Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bertram forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bob Dylan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 December 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Findes der billeder ?

Vh/Bob

Til top Vis Bob Dylan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bob Dylan

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Pusling skrev:

Inden i handler skal i måske checke Acoustik Reality ud de har også lavet et mono trin på basis af samme Icepower 1000ASP modul kaldet Ear 1001 disse er prissat til en intro pris på 4.999,- pr. stk de 5.999 for Bertrams er også en intro pris der kun gælder de første 50 stk,

så hellere støtte bertram, istedet for den opblæste n.. til peter ar.
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
Pusling skrev:

Inden i handler skal i måske checke Acoustik Reality ud de har også lavet et mono trin på basis af samme Icepower 1000ASP modul kaldet Ear 1001 disse er prissat til en intro pris på 4.999,- pr. stk de 5.999 for Bertrams er også en intro pris der kun gælder de første 50 stk,

så hellere støtte bertram, istedet for den opblæste n.. til peter ar.

Det står dig jo heldigvis frit for, hvor DU vil ligge dine penge...

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2004 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

jo tak heldigvis

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 December 2004 kl. 03:42 | IP-adresse registreret  

Uanset hvad du/I vælger, kunne jeg godt tænke mig et prøve lyt hvis der er nogen i Vejle området.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

ZAP4EVER
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Vi er et par stykker som har lyttet til de nye Bertram/ICEpower moduler.
Vi har sammenlignet imellem ZP2.2SE og Bertram/ICEpower
Det er lidt individuelt hvordan man opfatter forskellen.
Men den er ikke så stor og kræver at man rammer den rigtige musik og skifter frem og tilbage flere gange for at finde forskellene!
ZP2.1SE spiller lidt mere varmt og musikalsk.
ICEpower virker lidt mere slank i lydbilledet måske med lidt mere kontrol, men altså knap så musikalsk.
Under alle omstændigheder ikke forskelle som gør at man p.t. tager sin nuværende forstærker og ombytter den til en ICEpower.
Vedkommende som har lånt Bertram/ICEpower returnerer den og beholder sin EarTwo. Vi andre beholder vores ZP2.1SE & ZP2.2SE og afventer udviklingen som må siges at være helt i forbrugernes favør!

P.s. jeg har billeder af Bertram/ICEpower hvis nogen er interesseret (dog ikek i adskilt tilstand!)

Til top Vis ZAP4EVER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZAP4EVER Besøg ZAP4EVER's Websted

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da meget gerne se et billede af den!

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

HPH Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Men den er ikke så stor og kræver at man rammer den rigtige musik og skifter frem og tilbage flere gange for at finde forskellene!
ICEpower virker lidt mere slank i lydbilledet måske med lidt mere kontrol, men altså knap så musikalsk.
Under alle omstændigheder ikke forskelle som gør at man p.t. tager sin nuværende forstærker og ombytter den til en ICEpower.
Vedkommende som har lånt Bertram/ICEpower returnerer den og beholder sin EarTwo. Vi andre beholder vores ZP2.1SE & ZP2.2SE og afventer udviklingen som må siges at være helt i forbrugernes favør!

P.s. jeg har billeder af Bertram/ICEpower hvis nogen er interesseret (dog ikek i adskilt tilstand!)

Det lyder rigtig spændende.

Hvad var konfigurationen på henholdsvis Bertram/ICE og ZP2.1/2.2SE strømmæssigt ?
... og hvor meget har man ellers eventuelt gjort ved plasticfjernelse i setuppet ved begge systemer ?

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Jeg havde på et tidspunkt fornøjelsen af at have Ghammel&Suhr på besøg med en EarTwo, og nogle Bertram kabler. Jeg fik dermed sammenlignet en EarTwo med en LC Predator (som var til låns). 

EarTwo var "klart" bedre i alle discipliner, større/dybere lydbillede mere kontrol flere mikrodetaljer, dertil skal siges at det var en kort test, og jeg havde kun Bertram kablerne koblet på EarTwo, så hvor stor en del af forbedringen der skyldtes Ear'en kan jeg ikke sige med sikkerhed, men jeg formoder at Ear'en stod for største delen af forbedringerne. 

Jeg kan endvidere fortælle at mit valg af PWM forstærker faldt på en Custom bygget Zappulse (som også er noget bedre end en Predator), mest pga. pris/ydelses forholdet.

PS. Har lige modtaget en pakke fra Staterne, indeholdene en Bob Carver True Sub EQ Signature.

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

...og afventer udviklingen som må siges at være helt i forbrugernes favør! Ja, for pokker da!

P.s. jeg har billeder af Bertram/ICEpower hvis nogen er interesseret (dog ikek i adskilt tilstand!) Meget gerne...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 04 Januar 2005 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

ICEpower

Husk nu - at en ASP 1000 eller andre ICE forstærkere, skal spille uafbrudt i en måned, før den er spillet rimeligt til, og derfra kan man først bedømme hvordan den i virkeligheden spiller. Det er de barske kendsgerninger, og det gælder vel forøvrigt med de fleste forstærkere. En ICEpowe rykker rigtig meget efter tilspilning -
Jeg nævner det bare, idet jeg så en sammenligning af mærker - og et af mærkerne kan dårligt have nået at spille så lang tid. Det ville jo være synd at sende noget tilbage man i virkeligheden ikke har hørt.

Vi har bare alle en begrænset tålmodighed med den slags - men i virkeligheden er det også spændende at følge udviklingen, som tilspilningen skrider frem. Og i den tilspilningsperiode bør man ikke ændre på andre ting, hvis man vil finde ud af hvordan det udvikler sig - og i realiteten kommer til at lyde.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Husk nu - at en ASP 1000 eller andre ICE forstærkere, skal spille uafbrudt i en måned, før den er spillet rimeligt til, og derfra kan man først bedømme hvordan den i virkeligheden spiller. Det er de barske kendsgerninger, og det gælder vel forøvrigt med de fleste forstærkere. En ICEpowe rykker rigtig meget efter tilspilning -
Jeg nævner det bare, idet jeg så en sammenligning af mærker - og et af mærkerne kan dårligt have nået at spille så lang tid. Det ville jo være synd at sende noget tilbage man i virkeligheden ikke har hørt.

Vi har bare alle en begrænset tålmodighed med den slags - men i virkeligheden er det også spændende at følge udviklingen, som tilspilningen skrider frem. Og i den tilspilningsperiode bør man ikke ændre på andre ting, hvis man vil finde ud af hvordan det udvikler sig - og i realiteten kommer til at lyde.

Der har du nok fuldstændigt ret.

Chevy

Mit Surround

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

kan du smide de billeder på herinde ? please

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

ICEpower

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Lånte for nylig en 1000ASP fra B&O. Den spillede fremragende efter min beskedne mening på mine Snell A3 og min vens Snell A2.

coab
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 05 Januar 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Kan man pröve Berthrams forsterker noenstans ( inspelade) mvh
Til top Vis coab's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af coab

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Hermed billeder af forstærkeren:

Bekrivelsen fra Søren Bertram:
Ja, jeg beklager min hjemmeside..... Jeg har ikke så meget tid til at opdatere den.
Jeg vedhæfter et par billeder af Ice forstærkerne i de nye flottere kabinetter.
De er på 1000 watt i 4 ohm.   De er wiret indvendig med 99,99% rent finsølv.
HT-terminalerne er også i finsølv, uden messing i signalvejen. ( som iøvrigt er holdt
ekstremt kort, ca 1 cm lang for indgangssignalets vedkommende, og 8 cm for HT
signalet )  
De er forsynet med xlr-output, således at det er meget nemt at bi- eller tri ampe et system,
blot ved at videreføre signalet til næste monoblok.
De koster 6000,- kr incl moms.  Der medfølger adaptorer til rca-stik, således at de kan bruges
både balanceret og ubalanceret.

Kabineterne måler 23 cm (br) x 8 cm (h) x 30 cm (d).

Jeg har lige solgt det sidste sæt der var på lager, men får flere kabinetter hjem formentlig i næste
uge, så jeg vil snart kunne levere igen.

Skal jeg maile Dig, når der er på lager igen ?

Med venlig hilsen / Kind Regards
Søren Bertram - Bertram Audio
Lundevej 33, DK-4800 Nykøbing F.
Tel: (+45)  54 82 24 45
Fax:(+45)  54 82 24 95
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Haha, det ser bekendt ud det kabinet

/U.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

ICEpower

Jamen så er der jo syn for sagen og en nøje beskrivelse fra producenten. Det ser godt ud og tro mig det lyder også lige så godt.

Udgangs terminalerne er spændende, de tager alle kabler og er ubrudt et stykke søvleder direkte til print. Hvilket vil sige - ikke forskellige materialevalg og lodninger fra dit til dat før det når print, samme kvalitet leder som det dyreste højtalerkabel og direkte i print - kanon løsning og hørbar forskel. Materiale valget og metoden er det ypperste af udgange, ligesom materialevalget i indgangene lever op til samme standard.  

Jeg tror vi alle kan sige tak og tilykke til Søren Bertram på samme tid - det er et positivt skridt for os forbrugere af Hi-Fi. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

ZAP4EVER skrev:

Vi er et par stykker som har lyttet til de nye Bertram/ICEpower moduler.Vi har sammenlignet imellem ZP2.2SE og Bertram/ICEpowerDet er lidt individuelt hvordan man opfatter forskellen.Men den er ikke så stor og kræver at man rammer den rigtige musik og skifter frem og tilbage flere gange for at finde forskellene!ZP2.1SE spiller lidt mere varmt og musikalsk.ICEpower virker lidt mere slank i lydbilledet måske med lidt mere kontrol, men altså knap så musikalsk.Under alle omstændigheder ikke forskelle som gør at man p.t. tager sin nuværende forstærker og ombytter den til en ICEpower.Vedkommende som har lånt Bertram/ICEpower returnerer den og beholder sin EarTwo. Vi andre beholder vores ZP2.1SE & ZP2.2SE og afventer udviklingen som må siges at være helt i forbrugernes favør!P.s. jeg har billeder af Bertram/ICEpower hvis nogen er interesseret (dog ikek i adskilt tilstand!)

Daws hr. Zap!

Det lidt morsomme ved 1000ASP modulerne, som er grundpillerne i både AR's og Bertram's amps, er at de nådesløst afslører eventuelle svage led i kæden. Man får med andre ord smækket dårlige kabler, middelmådige signalkilder og andet fælt snavs lige op i roen. Og det kan godt gøre ondt

Det lyder lidt som om, at det er dét, I har været udsat for

Jeg har selv lidt af hvert stående (også en eAR Two), og der er en t y d e l i g forskel op til de 1000ASP baserede amps.

Selvfølgelig skal dimserne spilles til, og som det andetsteds er beskrevet, så tager dette minimum en måned. Indtil da både vandrer og ændres lyden utallige gange undervejs. Det kan man endda høre, hvis man lytter under tilspilningen

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 06 Januar 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Chevy skrev:

Jeg havde på et tidspunkt fornøjelsen af at have Ghammel&Suhr på besøg med en EarTwo, og nogle Bertram kabler. Jeg fik dermed sammenlignet en EarTwo med en LC Predator (som var til låns).

EarTwo var "klart" bedre i alle discipliner, større/dybere lydbillede mere kontrol flere mikrodetaljer, dertil skal siges at det var en kort test, og jeg havde kun Bertram kablerne koblet på EarTwo, så hvor stor en del af forbedringen der skyldtes Ear'en kan jeg ikke sige med sikkerhed, men jeg formoder at Ear'en stod for største delen af forbedringerne.

Jeg kan endvidere fortælle at mit valg af PWM forstærker faldt på en Custom bygget Zappulse (som også er noget bedre end en Predator), mest pga. pris/ydelses forholdet.

PS. Har lige modtaget en pakke fra Staterne, indeholdene en Bob Carver True Sub EQ Signature.

Hejsa Chevy!

De grundlæggende egenskaber, såsom kontrol, luft og åbenhed skyldes klart eAR Two amp'en. Blot fremstår de tydligere med nogle gode kabler på. Og der er de forbudte af slagsen slet ikke at kimse ad

I øvrigt tillykke med sub'en - a dream come true

Med venlig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes