Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: VRÆÆLLL TYVERI GRRRR (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Ja det er sgu sørgeligt.. håber som de andre at forsikringen dækker uden bøvl, og giver dig noget nyt og bedre istedet.. men hvor tit hører man om det..

anyway held og lykke med det.. ku være man skulle til at skrive serie nr op

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

G40driver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

UUUUHA vedkommende skulle have afmonteret kønsorganerne

Pioneer M90 x2
Pioneer C90
Dali Grand
Cambridge DacMagic 100
Til top Vis G40driver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af G40driver

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 November 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Hej Finn29!

Jeg føler med dig, har selv lige været udsat for noget lignende. De skulle fandeme have skridttæsk til bollerne faldt ud af pungen.

Hjemme hos mig nåede de dog "kun" at få mit digital kamera lidt kontanter og en mobil tlf. Anlæget nåede de ikke at få med de blev nemlig forstyrret og måtte flygte. De fik dog ridset mine ht og ødelagt min sub.

Jeg håber sgu også for dig at forsikringen er rimelige og giver dig penge tilsvarende dit tab.

cj10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 November 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Du kan tro jeg føler med dig. Fik hele mit anlæg til langt over 100.000 kr. stjålet i maj måned - det er noget at det værste der er sket mig. Her går man og knokler og samler sit livs anlæg sammen - det har taget mange år - og så kommer der squ nogen og leger ta'selv. Det er så nedrigt og lavt at sådanne mennesker skulle ende på en øde ø med hajfyldt farvand og højvande syv gange om dagen.

Har selvfølgelig alle serienumre og data omkring det stjålne - så også herfra et ønske om en database her på sitet som vi enten selv kan indtaste i eller sende oplysninger til administratoren som så lægger dem ind. YEAH. Det tror jeg vil være fedt.

Politiet har ikke kunnet hjælpe udover at fortælle at hvis ikke sagerne dukker op betragtes sagen som henlagt......

Så det....

Derforuden har jeg været ude med plakater med en dusør på 10.000 gode danske kroner på byens værtshuse og andre steder. Det har heller ikke givet restultat.

Så chancen for at du får det tilbage er meget lille. For ikke at snakke om ubehaget ved at de har måget rundt i ens hjem og raget i alle ting. Det er en meget grim fornemmelse at komme hjem efter sådan en oplevelse.

Men få en tyverialarm installeret hurigtst muligt - det vil jeg varmt anbefale.

Det kunne jo være de kom igen når du har fået dit nye anlæg.

Hilsen Carlo.

Til top Vis cj10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cj10

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2004 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Sheiken skrev:
Svend P skrev:
Sheiken skrev:

Du må meget undskylde, men nu må du tage dig sammen! Synes de skulle have hugget deres hænder af istedet!

Måske skulle man gøre noget mere ved det omfattende hæleri? Der er jo en grund til at det kan betale sig at begå indbrud. Hvis almindelige folk ikke købte varerne, var der jo ikke nogen grund til at stjæle dem.

Det retfærdiggør da ikke at man bryder ind ?

Synes det er en MEGET alvorlig sag at bryde ind i folks private domæner og rage rundt i sagerne og ellers hive til sig med sine lange fingre

Som regel i denne her slags tråde, ender de blot med at pøblen prøver at overgå hinanden i forslag til strenge straffe. Jeg prøvede blot at føje lidt nuancer til debatten. Jeg var ikke ude på at forsvare indbrud.

Så derfor: De skulle rulles i grus og tvinges til at se alle afsnit af Ørnen!!!

(bedre?)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

cj10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 November 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

FORSLAG:

Energi Nord har en telefon til salg i deres butik - den kan tilsluttes diverse følere og ringe ud til 4 valgfrie telefonnumre - den er uden abonnement - d.v.s. at den er din til evig eje når du har købt den. Prisen er ca. 1500 kr. og det er ikke galt. Er selv tryg ved min - den har bevist sin styrke idet jeg en dag glemte at lukke katten ud... - men jeg var fanneme hurtigt hjemme. Så den VIRKER squ.

Hilsen Carlo.

Til top Vis cj10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cj10

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Finn for helvede!

Efter at have fulgt dig og opbygningen af dit anlæg, siden vi var 'testpiloter' på det nye forum, må jeg sige at det gør mig virkelig ondt at høre!!

Afmagten er vel det værste - fik stjålet anlæg (Bl.a. en NAD3020) og vinylsamling i '87. Det tog mig 10 år at komme tilbage til hi-fi verden - må det samme ikke ske for dig!!

Jeg håber dit forsikringsselskab dækker dine tab uden spørgsmål! (En sætning som: 'Nå det er så her du påstår at der har stået alle de plader' er ikke rar når man får taksatoren på besøg midt i 'sorgen' - been there!)

God idé med at smide serienumrene herinde. Jeg skal i hvert fald nok lege 'interesseret køber', hvis noget skulle opstå i 'Den Blå' her i området.

Op på hesten igen. Lad dem ikke slå dig ud - så har de sgu vundet!!

Al det bedste herfra.

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Sendt: 10 November 2004 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Sheiken skrev:
Svend P skrev:
Sheiken skrev:

Du må meget undskylde, men nu må du tage dig sammen! Synes de skulle have hugget deres hænder af istedet!

Måske skulle man gøre noget mere ved det omfattende hæleri? Der er jo en grund til at det kan betale sig at begå indbrud. Hvis almindelige folk ikke købte varerne, var der jo ikke nogen grund til at stjæle dem.

Det retfærdiggør da ikke at man bryder ind ?

Synes det er en MEGET alvorlig sag at bryde ind i folks private domæner og rage rundt i sagerne og ellers hive til sig med sine lange fingre

Som regel i denne her slags tråde, ender de blot med at pøblen prøver at overgå hinanden i forslag til strenge straffe. Jeg prøvede blot at føje lidt nuancer til debatten. Jeg var ikke ude på at forsvare indbrud.

Så derfor: De skulle rulles i grus og tvinges til at se alle afsnit af Ørnen!!!

(bedre?)

Også alligevel kommer du med forslag til hvad der skal gøres ved de danske dommere og politiet.....dobbeltmoralskt ?

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 November 2004 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Ja det er sgu sørgeligt når ens grej bliver naffet. Jeg skal godt nok have skrevet serienumre op på mine sager. Idèen med at lægge serienumre på varme varer herind er god  og så kunne man jo lege lidt detektiv i sit eget område

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Sheiken skrev:

Også alligevel kommer du med forslag til hvad der skal gøres ved de danske dommere og politiet.....dobbeltmoralskt ?

Det var ikke mig, hi hi.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

smide serienumrene herinde ?

det er dumt der kan komme en masse andre problemer udaf det .

Næ det er de danske impotørs opgave at lave en list de kan smide på ders hjemmeside.

Jeg kunne lett forstille mig at to blive uvenner over noget i en privat handel og sælge smider sådan et nummer ud .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 10 November 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes problemet ligge to steder og kunne løses (næsten) ved to ting.

1. giv de stakkels narkomaner deres stoffer, så de ikke konstant skal forpeste os almindelige borge, ved at de skal skaffe X antal kroner hver dag.
  2.  politiet ”gad” bruge lidt tid på det.

Og her kommer så en historie:

En kollega, for bøffet en ”sjælen” japansk motorcykel. Ca. en md. efter ser han annonce i den blå avis, med en der gerne vil købe et stel til den slags motorcykel. Han ringer til politiet, som svare: ”det har vi ikke tid til at tage os af”

Øh, hvor svært kan det være at køre ud til manden, og bede om at se hans garage, eller hvad han nu har ???

De opfordrer jo næsten til at han selv stjæler en. De har jo lige sagt at de ikke gider tage sig af det.

Og husk så på, inden det ender i muslimske stokke slag på torvet, og hænder hugget af. At INGEN sidder i fængsel for sjov, og der er vist heller ikke mange narkomaner, der er det, fordi de syntes det er sjovt.

Ikke en undskyldning for tyveri. Det er noget pis. Men som regel nok ikke normale menneskers fortrukne leve vej.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Det var da ikke en god historie, 3DX. Den var da sørgelig!

Pointen er, at risikoen for at blive opdaget ved at begå indbrud og ved at købe hælervarer er for lille. Jeg mener at det er i omegnen af 5% af alle indbrud der bliver opklarede. (Mod eks. ca. 80% af alle bankrøverier).

Når priserne på det forhåbenligt snart falder, er det jo oplagt at få installeret sporingschips i alt dyrt grej, i lighed med det man har i biler. Jeg ved faktisk ikke om det har hjulpet B&O at de har indført pinkoder i deres udstyr?

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Det har ikke hjulpet på Bog O, da B og O er så smarte at de har en teknikker kode som gør at de kan komme ind i aperatet igen, og den kode kan man hurtigt finde på nettet.

Ligeledes ved jeg at der blev snuppet en ung tek freak, som havde lavet en maskine til at bryde koden med, det tog ca. 10 minutter, og man skulle tro at dem der solgte de varme vare, og fjolserne der køber dem, ved hvor man får dem åbnet ( desværre ) for iden er rigtig god.

Og idioter kan i så lade os HiFi nørders udstyr være i fred .

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Lidt inspirerende læsning:

http://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=781

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Sheiken skrev:

Det var ikke mig, hi hi.

Det har du ret i ! må have forvekslet dig med s.e.s i midt i et vredesudbrud! undskylder ydmygt

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Et af Øen bedre slotte med naturpark er indrettet til logi for mordere og tyveknægte. Nej de sidder ikke for sjovs skyld, de sidder i min morgenbus på vej til skole og undervisning (tror nogen).

Højlydt sidder de og planlægger dagens rov og eventyr medens fru Lene på Christiansborg og de sidste ofre tror de er i fængsel. De kommer og går som det passer dem - og laver hvad der passer dem.

Dem der sørger for disse faciliteter, bør være dem der først tager skraldet, når englebasserne har fået for lidt lommepenge med til dagens oplevelser.   

Det er hver dag jeg oplever dette, OG HAR HAFT VISIT AF SLOTSGREVERNE - bor desværre ikke langt fra herlighederne.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 November 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

måske lidt malplaceret,men de lod da classe' og B&W være en lille trøst men hold kæft hvor er det rådent at nogle ikke kender forskel på dit og mit.fik selv stjålet min vinyl samling engang så derfor ingen vinyl hos mig længere
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Et af Øen bedre slotte med naturpark er indrettet til logi for mordere og tyveknægte. Nej de sidder ikke for sjovs skyld, de sidder i min morgenbus på vej til skole og undervisning (tror nogen).

Højlydt sidder de og planlægger dagens rov og eventyr medens fru Lene på Christiansborg og de sidste ofre tror de er i fængsel. De kommer og går som det passer dem - og laver hvad der passer dem.

Dem der sørger for disse faciliteter, bør være dem der først tager skraldet, når englebasserne har fået for lidt lommepenge med til dagens oplevelser.   

Det er hver dag jeg oplever dette, OG HAR HAFT VISIT AF SLOTSGREVERNE - bor desværre ikke langt fra herlighederne.

Der er jeg enig med dig!

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

At stjæle folks ALLER! helligste!! DER GÅR GRÆNSEN!!  så stopper ALT! humanisme og medmeneskelighed!..

SÅ! kan man kan forstå dem i USA!! ( især Texas) her er de oftest forsikrede af Colt 45... 

Og en hver der forefindes på ens adresse uden invitation må blæses lige ud af døren med noget stort og voldsomt ( meget stor og styg! pumpgun eller en cal.45 ) SÅDAN!!!!!!

HER KAN VI LÆRE NOGET!!!!  

Kina har også fat i den lange ende hvad angår kriminelle!! ( nakke skud!!) SÅDAN!  

( og JA! jeg ville gerne selv personligt trykke på aftrækkeren!!!!!!!)

Og selv om jeg ikke lige finder de arabiske / muslimske lande og ikke mindst deres generelle mentalitet værende lige min "kop the" LANGT FRA!

Så har de dog ligeledes fat i den lange ende når der er tale om tyve og straf!

AF MED HÆNDERNE!! så kan de lære det kan de!!

( det er lidt mere humant end nakke skud! så det vil måske sikkert passe lidt bedre til vores sød suppe mentalitet trods alt!!)

Med sådanne straffe er det ikke så mærkeligt at de INGEN! respekt har når de kommer her til landet!

Hvor der siges fy skamme skamme 99 gange før de måske omsider får et par måneder i et hvad der efter andre landes ( især før omtaltes ) forhold er REN! luksus og ferie ophold!!.. og sådan bliver det ved og ved og ved!.. alt imens uskyldige mennesker må belastes med at få stjålet deres surt sammen sparede ting / verdier mm. og måske endda noglegange blive decideret forulæmpet / overfaldet i processen..

Er der tale om  junkier skulle de have frit suply af 100% REN! junk!.. så løser problemet sig ganske hurtigt!! DET ULTMATIVE  ( og final ) SUS!! no more problem!!! ( og det er relativt smærtefrit!!)

Puuha!! alt dit fine udstyr!!!!!!!!!!!!!

Føler dybt med dig!!!

HVOR ER! DET SKUMMELT!!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum