| Forfatter |
|
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 12 Oktober 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
enig.. en stor lænestol er også mere end ok....
|
|
|
Jeg har to dejlige lænestole, men også en gamel sofa som kunne bruges. Det bliver dejligt at kunne liste ned og se en film i ny og næ, uden at skulle tænke på at skrue ned for bassen.
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skylder jer vidst en forklaring og anvendelse af teknikrummet. Teknikrummet blev lavet til at "huse" alt teknik og kabler dvs. højttalerkabel og signalkabel fra projektoren. Alt højttalerkabel rundt i rummet er trukket i rør så de kan skiftes hvis jeg finder på noget nyt. Kablet til projektoren DVI - DVI kabel (købt hos TP) var det kabel som gav anledning til mest hovedbrud, men jeg valgte en noget uortodoks løsning. Jeg borede et stort hul i de bjælker som er vist på de tidligere billeder og igennem hullet førte jeg en kabelbakke som var bred nok til det store DVI stik og det virker. Nu kan jeg skifte kabel når jeg vil. Se også billedet hvor vi lige kan ane at der stikker noget hvidt ud for oven det er kabelbakken som løber helt hen til hvor kablet går ud til projektoren i loftet. Hylden I kan se på billedet er beregnet til forstærkerne så jeg ikke skal bukke mig ned hver gang der skal skiftes et eller andet.

|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg lige hentet min Denon 1910 og det er godt nok en lille let fætter. Jeg håber ikke at vægt og billedkvalitet har nogen sammenhæng.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Jeps, der er ikke meget 'gods' i den 
Har du fået den med den nye firmware ???
|
|
|
Nej, men jeg har fået lovning på at de vil kontakte mig den dag de har den og så kan jeg komme ind og få den opdateret gratis. Jeg har hørt 2 til 3 uger inden den er i butikken.
|
| Til top |
|
| |
TomG Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvej U-571. Fed film; uovertruffent lydspor
TomG
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅ her jeg fået sat min dvd Denon 1910 til og den er jeg ikke imponeret af. Svage farver utrolig tydlig vertical banding (selv efter nye indstillinger i service menu). Jeg har prøvet min Z2 og min computer der har DVI, der var der ingen vertical banding over hoved. Er der nogen som kan forklar mig hvorfor lærredet ikke bliver fyldt ud i toppen når jeg køre med 720p og hvilken scren skal jeg vælge, jeg har valgt true.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen vertical banding på min (efter ændringer i Z2'ens service menuer), det med at fylde billedet helt ud er en fejl i den nuværende firmware (derfor mit tidligere spøgsmål).
En anden ting der gerne skulle blive rettet, i næste firmware, er de MEGET lyse farver (jeg har sat brightnes til -6).
Jeg ved ikke hvad du mener med at scren er sat til true.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Jeg har ingen vertical banding på min (efter ændringer i Z2'ens service menuer), det med at fylde billedet helt ud er en fejl i den nuværende firmware (derfor mit tidligere spøgsmål).
En anden ting der gerne skulle blive rettet, i næste firmware, er de MEGET lyse farver (jeg har sat brightnes til -6).
Jeg ved ikke hvad du mener med at scren er sat til true....
|
|
|
Har du ændret alle punkter som du skrev i indlæget tidligere eller kun de 3 som du nævner specifikt jeg tror det var 13, 14 og 15. Jeg har prøvet at ændre alle punkterne som nævnt i dit indlæg og der er stadig vertical banding.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indtil nu har jeg kun ændret Factory setting 14 samt Service setting 13, 14 og 15.
Ifølge avsforum.com skulle den med de alle punkterne være universal løsningen, hvis det ikke hjælper skulle du måske tage kontakt til butikken hvor du købte Z2'eren.
Så vidt jeg har forstået, er det Z2'eren (og aldrig afspilleren) der er skyld i vertical banding, hvorfor det så er mere synligt ved nogle afspillere ved jeg ikke... (Ekspert efterlyses!! ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Indtil nu har jeg kun ændret Factory setting 14 samt Service setting 13, 14 og 15.
Ifølge avsforum.com skulle den med de alle punkterne være universal løsningen, hvis det ikke hjælper skulle du måske tage kontakt til butikken hvor du købte Z2'eren.
Så vidt jeg har forstået, er det Z2'eren (og aldrig afspilleren) der er skyld i vertical banding, hvorfor det så er mere synligt ved nogle afspillere ved jeg ikke... (Ekspert efterlyses!! ).
|
|
|
Jeg havde ingen vertical banding da jeg kørte DVI - DVI til min PC derfor undre det at den har det nu.
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Oktober 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går en del bedre nu hvor den er varm og jeg har ændret de aktuelle tal. Der er dog stadig noget specielt ved meget blå scener (Indy 3) hvor jeg stadig kan se noget.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var der premiere i nat og filmen var, star wars imperiet slår igen fed film og fed lyd. Hvilken oplevelse. Jeg kan nu sidde i kælder med fuld drøm, men familien sover på 1. sal og de kan intet høre. Da projektoren havde fået lov til at varme op så var billedet totalt godt, tak til dig ingeniøren for de parametre. Jeg har prøvet at fange steminingen med et par billeder. 
Min datter er ned og se Nemo nu og hun er helt væk, så benovet er hun over både lyd og billed, hun er jo vandt til at se på et 28" panasonic.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt 
Var det "de 4" eller "de mange" der gjorde trikket ??
Og blev billedet forbedret på andre måder end reduktionen af vertical banding ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Det var så lidt 
Var det "de 4" eller "de mange" der gjorde trikket ??
Og blev billedet forbedret på andre måder end reduktionen af vertical banding ??
|
|
|
Lad os sige det på denne måde, jeg glæder mig stadig til at den firmware opgradering til min dvd kommer da den brightnes giver svage farver. Men ellers mener jeg at billedet er ok og jeg kan ikke se det problem som du nævner med 720p og 50 Hz. Det kan dog være at der er fordi jeg ikke har opdaget det.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ser pænt ud det hele, har også lige købt star wars trilogien, nok den bedste remastering jeg nogensinde har set. Glæder mig at høre du fik indstillet den DVD-afspiller ordenligt.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om det er mig, men ser de sorte bjælker på billedet ikke ret store ud ??
Jeg er stadig interreset i at høre om du oplevede andre 'gevister' ved at justere alle parametrene. Jeg har nemlig ingen problemer (mere) med vertical banding, så hvis der ikke er andre 'gevister' gider jeg ikke taste alle sammen ind... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Jeg ved ikke om det er mig, men ser de sorte bjælker på billedet ikke ret store ud ??
|
|
|
Har lige smidt den samme film i mit system, og her fylder (det aktive) billed omkring 3/4 til 4/5 af skærmen!
Håber ikke det fornærmer dig, men har du husket at indstille DVD'en til Widescreen TV ?? (Eller er det DVD-1910 inaktive område der snyder??) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oprejsning til 1910 det hjalp at få dvd`en indstillet rigtigt, bla. til progressiv scan som den ikke vælger automatisk (det troede jeg). Efter dette står billedet meget mere skarpt og vertical banding er reduceret rigtigt meget nu.
|
| Til top |
|
| |