Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 11:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Bertram forstærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen.

Jeg kalder ikke nogen for nar eller andet, det er din tolkning og måde at håndtere de verbale ting på. Det må komme fra din egen opfattelse og oplevelser, da jeg kan se du tager fat på AR Thomsen og hans markedsføring. Jeg nedgør ikke AR - det lader jeg andre om at gøre og tilmed hjælper han jo godt til selv.

Selv du selv du er seriøs med at skrive om uvildig test - og så nej du har jo hørt dem, det er mudder og barnlig attityde. Vi kan teste og nyde alt det musik det skal være samt sameligne. Vi bor jo tæt på hinanden.

Jeg roser meget bredt LCs moduler, Jazz, Bertram og senest Embla - samt og den udvikling der er kommet i hele branchen generelt, hvad enten det er ICE eller andre fabrikater.

Hvorfor kan jeg ikke teste de forskellige forstærkere, hvorfor tror du det, måske var muligheden at jeg har anden indgansvinkel / muligheder til tingene.

Jeg har ingen skjult dagsorden - men igen, jeg har brugt enormt tid på ICEpower forstærkere, også tilspilede.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

- og jeg vil meget gerne lægge "mono-blokke" til en evt. uvildig test, det være sig hos hr. Toftdahl ( nå, nej, du har jo hørt dem ), eller en hvilken som helst anden, som skulle have lyst til at lytte på dem...gerne nogen som har andre ICE produkter - tror ikke selv at jeg har fundet den endegyldige forstærker - men jeg har fundet een som - i mine ører - giver rigtig fin lyd.

Damn, det er ærgeligt at du bor helt i KBH, for det kunne være rigtigt spændende med en sådan uvildig test. Vi kunne sammenligne med mine Custom ZP2.2SE

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

God eftermiddag.

Til Toftdal, Jeg har haft Enigma Plus som blev opgraderet fra LE2. sammen med eAr pre Two.

Nu har jeg to stk. eAr Two som ikke er helt tilspillet.

eAr pre Two. Duelund HT. , Duelund sølvkabler.

Jeg har lyttet tidligere til en anden eAr Two, en anden eAr preTwo.

Jeg har lyttede til eAr One samt eAr pre One.

De nye ASP. moduler, har jeg ikke selv lagt øre til endnu men det kommer nok.

Når du skriver at det er mig som er farvet i mit syn, "hvis jeg altså forstod dig ret". Så synes jeg at du skal gå tilbage og læse mine indlæg. Du vil opdage at jeg ikke har skrevet noget som helst om hvad jeg selv mener om de øvrige producenter.

Jeg har forøvrigt ingen mening om dem da jeg ikke har lyttet til dem.

Jeg har referet fra udtalelser, da jeg spurgte AR om råd da jeg skulle købe nye ICE forstærkere, inkl. lyttet til andre som jeg har tillid til

Som du kender et panel som mener ASP. spiller bedst, kender jeg et som mener det modsatte. Og hvad kan vi så få ud af det, ikke andet end at der er forskellige holdninger til hvordan en forstærker skal lyde.

Det er meget forståligt at der kommer flere som vil producere på ICEmoduler, de er blevet afprøvet i DK som i udlandet.

Det er vel ingen hemmelighed at det er billigere at producere ASP baseretde forstærkere, end  A-modul baserede. Mon ikke det også har en indflydelse på at fler og fler vælger denne løsning.

Ang. HF. testen af Madsen så referer han til evolutionsbordet som kunne købes gennem HF.

Til sidst som nogen skriver skal vi nok stoppe," inden vi bliver 4 år".

mvh. Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Eriek.

Jeg er glad for din positive indstillng til de forskellige produkter - ganske som jeg ser det og mener det skal være. Det er altid rart når nogen har investeret i noget og det lever op til deres ønsker og krav ang. god musik.

Du har sikkert ret i at det er billigere at producere færdig ASP forstærker, men hvis Jeff Roland der tager banke mange penge for sine forstærkere - i størrelsesordenen fra 50 - 300.000 også går over til ASP, må der også være andre fordele, for om du anvender A eller ASP i sådan en sag til de penge, så er der ikke behov for at se på den side af sagen, lidt mere eller mindre for stumperne.

Fred over ICE sagen - vi er alle glade og det har været en bred debat, hvor ikke alle erfaringer og oplevelser er velkomne, men sådan er det jo fra tid til anden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Eriek
Branchemedlem
Branchemedlem

Jebra Audio

Bruger siden: 07 August 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Godt nok Toftdahl.

Ja der må sidde en mand i USA og grine sin r.. i laser over at der er nogen som vil betale kassen. Mon ikke det har noget med snobeffekt at gøre. Eller se fars store dyre spille. Vi her hjemme kan jo blot være glade os over at der pt. er tre muligheder for ICE til menneskepenge.

At der så snart er fire gør det jo kun sjovere.

mvh.Eriek

Til top Vis Eriek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eriek

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

AR, JJAZ, Bertram & hvem mere?

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

6. Der er endnu kun Jeff Rowland som har benyttet ICE !? - Hvor er de andre store kanoner henne ! - har de ikke set lyset ?

7. Slutteligt så er der prispolitikken, den er helt hen i skoven ... mindre producenter skyder op og hægter sig på vognen, klasker et module i en blankpoleret kasse og vupti, du har et produkt til mellem 4000,- og 50000,- det er i den grad uigennemsigtigt hvad du får for dine penge.

8. Er det kun mig som er forvirret eller er der noget om snakken ?

Hej Alex E!

Jamen, så se da her (du genkender sikkert noget af det, gnæk-gnæk):

At man i dag kan få en amp i dén kvalitet til 5-6K, er nærmest uhørt. Klart at det skaber noget røre

Med høflig hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
har du (eller andre) nogle tips til en pre amp, kabler osv. til bertram ampene ?

Hej mikp!

Selv vil jeg meget gerne lægge øren til en Audiopax Model 5, men der kommer nok til at gå noget tid, da den først bliver "officiel" på CES 2005.

Med høflig hilsen
G&S

Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

6. Der er endnu kun Jeff Rowland som har benyttet ICE !? - Hvor er de andre store kanoner henne ! - har de ikke set lyset ?

7. Slutteligt så er der prispolitikken, den er helt hen i skoven ... mindre producenter skyder op og hægter sig på vognen, klasker et module i en blankpoleret kasse og vupti, du har et produkt til mellem 4000,- og 50000,- det er i den grad uigennemsigtigt hvad du får for dine penge.

8. Er det kun mig som er forvirret eller er der noget om snakken ?

Hej Alex E!

Jamen, så se da her (du genkender sikkert noget af det, gnæk-gnæk):

At man i dag kan få en amp i dén kvalitet til 5-6K, er nærmest uhørt. Klart at det skaber noget røre

Med høflig hilsen
G&S

Ja, det må jeg sige ... ganske overraskende, de beskriver det ikke på deres site.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Ja, det må jeg sige ... ganske overraskende, de beskriver det ikke på deres site.

Nej, der er ikke nævnt et ord om ICEpower på deres web site. Men billedet er hentet fra:

http://www.psaudio.com/articles/sdat.asp

De kalder under ét kontruktionen for SDAT, hvilket jo ikke er helt sandt.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Det er det rene svindel: de siger det er en super digital forstærker

Men hvis nogen har lyst så er der på PSaudios site en "contact us" hvor man kan sætte dem på plads

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Det er det rene svindel: de siger det er en super digital forstærker

Men hvis nogen har lyst så er der på PSaudios site en "contact us" hvor man kan sætte dem på plads

Hæ-hæ, dem om det.

Det interessante synes jeg er, at både PS Audio og Jeff Rowland synes at bruger noget input-filter-værk.

PS Audio har instøbt deres filter i epoxy, da der tilsyneladende ikke kan opnås patent på det, så det må jo næsten være noget i forvejen kendt.

Ved nogen, hvad det monstro kan være? Noget Zobel filter?

donkeyshark
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

En bekendt af mig, som har 1000 ASP forstærker, påstår hårdnakket, at det først spiller rigtigt, når der kommer en dyr trafo på indgangen - at ASP'eren simpelthen skulle "kræve" en trafo. Han specialbestilte trafo i USA af samme grund.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Kan dét lade sig gøre, sådan bare at smide en trafo på indgangen af en forstærker der har en strømforsyning?

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Sendt: 07 Januar 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
mikp skrev:
har du (eller andre) nogle tips til en pre amp, kabler osv. til bertram ampene ?

Hej mikp!

Selv vil jeg meget gerne lægge øren til en Audiopax Model 5, men der kommer nok til at gå noget tid, da den først bliver "officiel" på CES 2005.

Med høflig hilsen
G&S
hej GS

er det denne her du snakker om :http://www.6moons.com/audioreviews/audiopax4/model5.html

den er ihvertfald eksotisk. ikke hverdag man ser produkter fra brazil.

men der er vist ikke xlr udgange på den, er det ikke bedst til bertram eller hvad ? hvad bliver prisen mon i dk for sådan en svend ?

Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Alex E Nielsen skrev:

Nej, der er ikke nævnt et ord om ICEpower på deres web site. Men billedet er hentet fra:

http://www.psaudio.com/articles/sdat.asp

De kalder under ét kontruktionen for SDAT, hvilket jo ikke er helt sandt.

Jeg er fuldkommen enig med dig i den betragtning, jeg har dobbelttjekket deres beskrivelse at SDAT - og ikke ét sted nævnes ICE, til trods for at det i den grad er identisk med ICE.

Jeg har oprettet et nyt emne i deres forum, hvor jeg spørger om dette, jeg er spændt på hvad Poul McG. svare til denne.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

En anden mulighed er at rette henvendelse til ICE og spørge om de har PSaudio som kunde... Jeg har mailet med dem - de er ret flinke

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jeg fandt dette på nedenstående link - og der er mere hvor det kommer fra.

http://www.audioasylum.com/forums/psaudio/messages/7918.html

Det forklare en hel del, bare underligt at det først kommer frem via et forum ?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Januar 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:
 En anden mulighed er at rette henvendelse til ICE og spørge om de har PSaudio som kunde... Jeg har mailet med dem - de er ret flinke

Det har de. Det står på deres hjemmeside: http://www.icepower.bang-olufsen.com/sw2130.asp

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2005 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Godsentaften!

Det ser ud til, at det dersens ICEpower bliver mere og mere udbredt. Andre producenter tager sig imidlertid vældig godt betalt for at kyle et modul i en æske. Her er et eksempel på en 2*110W amp til 2.995 amerikanske bucks (ca. 17K i danske):

Det ligner jo noget, katten har slæbt ud igen

Med de standarder og priser vores lokale producenter har, skal vi vist være glade nok, ser det ud til.

Med høflig hilsen
G&S

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes