Forfatter |
|
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
schweinsteiger skrev:
"min ellers så højt værdsatte Densen B100." Den bliver værdsat her, tak for god handel
|
|
|
Selv tak. Håber du bliver lige så glad for den som jeg har været... __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
vilmann skrev:
Det lyder helt rigtigt. Puccini passer virkelig godt til ProAc-klonen. Har du fået styr på rummet?
/vilmann |
|
|
Ja der er tale om et match made in heaven. Det lyder virkelig godt sammen. Rummet er stadig lige lovlig levende, men der er ikke så meget at gøre ved det. Her i påskedagene har jeg rykket ht længere ud fra væggen, det gjorde også lidt. Nu må vi se om de bliver stående der. Man skal jo også bo der...
Generelt kan jeg sige at A.A'eren har lidt bedre fat i bunden. Bassen er blevet mere detaljeret. Derudover er perspektivet blevet lidt bredere, og instrumenter klinger lidt længere ud. Til gengæld er der ikke helt det samme drive som Densen havde. Måske jeg kommer til at savne det med tiden, men så må jeg jo bare købe en til... __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
tillykke med din nye forstærker.
Jeg synes også, at Puccini'en gør det helt fantastisk på ProAc-klonen. Det er som du selv siger "a match made in heaven".
Jeg håber du bliver rigtig glad for den. Det lyder i hvert falt p***e-godt! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Obi, jeg så på messen at Q-sound havde et meget lækkert ProAc 2.5 klon med. Kabinettet i kiresbær finer var meget flot samlet og stod ubehandlet klar til olie eller lak. Det var lavet af et rigtig møbelsnedker og der var ikke sparet på noget.
Der er jo skrevet side op og ned på Internettet om disse højttalere - jeg tror Graversen er på sin sjette version af delefilter. Den er efterhånden mere testet og perfektioneret end mange af de store og kendte højttalere. Det sammenholdt med at man kan bygge et sæt for 7500 med de beste komponenter og enheder gør dette projekt lidt spændende.
De fleste 2.5 kloner jeg har lagt øre til lød meget overbevisende.
|
|
|
Syntes ikke at jeg kan se dit input på denne her
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2295
|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den nye amp.....den ser bestemt lækker ud....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så mangler jeg bare den Sony cd - så er vi kørende.
JEg har haft lånt en micromega cd af Vilmann. Den gjorde det godt på den gamle Densen forstærker, men som billederne afslører er jeg vendt tilbage til min Rotel efter Puccini'en kom til. Sjovt som kombinationen af grej ændrer den enkelte enheds fordele og ulemper.
TIl Martin; Sorry, must have slipped my mind... : Det er jo en helt videnskab hvilket delefilter man skal bruge, men jeg tror nu jeg holder mig til det "originale" indtil videre. Jeg håber der inden alt for længe bliver råd til at opgradere med Duelund komponenter i hele filteret. Jeg har allerede Duelund modstande i, og er meget imponeret. Og jeg kan da afsløre af kloner på Densen bestemt ikke er en dårlig kombi heller, så måske det var noget du skulle prøve?
Personligt synes jeg dog efterhånden byggeprisen er blevet lige lovlig pebret. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
TIl Martin; Sorry, must have slipped my mind... : No worries! Det er jo en helt videnskab hvilket delefilter man skal bruge, men jeg tror nu jeg holder mig til det "originale" indtil videre. Du har altså lagt din klon så tæt op ad den originale i alle henseender - det var oprindeligt min plan også. Dog har jeg mødt flere der som Gravesen taler varmt for enkelte rettelser, specielt i filtret, der skulle åbne den mere?? Kender du disse rettelser? Jeg håber der inden alt for længe bliver råd til at opgradere med Duelund komponenter i hele filteret. Spændende projekt - jeg vil meget gerne være med på sidelinjen (Duen ka nogen ting!). Jeg har allerede Duelund modstande i, og er meget imponeret. Og jeg kan da afsløre af kloner på Densen bestemt ikke er en dårlig kombi heller, så måske det var noget du skulle prøve? Absolut noget jeg overvejer - en 2.5klon eller VA Beethoven. Der er kun 23.000 kroner forskel og vel 120 arbejdstimer...det store spørgsmål er lyden.
Personligt synes jeg dog efterhånden byggeprisen er blevet lige lovlig pebret. Ja det er blevet populært at bygge den selv. |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEg kender ikke andre ændringer end dem der ligger på troels' side og på den der geocities side. JEg er også selv lidt i tvivl om hvordan mit endelige filter skal se ud, men som udgangspunkt har jeg bare valgt det "originale". Så er der altid lidt at lege med...
Der går nok noget tid, inden jeg får råd til Duelund i hele filteret, da jeg helst vil købe det hele samlet, men jeg skal nok poste en tråd når/hvis jeg nogensinde kommer så langt.
Om klonen spiller lige op med VA Beethoven skal jeg lade være usagt. Men hvis du skal låne et sæt VA en dag, så lad os finde ud af noget med en sammenligning. Det eneste det kræver er at du kan skaffe en bil til at hente klonerne i, da de er lidt svære at have med på cyklen. 
For de 23.000 du sparer kan man jo eventuelt få en tømrer til at lave et ordentligt/flot kabinet hvis man som mig ikke er i stand til at lave skidtet selv.
Man kan vel også bare købe enhederne seperat hvor de nu er billigst, og så købe eksempelvis Duelund komponenter til filteret ved siden af. JEg ved ikke lige hvad enhederne alene koster. __________________
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
JEg kender ikke andre ændringer end dem der ligger på troels' side og på den der geocities side. JEg er også selv lidt i tvivl om hvordan mit endelige filter skal se ud, men som udgangspunkt har jeg bare valgt det "originale". Så er der altid lidt at lege med...
Der går nok noget tid, inden jeg får råd til Duelund i hele filteret, da jeg helst vil købe det hele samlet, men jeg skal nok poste en tråd når/hvis jeg nogensinde kommer så langt.
Om klonen spiller lige op med VA Beethoven skal jeg lade være usagt. Men hvis du skal låne et sæt VA en dag, så lad os finde ud af noget med en sammenligning. Det eneste det kræver er at du kan skaffe en bil til at hente klonerne i, da de er lidt svære at have med på cyklen. Jeg skal spørge Jensen ved lejlighed om han ikke kunne tænke sig at overvære denne match.
For de 23.000 du sparer kan man jo eventuelt få en tømrer til at lave et ordentligt/flot kabinet hvis man som mig ikke er i stand til at lave skidtet selv. Helt klart
Man kan vel også bare købe enhederne seperat hvor de nu er billigst, og så købe eksempelvis Duelund komponenter til filteret ved siden af. JEg ved ikke lige hvad enhederne alene koster. Kabinet og enheder kan klares for maks 5000,- og dette er meget fine enheder. |
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ lykkedes det endelig. Undertegnede skal i morgen ud at hente en Sony 505ES cd-afspiller. Den har jeg efterhånden ledt pænt længe efter, og har nu endelig fundet en, til en fornuftig pris. Så hvis alt går vel, sidder jeg på denne tid i morgen klistret til anlægget og vurderer denne så omtalte vidundermaskine.
Behøver jeg sige at forventningerne er pænt høje? __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 07 Maj 2005 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
tillykke med det. Du har jo skrevet om den et stykke tid, så jeg håber det bliver rigtig godt! Vi glæder os til billeder og kommentarer. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det sgu. JUBII - har kun lige hørt et par numre da jeg skriver dette, men det er ikke for tidligt at sige, at denne cd er enormt meget bedre end den gamle. Det er ganske enkelt bare mere af det hele. MEGET mere!!!!
En stor tak til Ronin for tålmodigheden og hjælpen med mine MANGE spørgsmål over pm.
JEg har samlet alle billederne på side 1, for overskuelighedens skyld... __________________
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SONY 505ES... Har selv haft denne maskine. Og lad mig sige det med det samme. Den er rocker-fed! Bygget som en kampvogn! Og så lyder den ganske og aldeles fremragende!
Jeg spillede i sind tid bl.a. på et sæt Amadeus Jubilæum 20 fra DAT (den med Scanspeak D2010 ophængt i elastikker) og et forstærkersæt fra norske DOXA. SONY'en var klart den bedste signalkilde jeg nåede at afprøve i dette setup!
Har vist stadig diagrammet over den, hvis du har mod på at tweake lidt. Der sidder desværre nogle mute-transistorer, der påvirker lyden lidt uheldigt (den spiller alligevel kanon, men det kan blive bedre). Og så bør du klar overveje nye op-amps. Jeg kørte med AD825, og det fungerede PERFEKT!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror jeg risikerer at ødelægge mere end jeg gør gavn, hvis jeg prøver at stykke pølserne ned i dyret. PÅ sigt kan det da være jeg skal gøre noget sådant, med proffesionel assistance. Men selvom det efterhånden er en gammel fætter, kommer den til at stå utweaket det første lange stykke tid. Den spiller bare som en drøm. Det er de bedste 2500 jeg endnu har brugt. Man kan virkelig tale om Value For Money. Intet under de bliver revet væk når de en sjælden gang dukker op på brugtsiderne rundt omkring... __________________
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger bare til, hvis du skal have tweaket den....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK - det vil jeg huske, hvis trangen en dag melder sig. Hvad vil du skyde en sådan tweakning at koste - bare sådan ungefähr - i komponenter ? Desuden kunne det måske svare sig at ændre netstikket når man alligevel er i gang.
Det er dog tydeligvis ikke cd'en der er kædens svageste led, og der er umiddelbart andre ting der trænger sig mere på. 1: Jeg skal have en plov. 2: Jeg skal opgradere komponenterne i delefilteret - helst til DCA hele vejen. 3: Udskifte internt kabel i ht. 4: Få samme ht-kabel over hele linien. (Formentlig en udviddelse af Kimber 4/8TC forråddet.) __________________
|
Til top |
|
|