| Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde glædet mig lidt til at se konsum´s test af "fladskærme" men blev slemt skuffet. Dog brugte ham der testede dem, en smart test dvd-skive, hvor der bl.a. var en "pendultest. Se evt. selv programmet her: http://www.dr.dk/konsum/asx/uds2/lcd.asx
Nu ville jeg gerne vide hvor jeg kan købe en sådan test-dvd, da jeg selv skal købe plasma/lcd til næste år.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan det passe at jeg synes der stod noget a la "Der Welt" på den skive han smed i maskinen?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm jeg synes der stod "DVD-Welt" på den.......håber at google kan være min ven endnu engang.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
Jeg havde glædet mig lidt til at se konsum´s test af "fladskærme" men blev slemt skuffet. Dog brugte ham der testede dem, en smart test dvd-skive, hvor der bl.a. var en "pendultest. Se evt. selv programmet her: http://www.dr.dk/konsum/asx/uds2/lcd.asx
Nu ville jeg gerne vide hvor jeg kan købe en sådan test-dvd, da jeg selv skal købe plasma/lcd til næste år.
|
|
|
Jeg vil da sige at jeg næsten blev positivt overrasket... De havde da i det meste fundet en "expert". Havde da bare forventet at det var en eller anden studievært der skulle anmelde dem... Kan vel ikke forvente meget mere af et primetime forbrugerprogram...?
200 kr er da ikke vildt for en test-skive? Bare synd at den er i restordre... __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var også mere eller mindre instillet på at den der skulle teste de 3 skærme, var en eller anden deltids Merlin sælger.. og den DVD var måske ikke helt dum at få fat i.. måske axelmusic.dk kan skaffe den..?
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må også indrømme at jeg var positivt overrasket over testen. Det er jo et forbruger-program og ikke et nørde-program, og i den kategori ses sjældent en ekspert inddraget.
|
| Til top |
|
| |
Vittel Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 268
|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var også ret godt tilfreds med programmet, dog ville jeg også gerne have haft at de testede fx. 3 plasma skærme også....
200,- er vel rimeligt for sådan en dvd, hvis den kan afholde en fra at
begå et fejlkøb til 20 k+, så må pengen vel siges at være givet godt ud
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klart det er rimeligt.......jeg synes bare ikke jeg kan finde den herhjemme, og heller ikke rigtigt i tyskland. Mit tyske er dog heller ikke det bedste, så det kan godt være at jeg læser forkert?
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der kunne være interesseret i at være med på noget køb? Jeg har ihvertfal besluttet at købe en disk, da den nok hurtigt skal tjene sig ind igen.
|
| Til top |
|
| |
tobywan Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udemærket test, men manglede der ikke lige lidt omkring ganske almindeligt antennesignal/tvmodtagelse?
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Nogen der kunne være interesseret i at være med på noget køb? Jeg har ihvertfal besluttet at købe en disk, da den nok hurtigt skal tjene sig ind igen. |
|
|
Jeg mener, den tidligere har kunnet købes gennem High Fidelity, men ved ikke om det stadig er muligt.
Jeg er ikke selv interesseret, da jeg netop har bestilt "Digital Video Essentials" som anbefales meget på Avsforum.
|
| Til top |
|
| |
mb1811 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg mener at hifi bladet High Fidelity solgte den her DVD på et tidstpunkt. Måske de ligger inde med nogle stykker 
mvh
Michael
ups Boye var hurtiger
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 20 September 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
|
|
|
Du kan evt. også overveje denne test-disc: www.peterfinzel.de (test-disc'en ude til højre). Den koster ikke alverden, og den indeholder lidt af hvert, blandt andet pendul-testen. Skiven er i PAL, og meget nemt og overskueligt opbygget, uden noget udenoms-snak. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
hejfejs Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
|
Du kan evt. også overveje denne test-disc: www.peterfinzel.de (test-disc'en ude til højre). Den koster ikke alverden, og den indeholder lidt af hvert, blandt andet pendul-testen. Skiven er i PAL, og meget nemt og overskueligt opbygget, uden noget udenoms-snak.
|
|
|
Jeg har den og kan stærkt anbefale den. Der følger en lille bog med som både pædagogisk og præcist for hvert testbillede (illustreret) forklarer hvad det kan bruges til. På tysk altså! Det savner jeg ved Digital Video Essentials som til sidst på DVD'en har en lang række testmønstre uden nogen forklaring overhovedet.
Peter Finzel giver dog udtryk for i høj grad at bygge på Joe Kane's DVE.
Knud
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 22 September 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv - bare jeg havde hørt om den, inden jeg bestilte DVE...
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har (næsten) fundet ud af at jeg vil bestille den disk fra peterfinzel.de men mit tyske er ikke godt nok til at jeg kan læse hvad der hetl præcist står på den side.....nogen der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad vil du vide, kopier teksten herind, så skal jeg nok være oversætter __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg har opgivet....jeg er ikke god nok til tysk.....er der nogen der gider tage mig i hånden og så fortælle mig hvor jeg skal trykke, og hvor jeg skal betale for at bestille en sådan skive?
|
| Til top |
|
| |
Henrikt Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 08 November 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
| Ok, jeg har opgivet....jeg er ikke god nok til tysk.....er der nogen der gider tage mig i hånden og så fortælle mig hvor jeg skal trykke, og hvor jeg skal betale for at bestille en sådan skive? |
|
|
Skal vi forsøge min ven :
Når du er på forsiden, trykker du på PF-test-Disc.
Tryk derefter på "Bestellen" i firekanten
Udfyld formular:
Vornarme=fornavn
Narme=Efternavn
Strasse(det mærkelige B er 2xs)=Gadenavn
Plz=post nr.
Ort=By og land (f.eks. Fredericia, Denemark)
Email=Tja, prøv at gætte
Sæt derefter X ud for Test-Disc og tryk "abschicken"
Du skulle i løbet at 1-3 dage modtage bekræftelse via mail eller varen der bliver sendt med post. Der er vedlagt regning, du så bare skal betale. (+2 euro i porto til udlandet).Det ser altså ikke, ud til at man skal betale forud, så vidt jeg kan se. __________________ MVH Henrikt
|
| Til top |
|
| |