| Forfatter |
|
DanielV Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
Hej Daniel - det er da lidt af en tråd du har fået startet, hva' ? ...........og iøvrigt for en fin/overskuelig måde du har besvaret div. indlæg på.
Ang. dit spm. om HK signature, kan jeg da prøve at kaste lidt lys over dem ( men du har ret, man skal sgu' holde tungen lige i munden )
HK sig. 1.3 er en 3 kanals eff.trin, 1.5 er et 5 kanals eff. trin - og som du selv er inde på, er de temmelig svære at få fat i brugt....................
Jeg havde selv indtil for en måneds tid siden en HK signature 1.3, og var ganske tilfreds med den - men havde også lige en Denon POA 2400 hjemme for at sammenligne ( - og hvad kan du bruge en vurdering af POA 2400 til, tænker du sikkert ?...men POA er - næsten - at betragte som stereomodellen af POA 6600. Blot er POA 6600 endnu kraftigere, og som jeg husker dem endnu mere vellydende end POA 2400 ).
Og må sige at som steroforstærker er HK at foretrække, er mere "præcis", har mere "luft" end POA 2400. Omvendt har POA en "større" lyd, og er absolut en forstærker man ( jeg ) vil kunne lytte til i timevis - og den havde endnu bedre greb om mine JBL'er end H/K'eren.
Prismæssigt kan du få en HK signature til ca. kr. 4000 brugt - men tror at du skal vente læææænge førend at du finder bare 2 stk. til salg...og du ville have fat i 7 stk???????
Men vil da ligesom Vilmann også henlede din opmærksomhed på andre mærker...har du f.eks. overvejet Parasound, de skulle lave nogen "fornuftige" 5 kanals eff. trin...........
mvh.
Jsper/Oldhifinut
|
|
|
Tak! 
Så lyder det til at jeg indtil videre holder mig til Denon i forhold til Harman Kardon Signature. Tak for det. 
Troede ikke det var muligt at få Parasound brugt inden for en rimelig prisramme?! Har altid haft en svaghed for Parasound, den er dog falmet gennem tiden, specielt efter at de gik væk fra deres ellers meget lækre industrielle og professionelle design. (Smag og behag, ikke at forglemme! For tænk hvis vi alle sammen havde samme smag! Hold kæft hvor ville verden være grå og kedelig så! )
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Parasound indenfor en rimelig prisramme, skriver du......tjo, HELT billige er Parasound jo ikke - men du skal lige huske på at en 5 kanals Parasound jo erstatter 5 stk. POA6600
Og så god fornøjelse med dit 7 x 250watts surround anlæg - håber ikke at du bor i lejlighed, for så... stakkels naboer  
mvh.
J/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
- Parasound indenfor en rimelig prisramme, skriver du......tjo, HELT billige er Parasound jo ikke - men du skal lige huske på at en 5 kanals Parasound jo erstatter 5 stk. POA6600
Og så god fornøjelse med dit 7 x 250watts surround anlæg - håber ikke at du bor i lejlighed, for så... stakkels naboer  
mvh.
J/Oldhifinut
|
|
|
Ved jeg godt, snakkede heller ikke om discountpriser! 
Lyder som et okay "tilbud", men... Ved ikke helt...
 |
Slaveforstærker Parasound HCA-2205, 1100 W, En af verdens bedste og kraftigste surroundforstærkere. 5 x 220 watt. Nyeste version i perf. stand. 1 år gammel. Trækker alt , kr 14.500 |
14.500,- |
12-08-2004 |
|
 |
|
|
 Charlottenlund | København |
Nej, bor ikke i lejlighed... Endnu! 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
HK sig. 1.3 er en 3 kanals eff.trin, 1.5 er et 5 kanals eff. trin - og som du selv er inde på, er de temmelig svære at få fat i brugt....................
1.5'eren er et _2_ Kanals effekttrin og ikke 5 kanals. 2.1'eren er 5 kanals effekten.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
whatz skrev:
Jesper Andersen skrev:
|
1.5'eren er et _2_ Kanals effekttrin og ikke 5 kanals. 2.1'eren er 5 kanals effekten.
|
|
|
|
|
|
Ja, jeg synes sgu også det virkede underligt. Netop derfor jeg var blevet forvirret! 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
SORRY................................
