| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
|
Bare at rende i HFK og lægge de 5000kr som udbetaling og så ellers nyde investeringen ja ja
|
|
|
Følg nu med i tråden i stedet for at spamme forumet!
Jeg er enig i at 6000 kr er for meget for PA7'eren. Har selv haft to, og jeg vil mene at de i dag koster omkring 4500 kr.
NAD218 er er godt bud. Der er nu også kommet brugte klasse D forstærkere til omkring de 5000 kr i omløb.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 17 November 2004 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det virker engang imellem som om at folk de bare kommer med et indlæg/kommentar for at få flere point så de kan blive opgraderet fra Ny bruger eller lign.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
DarkWing Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Ja det virker engang imellem som om at folk de bare kommer med et indlæg/kommentar for at få flere point så de kan blive opgraderet fra Ny bruger eller lign. |
|
|
Er overstående meget bedre? Sorry, men vi er nogen der ikke er fuldt medlem endnu. 
|
| Til top |
|
| |
Kvartsli Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk for alle gode innlegg!
Det blir litt vel mye detaljer for min del, men jeg har kommet opp
med et nytt alternativ.
Vil en Rotel RB-1070 (2x130W, 145 Amp) bakpå min Denon AVR
1802 være tilstrekkelig til å drive Divaene?
Har en på hånden til kr 4.500,-. Er det en OK pris?
Hvordan vil denne Rotel være sammenlignet med en Yamaha RX-V
1300 RDS?
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2004 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, efter min mening er en 1070 klart i underkanten, det vil være synd.
|
| Til top |
|
| |
Kvartsli Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takk Jesper!
Kan du gi meg et par eksempler på hva du mener er ABSOLUTT minstekrav for å få utnyttet potensialet i disse Divaer.
Mvh Kvartsli
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine venner driver den med et H/K Signature 1.5 effekttrin, og det synes jeg faktisk er lige i underkanten. Den højttaler fortjener et ordentligt effekttrin, som kan styre den 100%. Du kunne måske kigge på noget ICE Power ?
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kvartsli skrev:
Takk for alle gode innlegg! Det blir litt vel mye detaljer for min del, men jeg har kommet opp med et nytt alternativ. Vil en Rotel RB-1070 (2x130W, 145 Amp) bakpå min Denon AVR 1802 være tilstrekkelig til å drive Divaene? Har en på hånden til kr 4.500,-. Er det en OK pris? Hvordan vil denne Rotel være sammenlignet med en Yamaha RX-V 1300 RDS? |
|
|
Øøøh..!
Hvordan vil du sætte en Rotel bagpå en Denon 1802 ?
Der er da ikke pre-out på din Denon.
mvh.
aceh
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kvartsli.
Jeg har haft et sæt Diva'er i 4 år.
Hvad der skal til for at udnytte dens potentiale fuldt ud, komer nok lidt an på hvad der er vigtigst for dig.
Min erfaring er, at nok er de afslørende, og nok kræver de en strømstærk amp for at yde max, men mindre kan osse gøre det.
Havde i en periode en Holfi Integra 8, (70w, 35A) som trak Diva'erne fortræffeligt.
Hvis du er til Holfi-lyd, kan kombinationen varmt anbefales.
Alternativt kunne du kigge efter en Rotel RB-991 eller RB-1080. Begge er en del kraftigere end RB-1070 og de spiller rigtig, rigtig godt.
Men du mangler jo så stadig en forforstærker...
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Kvartsli Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
Kvartsli skrev:
Takk for alle gode innlegg! Det
blir litt vel mye detaljer for min del, men jeg har kommet opp med et
nytt alternativ. Vil en Rotel RB-1070 (2x130W, 145 Amp) bakpå min
Denon AVR 1802 være tilstrekkelig til å drive Divaene? Har en på
hånden til kr 4.500,-. Er det en OK pris? Hvordan vil denne Rotel
være sammenlignet med en Yamaha RX-V 1300 RDS? |
|
|
Øøøh..!
Hvordan vil du sætte en Rotel bagpå en Denon 1802 ?
Der er da ikke pre-out på din Denon.
mvh.
aceh |
|
|
Joda! På 1802 er det pre-out, men ikke på 1804.
Har også sett på et par Vincent monoblokker. SP 996.
Hifiklubben sier at GODE forsterkere fra 100W og med skikkelig
strømforsyning vil kunne drive disse på en akseptaler måte.
Noen meninger???
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok: vil absolut fraråde at bruge ice eller zap eller andet digitalt til de dali... som sagt de er afslørende og musikken vil mangle sjæl.. sorry, men en god analog amp er et must til de speakers.. (min mening er selvfølgelig farvet af jeg ikke kan lide digitale amps til andet end at trække en sub)
Nu kender jeg ikke pre delen i din denon, men der ville jeg tage et kritisk blik.
personligt havde jeg fundet to Doxa 70 som tidligere foreslået. de koster ca 2500 stk, selv en vil fint trække dem
ML 29 kan med lidt held fåes til omkring de 7 k. og nej den er ik kraftig i specs, men kan nemt trække Grand diva
Doxa og ML spiller vidt forskelligt, enten er man til doxaens noget mere rytmiske lyd, timing osv, eller ML 29`s meget musikalske og amerikanske spillestil, den spiller stort, kæmpe lydbillede osv
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kunne også udvide dit budget en anelse mere og så købe en brugt NAD S300 til dem. Den kan erhverves for ca. 7500,-
Det ville jeg gøre hvis det var mig.  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21: Har du da hørt et par Grand Diva med IcePower ?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Ok: vil absolut fraråde at bruge ice eller zap eller andet digitalt til de dali... som sagt de er afslørende og musikken vil mangle sjæl.. sorry, men en god analog amp er et must til de speakers.. (min mening er selvfølgelig farvet af jeg ikke kan lide digitale amps til andet end at trække en sub)
|
|
|
Lige for at rette en misforståelse: en klasse D forstærker er ikke "digital" på den måde som du tror. Den indeholder ingen D/A konvertere, og får et analogt signal ind. Og jeg tror du skal lede længe for at finde nogen der synes de lyder "digitalt".
Ved testen med Tripath'en hos Kubikken, synes han at kunne høre at der var spoler i udgangen, hvad der er ganske korrekt. Men ellers er den stadig på en 3. plads over de bedste kombattanter til 3020'eren!
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taurus skrev:
|
Muligt den på et tidspunkt kostede 14.000 kr...men jeg har set den til 19.997 kr i Audioscan (lillebroderen kostede 13.997 kr) i de sidste år den var til salg, mener det var i 1994-1995, og sammenlignet med hvad den kostede i udlandet var den pris vist ikke urimelig.
men har ikke hørt den men lillebroderen PA5EII og den var ganske overbevisende på de B&W matrix 802 der var koblet til.
Regner bestemt ikke med 7'eren er ringere
|
|
|
Problemet er at lytterne er ved at være 10 år og derfor bør udskiftes pga begyndende udtørring... Ved ikke hvad de originale lytter koster eller der findes bedre alternativer...
Gode lytter koster!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P med al respekt for din tripath, så lød den ikke godt hvilket vel os er grunden til du har skiftet til NAD.. og somsagt er jeg godt klar over den ikke kan sammenlignes med icepower..
kan godt se det er en billig måde at få meget effekt på (ice), men ja, lyden tiltaler mig ikke, ved godt der er mange tilhængere herinde, og hver sin smag osv, men musik synes jeg ik de spiller.. og effekt er ikke alt.. synes troels er den der har formået at beskrive lyden bedst fra dem
Jeg synes da bestemt han skal høre på dem, men ikke uden at have sammenlignet hvad man ellers kan få først.. og igen især på divaerne
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
Svend P med al respekt for din tripath, så lød den ikke godt hvilket vel os er grunden til du har skiftet til NAD.. og somsagt er jeg godt klar over den ikke kan sammenlignes med icepower..
|
|
|
Sammenlignet med hvad? Jeg synes bare at det virkede som om du havde bestemt dig allerede inden du hørte den - den er digital, bvadr! Men det er den ikke!
Prisen og Tripath's tendens til at gå i stykker er den eneste grund til at jeg kører NAD lige nu. Jeg går og venter på 2 stk 1000ASP ICE power boards, der nok skal sætte fut i Dynaudio'erne. Det er det eneste der kan holde til mig. (Jeg måtte ligge en pose frossen aspargessuppe ovenpå min H/K Citation 22 i går da jeg spillede højt, for at den ikke skulle smelte sammen. )
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend: indrømmet jeg har aldrig haft ice hjemme, kun hørt det rundt omkring.. hvilket selvfølgelig ik er optimalt, men ligesom nogen ik kan lide Holfi kan jeg ik lide digitale eller "icepowerede" forstærkere, synes simpelthen de mangler noget, de formidler ikke alle frekvenser lige godt..
men dermed ik sagt at de ikke an bruges. for en med dit setup og musiksmag er det nemt at se hvorfor du har valgt det som du har..
men absolut ik det jeg tror en indehaver af dali grand går efter.. igen med alt mulig respekt.. du er sku ikke normal svend du ved hvad du vil have, og til det formål er det nødvnedigt med noget ordentlig effekt.. men hehe.. ja det ved du jo os godt..
en denon pre med icepower og et sæt dali grand.. det er nok tæt på den værste kombination jeg kan forestille mig
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
igen med alt mulig respekt.. du er sku ikke normal svend |
|
|
Enig
|
| Til top |
|
| |
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
| Sendt: 19 November 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmålet er om en PA5 mk I eller II eller PA7 mk I eller II holder idag?
|
| Til top |
|
| |