| Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
|
Nu har de nyeste kabler fra SouthWest nok stadig ikke nået lille Danmark - en provins i HighEnd land. Men udenlandske anmeldere og kunder taler om intet mindre end en revolution. Ved at gå præcis den modsatte vej af NordOst, altså i stedet for flade og brede kabler har man satset ekstremt og lavet høje og smalle. Glæd jer.
Hilsen til dig, Kubik.

|
|
|
Ja, præcist den "modsatte" vej. He-he-he....
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg bliver nu nød til at give Live21 ret, der er forskel på hvordan kabler lyder i forskellige setup's. jeg har haft overvejet no, men måtte se i øjnene at klangen hurtigt ville blive ganske rædselsfuld, men havde det været med min gamle forstærker er jeg sikker på at resultatet ville have været aldeles glimrende.
men for at komme med en delkonklusion, så afholder Mikke, på baggrund af tråden "Blindtest" en kabel aften, så hvis der er nogle der skal med, eller vil låne et af "de sjove" highend kabler , f.eks. valhalla, ja så skal de bare sige til. så kan man jo tage det med, og se hvordan det opfører sig på mikkes anlæg, og måske se nærmere på hvorledes det er anderledes, og så må de eneklte deltagere evt. kommenter om det, relativt set, er merprisen værd. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Folk der har penge til valhalla er vel for helvede voksne nok til selv at bedømme hvad de får for pengene ?
|
|
|
JAMMEN dette er absolut essensen. Jeg har Valhalla, og er noget træt af at høre den sædvanlige sang om snyd og humburg, " blær" - etc. Jeg har valgt dem af en eneste grund:
I MIT SETUP , ER DE, DE BEDSTE BLANDT MANGE. DET VÆRE SIG : MIT - TRANSPERANT - SILTECH - (OG MANGE FLERE)................
IØVRIGT producerer NO mange andre kabler end Valhalla. De billigste startende med 100 kr. pr. meter....
MIT´s udsalgspris på "kongen" : Kr. 300.000, - for 2*3 m
Transparent har kabler der sniger sig på lignende beløb, og sådan kan man blive ved..........
MEN der er ingen købe-tvang .
|
| Til top |
|
| |
Rockefoten Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 03 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sant:=)
__________________ liker du prog? http://flying.to/seid
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 04 November 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Åbenbart ser det ud som NO igen igen trigger debatknappen en ekstra gang. Nu er det jo så ikke lige mig der begyndte denngang, ligesom jeg heller ikke har udnævnt mig selv som profet - Næh jeg er nået længere nu, nu er jeg prof. dr. pyrotech  . Så i mit lille bål i Kolding forleden?  . En Tomos, en knast på tændrøret, en gnist og så bang bang!  Det tråden handler om må være, at jeg ved tidligere lejlighed har ytret, at de fleste kabelproducenter ligesom har sin tid på markedet. Meget ofte er indtoget økonomisk motiveret hos salgspersonalet. Detr betyder at lige nu har vi NO som det mest omdiskuterede kabel, dog nok ikke det mest solgte. Før det var det MIT, før igen havde vi Isoda, Audioquest, Tara, Monster og mange flere. At NO glider ud til fordel for andre med tiden, tror jeg er sikkert og vist, ligesom det er sket før. Det er vist det, som Skopio refererer til.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 04 November 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt, jeg kan godt lide din humor, men den med Kolding, det er sq lige at gå over stregen. (der er skader (og kommende erstatningskrav) for op til en milliard kroner (350 parracelhuse + 17 industri bygninger), 60 indlagt på sygehuse og en død.
sorry hvis det er for meget ot __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 04 November 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo
Hvad er det der lige er gang i her ? Hvad er det nu lige vi har imod Nordost i denne omgang ? Jeg mener nu at det er lidt grinagtigt at skyde mod Nordost når der nu er kabler der ude der er mega meget dyrere der lyder dårligere end havregrød i en nylonstrømpe. At Nordost er dyrt kan der ikke være 2 meninger om men når man tager i betragtning at de producerer 60 cm i timen og at de er det eneste firma der kan ekstruderer teflonen på i et lag der er så tyndt. Samtidig her man tænkt lidt over hvordan et sådant kabel skal skrues sammen så det først begynder at falde af et sted oppe i GHz området - hvor mange andre kabler kan bryste sig af det ?
Når der er nogle her der siger at deres anlæg ikke lyder godt med f.eks. Nordost hvad kan mon så grunden være - at de ikke kan lide lyden af deres anlæg hvis det ikke er equalised med et kabel ? Hvis man har brug for at ændre lyden af sit anlæg med kabler hvorfor så ikke bare købe en forstærker med tonekontroller ?? Det er sgu' da alt andet lige en billigere måde at ændre klangen på ! Kabler skal én ting i et anlæg føre signalet fra et sted til et andet helst uden at påvirke det, eller sagt på en anden måde det bedste kabel er intet kabel.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 04 November 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andre skrev:
|
Kabel-toasteren CBID1 har været på markedet et lille års tid og grunden til at det alt for dyre Valhalla koster mange US-dollars (og langt flere danske afgiftsplagede kroner) er at ekstrudermaskinerne kun kan lave 7-8 meter i timen og at halvdelen brokkes. Måske de også har lagt en 1000kr-seddel til maskinerne og de skal vel også tjenes hjem!!! Citat F.Christian
Er ovenstående ikke bare en påstand fra producentens side. Er der overhovdet
nogen der har set den famøse fremstilling, der kan sansynliggøre salgsprisen ?.
MVH
André
Ps Jeg tror heller ikke Duelund kan lave mere en 8 meter i timen 
|
|
|
Du har ganske ret - så hurtig er jeg ikke. Det er 100% håndarbejde.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad koster det billigste signalkabel fra Duelund model "silke i olie" og det tilsvarende Bertram model "snoet sølv i gas"???
Hvad får man for en 1000kr-seddel i de forskellige mærker??? 
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signalkabel
4 ledere 0,5 kvt. fladsølv
75 cm kr. 1580,00
Billigste vi kan gøre...
__________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frederik Carøe skrev:
|
Signalkabel
75 cm kr. 1580,00
Billigste vi kan gøre...
|
|
|
HOV, den går ikke!!!!
Salg via forummet er STRENGT FORBUDT!!!!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
HOV, den går ikke!!!!
Salg via forummet er STRENGT FORBUDT!!!! |
|
|
Nu var der jo ikke tale om salg, men blot om at lave en sammenligning mellem pris/kvalitetsforholdet på de forskellige kabler.
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Signalkabel
75 cm kr. 1580,00
Billigste vi kan gøre...
|
|
|
HOV, den går ikke!!!!
|
|
er det en advarsel ? eller bare en reminder. 
det kan godt være nogen af dem der har fået en, ikke helt kan se forskellen 
|
| Til top |
|
| |
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Frederik Carøe skrev:
|
Signalkabel
75 cm kr. 1580,00
Billigste vi kan gøre...
|
|
|
HOV, den går ikke!!!!
|
|
Hej
Det var absolut ikke meningen at sælge noget til nogen. Der blev stillet et spørgsmål, om hvad det billigste kabel er, som DCA laver.
Jeg er ked af det blev opfattet som rekvalme, det var ikke meningen.
Jeg skal gerne slette indlægget igen, hvis det ønskes? __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
  ...Så kører den store tilsværtningsmaskine endnu en gang.
Jeg har efterhånden fulgt en del af disse mange, til tider vanvittige, indlæg om hvor dårlige kabler NordOst producerer samt det urimlige høje prisniveau kablerne ligger på. Og lad os lige i samme ombøæring slå fast, at NO ikke producerer verdens dyreste kabler. At de måske producerer verdens bedste kabler, er en helt anden sag.
Faktum er, at alle former for Hi-Fi/High-End bliver prissat til skyhøje priser, der ikke kommer andre end producent og forhandler (og Skattefar) til gode. Der er kun én måde at ændre på dette faktum og det er; lad dog vær' med at købe produkterne. At man så lader være med at købe NordOst, kan så blive ris til ens egen r*v i sidste ende, da man med stor sandsynlighed går glip af en kæmpe oplevelse.
Alle hifi-brødrer skriger på store musikalske oplevelser og ikke "farvning" af lyden. Er der noget som NO ikke gør; er det at "farve" lyden. Det som NordOst har til hensigt og i de fleste henseender gør er, at gengive lyden af dit set-up. Så, hvis man ikke bryder sig om NO-lyden, hvis der findes sådan en, er sikkert at man ikke bryder sig om lyden af ens eget set-up.
Måske man skulle rette fokus mod producenterne af amps., afspillerere osv, i stedet for at sige, at det er NO, der ikke kan leverer varen. Måske havde man forventninger om at ens dyrt indkøbte afspiller virkelig kunne spille musik, men det viste sig at være en helt anden historie.
Håber denne evendelige debat, der ikke lader til at bringe noget nyt med sig, snart vil forstumme.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du læst 3020 tråden, den dokumenterer om noget at tingene reelt IKKE er som du skriver...
Dejligt for entusiasterne , slemt for branchen , altså hvis trådens tema når fornuftig udbredelse....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nordost har til hensigt bare at gengive ens setup, så er sku godt nok mange setups der lyder skrækkeligt, for jeg har endnu ikke hørt et setup med nordost kabler der har spillet godt. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
Hvis nordost har til hensigt bare at gengive ens setup, så er sku godt nok mange setups der lyder skrækkeligt, for jeg har endnu ikke hørt et setup med nordost kabler der har spillet godt. |
|
|
Just my opinion. At intet setup lyder godt med NO er vel en "lille" overdrivelse. Måske man kan uddyber, hvad det er, der gør at det ikke lyder godt? Alt andfet er vel bare postulater og en smagssag.
Jeg skal ikke gøre mig til dommer for det enen eller andet. Men jeg synes efterhånden, at denne debat om NO har været i vælden mange gange og med det samme resultat ti følge; den deler folk i to lejrer.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
Hvis nordost har til hensigt bare at gengive ens setup, så er sku godt nok mange setups der lyder skrækkeligt, for jeg har endnu ikke hørt et setup med nordost kabler der har spillet godt. |
|
|
Just my opinion. At intet setup lyder godt med NO er vel en "lille" overdrivelse. Måske man kan uddyber, hvad det er, der gør at det ikke lyder godt? Alt andfet er vel bare postulater og en smagssag.
Jeg skal ikke gøre mig til dommer for det enen eller andet. Men jeg synes efterhånden, at denne debat om NO har været i vælden mange gange og med det samme resultat ti følge; den deler folk i to lejrer.
Mvh. FLEX
|
|
|
Overdrivelse fremmer forståelsen you no, men jeg overdriver nu ikke helt, for jeg bryder mig ikke om den lyd jeg høre ved de setups hvor NO indgår, lyden er for skinger til mine gamle musikerøre, mellemtonenen virker meget anmassende og det er generende og får ikke musikken til at hænge særligt godt sammen.
Bare mine oplevelser, nogen har sikkert en anden, men NO kommer nu ikke ind i mit setup.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 05 November 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuuuuha da da da.
Kableldiskutioner kan få selv den mest fromme hifi-ignorant op af stolen og der bliver flittigt gjort brug af sprogets værste gloser.
Måske vi skulle prøve at skære igennem og tale lidt om hvad et godt kabel skal kunne. Skal dit kabel fungerer som dæmpeled ved de frekvenser der skærer lidt i ørene og få det hele til at lyde dejlig og bamset. Eller er det alt overskyggende krav at det skal være så godt som "usynlig" så du rent fakta kan høre det anlæg du har postet mange på hinanden følgende tusinde kroner i. Jeg har tidligere haft den mening om Nordost at det da var ganske ubrugeligt, når jeg har lagt øre til det på messer. Det kunne simpelthen ikke gå hurtigt nok med at komme videre. Efter en demo-aften i vores lille ydmyge Hifi-forening må jeg dog indtil videre konkluderer at det nok ikke så meget er Nordost kablet der gør noget jeg ikke kan lide men nok nærmere det udstyr der ved givne lejligheder er blevet spillet på. Jeg har ikke den store forstand på kabler men jeg kan dog høre når et kabel dæmper og ligger betoninger og hvornår der er hul igennem.
|
| Til top |
|
| |