Danzig skrev:
Jeg bliver desværre lige nød til at ha´ skåret det ud i pap !
Jeg er med på at RGB er signalet og Scart er stikket. Det jeg er i tvivl om er Component. I ordbogen her på siden står der at component er et RGB-signal der føres i tre seperate ledere, altså Component = RGB. Jeg har på min NAD T512 dvd-afspiller et RGB-signal, der føres ud gennem Scart-stikket.
|
|
|
Component svarer til RGB, ja, i den forstand at der overføres informationer om R-G-B separat, dog i omregnet form. Men RGB er mange forskellige ting - eksempelvis er et VGA-signal også et RGB-signal, men en anden type. RGB i scart-stikket er ikke samme type RGB som et Component signal. Derfor kan du _ikke_ få et component signal ud af din NAD DVD, og derfor vil det _ikke_ virke hvis du bare laver et kabel med scart i den ene ende og component i den anden. Det eneste tilfælde hvor det vil virke er hvis afspilleren sender et egentligt component-signal i scart-stikket. Det gør f.eks. Kiss DP-500.
Hvis du vil overføre RGB til din Z1, så skal du have et kabel med scart i den ene ende og VGA i den anden - Z1 kan sættes op til at modtage RGB fra et scart-stik i VGA-stikket. Du går ind i menuen og vælger "Scart-RGB" i setup'et for den indgang.
Bortset fra det, så kan du forbedre billedkvaliteten på din Z1 drastisk, ved at købe en _god_ progressive scan DVD-afspiller (ikke alle DVD-afspillere med progressive scan forbedrer billedet, så pas på!)
Mvh. Otto, Tape Connection
|