| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Ang. konkurrencen her på siden, kunne jeg godt tænke mig at høre, om det er af rent praktiske hensyn det er tilladt at deltage en gang pr. dag, eller er der andre årsager? Det strider lidt mod min logiske sans når konkurrencen nu bestemmes ud fra lodtrækning, og man ikke skal betale for at deltage.
Jeg kan acceptere at man kan øge sine chancer for at vinde i lotto ved at købe flere kuponer. Det giver mening for udbyder og deltager, idet der er sammenhæng mellem satsning og mulighed for at vinde. Her synes jeg blot det er omstændigt, og i sidste ende frygteligt irriterende at skulle svare på de samme spørgsmål hver eneste dag, blot for at have en lige så stor chance for at vinde som de andre deltagere, især nu hvor man skal udfylde et stort spørgeskema for hvert spørgsmål.
Hvad er det man ønsker at opnå ved at man skal huske at deltage hver dag? Hvis alle kun måtte deltage en gang, ville det da - alt andet lige - give samme resultat (mulighed for at vinde) som hvis alle måtte deltage 30 gange?
|
| Til top |
|
| |
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva.. er der en konkurrence igang? :)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
|
|
|
Ja hvorfor ikke bare sige en gang pr. deltager og så slut?
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da på grund af reklame for de pågældende annoncører. Du får alt andet lige mere "ind i underbevidstheden" ved at skrive/deltage om de nye SA 1750 30 gange end bare 1 gang.
Jeg har nu ikke noget imod at bruge de 5 minutter pr.dag det tager at give chancen for at vinde præmier for 50.000 - Skal det nu også være et problem? Helt ærligt mand! "JA! Jeg vil vinde de dyre præmier, men jeg vil ikke bruge 20 minutter på det, hvis jeg kan nøjes med at bruge 5" Annoncøren skal sku da have noget reklame for sine penge, det er jo ikke en gavebod. __________________
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
|
Jeg har nu ikke noget imod at bruge de 5 minutter pr.dag det tager at give chancen for at vinde præmier for 50.000 - Skal det nu også være et problem? Helt ærligt mand! "JA! Jeg vil vinde de dyre præmier, men jeg vil ikke bruge 20 minutter på det, hvis jeg kan nøjes med at bruge 5" Annoncøren skal sku da have noget reklame for sine penge, det er jo ikke en gavebod.
|
|
|
Nu er der jo også noget der hedder negativ reklame. Jeg bliver negativ når jeg skal udfylde mit navn, adresse, postnummer, by, mailadresse og telefonnummer 12(!) gange om dagen. Når serveren så også går ned i et væk, så tager det pludselig en time om dagen at være med. Er det det værd?
Under alle omstændigheder har jeg IKKE tænkt mig at deltage mere end en gang. Alt andet er for pjattet. Og jeg bliver stadig mere negativ når jeg ser vinderne, og ved at jeg ikke havde en chance fra starten af.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
obi jon kenobi skrev:
|
Jeg har nu ikke noget imod at bruge de 5 minutter pr.dag det tager at give chancen for at vinde præmier for 50.000 - Skal det nu også være et problem? Helt ærligt mand! "JA! Jeg vil vinde de dyre præmier, men jeg vil ikke bruge 20 minutter på det, hvis jeg kan nøjes med at bruge 5" Annoncøren skal sku da have noget reklame for sine penge, det er jo ikke en gavebod.
|
|
|
Nu er der jo også noget der hedder negativ reklame. Jeg bliver negativ når jeg skal udfylde mit navn, adresse, postnummer, by, mailadresse og telefonnummer 12(!) gange om dagen. Når serveren så også går ned i et væk, så tager det pludselig en time om dagen at være med. Er det det værd?
AHH Svend - det tager sgu ikke en time om dagen! Det er desuden ikke nogen der tvinger dig til at deltage! Hvis du vil være sur over muligheden for at vinde nogle fede præmier med en forholdsvis lille indsats, så værsgo. Så er chancen for at jeg vinder også meget større...
Under alle omstændigheder har jeg IKKE tænkt mig at deltage mere end en gang. Alt andet er for pjattet. Og jeg bliver stadig mere negativ når jeg ser vinderne, og ved at jeg ikke havde en chance fra starten af.
Jamen det må du da selv om. Men ligefrem at være sur over at annoncørerne gerne vil have noget reklame for deres penge, det kan jeg ihvertfald ikke blive.
Desuden varer konkurrencen kun 14 dage, så selvom det skulle tage dig en time om dagen, ville det kun give 14 timer i det hele. Nu ved jeg ikke med dig, men jeg har ihvertfald ikke mulighed for at tjene 50.000 på 14 timers arbejde.
|
|
|
| |
Thomas Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 365
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend,
Der findes vistnok en slags "autofill" til de fleste browsere så du
slipper for hele tiden at udfylde dine detaljer.. ihvertfald i min
browser ( safari ;-) )
Så gør det det unægteligt noget hurtigere..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Og jeg bliver stadig mere negativ når jeg ser vinderne, og ved at jeg ikke havde en chance fra starten af. |
|
|
At du kun vælger at deltage een gang i hele konkurrenceperioden, er jo op til dig. Vi har valgt at kører regelsættet som vi har - særligt fordi vi har et ønske om at stoppe for massedeltagelse for en elle samme personer.
Om vores måde at sættebegræsningen på, er den som den er - det er sådan vi har valgt at gøre det.
Men lad da være med at blive negativ over at skulle deltage i en konkurrence - du lader da bare være! 
I dit citat, vil jeg gerne have svar på om du antyder at præmierne allerede er delt ud??? I så fald synes jeg det er en ret kedelig antydelse, som jeg kun kan misbillige!!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Nej, det jeg mener er at de der gider deltage hver dag, har 14 gange så stor chance som mig for at vinde.
Yep, vi takker...
Men jeg forstår stadig ikke helt begrundelsen. Hvis man lavede det så hver enkelt bruger på forumet kun kunne deltage en gang i konkurrencen, var der vel ikke noget problem?
Men så ville produkterne ikke blive eksponeret i lige så høj grad, og dermed ville konkurencen være mindre attraktiv for annoncøren, og så ville der måske slet ikke være konkurencer herinde.
Desuden har de regelmæssige brugere større chancer for at vinde, end dem der kun kommer forbi en gang om ugen/måneden/året, da vi jo bliver minder om konkurencen hver dag. Og det er de regelmæssige brugere/seriøser nørder som annoncererne gerne vil ramme i forbindelse med lanceringen af bla nye produkter.
|
|
|
Hov, dit indlæg som jeg citerede forsvandt lige... __________________
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver Svend ret, det er noget pis at man kan deltage i det uendelige - jeg gider ikke deltage, for jeg har kun tid og lyst til at udfylde én gang, men så er chancerne jo minimale.
Det er latterligt at konkurrencerne administreres SÅ dårligt af hifi4all!
mvh m
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
obi jon kenobi skrev:
| Hov, dit indlæg som jeg citerede forsvandt lige... |
|
|
Ja, beklager - det er mig der ikke er helt vågen endnu! Sorry!!! Kom til at klikke på rediger, i stedet for, citer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Jeg giver Svend ret, det er noget pis at man kan deltage i det uendelige - jeg gider ikke deltage, for jeg har kun tid og lyst til at udfylde én gang, men så er chancerne jo minimale.
Det er latterligt at konkurrencerne administreres SÅ dårligt af hifi4all!
mvh m |
|
|
Så lad være med at deltage - det står dig helt frit for!
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gør jeg sandelig heller ikke - det sh*t det gider jeg ikke deltage i. Og det er på trods af at jeg faktisk besøger sitet stor set hver dag, jævnfør det obi kenobi var inde på...
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grunden til jeg hidser mig op der er også at jeg før har medvirket i konkurrencer herinde fx linn unidisc, hvor jeg har taget mig tid til at undersøge svarene, og jeg har kun deltaget én gang, som man jo egentlig skulle - men til hvad nytte spørger jeg bare?
Jeg synes det er dårlig administration, så hellere undvære de konkurrencer.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
| Det gør jeg sandelig heller ikke - det sh*t det gider jeg ikke deltage i. Og det er på trods af at jeg faktisk besøger sitet stor set hver dag, jævnfør det obi kenobi var inde på... |
|
|
Fint nok, men bortset fra det, så er det jo faktisk bare et tilbud, som så meget andet på siden. Vi tvinger ikke nogen til at læse, eller skrive noget på HIFI4ALL.DK - det er helt op til den enkelte. At farer i flint over noget, som er en helt frit for øje, kan jeg virkelig ikke se du gider hidse dig op over. Pas på blodtrykket - det er ikke godt i længden!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Grunden til jeg hidser mig op der er også at jeg før har medvirket i konkurrencer herinde fx linn unidisc, hvor jeg har taget mig tid til at undersøge svarene, og jeg har kun deltaget én gang, som man jo egentlig skulle - men til hvad nytte spørger jeg bare?
Jeg synes det er dårlig administration, så hellere undvære de konkurrencer. |
|
|
Til hvad nytte - æhhh... så havde måske en chance for at vinde, frem for ikke at kunne vinde, fordi du ikke har deltaget??? Kunne det tænkes ??
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, men så skal I være bedre til at gøre opmærksom på at man ikke skal forvente at vinde hvis man kun deltager én gang.
Så skal I skrive at hvis man vil have en ordentlig chance for at vinde, så skal man hver dag i løbet af fx en måned indtaste de samme svar. Hvem er desperat nok til det så???
Vi kunne også føre tanken helt ud. At man kunne deltage lige så mange gange daglig som man havde lyst til! Måske kunne man nå at svare måske 500 gange på en dag - ganget med 30 dage måske, så har man lagt billet ind 15000 gange! Slet ikke så tosset 
Nej jeg kan overhovedet ikke se det fornuftige i de argumenter der fremføres, ud over at man jo bare kan lade være mede at deltage. Det gider jeg i hvert fald ikke.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må i sgu stoppe! Skal alle vi andre undvære konkurencer fordi nogle få er for dovne til at bruge 5 minutter på at udfylde et skema som giver mulighed for at vinde fede præmier???
Hvis i synes det er åndsvagt så lad være med at deltage! Så svært kan det vel ikke være? Men betingelserne er ENS FOR ALLE!!! Og annoncøren SKAL HAVE NOGET FOR PENGENE!
Hvordan det kan være urimeligt er simpelthen over min forstand. Der må da være grænser for hvor smålig man kan være, også selvom man er dansker! __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
|
Nej, men så skal I være bedre til at gøre opmærksom på at man ikke skal forvente at vinde hvis man kun deltager én gang.
Så skal I skrive at hvis man vil have en ordentlig chance for at vinde, så skal man hver dag i løbet af fx en måned indtaste de samme svar. Hvem er desperat nok til det så???
Vi kunne også føre tanken helt ud. At man kunne deltage lige så mange gange daglig som man havde lyst til! Måske kunne man nå at svare måske 500 gange på en dag - ganget med 30 dage måske, så har man lagt billet ind 15000 gange! Slet ikke så tosset 
Nej jeg kan overhovedet ikke se det fornuftige i de argumenter der fremføres, ud over at man jo bare kan lade være mede at deltage. Det gider jeg i hvert fald ikke. |
|
|
MaltheK, lad nu være med at bruge mere tid på dette emne! Du har taget et valg, det er fint med mig, og så skal vi vist også videre - der ER ingen grund til at du farer i flint over noget du alligevel ikke har tænkt dig at deltage i! See the point!
|
| Til top |
|
| |