Emne: Dekoder ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Har du hørt forskellen på DD/DTS og pro-logic ???
Jeg vil sige at du HAR brug for en rigtig dekoder!!
Det du gør nu er at mixe alle kanalerne sammen til stereo, og så PRØVER pro-logic at få det til at lyde som surround (men det lykkes ikke ).
[/QUOTE]
Hvordan skal jeg så udnytte mit surround anlæg? Ved godt, at der ikke bliver indspillet nogle dvd film med Dolby Pro Logic, men jeg har sat min dvd op til ikke at føre lyd (digital) gennem optisk/coax, men til gengæld gennem line out, for mit surround anlæg har ikke optisk/coax indgang...
Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
Hvordan skal jeg så udnytte mit surround anlæg? Ved godt, at der ikke bliver indspillet nogle dvd film med Dolby Pro Logic, men jeg har sat min dvd op til ikke at føre lyd (digital) gennem optisk/coax, men til gengæld gennem line out, for mit surround anlæg har ikke optisk/coax indgang... |
|
|
Nu er Pro Logic heller ikke kodningsformatet, men navnet på den dekoder, som dekoder Dolby Surround, som faktisk er at finde på de fleste DVD-videoer, sammen med Dolby Digital og/eller dts. Prøv at tjekke dine filmcovers - står der ikke Dolby Surround 2.0 på nogle af dem? De film du har med Dolby Surround 2.0, der vælger du det istedet for DD 5.1. Det lyder med garanti bedre end hvis du lader din afspiller downmixe 5.1 til 2.0... Test det med dine ører... 
Formoder at der står enten: Dolby Surround (hvis den er rigtig gammel) eller Dolby Pro Logic på din surround-receiver...!? Hvad er det egentlig for en fætter du har...? __________________ Women Respond To Bass!
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R skrev:
Nu er Pro Logic heller ikke kodningsformatet, men navnet på den dekoder, som dekoder Dolby Surround, som faktisk er at finde på de fleste DVD-videoer, sammen med Dolby Digital og/eller dts. Prøv at tjekke dine filmcovers - står der ikke Dolby Surround 2.0 på nogle af dem? De film du har med Dolby Surround 2.0, der vælger du det istedet for DD 5.1. Det lyder med garanti bedre end hvis du lader din afspiller downmixe 5.1 til 2.0... Test det med dine ører...
Formoder at der står enten: Dolby Surround (hvis den er rigtig gammel) eller Dolby Pro Logic på din surround-receiver...!? Hvad er det egentlig for en fætter du har...? |
|
|
Jeg har en Sony STR-DE 235
|
Til top |
|
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en her:
Ja, så har du kun Pro Logic-dekoder til rådighed... Har du tjekket nogle af dine film, som jeg foreslog før...? __________________ Women Respond To Bass!
|
Til top |
|
|
Clive Forum Bruger

|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV32R - yep, det er præcis den  . Jeg har et par film med 2.0 Dolby Surround, men det er ældre film. Jeg kan kun finde 5.1 Dolby Digital og et par få stykker med 5.1 DTS...Men vil det sige, at når jeg ikke har andet valg end 5.1 Dolby Digital, og jeg som sagt kører med stereo phono ind på min receiver, som derefter "konvertere" det om til Dolby Pro Logic, faktisk er forkert? Noget andet er, at jeg har prøvet at køre med DTS med nogle film, og det kunne min receiver faktisk "forstå"  ...Godt nok avarer man med at køre et signal ind på en dekoder, som ikke har det valgte surround format, da der vil komme en hyle tone, men det er vist kun gennem optisk/coax, for jeg har ikke hørt det, og har desuden også sat Dolby Digital, MPEG og DTS fra i min DVD-afspiller. Ps. min DVD-afspiller er en Sony DVP-S325 Mvh. Clive
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 15 Oktober 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
Noget andet er, at jeg har prøvet at køre med DTS med nogle film, og det kunne min receiver faktisk "forstå" ... |
|
|
Din receiver kan IKKE 'forstå' DTS, den kan forstå STEREO, og din DVD laver DTS (og alt andet) om til stereo!
Misforstå mig ikke, men hvad nytter alle disse spekulationer. Enten er du tilfreds med "5.1->stereo->pro-logic" lyden, eller også burde du købe en digital receiver. Du kan ikke gøre det anderledes med det nuværende setup  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|