| Forfatter |
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Rasmus:
Tænkte mere på om kvaliteten af billedet ved eksempelvis 108", og når man sidder 4-5m fra lærredet - ved godt at Z3 kan blæse billedet relativt stort op. ;) Men tak for dit input anyway. Mit spørgsmål kunne måske også godt være lidt mere skarpt formuleret... 
@Ingeniøren:
Okay, det lyder fint. Ingen problemer med detaljer i yderområderne på billedet? Der er vel ingen tvivl om, at jeg bør vælge et gråt lærrede, når jeg har mulighed for kulkælder-mørklægning...? Eks. Contrast Grey Flex fastramme fra Lissau.
Nå, kan se at de på Projectorcentral.com mener, at det bliver lidt problemmatisk med billedekvaliteten når man går over de 110" - det afhænger nok også af hvor kritiske de beskuende øjne er...  __________________ Women Respond To Bass!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke få nogle tal for sort niveau, istedet for den evige jagt på højere kontrast specs???
Jeg kunne da godt tænke mig, at vide hvor meget lys der slipper ud af de enkelte ved "sort skærm"..... __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Webmonkey skrev:
Kan vi ikke få nogle tal for sort niveau, istedet for den evige jagt på højere kontrast specs???
Jeg kunne da godt tænke mig, at vide hvor meget lys der slipper ud af de enkelte ved "sort skærm".....  |
|
|
For at være lidt hård, så vil jeg sige at det er nøjagtigt lige så intetsigende som kontrast. Dét der tæller er hvordan billedet tager sig ud i praksis. Det vil jo f.eks. ikke være nogen kunst at lave en projektor med en meget heftig iris, der så vil kunne lave en fantastisk sort. Bare ikke samtidig med at den kan levere en brugbar lysstyrke... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Jørn Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto:
Du skrev på et tidspunkt at du havde indkøbt et gråt og et hvidt lærred, for at lave en sammenlignende test. Har du testet de 2 lærredtyper mod hinanden og hvordan gik det?
Jørn
|
| Til top |
|
| |
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jørn skrev:
| Du skrev på et tidspunkt at du havde indkøbt et gråt og et hvidt lærred, for at lave en sammenlignende test. Har du testet de 2 lærredtyper mod hinanden og hvordan gik det? |
|
|
Det grå lærred var defekt, så jeg kunne ikke lave sammenligningen. Jeg har ventet lidt med at bestille nogle nye, da jeg lige har nogle ting der skal falde på plads før jeg kan beslutte mig til hvilket type lærred jeg vil have hængende. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mads Doss Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 236
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
| Er der nogen der ved om Z3 (i modsætning til Z2) understøtter 720p ved 50Hz? |
|
|
Ja. Jeg har selv Z3'eren og ifølge manualen understøtter den (via HDMI) 50 Hz ved 720p, og desuden også 50 Hz ved 1080i. __________________ Nil satis nisi optimum - Kun det bedste er godt nok.
Rotel 7.1 Bi-Amp m/ Tannoy højtalere
Se min hjemmebio her
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|