UPDATE! SÅ KOM DEN SIDSTE HFK REST UD;OG ERSTATTET AF ØSTRISK PIANOLAK

Indhold:
side 1: Introduktion
side 2: B-300 to the rescue
side 3: Kabler
side 4: S10 mkI + Vinyl breakdown + VA ankommet
Ja.. så er det vist min tur til at vise mit ydmyge anlæg frem
Det består blot af :
Densen B-100
Densen B-300
Cd:Denon S10 mk1
pladespiller: Rega Planar 3 (Elys)
Riaa: Nad pp-1( næste udskiftning er på dette område)
HT: Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand Pianolak

Dvd: LG 6183 og en kiss dp-1100(skuffende maskine

)
Kabler: Van den Hul's CS-122 Hybrid til HT, TMC white og yellow,Van den Hul's 102 MK III mellem dvd og forstærker.
Anlægget er midlertidigt lagt på disse plader for pladespilleren skulle op på væggen,så kunne resten jo også bare komme op og væk fra gulvet.
Ser lidt alter-artigt ud ,men det er ok

Venter lidt med at samle skidtet i en kabel kasse til at jeg helt har besluttet hvordan komponenterne skal fordeles.
Skal måske flytte det hele over på den modstående væg her til sommer når tiden er til en omfattende renovering af lejligheden.
Valget af Densen i forhold til mit "gamle" Nad-anlæg har givet mig mere dynamik og helt klart mere musikalitet.
Jeg fortryder ikke et sekund at jeg har skiftet.
Densen har måske ikke den mest analytiske fremtoning men det er nad jo heller ikke just kendt for.
Jeg har ikke fortrudt mit køb af en B-300 efterfølgende, kan nikke med på "fodtramp" omtalen dette mærke er kendt for.
Jeg var i mit HT valg en smule bekymret for om b-300 kunne trække VA men det virker umiddelbart helt fint.
Nu er jeg heller ikke den der blæser musikken helt op,skulle gerne kunne høre musik i mange år endnu.
Jeg har valgt Denon for den får god omtale herinde og med rette!

Det ville måske have været nærliggende med en brugt B-400(+), men de hænger ikke på træerne og prisen er for mig afsindig høj.
Så hvis man kan købe en S10 til 1/8 af prisen på en ny B-400, ja så...

Jeg har i de seneste par måneder foretaget udskiftninger som vil givet mig vellyd de næste mange år (hvis jeg da får en vaccine mod den smitsomme virus der florerer herinde)
Mvh Mark

( UPDATE

) Denon S10 mk1
Dejlig kolos af en afspiller.

Regaen købt af L.B. i feb. Virkelig dejlig pladespiller til en førstegangskøber.

Densens design er virkelig klasse, især hvis man har haft Nad

Mine skønne VA BCG i pianolak. Jeg syntes de er super flotte

Og at de så også lyder derefter er jo bare fantastisk!

Jeg valgte dem i Pianolak fordi jeg syntes at de godt må stå frem i rummet.
Man kunne måske have valgt en lysere finish til mit rum, men jeg havde en HT i cherry før og blev sgu lidt træt af al det træ-look over det hele.
Disse HT er "bare" sorte

Gode råd og ros modtages