Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 04:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: aldi surround receiver (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Ja - og 3 års garanti !!!!

Den smutter jeg da ned og køber - bare for at prøve. (Hvis de ellers har flere af dem) og så nupper jeg da også lige deres 6.1 surround højttalersæt til 999,- med i farten, selv om det ser ud til at .1 mangler...

( og en mikrooven med grill til 379,- !!! )

Laver du ikke en lille men seriøs anmeldelse af den så.... Så vi kan se hvad man kan få for 1699,-

Gerne med en kommentar om Højttalerne også.

Jeg mener det er en god ide at få en debat om hvad man kan få for pengene, træerne vokser jo ikke ind i himmelen, men alligevel.

Jeffen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Spurnaldo skrev:

Hvofor er folk altid så travt med de skide watt ?

Hvis man ser på en revicer til 2000,- kunne det så forestilles at folk budgetter til højtalere lå på det 10 dobbelte ? nej vel. De ville nok købe det sæt højtalere til 1000 kr som revieveren sikkert ville kunne få noget nær det optimale ud af.

Skal man så pege fingere af det, og grinagtigøre en tråd, fordi personen har kig på en løsning som ligger i den nedre prisklasse, hvor annonceringen på disse ofte er overdrevne. Hvis man er ude efter en surround oplevelse men ikke vile bruge mere end 3k på det, kunne reciveren fra Aldi så ikke være et godt køb.
Går han i eks. en Fona som kan være alternativet så kan han risikere at komme hjem med en gammel model som kun understøtter pro logic, dem sælger de stadig mange af ! hvilket jeg syntes er bondefangeri.

Det tror jeg sagtens det kunne.  

Hver gang man ser en sådan tråd er der lige 20 der skal skrive eks.

> den levere 6 x 200W

Uhhhaaa det kan manden som seriøst overvejer at købe revievere ikke bruge til ret meget. At det er opgivet med det folk gummiwatt kan også være bedøvende ligemeget. Det manden er ude efter er om hans penge er spildte, findes der bedre løsninger til pengene, eller hvad ?

Stop snopperi og giv manden en respons han kan bruge til noget.

Det er vidst dig der skal komme ned på jorden spurnaldo, jeg synes der er givet nogle gode råd i den her tråd. Der er ingen der har anbefalet en dobbelt så dyr forstærker, men derimode mange der har givet råd om at kigge på brugtmarkedet. JA! Vi griner af aldi-recieveren, fordi den bliver solgt i Aldi, that's it. Og jeg vil æde min gamle hat på at den her er et langt bedre bud til den pris.

Fra dba.dk:

Yamaha RX-V 630 RDS, 75 W, AV Receiver, Dolby Digital EX, Pro Logic ll, DTS-ES, sort, som ny, fik EISA AWARDS 2002/03. se evt. yamaha.co.jp/english/product/av/products/ ht/rxv630.html2.000,-24-11-2004

Køb den istedet den vil gøre dig glad meget længere end aldi recieveren.

A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
Til top Vis Jeffen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jeffen

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 November 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Schriver skrev:
Ingeniøren skrev:

Schriver skrev:
Er der ikke nogle der kan fatte at man ikke skal sammenligne dyrt og billigt.

Hvorfor spørgen man så folk med dyrt udstyr (som langt de fleste herinde har) til råds om billigt udstyr!

Jamen så så er det ikke Hifi4all mere, men Hifi4folkmeddyrepotensforlængeranlægderskalblæresig

Nu hedder det jo HIFI4all og ikke enhver-ting-der-kan-give-lyd4all , og jeg udelukker ikke at den kan gøre det godt til prisen (Min lillebror har en lign. som HAN er fuldt tilfreds med).

Min pointe var bare at man skal være klar over hvem man spørger. Jeg går ikke ind på en side for bil-entusiaster og spørger om din syntes at min Renault Clio er sej eller et godt køb. De vil da uden tvivl sige at det bedre kan svare sig at købe en større, hvis man skal have den rette køreglæde, overskud i accelerationen eller havd ved jeg... Som med alt andet skal man være bevist om sine kilder og være kritisk. Min kommentar ver ment som et opmuntrende "Husk nu hvem du spørger" når roserne ikke ligefrem strømmede ned over reciveren.

Men hvis vi laver en seriøs test af den, så kan vi henvise til denne. Og i fremtiden har vi den som reference når den næste spørger om hvad man kan forvente til en billig penge...

Spurnaldo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeffen skrev:

Det er vidst dig der skal komme ned på jorden spurnaldo, jeg synes der er givet nogle gode råd i den her tråd. Der er ingen der har anbefalet en dobbelt så dyr forstærker, men derimode mange der har givet råd om at kigge på brugtmarkedet. JA! Vi griner af aldi-recieveren, fordi den bliver solgt i Aldi, that's it. Og jeg vil æde min gamle hat på at den her er et langt bedre bud til den pris.

Fra dba.dk:

Yamaha RX-V 630 RDS, 75 W, AV Receiver, Dolby Digital EX, Pro Logic ll, DTS-ES, sort, som ny, fik EISA AWARDS 2002/03. se evt. yamaha.co.jp/english/product/av/products/ ht/rxv630.html 2.000,- 24-11-2004

Køb den istedet den vil gøre dig glad meget længere end aldi recieveren.

Jeg tror også at Yamahaen sikkert vil kunne gøre det bedre, men så opnår du heller ikke glæden ved at købe noget nyt.
Det er sådanne råd jeg hellere så i en sådan post som denne, fremfor folk som griner af wattopgiverserne og latterligør en mands tråd ved at fokusere på dette, selvom det er erfarne folk som godt ved det kan være ligemeget hvad de har skrevet af watt i denne klasse, da det 99 % af tiden er gummiwatt, og at højtalerne de skal spille på oftest ligger i den billigste ende og stiller meget små krav til forstærkerdelen.

Hvis der istedet havde været et indlæg som dig hvor du fortæller manden at du er bange for at der er brugt billige komponeter i forstærkeren, og da det er en uprøvet forstærker kan det være lidt farligt at købe den, uden mulighed for at teste den først.
Hvis han ikke har noget imod brugte varer er der gode muligheder for at købe lignende forstærkere brugt. Eks. en Yamaha 630, som er en gennemprøvet forstærker som der findes masser af reviews af på nettet.

Til top Vis Spurnaldo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spurnaldo

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2004 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil samtidig sige at man kan spare mange penge ved at købe sit hifi udstyr i et andet EU land, såsom Tyskland. Der kan han købe en splinterny Yamaha RX-V440RDS receiver til nogenlunde samme pris (max plus 300kr).

Den er ligeledes blevet rost til skyerne af diverse hifi magasiner og er tilmed ny.

For det er altså lidt mere specielt at købe helt ny, i stedet for at købe noget brugt. Selvom det brugte ofte ikke fejler noget som helst.

Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

DENON AVR-1604 surround receiver fås til 2300 kr i Hi-Fi klubben måske nok lidt mere, men jeg tror at de sidste 600 kr er givet godt ud!

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

HamDenFede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Det er vel også en pointe, at folk svarer som de gør, for mandens egen skyld!

Hvis han er interesseret i at få en hjemmebio og surround hjem i stuen, så er det det folk her på siden forsøger at rådgive ham om.

Jeg har alt for tit snakket med folk der ikke forstår hvad der er så specielt ved det der "så-ravnt", for de har været i f.eks. Fona eller Elmutanten og kigget på noget udstyr, der kostede "flere hundrede kroner!!!" og sagt at det da ikke lød bedre end deres suveræne 21" Sneider TV.

Moralen er derfor: Hvis manden ønsker sig surround, så er det det folk giver ham råd om! Det er da ærgeligt at "miste" en kommende entutiast, blot fordi han mistede interessen alt for tidligt, fordi han aldrig gav det en reel chance.

Det har ikke noget at gøre med, at folk er snobbede eller bruger deres anlæg som potensforlængere. Folk giver svar efter deres bedste overbevisning. At der så er en relativ bred enighed om, at det pågældende produkt måske ikke er så godt, kan måske betyde at der er noget om snakken.

Jeg kan godt se ideen med at købe og returnere, såfremt det ikke opfylder forventningerne. Idéen er god for Redaktøren, som har prøvet andet grej, men for den stakkels førstegangskøber der ikke kender andet, vil udfaldet næsten altid være positivt. Selvfølgelig kan produktet vise sig at opfylde behovet pt., men det er en ærgelig måde at lade sig forføre på, da HiFi-verdenen er meget større og indeholder så mange bedre produkter, end der her er tale om.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Produktionsteknikker, Dynaudio

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 26 November 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

HVIS DET ER DET DINE PENGE RÆKKER TIL SÅ KØB DEN ! ! !

Du kan altid levere den tilbage, og få dine penge retur.

svære er det ikke ! kan du ikke li den finder du "bare" en "mærke" vare brugt(eller ny)

Til top Vis torkild's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af torkild

Angle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 29 November 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Giver Torkild ret, du kan altid levere den tilbage... Og så kan du enten være glad for deen, eller grine af den. Men det er altså en klog ting at lytte til varen før man griner 

Selv om Denon har et fint alternativ til 600 kr. mere, betyder det ikke at Denon's lyd falder bedre i dine øre ends Aldi's tilbud gør
Til top Vis Angle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Angle

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Hvis vi er heldige så kan den komme i det fine selskab af udfordrere til Kurt Kubiks NAD3020

måske er det lige præcis DEN der nakker nazi-madkassen.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 29 November 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Angle skrev:
Giver Torkild ret, du kan altid levere den tilbage... Og så kan du
enten være glad for deen, eller grine af den. Men det er altså en klog
ting at lytte til varen før man griner 

Jeg tillader mig nu at grine uden at have lyttet først. Jeg kan altså ikke tage en fabrikant seriøst, når han opgiver 6*210 watt. Det er hvad jeg vil betegne som fup og svindel , og alene af denne grund ville jeg personligt gå langt uden om den.

Jeg kan godt forstå at nogen ikke vil købe brugt. Selvfølgeligt er det mere sikkert at købe nyt på grund af garanti og support på produktet. Jeg er også på det rene med, at ikke alle har lyst til at bruge 10.000 Kroner på en surround-forstærker. Men hvad med at springe Aldi-forstærkeren over, og vælge en med ærlige specifikationer, fra en anden fabrikant?

Jeg giver ALDI´s forstærker ØV-hornet. Ikke fordi jeg er en hifi-snop, som bare kritiserer alt hvad der er billigt, men på grund af ALDI´s oppumpede specifikationer og "kreative" markedsføring.

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Angle skrev:
Giver Torkild ret, du kan altid levere den tilbage... Og så kan du
enten være glad for deen, eller grine af den. Men det er altså en klog
ting at lytte til varen før man griner 

Jeg tillader mig nu at grine uden at have lyttet først. Jeg kan altså ikke tage en fabrikant seriøst, når han opgiver 6*210 watt. Det er hvad jeg vil betegne som fup og svindel , og alene af denne grund ville jeg personligt gå langt uden om den.

Jeg kan godt forstå at nogen ikke vil købe brugt. Selvfølgeligt er det mere sikkert at købe nyt på grund af garanti og support på produktet. Jeg er også på det rene med, at ikke alle har lyst til at bruge 10.000 Kroner på en surround-forstærker. Men hvad med at springe Aldi-forstærkeren over, og vælge en med ærlige specifikationer, fra en anden fabrikant?

Jeg giver ALDI´s forstærker ØV-hornet. Ikke fordi jeg er en hifi-snop, som bare kritiserer alt hvad der er billigt, men på grund af ALDI´s oppumpede specifikationer og "kreative" markedsføring.

Hvis vi skal være fair, så er det godt nok sjældent at producenterne (også de mere respektive) oplyser os om den reelle watt størrelse. NAD er nogenlunde reelle, mens både Yamaha, Denon, Marantz, Onkyo o.s.v. som regel er fulde af fup og fiduser! 

Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

walin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 August 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Interessant tråd,

Nu anbefalede jeg i Aldi højttalertråden brugtkøb i stedet, men her er det sværere hvilket diskussionen vel også bærer præg af.

Hvis Yamaha kan sælge en spille til ca kr 300 mere i Tyskland, som nævnt tidligere, så er jeg bange for at vi taler om samme kvalitet som Aldi-spillen - ihvertfald komponentmæssigt. Og hvorfor så det. Simpelthen fordi Aldi's tilbud er baseret på en KÆMPE-sending, der bliver solgt med minimale omkostninger på minimal tid. Ingen væsentlige omkostninger til demo-lokale, demo-udstyr, løbende annoncering, sælgere osv. osv. Af denne årsag vil jeg ikke uden videre blot anbefale at kigge på noget kendt Yamaha, Denon mm. til omtrent samme pris. Det kan såmænd vise sig at Aldi's spille har højere kvalitet end disse mærkevarer(!). For nogle år siden introducerede Aldi Medion PC'ere og mange grinede af dem. Men Medion er faktisk et rigtig godt mærke som har højer kvalitet end en del bambus-mærker som sælges til samme pris.

Når dette er sagt så skal man selvfølgelig være klar over at træerne ikke vokser ind i himlen. Derfor er kommentarerne til spørgeren omkring Watt opgivelser mv. særdeles relevante. Det behøver ikke være blive opfattet som snobberi og iøvrigt er vi alle startet et sted - og hifi "sporten" går efter min mening ikke på at bruge flest penge men at få mest for sine penge(!) - og det er så dejlig individuelt hvad vi hver især synes er "mest".

Summa-summarum, kvaliteten i Aldi spillen kan meget vel være rimelig høj og sammenlignelig med visse mærkevarer. Og Ald spillen kan faktisk meget vel vise sig at være konstrueret af en mærkevareproducent, som ønsker at udnytte nogle stordrfitsfordele men samtidig ikke ønsker at kompromittere sit eget navn og sin prissætning af produkter som går gennem en anden (og dyrere) kanal.

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 November 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at du har købt ! For så må du endelig skrive hvad du synes.

Jeg tror at den vil overraske positivt !

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 November 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Jeg håber at du har købt ! For så må du endelig skrive hvad du synes.

Det tror jeg også, der står jo at den er High-End.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:

Den positive overraskelse afhænger jo af forventningerne.

1. Hvis ens forventninger er at den lever op til de angivne specs. og beskrivelse, så tør jeg godt garentere at man bliver frygteligt skuffet!!
  2. Men hvis ens forventing er en 1700,- Aldi ting (med en realistisk forestilling om ydeevnene), så kan det ikke udelukkes...

Men det afhænger af forventingerne, jeg ville sikkert blive positivt overraske, for jeg ville ikke forvente ret meget

Nu er mange beskyldt for at være højr*vede fordi de griner af den, og fordi det ikke er en Denon (eller lign.).
Lad mig blot pointere at jeg også ville grine af en Denon/NAD/Yamaha... til 2000,- med 6x200W der blev beskrevet som High-end

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Sendt: 30 November 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Hej Poldan.

Som udgangspunkt får du hvad du betaler for.

Er enig i de der siger, at den ikke nødvendigvis behøver at være ringere end de billigste modeller fra Denon m.fl. Dog er det ærgeligt, at man i Aldi nok ikke har mulighed for selv at testlytte før man evt. køber.

Den største 'risiko' jeg (med egen erfaring) kan se med et 'bambus' mærke, er kvaliteten/holdbarheden. ->

walin skrev:
...Det kan såmænd vise sig at Aldi's spille har højere kvalitet end disse mærkevarer(!). For nogle år siden introducerede Aldi Medion PC'ere og mange grinede af dem. Men Medion er faktisk et rigtig godt mærke som har højer kvalitet end en del bambus-mærker som sælges til samme pris....

Jeg griner ikke af Medion - jeg græder. Jeg har haft en Medion PC'er og 2 stk 15" TFT skærme ligeledes af Medion. Den første TFT skærm holdt i 11 måender, hvorefter den måtte kasseres. Jeg fik en ny på garantien som efter 14 måneder (ingen garanti!) også måtte kasseres. Derefter svigtede DVD-drev, harddisk og strømforsyning og hele maskinen blev kasseret for 1½ år siden, hvorefter jeg selv indkøbte kvalitetskomponenter og samlede min egen maskine som kører gnidningsfrit.

På den baggrund vil jeg alene pga frygten for kort holdbarhed, aldrig selv bruge penge på 'lavpris' produkter igen - det er ikke pengene værd i det lange løb, hvis man tit skal udskifte komponenter pga svigt.

Hvis du så har haft gode erfaringer med Medion så er det helt fint - det har jeg så ikke og deraf min mening om deres produkter. Dette er ikke ment som en heksejagt eller lign....

Om det samme gør sig gældende for den pågældende forstærker skal jeg ikke gøre mig klog på, men hav det i baghovedet når du er ude og kigge - det kan blive dyrt at købe for billigt.

Og ja - watt opgivelsen lyder ret overdrevet, men det er før set med produkter fra Aldi, Fakta, Netto osv. - der var engang en diskussion om computerhøjtalere der var opgivet til 300W, men vistnok kun kunne klare en 1/10 eller lign...

Det er ikke en component-bøsning der sidder på fronten, men en composit (gul)samt signal for højre og venstre stereokanal (rød-hvid).

vh Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

torkild
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 December 2004 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Den er opgivet i manualen til 6x100watt eff.

Jonasl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2004
Sendt: 01 December 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

torkild skrev:
Den er opgivet i manualen til 6x100watt eff.

Må vi ikke få en lille kort anmeldelse, hvis du eller andre har købt den?

Til top Vis Jonasl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonasl

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 02 December 2004 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Ikke Slipsefyr skrev:

torkild skrev:
Jeg håber at du har købt ! For så må du endelig skrive hvad du synes.Jeg tror at den vil overraske positivt !

Det tror jeg også, der står jo at den er High-End.

Åbenbart er det sådan, at ethvert AV-produkt i ALDI, automatisk får betegnelsen HIGH END

Jeg faldt iøvrigt over denne artikel fra Jylland Posten, omkring falske opgivelser af udgangseffekt:

http://www.hifiklubben.com/dk/Nyheder/detail/1294.htm

Det er jo ikke noget nyt, at der snydes med watt-tallene. Leverandørernes lamme undskyldning er som sædvanligt: "Jamen vi følger bare markedet. Vores konkurrenter snyder også!" Med andre ord: Det er OK at fuppe kunderne, når (nogle) af konkurrenterne også gør det. Hurra!!

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes