Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 11:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: ICE Power HIFI nirvarna (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 November 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

det var altså ik for at starte en ny hetz mod hverken jjaz eller ar. de hver især laver nogle fede produkter. hvad de så tager for dem er deres egen sag. som kunde kan man jo selv vælge hvad man synes bedst om.
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 21 November 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Yep

EDIT: Nedenstående billede er fra Jjaz's hjemmeside: http://www.jjaz.dk/images/amps/2004-09-21_ip205kw_stainless/ Dscn2503_600.jpg men det ved du vel allerede ved at højreklikke på billedet og se egenskaber.

tak, så fik du rettet dit indlæge, så oprindelsen af billedet kan ses

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 21 November 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

vedr. icepowers højttaler kontrol.

her er endu et link, hvor bla.  Brian Cheney fra VMPS, udtaler sig positivt om icepower ASP lyden. og det er ok med os

http://www.audiocircle.com/circles/viewtopic.php?t=13428& ;start=30

VPMS: http://www.vmpsaudio.com/

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Bruger siden: 08 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 November 2004 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Mikp Skrev

peter AR  kan man få en ear1001 med xlr ? uden det koster 16k 

Træk 6000, dkr. fra
Vi borer gerne det RCA hul op til de få, som bruger XLR.
Omtalte priser er pr. sæt!

Bedste hilsner,
Peter

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 November 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

-> Acer

Jeg mener bestemt at ICE er velegnet til hele frekvensområdet

-> Jensen

Du kan ikke finde en sub på markedet i dag der ikke kører med "ICE" (klasse D) forstærkere, så alene af den grund vil jeg påstå at det generelt er anerkendt til subs. Og jeg mener at problemerne med portstøj på mine DIY subs opstod pga. hurtigere acceleration af enheden og længere vandring pga. den højere effekt. (Og at de var designet for ambitiøst fra starten)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 November 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

-> Acer

Jeg mener bestemt at ICE er velegnet til hele frekvensområdet

-> Jensen

Du kan ikke finde en sub på markedet i dag der ikke kører med "ICE" (klasse D) forstærkere, så alene af den grund vil jeg påstå at det generelt er anerkendt til subs. Og jeg mener at problemerne med portstøj på mine DIY subs opstod pga. hurtigere acceleration af enheden og længere vandring pga. den højere effekt. (Og at de var designet for ambitiøst fra starten)

ok

Men jo der er nogle derude der ikke laver det med det .

En god grund kan være prisen og pladsen .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 November 2004 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Du kan ikke finde en sub på markedet i dag
der ikke kører med "ICE" (klasse D) forstærkere,

Sikke noget vrøvl Svend, der er masser af subs på markedet hvor
forstærkeren er A/B (eller B )

/U.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
Sikke noget vrøvl Svend, der er masser af subs på markedet hvor
forstærkeren er A/B (eller B )

/U.

Hey, går den, så går den. Jeg skulle have skrevet "GENERELT". Eks. Dali og B&W kører da med det så vidt jeg ved.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 November 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

CarrotMan skrev:
Sikke noget vrøvl Svend, der er masser af subs på markedet hvor forstærkeren er A/B (eller B ) /U.

Hey, går den, så går den. Jeg skulle have skrevet "GENERELT". Eks. Dali og B&W kører da med det så vidt jeg ved.

hehe en der forsøger at snyde

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 21 November 2004 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

er det ikke kun i b&w's 675 og opefter det er digital? jeg mener da det er konventionelle i deres øvrige 600 og 300 serie.??

edit: sorry, men det er første gang du laver en fejl, så du kommer til at hører for det resten af året

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

er det ikke kun i b&w's 675 og opefter det er digital? jeg mener da det er konventionelle i deres øvrige 600 og 300 serie.??

Stop så!

Pointen var at klasse D dur til subs. Og at de store fabrikanter bruger det.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 November 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
kim olsen skrev:

Stop så!

Pointen var at klasse D dur til subs. Og at de store fabrikanter bruger det.

Ej nu skal du ned med nakken

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 21 November 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

He, he,

Jensen, du har da også sans for humor.

Class D duer til bas, kun uvidende vil sige andet, og tilfældigvis er ICEpower ikke en traditionel class D forstærker, den duer OGSÅ til BAS og de fineste transienter i diskant-området, den moduleres analogt igennem hele systemet indtil FET-udgangen, hvorefter den demoduleres. Det er en af de ENORME fordele, sammenlignet med ENHVER anden forstærker teknologi, inklusiv alle forstærkere med class A, B, A/B, eller D teknologi.

Til top Vis Peter-AR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter-AR Besøg Peter-AR's Websted

Arne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 21 November 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Denne tråd har været enormt spændende!! Også selv om den er off-topic! Selv "moderator" kan se, at reglerne må vige for hensynet til almenvældets interesse!!
Som jeg ser det, har Peter AR sat et afgørende stød ind med sine 1001 monoblokke til kr. 4999. Spændende om JJAZ har et svar. Måske Jensen er faldet lidt ned og kan præstere et sagligt argument eller en enorm prisnedsættelse. Det kan også være at ctacta har lidt insider-viden som vi andre kan have yderligere gavn af, eller måske han vælger at entrere det danske marked!
Vi kan dog ikke leve uden en forforstærker, så måske Peter AR o.a. kan fremkomme med et fordelagtigt tilbud. TACT har jo en tilsyneladende fremragende integreret forstærker i form af SDAI 2175!?
Jeg sidder fortsat og venter i spænding på hvor mine penge skal investeres. Peter AR fører for øjeblikket hos mig!
Men dagen er jo ikke omme endnu!
Men dette er jo ikke blot en salgskanal. Det er jo også et forum, hvor et hvert signal er af betydning. Det skulle de herrer fra branchen huske. Jeg er næsten blevet skræmt væk at den barske tone og de usaglige indlæg. Er det også sådan kunder behandles, hvis deres verbale udgydelser ikke falder i tråd med direktørens?
Nå, men tak for en oplysende og underholdende tråd! For mig bliver dette et afgørende input for min kommmende investering.
Til top Vis Arne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Arne

soren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2003
Sendt: 21 November 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

..og tilfældigvis er ICEpower ikke en traditionel class D forstærker..

Korrekt, det er en selvsvinger, men i forhold til andre selvsvingere er der nu ikke så meget sofistikeret her.

Peter-AR skrev:

..den duer OGSÅ til BAS og de fineste transienter i diskant-området, den moduleres analogt igennem hele systemet indtil FET-udgangen, hvorefter den demoduleres. Det er en af de ENORME fordele, sammenlignet med ENHVER anden forstærker teknologi, inklusiv alle forstærkere med class A, B, A/B, eller D teknologi.

De fordele du her fremhæver adskiller sig ikke det mindste fra std. pwm (class D) forstærkere. Også de kan bringes til at give høj performance ved højere frekvenser, endda højere end det er muligt med en flereordens selvsvinger. Og endeligt findes der jo så så mange andre måder at lave PWM modulation til forstærkere. Nogle af dem, slet ikke størstedelen, er ret gode.

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 21 November 2004 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, og tja, og hvad kan man bruge det til?
Siger det noget om pris/ydelse eller for den sag om ydelse, hvis man KUN vil have det bedste der findes?

(ok, hvis du vil betale, så kan vi da også levere et sæt US$25000 + moms mono-blocks. Ifølge super eksperter indenfor området, så overgår de alt andet hidtil lyttet, tilbagemeldingen kommer fra nogle af "the US most hardcore audiophiles", de HAR bl.a. prøvet JR301, ML 33H, div. Gamut/Sirius , div. Lamm, Halcro dm68, m.m.), såååå...

Men ok, men i dag er markedet for effektforstærkere er ikke en forretning uden man kan gå op i meget store styktal.

Bedste hislner,
Peter

MiiB
Branchemedlem
Branchemedlem
Raidho Acoustics

Bruger siden: 28 November 2003
Sendt: 21 November 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Det er lidt underliget at det lige præsis er bas anvendelse som isterningerne (klasse D) bliver brugt til. Det er lige der jeg synes de har de største mangler i forhold til gode analoge forstærkere. Jeg føler de mangler indlevelse dynamik og opløsning. Til gengæld kommer i de aldrig til at lyde grimt, men der mangler altså en masse nerve. Det er forståeligt at de bliver anvedt i subs for det er jo i sandhed en masse dejlige W på ikke meget plads og det til få Penge (ups). Det er lidt ligesom det faktum at terori og praksis aldrig passer sammen. Teroretisk kan man få en lille kasse med en bekeden størrelse enhed til at gå til 20 Hz. blot der er effekt nok bag. Men i virkeligheden lyder en større refleksafstemt kasse bare mere frigjort og naturlig, den tegner simpelthen en bedre ramme om begivenheden (nej jeg taler ikke og film kanoner). Igen er specifikationer ikke meget værd. og hvem tror at hakkebøf nogensinde kan erstatte en god steak.

mvh  

Til top Vis MiiB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MiiB

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 21 November 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Peter-AR skrev:

Tak for svaret, og tja, og hvad kan man bruge det til?
Siger det noget om pris/ydelse eller for den sag om ydelse, hvis man KUN vil have det bedste der findes?

(ok, hvis du vil betale, så kan vi da også levere et sæt US$25000 + moms mono-blocks. Ifølge super eksperter indenfor området, så overgår de alt andet hidtil lyttet, tilbagemeldingen kommer fra nogle af "the US most hardcore audiophiles", de HAR bl.a. prøvet JR301, ML 33H, Sirius DM20, div. Lamm, Halcro dm68, m.m.), såååå...

Men ok, men i dag er markedet for effektforstærkere er ikke en forretning uden man kan gå op i meget store styktal.

Bedste hislner,
Peter

Nu "bomber" vi markedet, ingen vil være i stand til at tilbyde billigere forstærkere med ICEpower end os!

Peter, jeg ved godt at PR og markedsføringsloven ikke er din stærke side, men det er ret usmart af sig at komme med dette statement: "Nu "bomber" vi markedet, ingen vil være i stand til at tilbyde billigere forstærkere med ICEpower end os!"

Du ved at der er større spillere på marked end din bank eller friværdi i ejendom kan financiere, så derfor ville jeg slette denne hvis jeg var dig, incl. din prisgaranti, for ellers kan du risikere at rygeh på røven. No offence!

Forestil dig Elgiganten sælge ICEPower monoblokke på 1000W til 2.599,-

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 21 November 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

MiiB skrev

Til gengæld kommer i de aldrig til at lyde grimt, men der mangler altså en masse nerve. 

Det er enten fordi du har hørt en for STOR forstærker til DINE højttalere, eller fordi du mangler lidt "gummi" i bunden med ICEpower, altså tun det til DIN smag. Alm. cass D får dog nemt bassen til at gå ud af kontrol.
Nogle gange kræver det altså, at system skal matche, så derfor vil en 100W ICEpower nok være fint til dig. DOG, det kræver lige et par tweak, som vi har indført default på 100W i 8ohm, ellers kan 100W ICEpower ikke spille bas - derefter, så kan de.

Peter-AR
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Branche medlem

Sendt: 21 November 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

ctacta,

Det tror jeg dog aldrig de kan, fordi så vil de tabe penge, MANGE :-)

Bedste hilsner,
Peter

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes