Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Acoustic Reality kabel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

kabler har intet at gøre med fornuft men derimod lytteintryk
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
musifix skrev:

Hurtig skrev:
Igen.... Folk vil ikke høre på almen fornuftige argumenter... Nej... det skal skubbes ud i noget woodoo lingnende, hvor man umuligt kan argumentere.... og hvor blindtest helelr ikke virker... Det virker åbenbart kun når man ved hvor meget man har betalt!

Ro på - folk oplever noget "anderledes", respekt for det. Min personlige holdning er at man skal opfatte fænomenet "netkabler" som en slags netfiltre - og det er vel egentlig også det Svend P er inde på. De til tider ganske pebrede priser er en anden sag, men prisen på en vare er jo sædvanligvis den folk vil betale

Jaaa, så virker det jo lidt som et netstjøsfilter i så fald og sådan nogle har den uheldige effekt at tage alt liv ud af musikken, hvilke også er min erfaring med det netsjøsfilter og et enkelt hundedyrt netkabel jeg har prøvet. Begge dele er smidt på porten. 

Se nu hvad Slips siger.... der var også en gang hvor alle skulle have netstøjsfiltre.For alle kunne jo høre forskellen.... Og ja... den var der. Men det der skete var at dynamikken og livet blev taget ud af musikken. Det blev altså ringere... Men klart ja, der var en hørbar forskel. Der er bare nogen der endnu ikke har forstået, at det faktisk godt kan være negativt, selvom man har betalt i dyre domme for det!

OK, du vil altså godt acceptere at der KAN være en registrerbar forskel...(?)

Hvis nu man konstruerer sit "netkabel-støjfilter" rigtigt, kunne man måske godt forestille sig at - under de rette omstændigheder, udstyr mv. - man faktisk ville kunne hæve kvaliteten af "slutproduktet" - lyden - kunne man ikke?

Om det så altid sker hos producenterne skal jeg lade være usagt. Om kunderne synes produkterne er prisen værd - det må vel komme an på hvad de oplever produkterne "gør"... eller?

Og et PS til Hurtig: Jeg er (også?) ingeniør, og ved også en del om EMC - og om at man ikke altid skal være ultra skråsikker...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Tænkte det nok.... det skal drejes over til noget woodoo... så kan det nemlig ikke diskuteres.

Men hvis der ingen fornuft er i kabel-snakken, hvorfor er det så altid de dyre fine typer der lyder godt?? Der er aldrig nogen der melder ud, at de har fundet et netkabel til 29,- der lyder godt. Og i så fald bliver de jo jordet, fordi sådan et kabel er for dårligt, og ikker er dit og dat....

Du svarer heller ikke på, om du stadig ville mene at kablerne til tusindvis af kroner stadig ville lyde godt, hvis du fandt ud af at de kunne købes til 100,- i den lokale elektronikbiks.... Hvad siger du?

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Tænkte det nok.... det skal drejes over til noget woodoo... så kan det nemlig ikke diskuteres.

Men hvis der ingen fornuft er i kabel-snakken, hvorfor er det så altid de dyre fine typer der lyder godt?? Der er aldrig nogen der melder ud, at de har fundet et netkabel til 29,- der lyder godt. Og i så fald bliver de jo jordet, fordi sådan et kabel er for dårligt, og ikker er dit og dat....

Du svarer heller ikke på, om du stadig ville mene at kablerne til tusindvis af kroner stadig ville lyde godt, hvis du fandt ud af at de kunne købes til 100,- i den lokale elektronikbiks.... Hvad siger du?

Hvem snakker voodoo her? For mig handler det mest om ikke at affærdige folk der mener at der her er tale om en produkttype der faktisk kan gøre en forskel (positiv eller negativ). Personligt er jeg slet ikke til at "orke" at beskæftige mig med netkablers dyder og lyder, men at nogen gider kan ikke hidse mig op.

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 September 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Godt gået Hurtig

Du stiller en lang række gode og meget relevante kritiske spørgsmål, som jeg ikke rigtigt synes der kommer nogen svar på.

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 20 September 2004 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

Bob-D, hvis man kunne måle lydkvalitet, var det hele jo så enkelt. Så længe man ikke kan det, kan det jo være svært at argumentere rationelt for hvorfor noget er bedre end andet. Så jeg forstår ikke helt din begejstring.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

bob d og hurtig hvor har i tænkt jer at købe et måleinstrument til at måle perspektiv,dynamik fremhævelse af stemmer osv det her er som at tale til en dør omsont at deltage i denher tråd i fatter nix lyt for en i h....,gider i ik'?

musifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Bob Dylan skrev:

Godt gået Hurtig

Du stiller en lang række gode og meget relevante kritiske spørgsmål, som jeg ikke rigtigt synes der kommer nogen svar på.

Vh/Bob

Tjah - jeg synes måske omvendt at Hurtig er lidt for "hurtig" til at undlade at lytte til at andre kan have en anden holdning. Jeg taler ikke for at netkabler skal koste formuer, eller at de skal gøre brug af besynderlige besværgelser for at virke - men respekterer at nogen mennesker synes de oplever en forskel. Jeg synes så at ÅRSAGEN til den oplevede forskel er interessant, og forsøger at forstå det udfra viden om netstøj, -filtervirkning og apparaters indbyrdes elektriske interferens. Tekniske emner som Hurtig jo gerne indvier os andre i at han (hun?) besidder stor viden om.

Jeg synes det virker som om Hurtig er mest interesseret i at høre på sig selv sige at nogen andre mennesker er idioter... Og det er da ikke særlig konstruktivt... eller "relevant kritisk"... ???

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 September 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

kan vi ikke mødes på midten og enes om at der kan være forskel, men ikke nødvendigvis er det?

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej Kim,

Den er jeg med på, hvis vi samtidig kan slå fast at det er uden nogen relevans overhovedet at oplyse at et 230 V netkabel til en HIFI forstærker kan overføre 7500 Watt RMS.  Og at en pris på kr. 5.999,00 mere er et udtryk for irrationel produktionsplanlægning eller snobberi end god kvalitet.

Vh/Bob

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

ok jeg syntes det er fair nok at hurtig og bob d ikke kan høre forskel fred være med det

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 21 September 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

OK... det er for at undgå støj der forplanter sig gennem netledningen... Så har vi da noget håndgribeligt at undersøge. Heldigt at jeg har arbejdet så meget med EMC!

Men las os dele det op... Der er kabelbåret støj, og radiobåret støj.

1) Den kabelbårne støj, er den der går fra eks. forstærker til CD-afspiller gennem netkablet (og signalkabel). Den kan løbe mellem apperaterne, da de jo er koblet til samme el-net. Det betyder jo, at naboens udstyr OGSÅ er forbundet til dit.

Støjen stammer bl.a. fra ensretterne, der i skifteøjeblikket sender masser af støj retur gennem trafoen. Støjen løber så gennem netkablet, ned i stikdåsen og ind i de andre apperater gennem netledningen. Støjen løber direkte i lederne, og dæmpes derfor IKKE ved at bruge et skærmet kabel. Der er stadig direkte hul igennem til de andre apperater. Faktisk er et skærmet kabel ganske glimrende til at transportere sådanne højfrekvente signaler. Derfor bruger man jo også skærmede signaler til eks antenner og andet HF udstyr. I et almindeligt kabel dør støjen ud af sig selv (og det er jo det man vil opnå, med mindre der er nogen der pludselig påstår at ekstra støj er godt).

Eneste måde at eliminere denne støj på, er ved at benytte et egentlig støjfilter. Disse kan købes fra 50,- hos elektronikforhandleren. Og skal det være ULTRA FINT, kan man vælge et filter der er godkendt til medicinsk udstyr. De fås for ca. 250,-. Omregnent til HIFI-butikken vil det nogenlunde svare til, at det billige koster 500,-og det gode koster 2.500,-

2) Den radiobårne støj er den, der transmitteres gennem luften. Altså som radiobølger. Her er igen ensretterne store syndere, da de stadig sender masser af støj tilbage gennem trafoen. Denne støj går stadig gennem nethablet, og hvis dette er uskærmet, vil kablet fungere som antenne der sender denne støj rundt i lokalet.

Med et skærmet kabel dæmpes denne støj ret godt, såfremt man husker at jorde skærmen på kablet. Ellers fungerer den bare som en endnu bedre antenne. Men er den jordet er dæmpningen ret god. Dog skal det siges, at i kraft af at der ikke emitteres støj fra kablet, så vil al energien i støjen bare løbe som kabelbåret støj, og direkte ind i de andre apperater.

Men installationskablet i væggen er jo stadig ikke skærmet, og støjen kan derfor NEMT udsendes/opsamles heri. Og typisk står anlægget jo op ad væggen, hvor disse kabler ligger. For at undgå dette, og for at det skærmede kabel skal have nogen effekt, skal man derfor trække anlægget langt ud fra væggen, og så måder KUN løbe skærmede netkabler imellem apperaterne og ind til stikkontakten.

Men der er stadig et problem. Der ligger jo stadig MASSER af uskærmet kabel i væggen, som stadig kan sende/modtage støj. Og det har ingen betydning om støjen samles op i den sidste meter af netkablet, i den første eller på midten. Samles støjen op, så forplanter den sig. Hvis vi siger at kablet i væggen er 25 meter langt, og det dyre skærmede kabel er 1 meter, så undgår man altså kun 1/26 del af den støj der opsamles.

Dertil skal så siges, at det kabel der ligger i væggen generelt opsamler mere støj, da det jo ligger sammen med masser af andre kabler. Disse kabler kan være MEGET støjfyldte. Hvis eks de er tilsluttet et køleskab, en computer eller en halogenlampe.

Når man så kigger på den radiobårne støj der er er i lokalet som helhed, så er støjen fra netledningen på anlægget en meget lille faktor. Støj fra halohenspots, computer og andet er MEGET kraftigere.

Og så er der jo problemet med, at apperaterne støjer ind i sig selv. Trafoen i en forstærker sender et MEGET støjfeldt ud omkring sig. Dette er endda lukket inde i forstærkeren kasse, der skærmer så støjen ikke kan komme ud. Med andre ord ryger denne støj direkte ind i forstærkerens kredsløb, som er noget mere følsom, end trafoen er overfor støj på lysnettet. Samtidig er støjen som sagt MEGET kraftig.

En CD-afspillers digitale signalbehandlings-kredsløb sender også MEGET støj rundt inde i CD-afspilleren. Og det ryger direkte ned i de følsomme audio-kredsløb.

Som jeg har prøvet at skildre, så er støj fra netkablerne så ULTRA minimal, i forhold til alt det andet støj. Der er lidt "Princessen på ærten" over det.

Hvis man absolut vil have at der skal være en forskel, og hvis man ved at man har givet 6000,- for den meter kabel. Så kan man helt sikkert også overbevise sig selv om, at man kan høre forskellen.

Og endnu engang... hvad for et kabel tror i eks. AR laver deres kabel af?? Hvis nu vi kan finde det til måske 100,- pr meter hos en elektronikbutik, vil i så acceptere at det stadig er godt nok, hvis det er købt der??

Jeg har prøvet at argumenter med almene fornuftige argumenter. Hvad siger kabel-drengene til det. Vil i modargumentere, eller vil i trække et eller andet woodoo-slør ned over, og bare benægte enhver form for fornuft??

Jamen hælløjsa da Fut i Fejemøget!

Du har da tænkt lidt over der der fis med netledningerne - hva´ba´?Teethy
Faktisk kom jeg til at gøre det samme, en dag jeg alligevel ikke kunne få Evertonen i gang.
Jeg kan ikke finde noget sten/skudsikkert rationale omkring det. Men A ka høre et ka jæ så.
Hvad gør så en klog lige???
Først gik jeg til ørelægen og bad om at blive døv. Det villa han ikke, for så ville jeg bare skrue op for musikken, og da han bor i nærheden, var han ikke interesseret.
hmmm.
Jeg har altså måttet leve med det indtil videre.
Jeg har endda vidner på, at det er helt forfærdeligt galt.
Lasse ham selv, som er et højt æret og skattet medlem af vor lokale musik og hifi klub, udtrykte lige før jeg brændte hans forstærker af, at det var dog hulens en forskel der er på  netkabler.
Han sagde det faktisk næsten af sig selv, jeg havde kun flået et par negle af ham og det vand som banditten hang ned i, var kun nået op på 80 grader.
Så man kan ikke tale om tvang - slet ikke.
Jeg har for 9 år siden haft en meget berømt konstruktør ud i hifi siddende foran et par HTér, som han i øvrigt selv havde lavet i én eller anden rus, og så sagde han de bevingede ord: "Jeg kan godt nok bedst lide den blå " Behøver jeg nævne, at det var en netledning han hentydede til. 
  Også i hans tilfælde, kan man ikke tale om tvang i egentlig forstand. Han var blot blevet lovet en tur bag på farmands Tomos, hvis han ikke kunne høre forskel
Lige præcist hvad der gjorde det i de 2 nævnte tilfælde, kan jeg ikke komme på, andet end at der må være ét eller andet, som du/vi ikke fatter så meget af.
Måske er Lasse en kylling og/eller måske er det svært at finde ægte motorsportsentusiaster nu om dage, men det kan jeg da ikke rigtigt tro.

Så jeg har også spekuleret over denneher "interapparatske" snakken sammen. Der må næsten være noget om snakken, idet jeg ligesom du, ikke tror en dyt på, at kraftværket rykker nærmere, om man sætter sølv på den sidste meter.
I øvrigt er der én eller anden der siger, at den sidste meter ligeså godt kan være den første, men se - det tror jeg nemlig ikke.
Den sidste stunt jeg lavede, som man simpelthen skal være på lykkepiller for at kunne høre, er et par stikdåser med "stjerne" forbindelser. Det har intet med astronomi at gøre, men det er måden man forbinder skidtet på inde i stikbørgen.
Her skal alle stik (LK uden afbryder) have ca. 20 cm ledning, som alle forbindes samlet til lysnettet. Tror du det duer??Raise The Roof 1.
Eller tror du bare man er for Too Funnylatterlig.
Jeg må sige, prøv det.
Mere er der ikke at sige til det fis.
Hvorfor skulle man også bøvle med f.eks. stjerne stel i lavniveau amps?
Det er sikkert bare fis alt sammen.

En forklaring kan jeg ikke lige mønstre, andet end at trafoernes kapacitive kobling til nettet ændres, såfremt net kablets karakteristika ændres.
At det skulle blive bedre fordi kablet er dyrt, tror jeg som du heller ikke på.
Jeg mener slet ikke endda. Jeg har haft lejlighed til at lytte til dyre netkabler med store tværsnit, som slet ikke duede. Jeg tror heller ikke på anden måde, at man kan overføre teori fra signaloverførsel til netkabler. Så det der med dielektrika af den og den slags, ledere af månekobber med neptunsølv udenpå omspundet med stereofidelifut, det er blot noget fis, der skaber omsætning.

Men prøv nu lige at skifte dine netledninger ud med 1,5 kvmm solidcore installationskabel og lyt så om der er forskel.

Hvis du mener at udbyttet er lavt, så kan jeg da meddele at "nørdfaktoren" i det mindste er høj sammen med prisen.Goofy

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Til Kurt

Dit budskab (hvis der ellers er et ?) sløres af en masse sludder.  Du kunne lære meget af Hurtig, som skriver præcist, seriøst og meget vidende om emnet.

Vh/Bob

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

så læs lige 3020 tråden...

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 21 September 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Istedetfor at give 6000,-kr for det kabel, så få en autoriseret ebeleptriker til at trække et kabel (4 kvadrat) direkte fra målerskabet og til en stikdåse ved anlæget.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 21 September 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Kubik... tror vi kan blive enige.... jeg overdriver til tider.. du ved, det fremmer forståelsen!

Jeg vil IKKE afvise 100% at man kan høre forskel på netkabler. Faktisk har jeg selv tidligere anbefalet, at man prøver med 2.5mm2 standard NKT installationskabel. Evt med skærm.

Til gengæld finder jeg det dybt latterligt, og udelukkende urtryk for en snoppet attitude, når man påstår ikke at kunne leve uden et netkabel til mindst 6000,-! Så bør man nok søge psykiatrisk behandling i stedet, da tvangstankerne må være ved at stige en til hovedet!

Men der er jo folk der kan bilde sig selv ind, at det lyder bedst hvis netkablet er lavet af ædelmetal fra den fjerneste galakse, har ligget i en kold kælder i 50 år og i øvrigt leveres i en fin æske af ædeltræ hvis produktionspris overstiger selv kablets!

Til gengæld tager jeg hatten af for producenten, der er i stand til at sælge det til folk. Han scorer dæleme kassen! Han er sgu forretningsmand!

Tænk på din 3020'er. Hvis man pakkede den ind i et kæmpe kabinet i 20mm aluminium og 30mm massiv front og nogle drejede knapper i massiv guld. Samtidig leverer man den i en kasse der er skåret ud i et stykke, af en eller anden eksotisk træsort. Prisskiltet skal ikke lyde mindre end 50.000,-. Så ville folk ikke være i tvivl når de lyttede til den. Det ville uden tvivl være ULTRA HIGH END.... Men så længe den står i sin kedelige grå finish med minimalt brug af eksotiske materialer, så tror folk ikke på dens evner! Snopperi siger jeg!

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

for en gangs skyld kan jeg ikke være mere enig med dig.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 September 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Netkabler er ikke det rene filantropi, der er nøjagtig de samme markedskræfter bag som med alt andet når det drejer sig om hifi.

Jeg kan ikke få ondt i røven af at AR sælger et netkabel til 6000,- jeg kan heller ikke få ondt i røven af at NO sælger deres til 20000,- og ej heller mærker jeg noget i bagdelen når Jorma sælger til under en tusse.

Ovennævnte er bare et udtryk for at der er noget for en hver smag og ikke mindst pengepung ! - det er ikke hvilken som helst Johnny-Brian med et low budget anlæg der køber et netkabel til 20000,- / 50000,- næh nej ! - det er naturligvis helt andre mennesker som befinder sig andetsteds på lønskalaen og evt. med et mere patentligt syn på hvad musikanlæget skal indeholde.

Iøvrigt så håber jeg for de fleste som er på jagt efter nye netkabler også gennemlytter flere typer inden køb og falder en test positivt ud til det dyre kabel, tja .... så er det måske bare fordi det er bedre, længere er den ikke.

Omvendt findes der sikkert også folk som har valgt et billigere kabel, ene og alene fordi ydelse i forhold til pris er så gennemgående god i forhold til det dyre.

Jeg har desværre ikke et bud på hvorfor netkabler har så stor en indvirkning på lyden og det er i grunden også ligegyldigt, så længe der er en hørebar forskel.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Kubik... tror vi kan blive enige.... jeg overdriver til tider.. du ved, det fremmer forståelsen!

Jeg vil IKKE afvise 100% at man kan høre forskel på netkabler. Faktisk har jeg selv tidligere anbefalet, at man prøver med 2.5mm2 standard NKT installationskabel. Evt med skærm.

Til gengæld finder jeg det dybt latterligt, og udelukkende urtryk for en snoppet attitude, når man påstår ikke at kunne leve uden et netkabel til mindst 6000,-! Så bør man nok søge psykiatrisk behandling i stedet, da tvangstankerne må være ved at stige en til hovedet!

Men der er jo folk der kan bilde sig selv ind, at det lyder bedst hvis netkablet er lavet af ædelmetal fra den fjerneste galakse, har ligget i en kold kælder i 50 år og i øvrigt leveres i en fin æske af ædeltræ hvis produktionspris overstiger selv kablets!

Til gengæld tager jeg hatten af for producenten, der er i stand til at sælge det til folk. Han scorer dæleme kassen! Han er sgu forretningsmand!

Tænk på din 3020'er. Hvis man pakkede den ind i et kæmpe kabinet i 20mm aluminium og 30mm massiv front og nogle drejede knapper i massiv guld. Samtidig leverer man den i en kasse der er skåret ud i et stykke, af en eller anden eksotisk træsort. Prisskiltet skal ikke lyde mindre end 50.000,-. Så ville folk ikke være i tvivl når de lyttede til den. Det ville uden tvivl være ULTRA HIGH END.... Men så længe den står i sin kedelige grå finish med minimalt brug af eksotiske materialer, så tror folk ikke på dens evner! Snopperi siger jeg!
Det ville være fejgt at gøre, så kan alle og enhver jo høre den er fin .

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 September 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Det glæder mig da et Hurtig trods alt godt kan høre forskel, men det er bemærkelsesværdigt at når tingene koster penge (6k) er det pr. definition noget skrammel som sagtens kan erstattes af noget til kr. 29,- fra den lokale Jem & Fix. Det minder lidt om den hedegangne Henrik Dahl fra Rabatten der altid gjorde et stort nummer ud af at jorde mærkevarene, men han fik sgu ikke skovlen under Kellogg og Heinz 

Hurtig, hvorfor kan du ikke bare acceptere at nogen af os har muligheden for og gerne vil spendere lidt ekstra på gearet og har det fint med det ? Dine indlæg bærer præg af misundelse og så er det jo nemmest at rakke alle kabler ned der koster over kr. 1000,-     

<< Forrige Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes