Emne: NAD3020...hvorfor? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
| Kan også være jeg stiller op med en PWM baseret amp... Sådan en har jeg også i støbeskeen... Kunne være lidt sjovt!! Specielt hvis den kan klare sig!!! |
|
|
Jamen må vi da se vidunderet? Nu sender den vel ikke HF ud sammen med Kim Larsen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Kurt von Kubik skrev:
|
Men det er der åbenbart nogen der ikk helt kan klare at høre, og måske derfor bliver tråden drejet hen på min person, som dybest set intet har med sagen at gøre. Men nogen kan altså ikke lade være.
|
|
|
Hej Kurt !
Jeg har ikke deltaget i denne tråd, men jeg har fulgt med fra sidelinjen. Det har været spændende, sjov men også forunderlig læsning. Jeg er selv skeptisk overfor din 3020-er. Intet negativt i det. Skepsis er en god størrelse, sålænge den ikke blokerer for helheden. Jeg har hørt 3020-eren for mange år siden, så lytteindtrykkene sidder mest i hukommelsen. Derfor skal jeg ikke gøre mig klog på dine, samt andres opfattelse af "rodekassen", som du selv kalder den. Jeg har som sagt selv indtrykkene i hukommelsen, fra en svunden tid. I og med tiden er svunden, er hukommelsen ikke frisk nok til at jeg kan udbedre mig. Dog kan jeg fortælle, at den lyd jeg bla. har idag via mit nuværende setup, kan jeg slet ikke sætte i forbindelse med 3020-eren. Hermed ikke sagt at jeg husker 3020-eren som værende dårlig. Nope, slet ikke. Jeg husker 3020-eren som en forstærker med "very good value for the money". Jeg er skeptisk overfor NAD-ens dyder som du beskriver den, da jeg ikke kan huske 3020-eren som "sværvægter". Jeg er selv en af dem, som gerne vil høre om 3020-erens evner udenfor matriklen. Derfor er jeg glad for at hører du tager handskerne op til lidt dans i det fynske. Det bliver spændende at følge hvordan den lille fætter gør sig på udebane. 
Som du sikkert har bemærket har jeg plukket et citat ud i ovenstående. Grunden er at jeg syntes du skal kigge lidt indenad. Det er NAD 3020 som du gerne vil fremhæve. Det er jeg ikke i tvivl om. Jeg siger ikke du skal lave om på din farverige fremgangsmåde. Blot skal du også have for øje, at din retrorik bidrager til din egen synelighed. Hermed mener jeg at din direkte facon ofte kan virke provokerende på de øvrige hifi-brødre. Jeg har selv undret mig over nogle af dine indlæg. Senest dit indlæg til lars37. Uanset hvor meget du anstødes over lars37´s holdninger, syntes jeg dit indlæg med "fruen" er helt ude for rimelighedens grænser. Jeg har intet personligt imod dig. Jeg syntes mange af dine indlæg er sjove og meget indsigtsfulde. Når det er sagt syntes jeg også mange af dine indlæg indholder for meget lir og gøgl. |
|
|
Daw daw Holberg! Dit navn er faktisk rimeligt kendt på disse kanter. Er det noget familie eller hvad? Han skrev da vist et par skuespil gennem tiderne. Glemmer aldrig engang jeg ved et tilfælde kom til at se Erasmus Montanus på spansk, indspillet i brasilien og instrueret af ham Stage fidusen fra horsens. Det var noget af det morsomste i lang lang tid. Spielberg go home  Mht. 3020 så er skepsis jo en sund ting. Jeg har da osse haft besøg af mange, der har haft et slet skjult smil på læben over den gamle møgdynge, som de nu skulle høre på. Altså den der "skal vi ikke få det overstået og få trampet den mødding ihjel" attitude. Det er bare ikke så nemt, den sparker fra sig på en lidt overraskende måde. Først lagde den ud med at stille Lasses Advantage power amp til 33.000 kr. i et andet lys end jeg tror han selv kendte den. Ikke at han straks finder sig en 3020, men mere i den retning, at den næste amp han køber, i hvert tilfælde skal banke en 3020. Dernæst har den lagt ærligt arm med alt muligt andet, og den har aldrig vist sig som en nem modstander. Flere har foretrukket 3020 frem for hundedyre apparater. Jeg spiller heller ikke på 3020, kun ind imellem for sjov. Den har nogle grundlæggende kvaliteter, som man burde forlange af alt udstyr som det mindste. Det er så enkelt og ligetil. 3020 kunne sagtens være mere nuanceret eller tie stille når det var påkrævet, ligesom den også kunne være mere dynamisk. Desværre er der bare forbløffende få amps, der kommer den nær på netop de punkter. Det grej du selv spiller på, altså som jeg forstår det den der BAT fidus, den vil blive voldtæsket af en 3020, når det kommer til realisme. den er bare ikke nær så pæn og imponerende at skue. Til gengæld tror jeg der kan være mere ørl i en 3020. Bat fidusen ser mig lidt mindre ørleergonomisk ud - hvor skal man lige rette strålen hen for at trække gnister?  Hvornår skal vi da voldsmadre den? Jeg tror det vil lyde fedt, når knubdækket hyler hen over de der glasampuller der sidder oven på den. De tre runde fiduser der sidder bagerst, har det i øvrigt noget med makrel i tomat at gøre?  Mht. min egen person og det provokerende element, så forstår jeg slet ikke hvor du vil hen   . Von dreiunziebzig Granatenwürfer og jeg, har blot en ganske venskabelig udveksling af forudindtagede meninger, der helst ikke har noget med fakta at gøre.  Det provokerende element skal man heller ikke undervurdere, det har da skaffet mig mange flere og bedre fjender end jeg nogensinde har haft  . Så det er da ikke så ringe endda.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
lars37 skrev:
Jamen så fik vi da taget hele turen igennem pløjemarken på den lille knallert med den evigt aktuelle KVK, der udgiver sig som oraklet indenfor lyd og hvad god lyd egentlig er. Jeg ved egentlig ikke, om HFH burde betale dig for dine svinkeæringer i sagens tjeneste, for du gør dem egentlig ingen reklame, selvom kun Nad/Denon/Dali dur. Skal du have betaling, må det være som klovnen i dette cirkus, hvor det mere er det morsomme element end noget egentlig seriøst indlæg, som kan bruges til noget... 
Lars
|
|
|
Øhh!Jeg mener godt nok ikke, at jeg har reklameret for noget som helst produkt her på siderne.Og hvis jeg havde, så er det jo alligevel ikke længere kommercielt, det jeg har på lager er jo ikke gængs længere.At jeg skulle udgive mig som oraklet indenfor lyd, må da være din fortolkning.Jeg mener da f.eks. ikke at nogen overhovedet ved noget som helst om store brag andre end dig .Så nu jeg har opmærksomheden fra dig, så vil jeg hermed sige:Lad absolut være med, at købe de samme højttalere som mig, de bringer dig alene besvær, ulykke og søvnløse nætter. HOLD DIG HELT VÆK FRA DEM. Hvis du ser nogle, så tænd ild til dem, så hjælper du sikkert en ulykkelig ejermand.Alt mit andet habbengut kan du dog ikke have nogen mening om, du har jo aldrig nogensinde hørt det under bekendte omstændigheder. Er det ikke i det mindste rigtigt?Har du ellers noget positivt at berette min kære von granatenwürfer? PS!Hvilken e-mail adresse skal jeg sende den flotte serie nøgenfotos af din frue til, som jeg tog til julefrokosten? |
|
|
De eneste nøgenbilleder, som du (knallert-Kurt) kunne finde på at tage, skulle vist være af en vis hr. Bak....
God bagjul, KVK, og kør nu forsigtigt på din lille knallert ude på pløjemarken...
Mvh.
Lars |
|
|
Haha lars , han ser ham hverdag uden Tøj .
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i dagens anledning indkøbt en 3020I for 400kr, som nu er anbragt i fryseren så kan den kan holde dagens bobler med tilpas temperatur.
Jeg mener dette er en tilpas hyldest til monsteret, der i det forgangne år har sprudlet som en raket samt kremeret nogle tons umusikalsk designerjern.
Samtidig har tråden kunne lokke det ene smil og grin frem, og det er sket selv på mandage!!!
HAPPY NEW YEAR 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Daw daw Holberg!
Dit navn er faktisk rimeligt kendt på disse kanter. Er det noget familie eller hvad? Han skrev da vist et par skuespil gennem tiderne. Glemmer aldrig engang jeg ved et tilfælde kom til at se Erasmus Montanus på spansk, indspillet i brasilien og instrueret af ham Stage fidusen fra horsens. Det var noget af det morsomste i lang lang tid. Spielberg go home
Mht. 3020 så er skepsis jo en sund ting. Jeg har da osse haft besøg af mange, der har haft et slet skjult smil på læben over den gamle møgdynge, som de nu skulle høre på. Altså den der "skal vi ikke få det overstået og få trampet den mødding ihjel" attitude. Det er bare ikke så nemt, den sparker fra sig på en lidt overraskende måde. Først lagde den ud med at stille Lasses Advantage power amp til 33.000 kr. i et andet lys end jeg tror han selv kendte den. Ikke at han straks finder sig en 3020, men mere i den retning, at den næste amp han køber, i hvert tilfælde skal banke en 3020. Dernæst har den lagt ærligt arm med alt muligt andet, og den har aldrig vist sig som en nem modstander. Flere har foretrukket 3020 frem for hundedyre apparater. Jeg spiller heller ikke på 3020, kun ind imellem for sjov. Den har nogle grundlæggende kvaliteter, som man burde forlange af alt udstyr som det mindste. Det er så enkelt og ligetil. 3020 kunne sagtens være mere nuanceret eller tie stille når det var påkrævet, ligesom den også kunne være mere dynamisk. Desværre er der bare forbløffende få amps, der kommer den nær på netop de punkter. Det grej du selv spiller på, altså som jeg forstår det den der BAT fidus, den vil blive voldtæsket af en 3020, når det kommer til realisme. den er bare ikke nær så pæn og imponerende at skue. Til gengæld tror jeg der kan være mere ørl i en 3020. Bat fidusen ser mig lidt mindre ørleergonomisk ud - hvor skal man lige rette strålen hen for at trække gnister? Hvornår skal vi da voldsmadre den? Jeg tror det vil lyde fedt, når knubdækket hyler hen over de der glasampuller der sidder oven på den. De tre runde fiduser der sidder bagerst, har det i øvrigt noget med makrel i tomat at gøre?
Mht. min egen person og det provokerende element, så forstår jeg slet ikke hvor du vil hen . Von dreiunziebzig Granatenwürfer og jeg, har blot en ganske venskabelig udveksling af forudindtagede meninger, der helst ikke har noget med fakta at gøre. Det provokerende element skal man heller ikke undervurdere, det har da skaffet mig mange flere og bedre fjender end jeg nogensinde har haft . Så det er da ikke så ringe endda.
[/QUOTE]
Hej Kubik !
LUL-LUL ROKKEN GÅR 
Jeps, vi fortsætter med gøgl og ræs for alle pengene
Nu er jeg ikke typen som snakker for min syge moster. Meget kan drukne i snak. De kolde facts kommer først når man handler og afprøver tingene i praksis. Skal vi ikke droppe værkstedshumoren og alt det Tomosgejl nede fra grillen anno 1984 og handle lidt
Et gensyn med 3020-eren kunne bestemt være sjovt. Nu håber jeg bare ikke at 3020-eren allerede er begyndt, at trække i land med usigten til noget potent rørgrej
Ligesom Mikke har jeg spillet bolden over til dig. Nu er spørgsmålet bare om du tør gribe den !
GODT NYTÅR ! 
Håber på et snareligt hyggetræf på casa Holberg, engang i det nye år ?? 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fortsæt endeligt, drenge..
I bilverdenen er der en parallel dengang Lotus gav de fleste superbiler tæsk med deres 1,8 liters Elise, undskyldningerne og forklaringerne var mange. Men underholdende var det uden tvivl..
For katten, jeg har kun været på boardet i få dage. Men efter at have læst tråden så har jeg allerede fortrudt at jeg har bestilt en AR ICE fætter. Mit eneste problem er, at jeg er i voldsom tvivl om hvorvidt mine minder fra NAD 3020 tiden på et betændt kollegie på Amager var farvet af de Star pils jeg drak, eller om den virkelig var så god. Unægteligt er dte ihvertfald, at den lille kasse har lært mig meget om tweaks med granitplader under den, fine kabler, strømfiltre osv..
Så på den måde har den sgu lært mig, hvordan man for små midler for en ordentlig en på røveren..
Keep it up!
Godt nytår, drenge 
|
| Til top |
|
| |
prosound Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 31
|
| Sendt: 31 December 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he he kubik. min referewnce er ikke poa lyd, men rigtig lyd. noget de fleste ejere af nad nok ikke kommer til at opleve derhjemme! hvis du siger du ikke spiller højt og det ikke handler om det hvorfor har 3020eren så kørt på klippegrænsen 90 procent af tiden? helt ærligt. pas nu på fingrene nu hvor du vel står og hælder krudt i udstødningen på puchen!  __________________ When i see a pretty girl walking down the street one part of me wants to take her out and treat her really nice, another part of me wants to see how her head looks on a stick. Ed Gein
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
prosound skrev:
he he he kubik. min referewnce er ikke poa lyd, men rigtig lyd. noget de fleste ejere af nad nok ikke kommer til at opleve derhjemme! hvis du siger du ikke spiller højt og det ikke handler om det hvorfor har 3020eren så kørt på klippegrænsen 90 procent af tiden? helt ærligt. pas nu på fingrene nu hvor du vel står og hælder krudt i udstødningen på puchen!  |
|
|
De 90% er opnået efter min ældste søn har fået den ind i sine gemakker. Men ret beset er det vel en overdrivelse af de større. u skulle den bemærkning selvfølgelig heller ikke opfattes som humorristisk, det er jeg aldrig - skal jeg sige dig - det er ramme alvor det hele  .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikke skrev:
|
..en reel praktisk indbydelse ... foreligger faktisk.
KVK er inviteret sydpå til Fyn for at udsætte 3020´erens effektdel for den ubehagelige impedanskurve fra VA Mahler. Der foreligger to invitationer til et besøg i Mikkes haller: Den første invitation fra 2. november (side 38) og anden invitation den 8. december (side 43).
Men handsken ligger et eller andet sted på den Århusianske ringvej og blafrer. Den er i hvert fald ikke samlet op....
|
|
|
Hej Mikke! Er du ved at være klar til, at få massakreret dine Mahler speakers af blikbanditten fra Østjylland. Jeg har netop scoret en foret mælkekasse, som jeg stjal fra en møgunge, der var på vej ind i en skoleklasse med sådan noget hvidt snask i små papkartoner. Han fik selvfølgelig et par flade og et bad i snasket, som jeg har hørt skulle være godt mod rynker. Ledte ellers efter lidt humle at svælge. Nå men mælkekassen kan sidde bag på min "rejse Tomos". Og så kan vidunderet jo blive transporteret standsmæssigt og samtidig blive holdt tempereret. Jeg smider måske en enkelt eller et par nørder i anhængeren, ikke for mange, jeg skal lige en tur sydom efter friske forsyninger og min Tomos har det ikke alt for godt med overlæs på Ejer Baunehøj  , ligesom polissen i det Østjyske føles en smule nærgående i ny og næ. Hvad siger du til en gang her i 2005? Måske endda snart? Kunne det være en god idé? PS! Jeg hjælper dig i øvrigt gerne med at bygge de der Mahler fiduser om til en carport eller en børneseng - find ud af hvad du har mest brug for, så smider jeg værktøjskassen i anhængeren også.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hællå derude!
Er der måske nogen der kunne tænke sig at få kanøflet deres iskraftforstærker af en 3020? 
Hvem dukker først op med sådan en IsBørge?
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal med største fornøjelse og 4 knuder på netledningen pulverisere den attrap bitknuser  . Den får ikke en puls til jorden overfor en vaskeægte, toptrimmet, veltrænet, kortslutningsvant 3020. Kom forbi med en sending af de dersens spektakelmaskiner, så skal du få ørl og baghjul i nævnte rækkefølge.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk engang at der skulle hele 50 siders "ævle-bævle" omhandlende min gamle våde konfirmations-drøm; NAD 3020 ( - som VAR en skøn forstærker; husker hvordan den "styrede" mine CV 124'er ), før at jeg "lurede" den - NAD ER KULT......
- Men hvad kan jeg så bidrage med - som ikke allerede er sagt/skrevet - ikke meget    .............men lettere "provokeret" af Groove' fejl/mistolkning af MIN opfattelse/vurdering af ICE, vil jeg lige understrege, at jeg ikke mener ( - el. skriver ) at ICE/eAR 1001 er verdens bedste forstærker.........
Når det så er sagt, skal jeg da gerne tage mine ICE under armen til en ICE/NAD dyst............og "vinder" NAD skal jeg da gerne falde på knæ, sætte munden til KVK's fartmonsters udstødningsrør, og indtage alverdens "røggasser" uden brug af katalysator, lambdasonder og andet nymodens gejl i dyb ærbødighed ..........så KVK; frem med 12v boosteren/æterstart, træd en gang ( el. 10 ) på Tomos kickstarter, og sæt blot kursen østover....lægger gerne "IS" til
mvh
Jesper/Oldhifinut - SÅ gammel at selv en NAD 3020 virker som en nymodens forstærker
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og når Kubikkortegen mit vedhäng alligevel er i Höwedstaden, så kan man måske få tid til en kort sammenligningssession med min nyindkøbte men tussegamle Mostube?
Mvh. Jens/Modifix von DCA -og lahngt ældre end midtår! __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der er så stor forskel på ICE ASP1000 og så den Tripath som jeg havde med om til Kubikken i sin tid. Så mit gær er, at den vil klare sig hæderligt, men 3020'eren vinder.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
meget    .............men lettere "provokeret" af Groove' fejl/mistolkning af MIN opfattelse/vurdering af ICE, vil jeg lige understrege, at jeg ikke mener ( - el. skriver ) at ICE/eAR 1001 er verdens bedste forstærker.........
|
|
|
Prøv at se "anmeldelsen" igen.....hvordan vil du anmelde en bedre model?? __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
| [QUOTE=Jesper Andersen]
meget    .............men lettere "provokeret" af Groove' fejl/mistolkning af MIN opfattelse/vurdering af ICE, vil jeg lige understrege, at jeg ikke mener ( - el. skriver ) at ICE/eAR 1001 er verdens bedste forstærker.........
|
|
|
Prøv at se "anmeldelsen" igen.....hvordan vil du anmelde en bedre model??
Groove; det er - for en gl. mand som mig - sent på aften, og har lidt svært ved at gennemskue hvad du mener...men også irrelevant; skal ikke ødelægge denne tråds topic
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 31 Januar 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man nu giver en middelmådig film 6 stjerner ud af 6, hvordan bedømmer man så et mesterværk?
Blot et hypotetisk spørgsmål.. __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 01 Februar 2005 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Groove]
Når man nu giver en middelmådig film 6 stjerner ud af 6, hvordan bedømmer man så et mesterværk?
Blot et hypotetisk spørgsmål..
Åh, det er DER skoen trykker hos den gode hr. Groove...Nu var jeg desværre ikke klar over at du var medlem af smags-dommerpanelet..Undskyld
Om det så er min måde som jeg har skrevet min anmeldelse på, som forekommer dig/andre som værende "amatøragtigt", kan jeg kun beklage - ingen er jo som bekendt forpligtet udover sine evner
Men for at bøje MIN opfattelse i neon; Jeg er meget imponeret af lyden på disse "politiske ukorrekte" forstærkere, deres MÅDE (- neutrale) at gengive lyd på har JEG ikke hørt bedre, og til PRISEN kan JEG ikke se nogen forstærkere som gør det bedre over-all.
- at du så mener at det er en middelmådig "film", tja, det gør ikke fra eller til i MIN opfattelse..........jeg kan sagtens anerkende at du/andre har andre lyd-opfattelser end jeg 
mvh
Jesper/Oldhifinut
PS. Nu har DU fået "luft" for hvad du mener om ICE i almindelighed, og hvad du mener om min anmeldelse i særdeleshed...og JEG har svaret...skal vi ikke lade den hvile her
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|