Jesper/Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 20 August 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps 2.1eren er 5-kanaleren og den har jeg selv og har kun ros tilovers for den. Har selv haft en Nad 214 og 916 før som Watt mæssigt skulle være på højde med signaturen, men damn en forskel der er på dem, for med H/Keren lyder det hele bare mere roligt og rent og den har 100% styr på mine Dali450. Og hvis du "kun" vil benytte 7 stk. DM601s3ere er jeg 100% sikker på en 2.1er er mere end rigeligt. (5x100W 8ohm +-100A) samt en 1.3er (3-kanals, der efter sigende skulle spille bedre en 1.5eren) så har du godt nok en kanal til overs men hvad fanden, så "slipper" du med, kun for at se på to "kasser" 
Du kan evt se den i "mit signature anlæg" i min signatur på side3
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål:
Til filmbrug, hvor tit er det så lige man har brug for 250W i bagkanalerne ? Og hvor vigtig er kvaliteten i bagkanalerne overhoved ? Det jeg hentyder til er at bagkanalerne i film som oftetst kun bruges til meget korte sekvenser af små simple lyde som skal give surroundeffekten og intet mere.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
|
Spørgsmål:
Til filmbrug, hvor tit er det så lige man har brug for 250W i bagkanalerne ? Og hvor vigtig er kvaliteten i bagkanalerne overhoved ? Det jeg hentyder til er at bagkanalerne i film som oftetst kun bruges til meget korte sekvenser af små simple lyde som skal give surroundeffekten og intet mere.
|
|
|
Prøv at se "the big hit" (R1) eller Beetlejuice, Bad Boys II, eller Black hawk down.
Så vil du opdage hvor meget der egentlig sendes ud i bagkanalerne. Indrømmet det er da ikke i hele filmen der gang i den bagi, og der er jo heller meningen, ved bare jeg vil ikke have mindre højtalere bagi end dem jeg har nu
Når ja forresten til DanielV har selv Dali 202 (modellen før 2002)(samme størrelse som DM601erne) på min signature og den trækker dem altså uden problemer. Det eneste problem er bare at den forforstærker der "passer" til (design mæssigt, 2.0) "kun" er 5.1er og er lidt utidssvarende i forhold til dem der er på markedet nu __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
|
Spørgsmål:
|
|
|
Som tonyax også påpeger, så spiller bagkanalerne en stor rolle! Men nu vil jeg også gerne kunne høre mine SACD'er, så der skal HELT SIKKERT være mere end godt styr på bagkanalerne, prøv bare at høre Telarcs udgave af 1812 Overturen, specielt i slutningen! 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Kedde skrev:
|
Spørgsmål:
|
|
|
Prøv at se "the big hit" (R1) eller Beetlejuice, Bad Boys II, eller Black hawk down.
Så vil du opdage hvor meget der egentlig sendes ud i bagkanalerne. Indrømmet det er da ikke i hele filmen der gang i den bagi, og der er jo heller meningen, ved bare jeg vil ikke have mindre højtalere bagi end dem jeg har nu
Når ja forresten til DanielV har selv Dali 202 (modellen før 2002)(samme størrelse som DM601erne) på min signature og den trækker dem altså uden problemer. Det eneste problem er bare at den forforstærker der "passer" til (design mæssigt, 2.0) "kun" er 5.1er og er lidt utidssvarende i forhold til dem der er på markedet nu
|
|
|
Ohøj Skipper
Jo nu har jeg set (som du nævner) Blackhawk down på et set som bestod af:
POA-6600 Til fronte som var Dali 909 POA-2200 Til Center som var dali C-1000 POA-4400 Til Bagkanaler som var Jamo 507
Og mht til Bagkanaler synes jeg at forskellen var nærmest lig 0 om det var POA-4400 eller om det var min AVR-2802 som trak bagkanalerne. Som jeg husker filmen var der ikke noget væsentlig lyd der kom fra bagkanalerne (jeg blev ihvertfald ikke "overrasket" af mine bagHT'er på noget tidspunkt i filmen) Jeg synes at det er spild (i surroundsammenhænge) at bruge en formue på et effektrin til bagkanaler, da de reelt bliver brugt meget begrænset. 
Mht. Til SCAD, har du sikkert ret i at der skal være knald på hele vejen rundt.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
og mht til Bagkanaler synes jeg at forskellen var nærmest lig 0 om det var POA-4400 eller om det var min AVR-2802 som trak bagkanalerne. Som jeg husker filmen var der ikke noget væsentlig lyd der kom fra bagkanalerne (jeg blev ihvertfald ikke "overrasket" af mine bagHT'er på noget tidspunkt i filmen) Jeg synes at det er spild (i surroundsammenhænge) at bruge en formue på et effektrin til bagkanaler, da de reelt bliver brugt meget begrænset.
|
|
|
okey, jeg kunne tydeligvis høre forskel på min NAD t742 og da jeg derefter satte en 916er til bagkanalerne, men lad det nu ligge. Han efterlyser 7 effekttrin ikke 5 og hvis han nu køber en forforstærker (såsom Nad 163) skal han jo have 7 effekttrin (hvis det er mono) ellers kommer der jo ingen lyd ud __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
Kedde skrev:
og mht til Bagkanaler synes jeg at forskellen var nærmest lig 0 om det var POA-4400 eller om det var min AVR-2802 som trak bagkanalerne. Som jeg husker filmen var der ikke noget væsentlig lyd der kom fra bagkanalerne (jeg blev ihvertfald ikke "overrasket" af mine bagHT'er på noget tidspunkt i filmen) Jeg synes at det er spild (i surroundsammenhænge) at bruge en formue på et effektrin til bagkanaler, da de reelt bliver brugt meget begrænset.
|
|
|
okey, jeg kunne tydeligvis høre forskel på min NAD t742 og da jeg derefter satte en 916er til bagkanalerne, men lad det nu ligge. Han efterlyser 7 effekttrin ikke 5 og hvis han nu køber en forforstærker (såsom Nad 163) skal han jo have 7 effekttrin (hvis det er mono) ellers kommer der jo ingen lyd ud
|
|
|
Det kan du jo egentlig godt ha ret i 
Men ville det ikke være synd at "spise" en forforstærker som NAD163 af med en stribe POA-er, den har da fortjent bedre ! eller ?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender intet til de POAer så ved ikke om det vil være et minus eller plus, også derfor jeg anbefaler Signaturen som jeg selv synes gør det rigtigt godt. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| kender intet til de POAer så ved ikke om det vil være et minus eller plus, også derfor jeg anbefaler Signaturen som jeg selv synes gør det rigtigt godt. |
|
|
Det skal du selvfølgelig også! 
Men da Harman Kardon's Signature kun giver mulighed for 5 kanals surround, vælger jeg at gå efter min tidligere nævnte plan, at skrabe 7 stk. Denon POA 6600 sammen, hvor de skal trække 7 stk. B&W DM601 S3 og med en Denon AVR-2803/2805 som forforstærker.
Kommer lige til at tænke på, er der nogen som kan huske Denon POA 6600's nypris???
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener at nyprisen var omkring 10K for et sæt
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så fred være med det Daniel. Jeg havde mine i tre måneder - og det var frygteligt!! Du skal nok snart blive klogere - med mindre du hører Metallica hele tiden......
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Jamen så fred være med det Daniel. Jeg havde mine i tre måneder - og det var frygteligt!! Du skal nok snart blive klogere - med mindre du hører Metallica hele tiden......
|
|
|
Ja, ja. Nu får vi at se...! 
Daniel...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med 7 stk NAD 214 2x80W så kan du bi-wire med alle højtalerne
de burde "kun" koste en 1000-1500 stykket og de er mere end rigeligt til sådan nogle bitte højtalere som DM601erne trods alt er __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
DanielV Forum Bruger

|
| Sendt: 23 August 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
|
hvad med 7 stk NAD 214 2x80W så kan du bi-wire med alle højtalerne
de burde "kun" koste en 1000-1500 stykket og de er mere end rigeligt til sådan nogle bitte højtalere som DM601erne trods alt er
|
|
|
Ej...! Hvis det endelig skulle være NAD, så ville jeg vælge 218'eren, men...!
Ang. mit højtalervalg, så er det til at starte med af rent økonomiske årsager at jeg har valgten så "lille" model.
Daniel...
|
| Til top |
|
| |