Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Verdens bedste højttaler til prisen??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 07 December 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Jeg synes sku det er meget sjovt det her - MUSIK er en SMAGSSAG, men det er HØJTTALERE IKKE ????

NÅ OK - Jeg troede at man valgte højttalere ud fra hvad der passede klangmæssigt til den musikSMAG man nu har ??? HMMMM !!! Ja ja, jeg lærer noget nyt hver dag.

Højttalere i KLUBBEN= der er f.eks DALI HELICON 400 og DALI MS4 --- Temmelig ens - og dog ! HELICON´en er en del mere rund i bunden og passer efter MANGES mening bedre til rock og den genre og er man til rock og den slags, vælger man vel HELICON´en - FORDI DEN FALDER MERE I ENS SMAG - eller ????

B.O.S.S. L.I.G.H.T.Y.E.A.R. ? Staves det sådan ??? Jeg ser desværre ikk det så tit, at jeg kan den slags på rygradden !!!

Og så dig LIVE21 - tsk tsk og så lige TSK. - Der står CUJO, lig´som i filmene CUJO - ikke KUJON og du sku lære mig at stave eller ??? Nej du sku nok gemme dig lidt og være rigtig smart, for CUJO ligger jo tæt på KUJON - Men skal jeg så skrive DRENGEN LEIF PÅ 21, fordi jeg synes det ligger tæt på LIVE21 ???

Nææh - Jeg har min mening om smag, anlæg osv. og det jeg bygger i min "garage" spiller bedre end andet jeg har hørt (efter min SMAG - for det ER en smagssag) og jo, jeg laver det sku så pænt at det også er pænt at ha stående !

Om du er glad og tilfreds med dit anlæg, er jo din sag - JEG er glad for MIT !!!!

Før i tiden ku jeg ikk få bas nok, helst 2, 4 eller 6 stk. 15" i et alm. rum på 20-30 kvm. Var jeg så en idiot ? eller var det bare min SMAG !??? Men du har ret i at der er nogle højttalere der er meget dårlige og nogle er meget gode - Men der er også den mulighed, at der er 2 højttalere der er gode, F.eks BKS og JM-LAB og skal man købe et af de sæt, lytter man på dem - prøver dem hjemme ---- og vælger et af sættene - nogle vælger det ene sæt fordi de er "gode nok" men MEGET billigere end de andre --- andre vælger anderledes, f.eks fordi de LYDMÆSSIGT falder i ens SMAG, SMAG, SMAG !!!!! - Nåhr nej, lyd er IKKE en smagssag !!!

Men du er da ellers velkommen til at lytte på mit anlæg --- og dog - det er SÅ NEMT at sige at det ikke lyder godt eller ikke falder i ens smag ------- især hvis det nu VIRKELIG lyder godt og man sammentidig finder ud af at det er ligeså godt, eller bedre en det der står derhjemme (men er det ikk en smagssag ???) og finder ud af at det ikke har kostet 10% af det du har brugt på dit.

Ja ja ja - jeg smiler lige lidt af dig, IGEN - for SPØRGSMÅLET var og er = VERDENS BEDSTE HØJTTALER TIL PRISEN !??!!!?? Og hvad er det så - jamen jeg skærer det lige ud i det fineste/tyndeste papir til dig - LEIF på 21 - VERDENS BEDSTE HØJTTALER FOR HVER OG EN, ER = En højttaler der kan opfylde de krav personen stiller - En der har den lyd han/hun godt kan li´ - En der kan spille den genre musik tilfredsstillende, som pågældende lytter til = alt i alt EN SMAGSSAG --------- Jeg tror ikk rigtig at du forstår ordet betydning !?!? Det er jo ikk kun ting man kan proppe i munden, der kan være en smagssag !

Til top Vis Cujo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cujo

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 December 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Tror du skal have nyt tastetur, tror din capslock eller shift sidder fast, du har nok ikke verdens bedste tastetur til prisen :-P

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 December 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

Hey cujo og velkommen til!!!

Det var sku rart med en der kunne sætte lidt skub i dette forum, det har været lidt stille efter jonas bojer blev smidt ud.Cry

Det er jo musikken  der vælger højttalerne. Der bliver altid gjort grin med Cerwin-vega højttaler, men de passer perfekt til hård rock og en god fest! Håber jeg har forstået dit budskab!

Den bedste højttaler til prisen? det er nok SA 3070, men mangler noget bund.

mvh haldor

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2004 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Mit bud må være http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=41477 hvis det skal være bedste ht til prisen, der kommer i hvert fald lyd ud

Har ikke haft så meget hifi endnu, så det må være mit bedste bud, resten har været unknow, men har da hørt godt ved min venner, butikker, bare ikke lige noget jeg kan huske navne på....

// hang loose dudes

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 December 2004 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

haldor skrev:

Den bedste højttaler til prisen? det er nok SA 3070, men mangler noget bund.

mvh haldor

hvad forstærker kørte de med?

jeg synes der er godt med bund i netop 3070, hvis man vil have mere bund end den står den vist på cv clsc215 eller va mahler....

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 07 December 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Cujo skrev:

Jeg synes sku det er meget sjovt det her - MUSIK er en SMAGSSAG, men det er HØJTTALERE IKKE ????

Man kan da godt argumentere for at højttalervalg er en smagssag. Dog betragter jeg en højttaler som en transducer, det vil sige at man rent faktisk godt kan tale om gode og dårlige højttalere alt efter hvor godt de omdanner et elektrisk signal til et akustisk. En god højttaler klarer desuden alle musikgenrer lige godt. Er man derhenne hvor man taler om rockhøjttalere mv. så er det fordi der er et problem med gengivelsen.

Mvh,

Karsten

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 December 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Cujo skrev:

You Got it

NÅ OK - Jeg troede at man valgte højttalere ud fra hvad der passede klangmæssigt til den musikSMAG man nu har ??? HMMMM !!! Ja ja, jeg lærer noget nyt hver dag.

Njahh, klang er igen sådan en dejlig ting, har sgu aldrig mødt nogen der kan lide skinger lyd.. selvom du sikkert mener det er en smagssag.. man farver lyden et eller andet sted for at opveje noget uønsket andet steds i kæden.. (ikke optimalt på nogen måde )Selvfølgelig kan man ik få en højttaler der kan spille alt musik for 1500 kr.. nu er jeg sikkert en snob  men tro mig de findes !!! hvis man går efter en højttaler der kun kan spille pop, ja så burde man sgu lytte lidt mere til det der findes på markedet.. men nu er det ofte om klubbens produkter man hører det, og så er det en tabt sag..

Højttalere i KLUBBEN= der er f.eks DALI HELICON 400 og DALI MS4 --- Temmelig ens - og dog ! HELICON´en er en del mere rund i bunden og passer efter MANGES mening bedre til rock og den genre og er man til rock og den slags, vælger man vel HELICON´en - FORDI DEN FALDER MERE I ENS SMAG - eller ????

Synes ikke om nogen af dem, og da slet ik til rock.. mage til farvelade og kedelig bund skal man lede længe efter..

B.O.S.S. L.I.G.H.T.Y.E.A.R. ? Staves det sådan ??? Jeg ser desværre ikk det så tit, at jeg kan den slags på rygradden !!!

Ja jeg er tilfreds

Og så dig LIVE21 - tsk tsk og så lige TSK. - Der står CUJO, lig´som i filmene CUJO - ikke KUJON og du sku lære mig at stave eller ??? Nej du sku nok gemme dig lidt og være rigtig smart, for CUJO ligger jo tæt på KUJON - Men skal jeg så skrive DRENGEN LEIF PÅ 21, fordi jeg synes det ligger tæt på LIVE21 ???

Leif den lykkelige måske ? bare du selv er glad og lidt stolt

Nææh - Jeg har min mening om smag, anlæg osv. og det jeg bygger i min "garage" spiller bedre end andet jeg har hørt (efter min SMAG - for det ER en smagssag) og jo, jeg laver det sku så pænt at det også er pænt at ha stående !

hmm ku være vi skulle oprette en helt ny genre inden for anlæg.. hmm HIFI = High Fidelity.. igen = Høj Troværdighed der kan smag ikke indgå.. noget er rigtigt andet er forkert..

Om du er glad og tilfreds med dit anlæg, er jo din sag - JEG er glad for MIT !!!!

Se nu det er os det vigtigste

Før i tiden ku jeg ikk få bas nok, helst 2, 4 eller 6 stk. 15" i et alm. rum på 20-30 kvm. Var jeg så en idiot ? eller var det bare min SMAG !??? Men du har ret i at der er nogle højttalere der er meget dårlige og nogle er meget gode - Men der er også den mulighed, at der er 2 højttalere der er gode, F.eks BKS og JM-LAB og skal man købe et af de sæt, lytter man på dem - prøver dem hjemme ---- og vælger et af sættene - nogle vælger det ene sæt fordi de er "gode nok" men MEGET billigere end de andre --- andre vælger anderledes, f.eks fordi de LYDMÆSSIGT falder i ens SMAG, SMAG, SMAG !!!!! - Nåhr nej, lyd er IKKE en smagssag !!!

Se det er en smagssag, nogle kan lide at forvrænge lyden til noget fuldstændig anderledes end det der er på pladen, fred være med det, men så skal min farmors smag os være gældende, altså en speaker uden enheder, som os helst skal være usynlig, for sådan kan hun lide det..

Men du er da ellers velkommen til at lytte på mit anlæg --- og dog - det er SÅ NEMT at sige at det ikke lyder godt eller ikke falder i ens smag ------- især hvis det nu VIRKELIG lyder godt og man sammentidig finder ud af at det er ligeså godt, eller bedre en det der står derhjemme (men er det ikk en smagssag ???) og finder ud af at det ikke har kostet 10% af det du har brugt på dit.

Hmm høje tanker du har om folk.. har desværre ikke lyttet meget til selvbyg, så den side af sagen vil jeg ik kommentere.. men lider ikke af kroniske bylder i røven, hvis noget lyder godt, er det os min mening, ligemeget hvad prisen så end har været.. (måske med undtagelse af Holfi jeg sjældent indrømmer har lavet noget der virker)

Ja ja ja - jeg smiler lige lidt af dig, IGEN - for SPØRGSMÅLET var og er = VERDENS BEDSTE HØJTTALER TIL PRISEN !??!!!?? Og hvad er det så - jamen jeg skærer det lige ud i det fineste/tyndeste papir til dig - LEIF på 21 - VERDENS BEDSTE HØJTTALER FOR HVER OG EN, ER = En højttaler der kan opfylde de krav personen stiller - En der har den lyd han/hun godt kan li´ - En der kan spille den genre musik tilfredsstillende, som pågældende lytter til = alt i alt EN SMAGSSAG --------- Jeg tror ikk rigtig at du forstår ordet betydning !?!? Det er jo ikk kun ting man kan proppe i munden, der kan være en smagssag !

Sådan !!! ja det var emnet.. men desværre ik den del du har gået op i (jeg er langt sjovere ik).. det du nu taler om er et indlæg hvor jeg nævnte HIFI ikke er en smagssag (dog med den lille finte at højttalerne høres på samme setup, har skrevet lidt mere om det længere oppe )

argghhh kom nu.. vend tilbage til det indlæg du gik i selvsving over, læs det et par gange.. især den del med at jeg siger vores smag ik er så forskellig.. hvis vi smed alle højttalere nævnt i tråden på DET SAMME SETUP !!!!! så vil jeg mene valget faldt på ca to af dem.. den ene fordi den lyder godt, den anden fordi den er realistisk.. men er lidt bange for du ik forstår meningen, og lidt har vendt og drejet det indtil det har ramt noget der gjorde ondt..

Du snakker om gode og dårlige højttalere, jeg snakker om evnen til at gengive lyd korrekt = Hifi.. eller rigtige og forkerte om du vil..

for at gengive lyd korrekt, er det ik kun klang osv.. os dynamik, stemmer, rum, perspektiv osv.  hvis alt dette rammes, så er det fløjtene ligegyldigt om det er Rock, Pop, soul eller Jazz, den vil kunne spille det hele

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 December 2004 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Er denne tråd ikke ved at løbe lidt af sporet ?

haldor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 December 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Hey.

Ja Kim, det kan jeg ikke huske,men det var til  en hifi-messe jeg hørte den. Du er inde på det rigtige Mht. Cv. og Va. Ville nok selv vælge Va Mahler uden at have hørt den!. Men jeg glemmer aldrig lyden fra Sa'en den kunne spille musik!.

mvh haldor

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

jeg ville nu også vælge mahler hvis der var frit valg

Cujo
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Heltny m.fl.

Bruger siden: 14 November 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 December 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Sidste lyd fra mig ang. dette emne.

Gider sku ikk skrive mere - hver gang man kommer med et modangreb, sidder i GUD HJÆLPE MIG og leder efter stavefejl !!!!

Den STØRSTE SNOTDUMME TÅBE mener at man skal ha et nyt tastetur for de der evt sidder nogle knapper fast - HR TOTAL MINIKRANIE, forstod ikk engang at der delvist blev skrevet med STORT, så selv sådan "ÉN" som HAM, ku forstå det.

Næhhhh - det var meget sjovt til at starte med - men når små børn/hjerner kigger efter SMÅFEJL istedet for helheden og det det hele drejer sig om - så stikker jeg sku af. Der var engang hvor jeg også var sådan, men det er jeg kommet over, jeg er blevet lidt ældre og troede sku at folk herinde ku DEBATERE osv uden at hjernen brød sammen.

Jeg ku sikkert bruge meget tid på at sidde foran computeren og svare de forskellige BØRN igen - men nej, der blir bare ledt efter stavefejl eller også gemmer man sig bag sin far/mor eller farmor der har en Marantz CD-afspiller - Fordi den falder i hendes SMAG - - - - FEDT - SJOVT - Men alligevel, kedeligt i længden - Så C.U.J.O. hopper af nu - så har i også mere plads at LEGE på.

Til top Vis Cujo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cujo

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Cujo skrev:

Gider sku ikk skrive mere - hver gang man kommer med et modangreb, sidder i GUD HJÆLPE MIG og leder efter stavefejl !!!!

Godt indlæg. PS. Det staves "ikke"

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

de såkaldte angereb skyldes måske din skrive stil der ikke just indeholder positive superlativer, og syska's kommentar var ment for sjov, da det er belastende, sådan rent fysisk at læse når man skriver med stort, samt at det virker som om at du råber....

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

de såkaldte angereb skyldes måske din skrive stil der ikke just indeholder positive superlativer, og syska's kommentar var ment for sjov, da det er belastende, sådan rent fysisk at læse når man skriver med stort, samt at det virker som om at du råber....

Helt korrekt der Kim, men at han skriver at han er kommet over det med at være barnlig, kan jeg kun have min tvivl på når man skal skriver med stort hnæsten ele tiden :-P, en meget ødelæggende måde, og man ligger nemmest mærke det alt det med stort, dvs at det negative folk skriver..... right eller kun mig der synes det.

Men en anden ting, ham der nævnte de Aldi højtalere til 200 kr. der spillede et 100 m2 rum op, mærke var det og model var det? sådan et par ville jeg gerne have fat i, kan altid bruges om sommeren :-P

Cujo: Synes du angriber mange personer mere personligt end bare at angumentere for hvad du mener er rigtigt.

Folk bruger penge forskelligt, men jeg vil personligt altid selv købe af mange grunde, design, lyd, har ikke tid, ikke viden nok til at selv kunne lave en højtaler der er så god, hvis jeg havde ville jeg helt sikkert begynde et firma og lave højtalere til folk, hvis jeg kunne, ville være så fedt.....

Indtil vidre har jeg ikke hørt så mange ht'er, at jeg ville kunne peje på et best buy til prisen.

// ouT

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 December 2004 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Cujo: Kan du ikke smutte tilbage på blå stue, og sige at du ikke må lege med pædagogernes computer mere ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes