdet der ved hvor man kan komme til at se en af ovenstående?
Lige en sidste gang for at være sikker! Er der andre projectorer der er værd at tage med i overvejelserne som ligger i samme prisleje som de 3 ovennævnte? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
chris Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke hvad jeg lige kender til... Der er bestemt en god grund til at disse navne går igen og igen herinde. Det er klart ved køb af disse projektore at du får allermest for dine penge...
MVH Christoffer... __________________ Domino.Mac.Onkyo.JamoD6.Lissau.Phillips
|
| Til top |
|
| |