Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mente ik at man kan have to aktive annoncer.. men at det kun er muligt at indrykke to, så går der 7 dage før man kan indrykke den næste.. men programering er ik min stærke side, så ved ik hvor svært det er
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes begrænsning skal være tilknyttet brugeren/ indrykkeren. det er lidt surt at dem der mener deres skal være på top 5, altid, ødelægger det for dem der godt kan finde på at poste 5 annoncer, men som kun gør den en gang om md.
jeg syntes det er fedt at det er blandet der det står på top5, og at det der hele tiden kommer NYE og sjove ting på.
det er ikke så sjovt at åben, og så er er det IGEN en 33mH spole der er øverst, eller IGEN en meget dyr DIY ht'er. (intet personligt i de ex.)
det er der sgu nok ikke så mange impuls købere til 
kan man ikke ligge en spære ind, der blokere for en køb/salg log in på f.eks 48 timer siden sidst...? (jeg er web spadser ifølge pålidelig kilde ) __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Live21 skrev:
lav så man maks kan indrykke 2 annoncer pr uge.. hvis man som nogle har et lille lager (som skifter hver uge) man vil ha solgt må man sætte det hele i den samme.. det vil rydde meget op
|
|
|
Det er stort set umuligt at lave sådanne en begrænsning - man kan jo bare slette sin annonce, og indrykke igen.
Det lyder nemt, men det er det langt fra i realiteten!
Mit bedste bud er at de som bruger Køb Salg Bytte værner om området, og bruger rapportfunktionen!
|
|
|
Jeg mener det fungerer fint som det er nu, bortset fra det "støj" det giver fra de emsige der SKAL ligge øverst i desperation over manglende salg på overprisede "tilbud . Eller den der lige skal opdatere prisen med en slikkepind, elelr tilføje et gammelt signalkabel for at komme øverst igen 
Problemet er altså lille. Jeg syntes en alfabetisk liste mister nyhedsværdien lidt....
__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
La-di-da......... Grande problemer, folkens!__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt synes jeg altså ikke at problemet er specielt stort. Selvfølgelig er der da nogle som "bumper" deres annonce øverst ret hurtigt, men hvis man følger lidt med så er altså nemt at gå udenom, fordi man kan genkende annoncerne. Men det sker jo også at folk laver reelle prisnedsættelser på deres varer og så er det jo fair nok, at de indrykker en ny annonce.
Jeg syntes i hvert fald man skal passe MEGET på med at lave alt for strikse restriktioner på, hvordan annoncer kan indrykkes. Det fede ved netop Hifi4all's brugtmarked er, at det er meget dynamisk. Det kommer hele tiden nye annoncer til, så man skal lige tjekke forsiden jævnligt, for tænk nu hvis drømmeapparatet var der. Det ville i hvert fald være enormt synd, hvis markedet blev udvandet, fordi det var alt for besværligt få sit udstyr solgt på grund af begrænsninger i antal, tid, hvornår etc.
|
Til top |
|
|
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
musica skrev:
Generelt synes jeg altså ikke at problemet er specielt stort. Selvfølgelig er der da nogle som "bumper" deres annonce øverst ret hurtigt, men hvis man følger lidt med så er altså nemt at gå udenom, fordi man kan genkende annoncerne. Men det sker jo også at folk laver reelle prisnedsættelser på deres varer og så er det jo fair nok, at de indrykker en ny annonce.
Jeg syntes i hvert fald man skal passe MEGET på med at lave alt for strikse restriktioner på, hvordan annoncer kan indrykkes. Det fede ved netop Hifi4all's brugtmarked er, at det er meget dynamisk. Det kommer hele tiden nye annoncer til, så man skal lige tjekke forsiden jævnligt, for tænk nu hvis drømmeapparatet var der. Det ville i hvert fald være enormt synd, hvis markedet blev udvandet, fordi det var alt for besværligt få sit udstyr solgt på grund af begrænsninger i antal, tid, hvornår etc.
|
|
|

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
Til top |
|
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
musica skrev:
Jeg syntes i hvert fald man skal passe MEGET på med at lave alt for strikse restriktioner på, hvordan annoncer kan indrykkes. Det fede ved netop Hifi4all's brugtmarked er, at det er meget dynamisk. Det kommer hele tiden nye annoncer til,
nej det er jo lige det der ikke gør det er de samme igen og igen, ny pris, ny text så man klikker på den igen osv osv. jeg syntes et R. irriterende.
når man så for sorteret de første 5-10 fra, så er det rigtigt der sker noget, og er spændene ting, men de ligger som regel efter de fast 5-10 stk. det er bare dem jeg gerne vil af med 
så man skal lige tjekke forsiden jævnligt, for tænk nu hvis drømmeapparatet var der. Det ville i hvert fald være enormt synd, hvis markedet blev udvandet, fordi det var alt for besværligt få sit udstyr solgt på grund af begrænsninger i antal, tid, hvornår etc.
|
|
|
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
Til top |
|
|
musica Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
nej det er jo lige det der ikke gør det er de samme igen og igen, ny pris, ny text så man klikker på den igen osv osv. jeg syntes et R. irriterende.
når man så for sorteret de første 5-10 fra, så er det rigtigt der sker noget, og er spændene ting, men de ligger som regel efter de fast 5-10 stk. det er bare dem jeg gerne vil af med 
|
|
|
Hvis du ikke mener, at en NY PRIS gør det okay at indrykke en ny annonce, så bliver det rigtig svært.
Det bliver endnu mere håbløst, hvis der nogle, som skal definere, hvad der er interessante annoncer. Jeg så da også helst, at man kunne få en "aldrig brugt, aldrig udpakket sæt ML no. 33 med fuld garanti til spotpris kr. 1000"... eller lignende .
Ellers er selve forsiden på brugtmarkedet et godt sted til at skabe overblik, der står priserne jo også.
|
Til top |
|
|
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaaa..... flere forbud, snart er vi blevet en del af Sverige.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Jaaa..... flere forbud, snart er vi blevet en del af Sverige. |
|
|
Der kan ikke være tvivl om at der skal være et fornuftigt reglsæt, som er gældende for alle. Hvis dette ikke er tilfældet, løber tingene løbsk og ingen har jo glæde af en koncept som ikke fungerer fordi der er for meget "fnidder" som slet ikke er relevant og brugbart og derved ikke vil være tilgavn for en potentiel køber eller sælger.
- BR
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den med at sortere alfabetisk er nok ikke så heldig. Så tror jeg nok at jeg skulle få solgt min "AAA Beautiful Sony" RET hurtigt.
Hvis der i stedet var mulighed for at man på forsiden hele tiden kunne se eks. de 15 nyeste annoncer i stedet for de 7 der er plads til nu, var folk heller ikke "nødt" til at genindrykke så tit.
Og en genindryk funktion kunne være rar, så man slipper for at skrive annoncen igen når den udløber. Evt. med tidsbegrænsning, så det først kan lade sig gøre når den er en måned gammel, eller blot uden at man så kommer på forsiden med annoncen igen.
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig skrev:
Problemet er bare, at disse tåber sikkert sletter deres indlæg, og derefter opretter et magen til igen! |
|
|
Jeg syntes du er lidt for Hurtig nu, hvad med at holde en ordentlig tone, og lad være med at dømme andre mennesker som tåber, bare fordi de indrykker annonce hver dag. __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Den med at sortere alfabetisk er nok ikke så heldig. Så tror jeg nok at jeg skulle få solgt min "AAA Beautiful Sony" RET hurtigt.
|
|
|
det er også min 'frygt' ved at lave det alfabetisk..
Svend P skrev:
Hvis der i stedet var mulighed for at man på forsiden hele tiden kunne se eks. de 15 nyeste annoncer i stedet for de 7 der er plads til nu, var folk heller ikke "nødt" til at genindrykke så tit.
|
|
|
om det er 7 eller 15 tror jeg ikke gør den store forskel. På 'gode' dage har vi over 100 nyindrykninger. og der er ikke plads til at vise 100 på forsiden ..
Svend P skrev:
Og en genindryk funktion kunne være rar, så man slipper for at skrive annoncen igen når den udløber. Evt. med tidsbegrænsning, så det først kan lade sig gøre når den er en måned gammel, eller blot uden at man så kommer på forsiden med annoncen igen.
|
|
|
ja en genindryk knap.. kom igang kenneth (nu får jeg tæv igen )
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
knap.. kom igang kenneth (nu får jeg tæv igen ) |
|
|
SMASK! Men bortset fra det, så overvejer vi lige forslaget.
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm... hvad med bare at fjerne listen fra forsiden og bruge pladsen som en "markedspladsbanner"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Hm... hvad med bare at fjerne listen fra forsiden og bruge pladsen som en "markedspladsbanner" |
|
|
tja. ville man så ikke skulle gøre det samme ved 'Tilbudsavisen' ??
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Hm... hvad med bare at fjerne listen fra forsiden og bruge pladsen som en "markedspladsbanner" |
|
|
Det synes jeg er meget synd. Jeg kigger på listen flere gange om dagen, også selv om jeg intet mangler. Hvis man ligefrem skal KLIKKE på et link for at se dagens tilbud, vil jeg ikke få det gjort.
Og jeg ved af erfaring, at man får en del flere henvendelser når ens annonce står på forsiden. Så der er andre end mig der laver impulskøb.
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
tja. ville man så ikke skulle gøre det samme ved 'Tilbudsavisen' ??
|
|
|
Nej
|
Til top |
|
|
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 18 Marts 2005 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe ja 2 ens annoncer på 1 dag så er det ved at være "kriminelt", ret træls faktisk hvis man selv har noget i, ved af erfaring at når ens annonce ikke står i den øverste ende længere ja så bliver den ikke læst.Ved godt redaktionen/moderatorerne har travlt nok i forvejen, men måske hvis man kunne lokke 2 til at give en hånd så de kan være moderatorer kun på køb/salg/bytte hvis der er nogle der gider.Nu vil jeg ikke slagtes bare et forslag
|
Til top |
|
|