Forfatter |
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Det ved jeg Andre.. Men det var fedt at du havde bemærket det.. Hvor mange andre distributøre har du set få ros for en test herinde..?
Mvh Kim |
|
|
Tja... hvor mange branchefolk optræder egentlig her i samme omfang som Jensen?
Et par stykker nærmer sig, vel
Jensen er sjov at diskutere med. Det er sjovt at høre på hvad han nu har fået af vanvittige ideer. Det er sjovt at rende ind i ham på #hifi.dk eller på chatten.
Hvornår har vi sidst hørt andet end brok fra dig?
Hvorfor mon der ikke er nogen der roser tests af det udstyr du åbenbart repræsenterer?
Kunne det hænge sammen med at hovedparten af os ikke aner hvem du er?
Måske også at du opfører dig som et lille barn der ikke må få mere slik?
Du må føle dig virkelig truet af VassagoHifi, siden du skriver som du gør.
/vilmann
(der ikke har noget Vassago-grej) __________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Henrik300: Det andet lytterum er svjv. på 50 kvm. |
|
|
Ville testen så ikke havde været bedre i dette rum?
ps.: og tak __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes egentligdet er fedt test bliver foretaget i to forskelige rum. både et mindre der minder om det de fleste af os har, og et større..
Carsten: eftersom de i forevejen har pænt travlt med alt det udstyr de skal teste, så forventer du vel ik de ligefem skal ud og finde produkter de må få lov til at have på besøg ? nej vend du den om, det er producenterne der har interesse i at få deres udstyr ud til kunderne, ik redaktionens mål
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Synes egentligdet er fedt test bliver foretaget i to forskelige rum. både et mindre der minder om det de fleste af os har, og et større..
Carsten: eftersom de i forevejen har pænt travlt med alt det udstyr de skal teste, så forventer du vel ik de ligefem skal ud og finde produkter de må få lov til at have på besøg ? nej vend du den om, det er producenterne der har interesse i at få deres udstyr ud til kunderne, ik redaktionens mål
|
|
|
Jeg accepterer da, hvis de ikke gider at lave opsøgende arbejde ift. div. testobjekter !.............. Det kunne bare (efter min menig) være med til at gøre testene endnu mere spændende (mere bredde !). Personligt er jeg fløjtende ligeglad !.............. Jeg hører i forvejen utroligt meget forskelligt udstyr (foretrækker jeg egentlig også). Men for dem der nu ikke har mulighed for dette, kan nogle gode/seriøse tests være med til at danne grundlaget for drømme/investeringer i gode oplevelser !...............
Mvh __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Jeg accepterer da, hvis de ikke gider at lave opsøgende arbejde ift.
div. testobjekter !.............. Det kunne bare (efter min menig) være
med til at gøre testene endnu mere spændende (mere bredde !).
Personligt er jeg fløjtende ligeglad !.............. Jeg hører i
forvejen utroligt meget forskelligt udstyr (foretrækker jeg egentlig
også). Men for dem der nu ikke har mulighed for
dette, kan nogle gode/seriøse tests være med til at danne
grundlaget for drømme/investeringer i gode oplevelser !...............
Mvh |
|
|
Hvis jeg skal vudere hifi4all og div. blade er breden af testede produkter nok lige bred/smal
Så er det jo op til brugerne på denne side at forøge bredden, ved at
benytte muligheden for brugeranmeldelser af div. spændende og måske
ukente produkter, man har stiftet bekendtskab med.
Det står lidt i stampe for tiden syntes jeg.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Carsten S Chr skrev:
Jeg accepterer da, hvis de ikke gider at lave opsøgende arbejde ift. div. testobjekter !.............. Det kunne bare (efter min menig) være med til at gøre testene endnu mere spændende (mere bredde !). Personligt er jeg fløjtende ligeglad !.............. Jeg hører i forvejen utroligt meget forskelligt udstyr (foretrækker jeg egentlig også). Men for dem der nu ikke har mulighed for dette, kan nogle gode/seriøse tests være med til at danne grundlaget for drømme/investeringer i gode oplevelser !...............
Mvh
|
|
|
Hvis jeg skal vudere hifi4all og div. blade er breden af testede produkter nok lige bred/smal
Så er det jo op til brugerne på denne side at forøge bredden, ved at benytte muligheden for brugeranmeldelser af div. spændende og måske ukente produkter, man har stiftet bekendtskab med. Det står lidt i stampe for tiden syntes jeg.
|
|
|
Brugeranmeldelser eller mere officielle tests løfter kun en flig af sandheden. At læse måledata - som jo nok er de mest sandru - har altid faldet svært. Se f.eks.
http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/296/index6.htm l
og forstå hvorfor så lige den?
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
mikp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 348
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan være p***e lige meget hvordan l**tet måler, bare det lyder godt. målinger er for dem der går mere op i teknik end musik.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Live21 skrev:
|
|
|
Mvh
|
|
|
hvad tror I HIFI4ALL.DK er? et kontor med en chef, og 4 ansatte, der ikke laver andet end hifirelaterede ting.?? 
det håber jeg ikke, for I må huske at vi alle 5 har arbejde ved siden af HIFI4ALL.DK, det her er et fritidsprojekt der koster mange timer. og som oftest er sjovt, derfor bliver vi ved. Der bliver lavet opsøgende arbejde, det er blandt andet derfor vi deltager i pressekonferencer, premierer på nye produkter og følger med hvad der sker rundt omkring, ved hjælp af internettet. Men så vidt jeg er informeret, så består en god del af den "opsøgende arbejde" ved at man skriver/ringer til xx og siger, at vi godt kunne tænke os at teste det og det produkt, og så er det op til xx at få sat noget mere i gang.
Heldigvis er der også personer, der selv er interesserede i, at vi kigger lidt mere på deres produkter.
Der er ting som jeg personligt godt kunne tænke mig at se nærmere på, og hvor xx er kontaktet, men indtil videre har xx ikke reageret, og det er synd.
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Live21 skrev:
|
|
|
Mvh
|
|
|
Jeg har læst mere end en test der starter med "Da impotøren tilbød os at låne dit eller dat" impotøren kan jo se det som gartis reklame, men de tjener jo sikkert nok så det ikke er nødvendigt.
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Steen
Sjovt du lige link`er til den måling...
Jeg synes der er perfekt sammenhæng mellem målingerne på mahler og lyden..
Målingerne viser at der ikke bør hænge sammen, og lyden beviser det..
Højttalerne lyder som et sub/sat system..
"I would have expected some slight overhang on male voice, but RD didn't make any comment on this. As is sometimes the case, the measurement looks worse than the reality sounds" citat stereophile
Måske.. En anden mulighed er at RD ikke kan høre..
|
Til top |
|
|
JensH Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Administrator skrev:
Alt jeg i bund og grund beder om, er at der fremsættes saglige og sandfærdige argumenter.
Det er vel ikke så svært af forstå????
Nej.. Der er ikke svært at forstå..
Men der er svært at forstå, at i ikke kan forstå det..
Saglige og sandfærdige argumenter..? Prøv at læse alt det jensen skriver.. Det hele er noget han kan ordne.. Han kan skaffe det hele til det halve.. Der er bare at skrive en PM til ham, og så er salget hjemme..
Er det fair over for andre i branchen..?
|
|
|
Neeper. Nu da du nærmest skriver at du er en del af branchen, hvorfor så ikke bare melde ud omkring tilhørsforhold? Ellers fortsætter spekulationerne jo bare derudaf...........Jeg gætter på Thule
Jens
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg nu arbejder hos thule, hvilket jeg ikke gør, hvorfor skulle jeg så have et problem med at jensen sælger masser af højttalere..? Thule laver da vist ikke højttalere..? Eller er der sket noget nyt jeg ikke har hørt..?
Kan i ikke bare fatte, at jeg har haft de højttalere, og derfor ikke kan fatte at i alle herinde nu synes at de er GUD..
De måler ikke særligt godt, og de spiller ikke særligt godt..
Dette er det sidste jeg skriver herinde angående Vienna..
Køb dem, elsk dem.. Og når i så finder ud af at de måske ikke er så fantastiske, så sælg dem..
Men på den anden side er det da lidt fjollet at smide 30.000,- ud i skralde spanden..
Jeg har ugens knald fødselsdags, ophørs udsalgs tilbud.. Send 30.000,- til mig.. Så sender jeg 15.000,- tilbage..
I SPARE 15.000,-
Gælder kun i denne uge..
Ups.. Man må jo ikke sælge herinde..
|
Til top |
|
|
JensH Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er enig i at Jensen får en masse gratis reklame her på hifi4all. Endda den bedste af slagsen............ Nemlig tilfredse kunder. Stort set alle indlæg om VA kommer fra folk som har købt højtalere af Jensen, og er begejstrede for dem. Det er der vel ikke noget galt i?
Folk der har købt f.eks. Dali ht. er da også velkomne til at skrive om dem her på siden.
Men nu hvor kampagnen er igang er igang, vil jeg da gerne bidrage: Jeg har købt VA højtalere og er ovenud tilfreds . Jeg kan godt lide Jensen´s stil. Han siger sin ærlige mening om et produkt, og fyrer ikke bare propaganda af om egne produkter som det antydes i denne tråd. Hvis det var tilfældet havde han da ikke rost Tact 2.2 og mange andre produkter for den sags skyld.
MVH Jens
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
kan være p***e lige meget hvordan l**tet måler, bare det lyder godt. målinger er for dem der går mere op i teknik end musik. |
|
|
Målinger er for folk, der går op i at komme tættere på musikken.
Med den anden holdning havde vi aldrig fået hifi... Det var da meget bedre at lytte live...
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikp skrev:
kan være p***e lige meget hvordan l**tet måler, bare det lyder godt. målinger er for dem der går mere op i teknik end musik. |
|
|
En typisk kommentar fra de der ikke forstår et hak af det målinger viser.
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
Duelund Lukket konto

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hej Steen
Sjovt du lige link`er til den måling...
Jeg synes der er perfekt sammenhæng mellem målingerne på mahler og lyden..
Målingerne viser at der ikke bør hænge sammen, og lyden beviser det..
Højttalerne lyder som et sub/sat system..
"I would have expected some slight overhang on male voice, but RD didn't make any comment on this. As is sometimes the case, the measurement looks worse than the reality sounds" citat stereophile
Måske.. En anden mulighed er at RD ikke kan høre.. |
|
|
Bestemt! målinger lyver ikke, så hellere undlade at bruge hørelsen. Det kan altid gemmes bag begrebet "smag"
mvh Steen Duelund
|
Til top |
|
|
JensH Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Neeper skrev:
Hvis jeg nu arbejder hos thule, hvilket jeg ikke gør, hvorfor skulle jeg så have et problem med at jensen sælger masser af højttalere..? Thule laver da vist ikke højttalere..? Eller er der sket noget nyt jeg ikke har hørt..?
Kan i ikke bare fatte, at jeg har haft de højttalere, og derfor ikke kan fatte at i alle herinde nu synes at de er GUD..
De måler ikke særligt godt, og de spiller ikke særligt godt..
Dette er det sidste jeg skriver herinde angående Vienna..
Køb dem, elsk dem.. Og når i så finder ud af at de måske ikke er så fantastiske, så sælg dem..
Men på den anden side er det da lidt fjollet at smide 30.000,- ud i skralde spanden..
Jeg har ugens knald fødselsdags, ophørs udsalgs tilbud.. Send 30.000,- til mig.. Så sender jeg 15.000,- tilbage..
I SPARE 15.000,-
Gælder kun i denne uge..
Ups.. Man må jo ikke sælge herinde..
|
|
|
Det er da fint at du er så bekymret for " resten af brancen", og man kan mene hvad man vil om Importører/forhandlere som Jensen. Altså folk der sælger hifi hjemmefra til fordelagtige priser. Men er det bedre at folk går ned i en stor flot butik og lytter til udstyr, hvorefter de takker pænt nej og så bestiller det i tyskland??????? Hvad med at indlede et korstog mod dem istedet. Hos Jensen ( og andre ) har man mulighed for at lytte til produkterne, og stadig få dem til fornuftige priser sammenlignet med resten af europa.
Keep up the good work, Rene´
Hilsen Jens
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 04 November 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
Bestemt! målinger lyver ikke, så hellere undlade at bruge hørelsen. Det kan altid gemmes bag begrebet "smag"
|
|
|
Steen, det er dårlig karma at kritisere andre branchemedlemmers produkter!
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 05 November 2004 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en udemærket test af Mahler i High Fidelity, jeg læste den med stor interesse pga. af de mange positive indtryk som er postet i dette fora.
Jeg har endnu ikke lyttet til Mahler "Live" - men påtænker at besøge René Jensen og selv få syn for sagn.
I øvrigt er det godt at der stadigvæk er nogen i det Danske land som tør at tage nye og spændende produkter hjem, det er et godt træk af René Jensen ! 
|
Til top |
|
|
Bent Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 05 November 2004 kl. 02:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
VA var nu også repræsenteret i Danmark inden Jensen fik dem, og at High Fidelity roser et produkt, er der vel ikke noget revolutionerende i. Jeg må nok indrømme at jeg hører til en af dem, der ikke faldt på røven over dem. Det er fint at mange synes om lyden, men jeg kan nu godt forestille mig, at man måske på et eller andet tidspunkt får ørerne op for noget andet. __________________ Mvh
Bent
|
Til top |
|
|