| Forfatter |
|
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, det går stærkt, imens man svarer en post, så er der allerede en ny, inden man trykker på Indryk indlæg!
ctacta, vores kunder kan fint spørge om prisen på materialestumper, vi fortæller det gerne, meget gerne endda. Så får de naturligvis også oplyst prisen på tidsforbrug.
Kim Olsen, den nye "SU" model kommer til at ligge på 4999,- dkr. for en 2 x 250 Watt i 4 ohm med ICEpower. Man kan også vælge at få indbygget samme plug-and-play forstærker-panel med stik i sin højttaler, det kommer til at koste 2999,- dkr. pr. højttaler. Hvis man selv vil fjerne de gamle stik-paneler fra sine højttalere og skrue 8 nye skruer i, samt lodde to ledninger på (pr. højttaler), så kan man få et færdigt panel med 1 x 250 Watt RMS til 2249,- dkr. pr stk. , alle priser inkl. moms (også med arbejdsløn for indbygning, på nær hvis man selv monterer plug-and-play forstærker-panelet med stik). Begge produkter frigives sidst i denne måned. Forum moderator: Prisoplysningerne var et svar til Kim Olsen. De kan alligevel snart læses på nettet.
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter,
Er det de nye ICEpower moduler du vil sælge til speakere? De ser nice ud på spec og pris 
Nu syntes jeg også lige at vi skal klappe hatten lidt. Jeg siger naturligvis ikke at man ikke skal tjene penge, det giver sig selv, ellers er man out of business. Det som jeg reagerede på var Hurtig der skrev lidt om avancer og komponentpriser, og da Jazz så skrev om deres syn på sagen, ja så syntes jeg lige som at jeg måtte skride ind.
Thats it. Og Peter følte sig så meget forurettet.
Det handler ofte om styktal og serieproduktion. Ellers kan man ikke få prisen ned. Slet ikke herhjemme. Med mindre det er niceproduktion man vil satse 100% på. Men nu er vi vist også gået helt off-topic.
Men noget helt andet, hvorfor går alle de producenter der køber ICEpower ikke sammen og laver et fælles selskaber der køber stort ind. Hjælp til selvhjælp!
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 16 November 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta, De nye overgår ALT til PRISEN. Vi har en model, som spiller og alle andre dele er allerede i produktion, det kører derudad. De er i øvrigt MEGET støjsvage og har en meget fin detaljeringsgrad i mellemtone og diskant, så jeg forstår ikke hvis nogle kalder dem subwoofer forstærkere; jo, de kan spille bas, men er bedre til de øvre oktav. Ja, med dem satser vi 100% på masseproduktion, ellers kan det slet ikke hænge økonomisk sammen, så derfor taler vi om meget store serier (i vores verden). Jeg håber og tror også vi er gearet til dette og endda meget konkurrencedygtige i forhold til produkter lavet af dem, som spiser ris hver dag (f.eks. produkter fra Kina). Vil man have andre modeller, så koster det langt mere, ja meget mere tid, og tid ER penge. Vedr. fællesindkøb, så gearer vi om til at have et mindre lager; det tror jeg vi allerede har lært er en god ide  ________________ Bedste hilsner, Peter
|
| Til top |
|
| |
sam25 Lukket konto

Konto lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Peter, 199US$ fåes når du køber +500 moduler (kan ikke huske om det nu er 1.000 stk. da der går 2 stk. til en stereo), køber du derover, så skal du forecaste som du forhåbentlig ellerede er bekendt med.
2 til stereo. Du er rimelig kvik 
Hvorfor skal priserne være en hemmelighed?
Hvad er priserne for det du laver? Indkøbs og det hele. Opgiv dem eller klap i. Det er da træls at endnu en skal til at spille klog, fordi han kender et par priser, og navnet på en hos Icepower hurra, du er bare danks hifiverdns mesias. Snkt. CTA. 
Intel opgiver deres 1.000 stk. priser offentligt for alle og enhver, Tripath gør det samme og deres distributører, det er jo et åbent marked og gennemsigtighed er rart.
Hils Uffe i Lyngby hvis du fare i kridthuset 
ja, gamle svinger. -kan du huske da vi...
Jeg skal ikke kunne svare på om det er de top-tweakede, alm. tweakede eller de ultimative top-tunede, ja skriver du ikke ferrari-tunede moduler, der puttet i nogle kasser efter NASA-specifikationer.
Du er godt nok en "ond" pr-mand der ville have et problem hvis man indklagede dig for forbrugerstyrelsen for ikke at overholde markedsføringsloven. Ikke engang Bilka er så slemme.
Hvorfor bruge så stærke ord Peter? Hvorfor ikke bare lade tingene tale for sig selv?
