Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 02:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: NAD3020...hvorfor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 78
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så haft min 7020'er sat til de "sure" Dynaudio højttalere herhjemme.

Modellen hedder Confidence 5, og den har en driftseffekt på 82 dB og er på 4 ohm. Dem kan den OVERHOVEDET ikke trække, også selv om de er beskåret fra 80 Hz og ned.  Det lyder fladt og klemt, og den begyndte at skratte fælt, også selv om jeg ikke spillede urimeligt højt. Displayet i tunerdelen gik ud i takt med musikken. Faktisk troede jeg den var brændt af.

Da jeg så skiftede om til mine små Audience 52, der er markant lettere at trække, kom smilet frem igen. Her var der ingen problemer, selv ved rimeligt høje lydtryk.

Så alt har sin begrænsning Jeg er i hvert fald glad for at det er Harman Kardon'en der trækker de store højttalere til dagligt.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

LassePedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

DillerMand skrev:

Naturligvis er det "snyd"...det ved Kubikken også godt men lad nu ham og vi andre more os

Nu skal man nok ikke tage beskyldninger om snyd så alvorligt fra en mand der opererer under hele 4(!) forskellige profiler herinde. Jean M Jarre, Jarre M Jarre, Listen4sound og Århus er en og samme person, så han svarer selv på de spørgsmål han stiller

Hvad havde I regnet med? At Kubikken havde et komplet setup bestående af Eltax højttalere til de forstærkere han mente var dårlige, og at de så blev bedømt på det? Come on, get real! I stedet for alle disse tåbelige beskyldninger, så duk da selv op med Jeres grej hjemme hos Kubikken. Om ikke andet, så har fået en oplevelse og gratis daggammelt Cola og kamille-te ud af det.

Ro på svense...du er ikke den eneste der har hørt Kubikkens setup

You have to keep moving - after all no dog has ever p***ed on a moving car.
Til top Vis LassePedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LassePedersen

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
SATMIT skrev:

Det er vel uomtvisteligt, at anlægget kan have en del indflydelse på de resultater som Kubik og hans medlyttere kommer frem til.

Måske skulle i prøve på et sæt andre speakers ... kunne jo være dem, der spillede flere af de andre amps et puds. Ikke det at det er en undskyldning ... men en forklaring kan det være på at f.eks. en gammel rørsag ikke lyder optimalt. En gammel rørsag KAN ikke reproducere optimalt. En dæmpningsfaktor på under 5 giver i visse tilfælde sød musik, men aldrig reproduktion - it´s impossible. Nu ved jeg ikke hvad i spille på af speakers ... muligt jeg har været uopmærksom (Dali et eller andet?), jeg siger ikke at den kan reproducere optimalt ... blot at det kan gå meget galt hvis en forstærker med lav dæmpningsfaktor og ringe evne til at håndtere lavohmske belastninger bliver smidt foran de forkerte højttalere. 

En den mulighed er Kurts preamp, som jeg kan se anvendes. Hvis denne matcher dårligt med de testede amps ... ja så påvirker det også resultatet. Nu er der faktisk 2 forskellige uden det ændrer noget. Begge med kolosal båndbredde   og uden kondensatorer i signalvejen. Desuden 0 modkobling og bipolarrt design. hvad vil du lige mere? Tja ... så er det vel fint, båndbredde er jo ikke alt ... ikke fordi jeg betvivler at de lyder godt

Ovenstående forklarer måske noget ... men tilbage står at NAD'en tilsyneladende bare spiller godt ... Den reproducerer ret flot - det er det. Mange af de andre spiller meget mere med end 3020. Dens adelsmærke er sammenhæng og homogenitet. Hviis det står højt på ønskelisten, så er der da ikke mange veje der går udenom.

Nok ævl herfra... glæder mig til at se den næste der få slask. Yes! Hvor den glæder sig. Efter en god nats søvnPillow, begyndte den allerede i morges at slå gnister igenJumping Rope

SATMIT  

Der er for mig ingen tvivl om, at jeres metode er rigtigt god. Det er godt at der er flere til stede når man tester, således at man kan diskutere tingene bagefter og det er jo også mere hygsomt ... hvilket jo er mindst lige så vigtigt. Har prøvet at komme ud i Køkkenet til fruen og med begejstring i stemmen sige ... "kom og lyt, jeg har lige flyttet højttalerne 20 cm, prøv at høre hvor godt det lyder". Lad mig bare kort sige, at det ikke var starten på en lang samtale!!!

SATMIT

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Nu må vi jo så håbe på, at Dali snart introducerer en cd-afspiller. Så kan du køre dit elskede Dali igennem hele kæden. Så mangler der bare et stort nøgenbillede af Hr. Bak over anlægget - så burde Kurt Dali-gris alias JoBo 2 være nået himlen...LOL

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Lars37.... Hvorfor kommer du ikke bare forbi Kubik og lytter en dag??? Jeg har fuld respekt for, at du har dine holdninger. Men til gengæld har jeg INGEN respekt for, hvis du ikke er villig til at stille op til en lyttetest, men blot ævler videre, på et 100% ubegrundet grundlag. Prøv dog at komme forbi.... Så kan du jo snakke videre derfra, udfra det du hører. Det virker mere pålideligt, end en der bare ævler løs om noget han aldrig har prøvet.

Du bor endda i Århus... hvad er problemet??? Smut forbi Kubik.... Skulle du have besvær med transport, er jeg sikker på vi finder en løsning... Så er der ikke rigtig flere undskyldninger.

Mit bud er, at du bliver MEGET overrasket, når du endelig kommer til at høre 3020'eren....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Jamen Lars, så se dog at få lavet en aftale.... Så vi hurtigst muligt kan komme til at diskutere noget relevant, baseret på lyttetest. Der er ingen grund til at deltage med negative indlæg, hvis du ikke er interesseret i at vide hvad du diskuterer. Sæt iværk!

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

2 stk. indlæg er fjernet af admin, grundet sprogbruget i denne tråd!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Nu må vi jo så håbe på, at Dali snart introducerer en cd-afspiller. Så kan du køre dit elskede Dali igennem hele kæden. Så mangler der bare et stort nøgenbillede af Hr. Bak over anlægget - så burde Kurt Dali-gris alias JoBo 2 være nået himlen...LOL

Lars

Kunne du ikke bare tage og passe din egen næringsvej, og lad andre passe deres? Hvad folk har på hylderne i deres hjem rager dybest set ikke dig - jeg ser ikke andre der sidder og brokker sig over hvad du selv bruger dine spareskillinger på!

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Der må da snart være en værdig kombettant som kan tryne den oldsag......hvad med noget GamuT ?

Ooog kan vi ikke lige få en definition af hvad "gokket" lyd er ? Jeg har selv H/K og mener bestemt ikke det lyder gokket

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

En stor buket roser til Admin og Ronin, blev meget ærgerlig da jeg så disse heldigvis slettede indlæg.

Hvis man ikke kan lide den for mange og for mig fornøjelige tråd, så hold jer væk. Den skal ikke stoppes af Mudderklirer.

Og ja hverken Kurt og hans NAD er ikke nem at kæppes med, men de elsker modstand - og de er ikke sarte. Så klø dem dog, istedet for at svine. 

Glæder mig til at høre når NAD's makreldåse bliver tappet for tomos (tomat?) og sendt retur til retro arkivet. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Ok jeg vidste ikke at Kurts rack var af mærket Retro Arkivet ...

Nej istedet for at svine ... så burde dem der havde mulighed herfor tage handsken op og få basket den lille NAD. Jeg har desværre for mange km. til Århus ... ellers ville jeg da gerne stille op med min SAT Amplifix. Tror nu at den ville få vanskeligheder ... hvis Advantage lider en krank skæbne i denne sammenhæng.

Kunne måske også have taget en gammel NAD 3150 med (tror jeg den hedder), fra starten af 1980'erne. Så bliver der borgerkrig i hifiklubben . Eller hvad med en gammel Pioneer A88X - som idag tjerner til livet som forstærker på mine bagkanaler. 

SATMIT

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
lars37 skrev:

Lars

Kunne du ikke bare tage og passe din egen næringsvej, og lad andre passe deres? Hvad folk har på hylderne i deres hjem rager dybest set ikke dig - jeg ser ikke andre der sidder og brokker sig over hvad du selv bruger dine spareskillinger på!

Nej, det ville jeg ikke og jeg tager kritikken til efterretning. Men hvor var du henne, da manden på det groveste svinede folk til, som f.eks havde investeret i Eben ?

Lars

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:
Ronin skrev:
lars37 skrev:

Lars

Nej, det ville jeg ikke og jeg tager kritikken til efterretning. Men hvor var du henne, da manden på det groveste svinede folk til, som f.eks havde investeret i Eben ?

Lars

Som sagt tidligere så sidder jeg ikke online 24/7 - der er også en dagligdag ved siden af som skal passes, og at læse samtlige tråde igennem konstant for at lokalisere problemerne? Puha, der er godt nok mange tråde.....

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Lars

Det der er med garanti (næsten) aldrig foregået. Det er bare dig der har taget det op sådan. Og skriv dog til manden privat istedet hvis du har den slags problemer med ham. Det andet føre ingen vejne.  

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Ja, "næsten" kan vist fortolkes bredt - næsten som fanden fortolker biblenWink!

Lars

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Der må da snart være en værdig kombettant som kan tryne den oldsag......hvad med noget GamuT ?

Dejligt med noget støtte til mit forslag

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Drop det nu Lars! Der er ingen grund til at diskutere videre. Kom ud til Kubikken og lyt. Så tager vi den derfra! å kan du sikkert også få en hyggelig snak om Eben!

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Lars

Guten heute von dreiundziebzich!
Nu hfikjeg ikke læst dine kærlighedserklæringer lille skattemand.
Nu stod der vel ikke noget usømmeligt i dem .
Uha du er vist en værre én von Dreiundlieblich.

Nå men er det ikke sådan her de siger hos Skoda?:

Du kan ligeså godt vænne dig til det!

PS!
Kære bassemand 
Husk at jeg altid kun går efter kuglerne . Aldrig manden.
Den eneste jeg kender der har BBB speakers er Gl. Jas. Han besøger mig snart igen, fordi han mener han kan slå farmand i 3020 kast
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Har allerede hyret min gamle body B.S. !

Den gamle møder toptrimmet og med velpolerede hifi-gener, og i et rasende dynamisk out-fit:

Jumping Rope                       Push Up

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 07 Oktober 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Lars

[/QUOTE]

Det er jo direkte usandt!!

Kurt er måske ikke altid saglig, men han håner altid udstyret, ikke personer..

..og det er det der gør hans indlæg til en fryd (bl.a).

Dine indlæg derimod, er blottet for saglig indhold omkring udstyr. Du har derimod altid ondt et vist sted...af uvisse grunde....der er for meget amerikansk valgkamp over din kommunikation, og det er altså ikke ment som ros

Kurt er Klar, Kurt er Kvik....Kurt kører Klatten von Kubik

<< Forrige Side af 78 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes