| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det har interesse, vil jeg da gerne smide et par Dynaudio Audience 52SE i puljen, næste gang madkassen skal dyste. Så kunne der være mulighed for at høre den på nogle andre højttalere. Bare I henter dem hos mig (jeg bor meget tæt på KvK) og bringer dem tilbage igen(vigtigt ).
De er ikke ligefrem letdrevne, men jeg mener ikke det er for stor en mundfuld for 3020'eren.
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm.. ja groove Led Zeppelin, The Doors er noget der bliver hørt meget på her hos mig..
Noget sjovt er mine netkabler i kurts setup, der mudre de bund og top og gør det egentligt pænt uheldigt.. her har de den modsatte effekt..
Angående kurt er så imponeret af at NAD kan gengive en blæser hænger det sammen med at den er opbygget uden Fets, 98% af alle forstærkere bliver lavet med.. så i kurts øjne vil der maks være 2% der har en chance..
har han ret ? ja desværre, man får en mere poleret gengivelse.. hvis man ser på mit setup vs kurts så skal mine højttalere have mindst 200 watt for bare at yde nogenlunde, og jeg ku ikkeleve med diva.. kurts musiksmag går på nogle helt andre ting, derfor har han det perfekte setup for ham, og med hans KÆMPE dali Gravity er det os imponerende.
men at Belles kom derfra som den bedste udfordrer indtil videre er en sejr i sig selv 
det med bunden, og detaljer, det kan rettes ind på et utal af måder.. desværre kunne mine højttaler kabler ikke bruges da de er med spader..
som jeg har skrevet tidligere.. på Diva er den Nad umulig at slå for en forstærker med Fets, med kabler og andre sjove ting, kan lyden komme nærmere reproduktion..
men undrer mig over mine netkaber der opfører sig så forskelligt, det skal der helt sikkert høres mere på..
hvis man må kunne det være sjovt at flytte højttalerne tættere på hinanden
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske man kunne låne et par sa 1280 eller noget audiovector et sted i århus?
det kunne da være sjovt at høre andre højttalere på den 3020, måske et par cv  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Man kan selvfølgelig sagtens smække NADén på en HT med oliedæmpet diskant og et 4 ordensfilter og så lige lidt PP membraner også. Så er jeg enig i, at forskellen på både NAD og andre amps skrumper ind, men også ting som netkablers indflydelse bliver til at overse.
Jeg er helt klar over, at det her er lidt af en syretest, som jeg hørte én udtrykke det.
Jeg er også klar over, at det kan være ret svært at opnå det samme hjemme.
Både mine kabler, min preamp, og for dem der ikke ved, hvor vigtigt et drev er for lyden, så altså også det.
Divaérne er helt umulige at få til at spille af sig selv, så elektronikken skal være skruet fornuftigt sammen.
Derfor kan man ligesågodt gøre sig én ting klart. Hvis man bare gerne vil have HIFI der lyder godt, så skal man slet ikke spekulere på hvordan tingene performer hos mig. Er du ude efter reproduktion er sagen en anden og vanskeligere.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
måske man kunne låne et par sa 1280 eller noget audiovector et sted i århus?
det kunne da være sjovt at høre andre højttalere på den 3020, måske et par cv  |
|
|
Jamen prøv da!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også tage et sæt System Audio 1070 med, når jeg en gang får strikket min current feedback 3020'er killer sammen!! Den er på vej....
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Jeg kan også tage et sæt System Audio 1070 med, når jeg en gang får strikket min current feedback 3020'er killer sammen!! Den er på vej.... |
|
|
Jamen så lad os da få ild i de 1070ére også. Det er jo den kolde tid vi er nået ind i, så bare kom an. Nu er det godt nok OT, men så kan vi jo kværne den der JLH klon, og æde stumperne.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Acer skrev:
|
Ja så oprandt dagen hvor den lille frække skulle have en ægte omgang amerikansk bøllebank - men det skete ikke ! Det lille uhyre bider godt fra sig og man kan kun imponeres over den. Belles slap nogenlunde helskindet fra mødet med den lille grå så resultatet må være uafgjort.
Der hvor NAD'en især får hjul er basgengivelsen, hvor dens kræfter slipper op noget før Belles. Det blev tydeliggjort på Jennifer Warnes nummeret "Way down deep" hvor den lille 3020'er ruller af noget før Belles og den kommer heller ikke så langt ned. Den gode professor udbrød flere gange "glansbilleder" når Belles var på og 3020'erens gengivelse er også noget mere upoleret og rå end Belles. I mine ører vandt Belles i stort set alle discipliner pga. dens mere behagelige lyd, men den lille grå er med et godt stykke hen ad vejen  Ja Acer var nok den eneste der var til den behagelige gengivelse. Men det med bunden er jeg på den ene side enig i og på den anden side - så nej. Den FET fætter gik bare ikke dybt, den blev i stedet løs. Nu er det ikke sådan at 3020 har fuld kontrol over alting, men på én eller anden vis så prøver den da. Beviset på det kom da orgelet blev trykket af, den ruller ikke en skid af, den har bare ikke verdens højeste dæmpningsfaktor.
Orglet lød imponerende, selv på Diva'erne. Og tingene blev for alvor sat på plads da Gravity'en demonstrerede sin magt 
Behagelig gengivelse ? måske, men Belles er den mindst lyttetrættrende af de 2 
Man må tage hatten af for dette lille uhyre - den er en killer . Tvivlere bør lægge vejen forbi Kubikken, men tag jer i agt for den æder næsten alt råt
NAD 3020 skal slåes på udebane og gerne på nogle tunge speakers med store enheder - så falder den igennem Det vil alle 30 wattere gøre, lidt ligesom faktisk alle forstærkere ville. Tunge enheder er bare for langsomme, og er de først kommet i gang, så er de ikke færdige før til jul .
Tja, smag og behag....vægt kræver større enheder
Kubikkens monster Dali-effekt er ganske enkelt imponerende . Kraft, saft og et imponerede overskud men igen en ganske upoleret gengivelse Heldigvis! Jeg kan ikke tro nogen i længden vil kunne klare de messingblæsere, som FETér medfører. Jo, så kan man holde til at høre på det over 1 time
Kubikkens Diva'er bryder sig ikke om tung rockmusik, hvor gengivelsen må betegnes som bundløs og uden den ønskede vægt og fylde i trommerne. Vægt og fylde???? Hørte du ikke orgel og stortrommer nok. Copland 100 smasker igennem med langt dybere frekvenser end du kan finde på rockplader an den slags. Typisk så er der intet under 80Hz på en alm. plade (Safri due til eksempel). Dream Theater er da slet ingen undtagelse. Det er kun når nogen går totalt amok som f.eks. Massive Attack, som vi jo også fik fornøjelsen af, den har bund under 80 Hz. Der kan slet ikke gengives lavere frekvenser i mit lytterum end det du har hørt, det bliver bare til øget tryk. Så hvis du lige på Dream Theater mangler bund i forhold til andet, så må det være noget der spiller af sig selv. Det er der nu også ret meget der gør - skulle jeg hilse og sige.
Skal da lige hilse og sige at den gode professor kom op af stolen . Jeg mener det jeg skriver, men omvendt var der sg knald på både orglet og Copland pladen. Diva'erne er i stand til at gå dybt, men det bliver til et kvæk istedet for et grynt hvor man burde klaskes op ad væggen. I mine ører lød Dream Theater forkert - det bliver ikke reproduceret korrekt grundet manglende vægtig basgengivelse  |
|
|
|
|
|
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Skal da lige hilse og sige at den gode professor kom op af stolen . Jeg mener det jeg skriver, men omvendt var der sg knald på både orglet og Copland pladen. Diva'erne er i stand til at gå dybt, men det bliver til et kvæk istedet for et grynt hvor man burde klaskes op ad væggen. I mine ører lød Dream Theater forkert - det bliver ikke reproduceret korrekt grundet manglende vægtig basgengivelse  Hvordan kan der pludselig mangle noget kun ET sted? Hvis det var omvendt, at der hele tiden var for meget, så har du egenlyd fra f.ek.s en basenhed. Det omvendte sender helt anderledes signaler. Store tunge enheder kræver monster kræfter, som man kun sjældent har g så alligevel bliver de ved og ved. Nu ved jeg du er vant til at lytte til Cerwin Vega, det giver en del af forklaringen. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Acer skrev:
|
Nu ved jeg du er vant til at lytte til Cerwin Vega, det giver en del af forklaringen.
|
|
|
|
|
|
...en del af forklaringen ligger nok der
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
CW er jo altså med fuldt overlæg lavet til at give brystdunk, selv når Lasse og Mathilde synger at Fyn er fin.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
CW er jo altså med fuldt overlæg lavet til at give brystdunk, selv når Lasse og Mathilde synger at Fyn er fin. |
|
|
Argh... der nu også andre speakere, også indenfor Dali's rækker, der laver et pænt dunk eks. MS4/MS5 . Dynaudio Audience 82 dunker da osse meget pænt derudaf , men toppen stikker desværre for tit af. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Kurt von Kubik skrev:
CW er jo altså med fuldt overlæg lavet til at give brystdunk, selv når Lasse og Mathilde synger at Fyn er fin. |
|
|
Argh... der nu også andre speakere, også indenfor Dali's rækker, der laver et pænt dunk eks. MS4/MS5 . Dynaudio Audience 82 dunker da osse meget pænt derudaf , men toppen stikker desværre for tit af. |
|
|
Jeg må nok sige, at jeg har lidt svært ved at følge sammenligningerne. MS4/5 er måske nok ikke lige min speaker, men bunden er da noget af det man absolut bemærker som værende usædvanligt detaljeret på den. CW bassen er lavet helt bevidst med "techno" bas. Hvilket vil sige, at man giver den lidt gas mellem 60 og 80 Hz. og under det skal man ikke bruge mere. Det er der klasket befinder sig - det laver de som ingen anden - inkl. de musikere der engang spillede musikken  . Men det er da sjovt ind imellem. Har i øvrigt hørt sådan nogen spille så højt, at tøjet bogstaveligt talt blafrede og det medførte synsforstyrrelser.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg må nok sige, at jeg har lidt svært ved at følge sammenligningerne. MS4/5 er måske nok ikke lige min speaker, men bunden er da noget af det man absolut bemærker som værende usædvanligt detaljeret på den.
Jeg har aldrig påstået at bunden i hverken MS4/5 eller Diva'erne er udetaljeret, men MS4/5 er da i modsætning til Diva'erne i stand til at præstere et pænt hug, dump, slask eller slam .... kald det hvad du vil. På Diva'erne får man ikke den samme fysiske oplevelse omend der var godt blæs på orgelpiberne - det vil jeg give dig 
CW bassen er lavet helt bevidst med "techno" bas. Hvilket vil sige, at man giver den lidt gas mellem 60 og 80 Hz. og under det skal man ikke bruge mere. Trommen på "Way down deep" stikker mindst ligeså dybt hos mig som på dine Diva'er....bare med noget mere knald på .... du er velkommen til en demo men igen er detaljeringsgraden i Diva'ens bas noget bedre
Det er der klasket befinder sig - det laver de som ingen anden - inkl. de musikere der engang spillede musikken . Men det er da sjovt ind imellem. Har i øvrigt hørt sådan nogen spille så højt, at tøjet bogstaveligt talt blafrede og det medførte synsforstyrrelser.
Var det ikke fedt ???? 
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sonofagun.dk Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
..måske et dumt spørgsmål,
MEN er det alle 3020'ere, der er så gode, eller er der forskelle? Jeg
tænker, at jeg har set 3020i og 3020a - hvad er hurtigt forskellene?
//Oliver
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De første 3020 er de bedste. 3020i lyder mindre dynamisk, mere kedelig, grå og indskrænket i forhold til 3020a. 3020a er mere indlevende, sammenhængende og klangligt neutral / magtfuld at lytte til. De er dog i familie. Var det hurtigt nok?
|
| Til top |
|
| |
sonofagun.dk Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget imponerende svar-tid.
Hvor meget ville du give for en 3020a i dag?
Tak for svaret.
|
| Til top |
|
| |
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enten 300kr eller min venstre arm. Det kommer helt an på om sælger ved hvad han har imellem hænderne. 
Den burde ikke koste mere end få hunde grundet alder og oprindelig pris, og jeg mener heller ikke den er specielt "rare", men den er jo lidt mere værd set fra lyd siden. 
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
| CW bassen er lavet helt bevidst med "techno" bas. Hvilket vil sige, at man giver den lidt gas mellem 60 og 80 Hz. og under det skal man ikke bruge mere. |
|
|
Hvordan ville acers CVer egentlig lyde i Kubiks setup og musik? Jeg har hørt kubiks ultra reproducerende og afslørende setup som er særdeles imponerende. Spænder man et sæt CV foran der, gadvide hvordan det ville lyde.
Jeg får tit at vide af nogle af mine besøgende at der ikke er nok bas slam dunk. Selv synes jeg der er nok bas idet der oftest i det musik jeg hører er lange passager uden bas og når de så sætter ind bemærkes den så meget tydeligere. F.eks. basstrygere. Er det lov og bare sådan at 1 sæt ht til pop dunk og et sæt til det andet.
mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 December 2004 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
Kurt von Kubik skrev:
| CW bassen er lavet helt bevidst med "techno" bas. Hvilket vil sige, at man giver den lidt gas mellem 60 og 80 Hz. og under det skal man ikke bruge mere. |
|
|
Hvordan ville acers CVer egentlig lyde i Kubiks setup og musik? Jeg har hørt kubiks ultra reproducerende og afslørende setup som er særdeles imponerende. Spænder man et sæt CV foran der, gadvide hvordan det ville lyde.
Jeg får tit at vide af nogle af mine besøgende at der ikke er nok bas slam dunk. Selv synes jeg der er nok bas idet der oftest i det musik jeg hører er lange passager uden bas og når de så sætter ind bemærkes den så meget tydeligere. F.eks. basstrygere. Er det lov og bare sådan at 1 sæt ht til pop dunk og et sæt til det andet.
mvh |
|
|
Jamen et par CW vil da ikke gøre sig anderledes end andre steder. De vil kort, kontant og alt andet end præcist dunke løs som de plejer. Jeg vil endda kunne få dem til at spektakle mere end de fleste. Ud over det, så mener jeg snakken om CW burde forstumme i denne tråd. Det er en anden boldgade, som jeg forstår mig lige så meget på, som en skakspiller på rugby.
|
| Til top |
|
| |