Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Aldi højttalersæt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
walin skrev:

Ja nogle gange undres man over at det overhovedet kan laves til de penge . Der er i Aldi-sættet 16 højttalerenheder og hvis vi overhovedet ikke medregner kabinetter og arbejdsløn mv. så giver det  kr.999 : 16stk  = kr. 62 pr højtalerenhed (!!!!) Der skal spyttes nogle enheder ud for at nå under den pris!

Men enig med de øvrige - du får oceaner af bedre lyd med et brugtkøb

jeg har set 10" woofere, lavet i Kina, med "ok" spec. og materialer til under en 10'er.

af de 1000 er 1/4 moms, så er det ca. 750.- tilbage, Aldi tjener også. de skal her op, osv osv.

i de kasser er der stumper for max. 100.- ellers hænger det ikke sammen. det lyder sindsygt. men det er sindsygt hvad den slags kan laves for i Kina.

Det er korrekt. Når man tager et alm. electonik produkt fra østen så kan man typisk dividere udsalgsprisen med 10 så har man de faktiske produktionsomkostninger. Sådan var det for 10 år siden da jeg var i branchen og det er det nok også idag.

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:

Hmm! står der ikke, at de er lavet i tyskland ?  Eller skal man tage det for falsk varebetegnelse?

Jo, der står at de er lavet i Tyskland. Jeg kan dårligt forestille mig at de er samlede i Tyskland. Måske de bare har lagt en brugsanvisning i kassen

Hvad bliver det næste mon? At der bruges Scanspeak enheder?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 30 November 2004 kl. 07:06 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hmm! står der ikke, at de er lavet i tyskland ?  Eller skal man tage det for falsk varebetegnelse?

mvh  Steen Duelund

[/QUOTE]

jeg tro de bruger den med at den væsentlige værdi forøgelse skal foregå i EU/ Tyskland

de spænder nok bare et par skruer, og giver dem et par lodde klatter. og siger så at uden dem, virker de ikke  

rigtig mange bruger den fidus, og nogen bruger sikkert også Per's version med at "uden manual, kan det ikke virker", -og derfor er det her værdi forøgelsen ligger.

det er noget pis, og der er da også firmaer som faktisk laver deres ting i EU, som er godt trætte af denne meget kreative tolkning af reglen.

men der er vel igen der tro at de ht'er er lavet andre steder end i Kina.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Det er imponerende så meget klogt der er at sige om de lydmæssige kvaliteter af et højtalersæt, som ingen har hørt!  

Til prisen kan man vel ikke forvente de store oplevelser, men oplevelse af kvalitet er efter min mening ikke nødvendigvis noget som bygger på forventning, men er en proces der foregår mellem ørerne og som er uafhængig af objektive kvalitetsmål. Zen eller kunsten at købe et billigt højtalersystem i Aldi?

Til top Vis Dan Wulf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan Wulf

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Dan Wulf skrev:

Det er imponerende så meget klogt der er at sige om de lydmæssige kvaliteter af et højtalersæt, som ingen har hørt!  

Til prisen kan man vel ikke forvente de store oplevelser, men oplevelse af kvalitet er efter min mening ikke nødvendigvis noget som bygger på forventning, men er en proces der foregår mellem ørerne og som er uafhængig af objektive kvalitetsmål. Zen eller kunsten at købe et billigt højtalersystem i Aldi?

Måtte lige læse tråden igennem igen, Hvem udtaler noget om de lydmæssige kvaliteter?...

oplevelsen af kvalitet bygger ikke på forventning siger du, dvs. at ens preferancer og erfaring ikke spiller ind? og at oplevelsen af kvalitet ikke bygger på objektive kvalitetsmål lader vi så lige stå et øjeblik

Sorry Dan, du er way off.

Zen eller ej

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 30 November 2004 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

for at sætte tingene lidt mer i relief, så kan man få mere end 33 kg(!)blodpølse, i NETTO, til samme pris..

Mvh. Jens/Modifix von DCA  -Nå, er juleforberedelserne startet?

(opbevares köligt, skæres i skiver, ristes på panden, og drysses med sukker,Uhmm..

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 30 November 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

blodpølse:

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 November 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

"3 års
garanti og adgang til Hotline-Service."

Gad nok vide hvad man skal brugte hotline til på et sæt højttalere?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
Måtte lige læse tråden igennem igen, Hvem udtaler noget om de lydmæssige kvaliteter?...

Jeg formoder, at der i de følgende citater henvises til den ringe (lyd-)kvalitet af det nævne system. Men de enkelte brugere, må da gerne korrigere mig, hvis jeg tager fejl.

Citér:
hold dig fra det og køb noget ordentligt brugt hvis dit budget ikke er så stort. det aldi l**t er ikke bedre vær end brænde.

Citér:
elektronisk afskærmning.... det siger vist det hele

at de siger det er 440 watt's højttalere gør det ikke bedre, tvætimod....

gem den tusse, brug den på brugtmarkedet, det vil gøre dig så meget gladere. 

Citér:
find et sæt brugte Dali 104 til front i stedet for, selv om det kun er 1000 kr så er de totalt spildt på det aldi sæt.  

Citér:
Men enig med de øvrige - du får oceaner af bedre lyd med et brugtkøb  

Citér:
Aldi og lyd...burde forbydes når vi entusiaster intetanende kommer på besøg i folk hjem og skal tortureres gule og blå i øresneglen 

Hvis der i det ovenstående ikke henvises til (lyd-)kvaliteten af et sæt som ingen har hørt, samt foretages sammenligning af dette sæt - som ingen har hørt - og andre kendte sæt, ved jeg ikke hvad der tales om i denne kontekst. Måske vil du forklare mig det? Alt hvad jeg efterlyser er en smule nuanceret brug af evidens - som man iøvrigt må forvente er relevant i et forum der tæller så mange veloplyste og erfarne hifi-brugere. 

Citér:
oplevelsen af kvalitet bygger ikke på forventning siger du, dvs. at ens preferancer og erfaring ikke spiller ind? og at oplevelsen af kvalitet ikke bygger på objektive kvalitetsmål lader vi så lige stå et øjeblik 

Her er det så min tur til at bede dig læse, hvad jeg rent faktisk skriver. Jeg skriver, at oplevelse af kvalitet ikke nødvendigvis bygger på en forventning. Jeg er rimelig sikker på, at både du og jeg vurdere den lydmæssige kvalitet af et anlæg i forhold til tidligere erfaringer og undersøgelser. Men man kunne formode, at mange af dem som køber omtalte sæt i Aldi måske alligevel ikke har de store forventninger og referencer/præferancer. Og hvis de synes, at anlægget spiller fedt, kan vi vel mene, hvad vi vil om kvaliteten målt mod andre referencer. Det vil alligevel ikke betyder noget for deres glæde og tilfredshed. Det er måske her, at zen kommer ind     

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 30 November 2004 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

det kan du jo have ret i.

hvis man tidligere kun har haft en billig tv lyd, så er det nok et kæmpe skridt frem ad.

selv om det for os/nogen, virker laterligt. vores tweetere koster jo mere end hele det system

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

enig, men jeg mener så at det er vores "pligt" at højne folks erfaringsgrundlag, således at de fremover vil kunne finde glæde i at høre musik gengivet med et minimum af naturtrohed og derved selv være istand til at vurdere om det er snot eller kanel.

Jeg er aldrig stødt på nogle der ikke har kunnet høre forskel på rimelige anlæg og billige anlæg i almindelighed. dog nogle få der hellere ville have deres "noname" anlæg pga. æstetiske kriterier.

derfor var mit råd: køb billigt, anerkendt, brugt grej.

(Håber iøvrigt ikke at du tog mit indlæg ilde op, det var ikke ment nedgørende, selvom jeg nu godt kan se at lidt korrektur nok skulle have været brugt)

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 November 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

For nogen er det lykken bare at spare penge.

Men spare penge over for hvad?Tror man at det pindebrænde der fra aldi slår dyere hifi Højttalere eller hva?.

Gad vide hvilke kvalitets komponenter der sidder i delefilteret.

Bevares hvis folk virkelig kan finde lykken og ejerglæden ved et Aldi "HIGH_END"tilbud så må de for min skyld meget gerne det, bare de ikke bilder sig selv ind at de får HIGH_END lyd for de få kroner. DE får ikke engang alm hifi kvalitet, men de får da noget udemærket træ til kakkelovnen.

Sorry, det var ikke for at støde nogen, men folk må da bare kunne sige sig selv at man ikke køber kvalitet til de penge.

Dan Wulf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:
(Håber iøvrigt ikke at du tog mit indlæg ilde op, det var ikke ment nedgørende, selvom jeg nu godt kan se at lidt korrektur nok skulle have været brugt)

No offense! Det glæder mig, at flere af os deler en smule af den virkelighed som vi lever i.

De bedste hilsner,

Dansan

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 November 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Det er så nemt at "svine" produktet til når man selv er super-HIFI-entusiast, og har noget af det lækre der hjemme.

Men jeg er 100% sikker på at man får meget lyd for pengene.

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

ja lyd, tror jeg du har ret i, det er mængden af hifi/high-end der nok er begrænset

Jackie linolen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 November 2004 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det kunne være interesant, hvis der var nogen kompetente der udførte en test af det omtalte højtalersæt. Det kunne være sjovt at se hvor meget "vellyd" man kan få for 1000,-

Jeg er helt sikker på at det er et skod system, men samtidig tror jeg at det at det lyder bedre and de alt i et sæt som der langes over disken hos ELmutanten. 

Til top Vis Jackie linolen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jackie linolen

mbm1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 November 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Klart man får hvad man betaler for.

Hvis man kun har 1000kr. Kan jeg ikke se mange alternativer.

Jeg tror "normale" mennesker vil kunne få masser af gode filmoplevelser med et sådant sæt. 

Til top Vis mbm1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbm1

rvu84
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 30 November 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Tror såmænd de er udmærkede til prisen, de er vel ikke værre en de højtaler sæt(eltax) som a-z osv. sælger til samme pris.
Går man ikke meget op i hifi, så tror jeg man har et udmærket sæt der. Men alle kan hurtige blive enige om at det ikke er "high end", sådan er der jo i alle produktgrupper. Man får jo heller ikke en ferrari for 10.000kr, men en udmærket polo kan det da blive til. Dem er der jo også mange der er glade for, sålænge de bare ikke har kørt en ferrari.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

mbm1 skrev:

Klart man får hvad man betaler for.

Hvis man kun har 1000kr. Kan jeg ikke se mange alternativer.

Jeg tror "normale" mennesker vil kunne få masser af gode filmoplevelser med et sådant sæt. 

..... JO et sæt brugte rimelige Ht er et fint alternativ.

Hvorfor er det at I tror at "normale" menesker ikke kan/vil høre?

Min erfaring er at de godt kan høre, de skal blot have muligheden for det.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes