Emne: anno1982 - Min Bio (Bill. opd. 21-01-06) ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Filmtossen skrev:
|
Så fik jeg set på det...
Først af alt så synes jeg dit billede ser glimrende ud... , tillykke med det....
har forresten selv idag forsøgt med noget gråt lærred (mindre stykke som jeg hængte op midt på mit eksisterende lærred, og .......jeg kunne ikke lide det...Jeg synes billedet fra min PJ på et hvidt lærred er bedre. Mere naturlige farver og den hvide er helt hvid (det kan måske skyldes at min PJ er kalibreret til 6500K farvetemperatur, som er biograf standard, ved det dog ikke). Dette er jeg temmelig glad for da jeg var blevet i tvivl om jeg havde valgt rigtigt da jeg så nogle sammenligninger på nettet....pyhh det lettede
Vedrørende THX optimizer så er den at finde på følgende DVD: T2 ultimate, Star Wars EP 1 og 2, alle 3 Indiana Jones film, Independence Day (special edition) Hvis dette ikke umiddelbart hjælper dig så lad mig det lige vide, så kigger jeg videre.
(optimizeren findes i undermenuen SETUP/language SETUP)
God fornøjelse!
|
|
|
Ang. billede, så er det vel et langt stykke hen ad vejen hvad man selv foretrækker,- du bestemmer selvfølgelig men nej, der findes ET´ præcist sted dit sortniveau,hvidniveau og farvemætning skal stå, for at give den mest "korrekte,virkelighedstro og autentiske" billedkvalitet ud af netop den maskine - ( hvis du feks. stiller dit sortniveau lidt lavere - altså skruer mere ned for britness - fordi du "synes" at billedet bliver "bedre" - kan du have fået stillet sortniveauét for lavt og det vil betyde, at det der skulle have været "næsten sort" i billedet,bliver sort= tab af detaljer i mørke scener ) og dernæst hvad ens udstyr er optimeret til( igen nej, alt udstyr skal optimeres efter samme reference ( men selvfølgelig afhængig af ydre omstændigheder - læs: primært lys) , nogle(eksempelvis) projektorere er bare bedre til at nærme sig sort,korrekte farver osv. end andre, men de stilles ind efter samme reference. Dog er der små forskelle mellem bio og hjemme : på feks. farvetemperatur er hvid defineret som 5400 grader Kelvin i biograferne( mere varm og rødlig) og som standard i "hjemmebio" er det 6500 Kelvin ( lidt mere "blålig") . Såvidt jeg husker har du en dlp projektor, og disse har generelt et bedre sort niveau. - Netop sortniveau mener jeg er det svageste punkt for Z2, og "tweaket" virker for mig...
Jeg har Terminator 2! - Har ikke kigget nærmere på det endnu, men det er en thx optimeret udgave jeg har, så mon ikke den skulle være godt nok!
- Takker for tippet! |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 08 Januar 2005 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Ang. billede, så er det vel et langt stykke hen ad vejen hvad man selv foretrækker,- du bestemmer selvfølgelig men nej, der findes ET´ præcist sted dit sortniveau,hvidniveau og farvemætning skal stå, for at give den mest "korrekte,virkelighedstro og autentiske" billedkvalitet ud af netop den maskine - ( hvis du feks. stiller dit sortniveau lidt lavere - altså skruer mere ned for britness - fordi du "synes" at billedet bliver "bedre" - kan du have fået stillet sortniveauét for lavt og det vil betyde, at det der skulle have været "næsten sort" i billedet,bliver sort= tab af detaljer i mørke scener ) og dernæst hvad ens udstyr er optimeret til( igen nej, alt udstyr skal optimeres efter samme reference ( men selvfølgelig afhængig af ydre omstændigheder - læs: primært lys) , nogle(eksempelvis) projektorere er bare bedre til at nærme sig sort,korrekte farver osv. end andre, men de stilles ind efter samme reference. Dog er der små forskelle mellem bio og hjemme : på feks. farvetemperatur er hvid defineret som 5400 grader Kelvin i biograferne( mere varm og rødlig) og som standard i "hjemmebio" er det 6500 Kelvin ( lidt mere "blålig") . Såvidt jeg husker har du en dlp projektor, og disse har generelt et bedre sort niveau. - Netop sortniveau mener jeg er det svageste punkt for Z2, og "tweaket" virker for mig...
|
|
|
De tekniske detalier (grader kelvin) er jeg ikke inde i, og agter ikke at pille ved (hvis man da kan )
De parametre du nævner (der findes ET´ præcist sted dit sortniveau,hvidniveau og farvemætning skal stå) er rigtigt nok - afgjort! . - Men efter som jeg jo har projektor er disse idealer ikke mulige at opnå med mit setup, derfor er mine "foretrukne" indstillinger, det, jeg mener kommer tættest på det perfekte.
- Under fin-tuningen af billedet er jeg naturligt vis opmærksom på faldgrupper som du nævner ( hvis du feks. stiller dit sortniveau lidt lavere - altså skruer mere ned for britness - fordi du "synes" at billedet bliver "bedre" - kan du have fået stillet sortniveauét for lavt og det vil betyde, at det der skulle have været "næsten sort" i billedet,bliver sort= tab af detaljer i mørke scener ) Igen 
- Det kan, set i bakspejlet, også være ordet "foretrækker" der var forkert... __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
- Men efter som jeg jo har projektor er disse idealer ikke mulige at opnå med mit setup, derfor er mine "foretrukne" indstillinger, det, jeg mener kommer tættest på det perfekte.
Undskyld, men det forstår jeg ikke helt( markeret med rødt)!!??? - måske har jeg formuleret mig forkert - jeg prøver lige igen : Du kan godt justerer din projektor ( eller billedrørstv, fladskærm, LCD,DLP etc. ) "ideelt" ind, det kan selvfølgelig godt være, at du ikke kan få det sorteste sort osv. men du kan justerer din projektor ind til det mest idelle sortniveau, hvidniveau osv. - DEN kan leverer, i dit rum, med den mængde lys som du har i rummet,når du ser film.
Og for at gøre det bedst/ mest præcist muligt, ( indenfor en rimelig økonomisk rækkevidde ) er DVEén eller Aviaén ( som faktisk er næsten bedre til mindre øvede og tekniske kyndige- ( freaksene kan nøjes med DVE )da den forklarer meget enkelt og klart, hvordan man gør -efter min personlige mening ) det "bedste og billigste værktøj.
THX - optimixer mode, som findes de diverse plader er nogle enkelte testbilleder, som minder meget om dem på de to andre plader og de dækker nogenlunde de basale (primære ) grundjusteringer.
Det er meget svært, at vurderer ud fra dine to screen shots ( og i det hele taget screen shots generelt!) hvor godt den er justeret ind - men umiddelbart ser det da meget rigtigt ( læs: pænt) ud . Men kunne det ikke være sjovt, hvis man lige kunne "tweake" måske 5% mere korrekt/bedre billede ud af den ved hjælp af en testplade til ca. 200,-? Så mit bedste råd/forslag må helt klart være: køb en af dem og om ikke andet,så få konstateret( ro i sindet om ), at du faktisk har justeret den bedst muligt ind . Vær opmærksom på at de kan findes i både NTSC og PAL udgaver
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| [
- Men efter som jeg jo har projektor er disse idealer ikke mulige at opnå med mit setup, derfor er mine "foretrukne" indstillinger, det, jeg mener kommer tættest på det perfekte.
Undskyld, men det forstår jeg ikke helt( markeret med rødt)!!??? - måske har jeg formuleret mig forkert - jeg prøver lige igen : Du kan godt justerer din projektor ( eller billedrørstv, fladskærm, LCD,DLP etc. ) "ideelt" ind, det kan selvfølgelig godt være, at du ikke kan få det sorteste sort osv. men du kan justerer din projektor ind til det mest idelle sortniveau, hvidniveau osv. - DEN kan leverer, i dit rum, med den mængde lys som du har i rummet,når du ser film.
Og for at gøre det bedst/ mest præcist muligt, ( indenfor en rimelig økonomisk rækkevidde ) er DVEén eller Aviaén ( som faktisk er næsten bedre til mindre øvede og tekniske kyndige- ( freaksene kan nøjes med DVE )da den forklarer meget enkelt og klart, hvordan man gør -efter min personlige mening ) det "bedste og billigste værktøj.
THX - optimixer mode, som findes de diverse plader er nogle enkelte testbilleder, som minder meget om dem på de to andre plader og de dækker nogenlunde de basale (primære ) grundjusteringer.
Det er meget svært, at vurderer ud fra dine to screen shots ( og i det hele taget screen shots generelt!) hvor godt den er justeret ind - men umiddelbart ser det da meget rigtigt ( læs: pænt) ud . Men kunne det ikke være sjovt, hvis man lige kunne "tweake" måske 5% mere korrekt/bedre billede ud af den ved hjælp af en testplade til ca. 200,-? Så mit bedste råd/forslag må helt klart være: køb en af dem og om ikke andet,så få konstateret( ro i sindet om ), at du faktisk har justeret den bedst muligt ind . Vær opmærksom på at de kan findes i både NTSC og PAL udgaver
|
|
|
Men efter som jeg jo har projektor er disse idealer ikke mulige at opnå med mit setup
- Det jeg snørklet prøver at få formuleret, er netop at "det perfekte" billede ikke er muligt, da mit udstyr ikke er i stand til at levere et "perfekt" billede. - Men jeg tror at alligevel at du har tolket det rigtigt :
Du kan godt justerer din projektor ( eller billedrørstv, fladskærm, LCD,DLP etc. ) "ideelt" ind, det kan selvfølgelig godt være, at du ikke kan få det sorteste sort osv. men du kan justerer din projektor ind til det mest idelle sortniveau, hvidniveau osv. - DEN kan leverer, i dit rum, med den mængde lys som du har i rummet,når du ser film.
Det var netop det jeg mente 
- DVE er tilføjet på ønskeseddelen! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
DVE er tilføjet på ønskeseddelen!
[/QUOTE]
Hej Anno 1982
På min hjemmeside kan du læse lidt mere om DVE og THX optimizer http://www.biojensen.dk/ vælg Testdvd
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, biojensen(du) har lavet nogle gode test/beskrivelser af pladerne ( jeg er personligt ovenikøbet enig med ham/dig ).
biojensen, jeg har et par forslag til din hjemmeside( ):
1: Lav en beskrivelse under hver testbillede fra THX-optimixer mode pladen, om hvordan man bruger billedet til at juster ind med ( eksempelvis: sortniveauet ( briteness) skal justeres ind, så man netop ikke kan se den sorte baggrund( sortere end sort) bag THX-logoét, men, at man stadig skal kunne se THX-Logoét.....osv. - eks. 2 : når du kigger igennem det blå farvefilter skal du kunne se.....osv.).
Dette kunne måske være en hjælp til ikke så sagkyndige, til at få justeret deres display´s nogenlunde korrekt ind!?
2: tilføj aviaén og/eller endnu bedre -( for mig personligt , da jeg ikkke har set den endnu ) Avia pro.
Hvad synes du ? ( sig gerne til, hvis du synes,at jeg må have siddet skævt på potten som lille ?!!).
Iøvrigt synes jeg, at det er en flot,fin,informativ og meget interessant hjemmeside, at du har lavet - stort kompliment -
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anno1982:
citat:
- Det jeg snørklet prøver at få formuleret, er netop at "det perfekte" billede ikke er muligt, da mit udstyr ikke er i stand til at levere et "perfekt" billede. - Men jeg tror at alligevel at du har tolket det rigtigt : Tak, og jeg tror heller ikke, at der findes nogen, som har udstyr, som kan leverer et 100% perfekt billede! men vi kan da forsøge, at snige os deropad mest muligt alligevel
Du kan godt justerer din projektor ( eller billedrørstv, fladskærm, LCD,DLP etc. ) "ideelt" ind, det kan selvfølgelig godt være, at du ikke kan få det sorteste sort osv. men du kan justerer din projektor ind til det mest idelle sortniveau, hvidniveau osv. - DEN kan leverer, i dit rum, med den mængde lys som du har i rummet,når du ser film.
Det var netop det jeg mente ( ok, det regnede jeg også med , men man ved jo aldrig )
- DVE er tilføjet på ønskeseddelen! ( jeg tror ikke du vil fortryde det - måske lige bortset fra, at når man går igang med at justerer og teste sin projektor med den, finder man lige pludselig ud af alle den´s (og resten af ens udstyrs) svagheder og det kan sgu´godt være lidt deprimerende at "opdage" at ens kæreste eje! - (.......... -smok!!...kæresten gik lige forbi ) - NÆST kæreste eje , er langfra så fejlfri/perfekt, som man havde fået bildt sig ind! .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Ja, biojensen(du) har lavet nogle gode test/beskrivelser af pladerne ( jeg er personligt ovenikøbet enig med ham/dig ).
biojensen, jeg har et par forslag til din hjemmeside( ):
1: Lav en beskrivelse under hver testbillede fra THX-optimixer mode pladen, om hvordan man bruger billedet til at juster ind med ( eksempelvis: sortniveauet ( briteness) skal justeres ind, så man netop ikke kan se den sorte baggrund( sortere end sort) bag THX-logoét, men, at man stadig skal kunne se THX-Logoét.....osv. - eks. 2 : når du kigger igennem det blå farvefilter skal du kunne se.....osv.).
Dette kunne måske være en hjælp til ikke så sagkyndige, til at få justeret deres display´s nogenlunde korrekt ind!?
2: tilføj aviaén og/eller endnu bedre -( for mig personligt , da jeg ikkke har set den endnu ) Avia pro.
Hvad synes du ? ( sig gerne til, hvis du synes,at jeg må have siddet skævt på potten som lille ?!!).
Iøvrigt synes jeg, at det er en flot,fin,informativ og meget interessant hjemmeside, at du har lavet - stort kompliment -
|
|
|
Hej D.J TAK for de pæne ord omkring min hjemmeside . Det er en rigtig god ide med en beskrivelse til hvert test billede i THX optimizer programmet. Det er skrevet på liste over nye ting til hjemmesiden. Jeg har desværre ikke Avia testdvden og har heller ikke planer om at købe den, men jeg kunne da godt tænke mig at prøve Avia PRO men den koster ca 2200 kr i USA og det vil jeg s.. ikke betale for en kalibreringsdvd. Men det kunne jo være at der var et Branchemedlem her på Hifi4all som har Avia PRO og ville låne mig det til en lille test .
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
 - 2200 er også lige i overkanten for hvad jeg havde regnet med __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Biojensen:
øøh okay, jeg vidste heller ikke, at den var så peberet , så må vi nøjes med vores gamle udslidte, dybt forældede DVE ( ja, rønnebærene er sure ).
Anno1982:
Ja, jeg havde også mere tænkt på omkring 2100,- .... så havde jeg slået til!!  ......................nå måske ikke alligevel .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja smertegrænsen på 2000,- er ikke sjov at komme over for dvd'er.. __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter 1 måneds filmkiggeri har jeg nu måttet sande at den mørke toning jeg har givet mit lærred var en tand for mørk. - Lærredet er pillet ned og bliver overmalet her i dag og i morgen med en anelse lysere toning.
Det sorte er helt sikkert det bedste jeg kan opnå med mit udstyr, men desværre bliver en mand iklædt sort jakkesæt med sort skjorte og sort slips... - Sort...
Med den nuværende toning glider de MEGET mørke detaljer lidt ud i hinanden... - Og det håber jeg at kunne forbedre, dog uden at spolere sortniveauet, men en lidt lysere toning..
- Resultat følger! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare gi´den gas vi venter spændt på resultatet og gerne et par billeder også .
En anden ulempe ved for mørke/ grå lærreder, er jo også, at du er nødt til at "skrue" mere op for lampen, som jo så slides hurtigere - så det er nok lidt en balancegang .
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Bare gi´den gas vi venter spændt på resultatet og gerne et par billeder også .
En anden ulempe ved for mørke/ grå lærreder, er jo også, at du er nødt til at "skrue" mere op for lampen, som jo så slides hurtigere - så det er nok lidt en balancegang .
|
|
|
Det er jo det. - Og det er fandens svært at bedømme det endelige resultat ud fra et farveprøve kort, og derfra til at bedømme hvordan billedet så bliver ...
- Men jeg giver det endnu et skud!
For god ordens skyld kan det nævnes at den "gamle" farve hed:
Sadolin S3500-N
Den "nye" hedder:
Sadolin S2500-N
- Jeg har lige givet lærredet 2. gang her til aften, 3. gang får det i morgen, og så satser jeg på at der skal ses film lørdag aften!  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi venter spændt!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige "gangs of New York" forleden, den havde et kanon godt og ekstremt skarp "look" i billedet, kan klart anbefales ( filmen er også ok  ) - måske en en mulighed ? ( vi skal se "the last samurai" - så den i biffen og nu kan jeg så sammenligne billed/lyd med min egen lille bio  , samtidig med at kæresten kan se få set filmen  ). __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm - man bliver jo helt brødflov over ens eget setup, når man ser dette
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
hmm - man bliver jo helt brødflov over ens eget setup, når man ser dette  |
|
|
Det behøver du ikke at være! Hvor der er vilje er der vej. Hvis bare interessen for hjemmebio er der, så kommer man intetanende til, over et par år, at binde hele sin opsparing i hifi...
- Om det så er gode eller skidt vel jeg ikke.  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
3. gang er lykkens gang som man siger:

Original farven

2. forsøg - MEGET bedre sort, men desværre til tider lidt FOR sort...

3. forsøg - Og den nuværnede farve
Nær-sammenligning med vægfarven...

Jeg har indtil videre kun set 1 enkelt film med det "reviderede" lærred. - Men det ser da på overfladen fornuftigt ud. Sort niveauet har ikke lidt mere end det var tiltænkt, og der er kommet flere detaljer i fx. de første ca. 10 minutter af "harry potter 3" som er meget mørk i de første sekvenser.
Til trods for at det er på et spinkelt grundlag tør jeg godt sige at det er det bedste billede ind til nu. - Den gyldne middelvej om man vil... 
Grundigere tilbagemelding er endnu ikke mulig at give, men den følger!
Det kan derudover nævnes at kæresten allerede inden der havde været "billede" på lærredet, var vild med ændringen, da hun siger at "det giver en lysere stue"  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 30 Januar 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
|
3. gang er lykkens gang som man siger:

Original farven

2. forsøg - MEGET bedre sort, men desværre til tider lidt FOR sort...

3. forsøg - Og den nuværnede farve
Nær-sammenligning med vægfarven...

Jeg har indtil videre kun set 1 enkelt film med det "reviderede" lærred. - Men det ser da på overfladen fornuftigt ud. Sort niveauet har ikke lidt mere end det var tiltænkt, og der er kommet flere detaljer i fx. de første ca. 10 minutter af "harry potter 3" som er meget mørk i de første sekvenser.
Til trods for at det er på et spinkelt grundlag tør jeg godt sige at det er det bedste billede ind til nu. - Den gyldne middelvej om man vil... 
Grundigere tilbagemelding er endnu ikke mulig at give, men den følger!
Det kan derudover nævnes at kæresten allerede inden der havde været "billede" på lærredet, var vild med ændringen, da hun siger at "det giver en lysere stue" 
|
|
|
ja det gælder jo om hele tiden at gøre det bedre, og jeg synes at du er god til at tage konsekvensen og forbedre tingene. Glæder mig til nogle screen shots.
Keep up the good work... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|