Venligst,
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SKIRD UD AF MIN TRÅD -
Jeg er hamende ligeglad med hvad I tjener og bruger på jeres produkter -
Jeg har fået det jeg ville have - En knaldhamrende god 500watts forstærker der spiller musik så englene synger - Hvad den har kostet i indkøb er mig flintrende ligegyldigt, da jeg hverken kan lodde eller har tid til at lære det eller råd, da jeg skal tjene mine penge på andet arbejde.
Min gamle Rotel har sikkert kostet kr 3,25 at fremstille af en kineser, men den var jeg også glad for.
Det er sku musikken der tæller - Det er der vist nogle nørder der glemmer.
Sæt en ordenlig plade på, som kunne gøre jer lidt glade, så glemmer i jeres galde over om et IcePower modul koster 500 eller 1000,-
Tråden startede med jeg gerne ville høre om andre havde haft gode oplevelser med Icepower - Så drop skænderiet.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe,
Du har ret, tillykke med din ICEpower, jeg har også kun gode oplevelser med mine. Der er hul igennem, dog savner jeg nogle gange lidt varme i toppen, men det er måske mine B&W der skal have skylden for dette.
|
| Til top |
|
| |
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe skrev:
|
SKIRD UD AF MIN TRÅD -
Tråden startede med jeg gerne ville høre om andre havde haft gode oplevelser med Icepower - Så drop skænderiet. |
|
|
Enig - videre med tråden, og det den rent faktisk handlede om!!!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er klangen med ICE power ? Er den mindre kølig end TacT's forstærkere ? __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
| Hvordan er klangen med ICE power ? Er den mindre kølig end TacT's forstærkere ? |
|
|
Den er ihvertfald anderledes. Man får langt hurtigere lyst til at skrue ned for lydstyrken med en ICE. De er simpelthen hårde i toppen. De kraftigere modeller er bedre end de svage, da de kører med lavere modulationsindeks for samme output, og dermed mere lineær modulation.
Jeg har bestemt måttet sande, at der for mit vedkommende er langt, langt større nydelse i både TACTs SDA2175 og M2150 end i mine egne ICE moduler, som pt. bestemt står for skud. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
| Til top |
|
| |
BEOS Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er en af dem der har god erfaring med icepower, B&O.
Er det muligt at forstærke B&O, selvom de er forstærket?
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 20 November 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej soren,
soren skrev:
| Den er ihvertfald anderledes. Man får langt hurtigere lyst til at skrue ned for lydstyrken med en ICE. De er simpelthen hårde i toppen. |
|
|
Vores erfaring er lige omvendt!?! Vi hører igen og igen at folk begynder at høre musik ved højere lydstyrke efter at de har fået ICEpower. Simpelthen fordi der bare er mere magt og kontrol over det hele, og en (vil jeg tro) markant lavere dynamisk forvrængning. __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
soren Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikkert en typisk reaktion, for der bestemt hul igennem med ICErne. De kan nogle ting i bas og mellemtoneområdet, men min erfaring er, at når den første begejstring har lagt sig, kan man lige så stille høre, at noget ikke er helt rigtig. Hvis man først bliver fokuseret på det, ja så kan man begynde at længes efter nogle af de dyder man kan finde andet steds. Men uanset hvad, det er gode forstærkere, jeg har personligt bare svært ved at bibeholde den store begejstring.
For en god ordens skyld skal naturligvis nævnes, at jeg har hørt forstærkerne med forskelligt udstyr spændt på. __________________ Naturlovene gælder. Om vi forstår dem er noget andet!
Meget af det du tror, du kan høre, er noget, du bilder dig ind. Lad bare være; det er rigtigt!
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg kan ikke helt forstå at dette indlæg skal ødelægges igen
ALLE skal for fanden da tjene penge , er der nogle herinde er går på job for 0kr pr md .
En ting mere jeg kender en del der handler med tøj og har butik , de tjener big på det samt forskrings folk .
Fy det må man ikke alle skal tjene 0 så kan vi alle spise jord og høre på computer musik .
Manden er glade for hans JAZZ lad ham være det
|
|
|
Hej !
Det er da helt utroligt som man kan skifte opfattelse/holdning, når man lige pludselig selv skal til at leve af HiFi !............. Du har tidligere skrevet utroligt mange indlæg, der netop drejer sig om at fortjenesten på HiFi er alt for store (både hos producenter og forhandlere) - dengang skulle de altså også leve af det ?......... Jeg kender flere "der før de begyndte deres levevej" indenfor denne branche, netop var utroligt forargede over hvad tingene koster i forrretningen (tit hørt udtalelse: jamen, stumperne koster jo kun en tiendedel !........).
Men sådan er det nok: Korruption er noget l**t, hvis man ikke selv er med i det !..........
Personligt er jeg da godt klar over at der også skal tjenes penge for at få det hele til at løbe rundt, men jeg har heller aldrig udtalt mig om andet !.........
Mvh
Carsten __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
jensen skrev:
Jeg kan ikke helt forstå at dette indlæg skal ødelægges igen ALLE skal for fanden da tjene penge , er der nogle herinde er går på job for 0kr pr md . En ting mere jeg kender en del der handler med tøj og har butik , de tjener big på det samt forskrings folk . Fy det må man ikke alle skal tjene 0 så kan vi alle spise jord og høre på computer musik . Manden er glade for hans JAZZ lad ham være det  |
|
|
Hej !
Det er da helt utroligt som man kan skifte opfattelse/holdning, når man lige pludselig selv skal til at leve af HiFi !............. Du har tidligere skrevet utroligt mange indlæg, der netop drejer sig om at fortjenesten på HiFi er alt for store (både hos producenter og forhandlere) - dengang skulle de altså også leve af det ?......... Jeg kender flere "der før de begyndte deres levevej" indenfor denne branche, netop var utroligt forargede over hvad tingene koster i forrretningen (tit hørt udtalelse: jamen, stumperne koster jo kun en tiendedel !........).
Men sådan er det nok: Korruption er noget l**t, hvis man ikke selv er med i det !..........
Personligt er jeg da godt klar over at der også skal tjenes penge for at få det hele til at løbe rundt, men jeg har heller aldrig udtalt mig om andet !.........
Mvh
Carsten |
|
|
Har jeg sagt andet lille karsten , men de skal leve af det , som meget andet .
Men mange ting er alt for dyre det ligge jeg langtfra skjul på .
Hvad har Korruption det med dette at gøre , har du noget du vil ud med , ellers luk røven og pas din lille egen verden .
PS jeg lever ikke af det jeg har mit job.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
....ellers luk røven og pas din lille egen verden . PS jeg lever ikke af det jeg har mit job.
|
|
|
Tænk at branchemedlemmer udtaler sig så barnagtigt. Er sandheden virkelig så ilde hørt at man ligefrem skal være grov verbalt? Pinligt pinligt....
Der er vist røre i hifi-pusherstreet på en højhellig søndag 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
jensen skrev:
| ....ellers luk røven og pas din lille egen verden . PS jeg lever ikke af det jeg har mit job. |
|
|
Tænk at branchemedlemmer udtaler sig så barnagtigt. Er sandheden virkelig så ilde hørt at man ligefrem skal være grov verbalt? Pinligt pinligt....
Der er vist røre i hifi-pusherstreet på en højhellig søndag  |
|
|
jeg følger bare på dine indlæg.
Jeg kan ikke forstå du ikke står som Branchemellem , selv om du siger du ikke sælger i DK.
Jeg ville nu også helst skrive (kære karsten hvad mener du med det forklar , men tonen herinde er jo ikke sådan .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
jensen skrev:
....ellers luk røven og pas din lille egen verden . PS jeg lever ikke af det jeg har mit job.
|
|
|
Der er vist røre i hifi-pusherstreet på en højhellig søndag 
|
|
|
Tja, sprogvalget er ikke det kønneste  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Jeg ville nu også helst skrive (kære karsten hvad mener du med det forklar , men tonen herinde er jo ikke sådan .
|
|
|
Mildest talt en naiv udtalelse. DU er med til at danne tonen, og jeg synes det er chokerende at se et branchemedlem skrive i det sprog. Det er altså ikke reglen at man skal svine hinanden til. Gå foran med et godt eksempel!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen,
Som diverse moderatorer allerede har påpeget, branchemedlem er en status forbeholdt dem der sælger og markedsfører i DK. Det gør jeg af flere grunde ikke. Den dag det sker, så vil status blive ændret. Ikke 1 sek. før.
Det er ok at være skarp i context og mellem linjerne, med fri os for de barnlige opkast og gloser 
Og så tilbage til trådens hovedspor, ICEpower gør en ny indehaver glad!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 21 November 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
jensen skrev:
| Jeg ville nu også helst skrive (kære karsten hvad mener du med det forklar , men tonen herinde er jo ikke sådan . |
|
|
Mildest talt en naiv udtalelse. DU er med til at danne tonen, og jeg synes det er chokerende at se et branchemedlem skrive i det sprog. Det er altså ikke reglen at man skal svine hinanden til. Gå foran med et godt eksempel! |
|
|
Det p***er mig af , hvis han kan udtale sig sådan kan han vil også bevise det .
Om så det er en grim tone ja er det måske men han skal have det i den tone .
|
| Til top |
|
| |