| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa og hallo! I aftes mødtes klubben af hørehæmmede igen igen. Citation twentytwo og JLH skulle mørbankes. Nu bliver de snart pinligt. Citation exellerede ved en temmeligt overstram lyd, som de fleste måske vil beskrive som "gokket". Den var ellers rimeligt udstrakt sådan vurderet som førstehåndsindtryk. Problemet vil jeg meget kort beskrive som om, at den ikke får tingene til at flyde. Det er med andre ord lidt som om, at den gør hver ting for sig, hvor 3020 klarer flere ting på én gang. Forskellen var påfaldende. Den blev selvfølgelig skilt ad, så vi kunne betragte sagerne, og blev vi enige om, at den gad vi ikke samle igen. Derfor åd vi den  . Ned med skidtet. De unge fik lytterne, jeg fik bolcherne  . I øvrigt havde den verdens vel nok mest monsterirriterende HT terminaler. Det var simpelthen svært at få dem til at gribe mine ledninger. I begyndelsen ville den ikke skabe forbindelse til højre kanal, hvorefter Svend P udbrød - "Hvis den nu er brændt af uden gnister, så er jeg dybt skuffet"  . Han er et rigtigt mandfolk, festfyrværkeri og snerrende Evertoner, hvor stil - og smagfuldt kan det næsten blive? Det var en japser med en japser indeni.  JLH er straks en anden historie. Den har en lyt i udgangen og består af kun 4 transistorer, noget rødt krymmel og lidt blåt ditto. Hertil en SMPS i en nydelig æske og så lige lidt ledninger. Den var simpel OG VARM. Vi havde en lille temp. måler der sagde i nærheden af 70 gr. 2A bias går ikke hen over sådan en fætter uden, at man mærker det. Lyden fra denne lille sag manglede noget pondus og udstrækning. Men eksperimentet inspirerede straks Hurtig til, at fifle en pushpull udgave af samme sag på tegnebrættet. Den skal der nok komme liv i. Men aftenen udviklede sig jo altså igen igen til det rene slagteri og blodbad. Den er grusom den 3020, faktisk er den også farlig. Jeg tror fint man kan skære en pulsåre over på kabinettet. Så jeg tror ikke vi spiser den, om den får tæv nogensinde, så skal det være ud på natten hvor selskabet er godt sultent  . Nu er skalpene faktisk ved at hænge ret tæt i bæltet på den her oldsag. Er der da ikke nogen, der kan gi den dada. Svend P har fået fat i en UR3020, den er jeg lidt nervøs for.
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, fy for putgarden hvor den JLH lød.... helt pinligt at jeg havde medbragt den.
Men sjovt nok, så spiller den faktisk ganske fint på mine System Audio'er... men men men... Den er for slatten!! Og som Kubik skriver, så påtænker jeg på det kraftigste, at lave en udgave med dual-forsyning, så jeg kan slippe af med den slatne kontrol...
For egentlig synes jeg at selve konstruktionen gør det ganske godt. Jeg kan godt lide den lyd. Men har fået øjne/ørerne op for, at den mangler kontrol. Meget af dette kan sagtens ligge i den lyt der sidder i udgangen... så tilbage til loddekolben. En ting er sikkert: Den 3020'er skal battles for hårdt!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
For at fare med sandhed, som det hedder, har jeg netop idag købt en brugt NAD 3020A, fuldt funktionsdygtig. Modtager den indenfor 10 dage og når jeg har hørt den her i mit setup vil jeg meget gerne fortælle hvad den kan.
Og samme dag vil den være til slag i markedspladsen, DBA og andre sider.
Jeg synes jeg er nødt til at genhøre møgdyret for i det mindste at føle mig sikker i min sag. Men jeg gør det i mit setup, ikke KVK´s
|
|
|
Yeah yeah! Jeg har også besluttet mig til at være med, jeg har derfor indkøbt en ML 331 og en Krell KSA ét eller andet, som jeg lige vil teste af mod 3020, før de bliver støbt ind i fundamentet til min sønnemands nye legehus.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kurt von Kubik.
Først tillykke med de dali forstærkere. Håber de vil bringe dig megen glæde.
Det lyder i sandhed spændende at du nu selv er begyndt at købe testobjekter, men jeg undre mig over hvordan du vil komme af med det gamle jern igen når nu de har fået BANK af den lille NAD.
Priserne vil da rasle ned. Det bliver en dyr fornøjelse.
Glæder mig til at høre om de kan stå distancen i forhold til antikviteten. __________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt, hvad med at lave den rangorden blandt de testede forstærkere her på siden som vi snakkede om. Personligt synes jeg H/K'en gjorde det ganske habilt, så jeg bliver meget skuffet hvis den ikke er højt på listen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
|
Hej Kurt von Kubik.
Først tillykke med de dali forstærkere. Håber de vil bringe dig megen glæde.
Det lyder i sandhed spændende at du nu selv er begyndt at købe testobjekter, men jeg undre mig over hvordan du vil komme af med det gamle jern igen når nu de har fået BANK af den lille NAD.
Priserne vil da rasle ned. Det bliver en dyr fornøjelse.
Glæder mig til at høre om de kan stå distancen i forhold til antikviteten. |
|
|
Jeg fik ikke købt fundablokke nok til sønnemands legehus, så jeg skal nok få skidtet uskadeliggjort et pænt stykke ud i fremtiden. Jeg håber dog ikke min ejendom pludselig ryger i kategorien GIFTGRUND!  Så kan det jo blive svært at sælge
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Kurt, hvad med at lave den rangorden blandt de testede forstærkere her på siden som vi snakkede om. Personligt synes jeg H/K'en gjorde det ganske habilt, så jeg bliver meget skuffet hvis den ikke er højt på listen |
|
|
EN HITLISTE  ! Det er da nemt nok.
- 3020
- 3020
- 3020
- 3020
- 3020
- 3020
- 3020
- 3020
- 3020
- Sugden P28 til specielt badeværelser

Er vi enige så langt 
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kylling!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well!
Man kunne også lave den sådan her:
- 3020
- Sugden
- Tripath
- Citation twenty two
- Advantage
- Rotel RB 990 (var det ikke sådan den hed)
- John Linsley Hood, den var lidt spag i koderne, men måske den kan komme en anden gang.
Citation, Advantage og Rotel er meget vanskelige at placere indbyrdes, hvis I spørger mig. Men det var mit bud.
|
| Til top |
|
| |
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tester i altid på de samme HT, kabler og signalkilder ?
__________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jean M Jarre skrev:
| Tester i altid på de samme HT, kabler og signalkilder ? |
|
|
Always!
|
| Til top |
|
| |
Århus Branchemedlem

Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke lidt snyd
I bruger de højttaler, kabler og signal kilde Du ved at 3020 spiller godt på, jeg ved at 3020 er en rigtig god forstærker, men jeg mener at der er masser af effekter der spiller bedre end 3020, men måske på andre højttalere, kabler eller signal kilde end den Du bruger.
Men jeg vil give dig 100% ret i at man ikke kan finde en bedre forstærker til prisen.
|
| Til top |
|
| |
LassePedersen Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Århus skrev:
Er det ikke lidt snyd
I bruger de højttaler, kabler og signal kilde Du ved at 3020
spiller godt på, jeg ved at 3020 er en rigtig god forstærker, men jeg
mener at der er masser af effekter der spiller bedre end 3020, men
måske på andre højttalere, kabler eller signal kilde end den Du bruger.
Men jeg vil give dig 100% ret i at man ikke kan finde en bedre forstærker til prisen. |
|
|
Naturligvis er det "snyd"...det ved Kubikken også godt men lad nu ham og vi andre more os
__________________ /Dillermand
You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er jeg altså træt af den 3020... er der slet ingen der vil springe med en
D 100/d200
så vi kan få den grå kasse aflivet? __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
nu er jeg altså træt af den 3020... er der slet ingen der vil springe med en
D 100/d200
så vi kan få den grå kasse aflivet?
|
|
|
Tror du på at sådan en Mosfætter kan slå en 3020 ?, jeg tvivler.
Selvom at jeg må indrømme at de gange jeg har hørt Sirius har den ikke været værst..
Vi skal have en lille klasseA amp uden lytudgang,rør,parallelkoblede bolscher og andet snavs... Hvem har den ? Er der ikke en som har tid til at lave en lille DIY amp ?? __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
DillerMand skrev:
Naturligvis er det "snyd"...det ved Kubikken også godt men lad nu ham og vi andre more os 
|
|
|
Nu skal man nok ikke tage beskyldninger om snyd så alvorligt fra en mand der opererer under hele 4(!) forskellige profiler herinde. Jean M Jarre, Jarre M Jarre, Listen4sound og Århus er en og samme person, så han svarer selv på de spørgsmål han stiller
Hvad havde I regnet med? At Kubikken havde et komplet setup bestående af Eltax højttalere til de forstærkere han mente var dårlige, og at de så blev bedømt på det? Come on, get real! I stedet for alle disse tåbelige beskyldninger, så duk da selv op med Jeres grej hjemme hos Kubikken. Om ikke andet, så har fået en oplevelse og gratis daggammelt Cola og kamille-te ud af det.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har et diagram over 3020
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Er der nogen der har et diagram over 3020  |
|
|
Prøv at læse første side i denne tråd __________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
|
Jamen det er også for dumt. Lykkelig uvidenhed er meget lettere at leve med! |
|
|
Ikke lettere men billigere, meget billigere min unge ven Asbjørn.
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lasse skrev:
Asbjørn skrev:
|
Jamen det er også for dumt. Lykkelig uvidenhed er meget lettere at leve med! |
|
|
Ikke lettere men billigere, meget billigere min unge ven Asbjørn.
|
|
|
Lykke og god lyd er ikke noget man bare kan købe sig til. Det er tråden her vist et godt bevis på. 
|
| Til top |
|
| |