| Forfatter |
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
til kubik..... beskriv venligst dit hifi anlæg eller gi' mig et link der viser hvad du bruger........ |
|
|
Æhh! hvorfor det?
|
| Til top |
|
| |
OverKill-LaRSeN Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
næh - hvorfor dog, det gør nok ingen forskel......
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til "diskusjonen" hr. Overkill! Btw; har du forresten førsøgt at overkille videre ud fra forstærker? Her er extremt meget at hente, bare synd da at man blir sittende tilbage uden "diskant" ''
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror jeg stopper med alt - jeg har lige fået af vide at jeg er løbet tør for højfrekvens, dybbas og dynamik....... ;-)
palerider - dine forslag er velkomne mht forstærkeren......
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 13:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Velkommen til "diskusjonen" hr. Overkill! Btw; har du forresten førsøgt at overkille videre ud fra forstærker? Her er extremt meget at hente, bare synd da at man blir sittende tilbage uden "diskant" '' Det var da nyheder oppe nordfra. Har du observeret det?
Mvh. RS |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
jeg tror jeg stopper med alt - jeg har lige fået af vide at jeg er løbet tør for højfrekvens, dybbas og dynamik....... ;-) Hvis du spiller CD er du da ikke løbet tør. Du har da aldrig haft det Og det er faktisk ikke engang løgn. Man kan sagtens lade sig fascinere af det en CD trods alt kan, men info over 10KHz har den ikke. Så hvis du får tonset rigtigt meget tykt kabel på over det hele, så kan det endda være, du kan begrænse den allerede ved 5KHz . Lad mig høre mere om eksperimenterne.
Jeg har et enkelt lille fif, som du burde prøve ved lejlighed - prøv at hive det hele af igen og vurder det én gang til. Jeg er udmærket klar over at det lyder tåbeligt, men det er altså én af verdens bedste tweaks.
palerider - dine forslag er velkomne mht forstærkeren...... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Spændende diskussion d'Herrer.......fortsæt endelig .......
men vil lige benytte lejligheden til nu hvor alle net-kabel eksperterne er tilstede, at stille et "amatør-spørgsmål"; har lige købt ( d.v.s. for dem først senere på ugen ) et sæt ICE monoblokke hos AR - men de lev. sgu' uden netkabel, og skal derfor bruge to stk net-ledninger...men hvordan samler men egentlig sådan et par fætre...er det bare at afisolere kablet og så et stik i hver ende på samme måde som når man samler en alm. el.ledning ?...eller skal man lodde ?...eller ?
mvh
Jesper / Oldhifinut - som har ti tommelfingre 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
jeg tror jeg stopper med alt - jeg har lige fået af vide at jeg er løbet tør for højfrekvens, dybbas og dynamik....... ;-)
|
|
|
Ingen grund til at stoppe..! Mange tror det ikke , men Kubikken KAN tage fejl. Naturligvis skifter vi ikke komponenter der reducerer vores båndbredde eller dynamisk formåen....Tværtom... Reagerer dit setup med øget tiltag på disse områder med dine indgreb, så er det vejen.... Mener ikke "krudt karl" har reference-setup..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
meget interessant opgave.......den vil jeg overlade til eksperterne - værsgo kubik
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener ikke "krudt karl" har reference-setup.. .........
tja - jeg havde godt nok samme tanke.......
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
OverKill-LaRSeN skrev:
|
Mener ikke "krudt karl" har reference-setup.. .........
tja - jeg havde godt nok samme tanke.......
|
|
|
Jeg har endda hørt at han bl.a. spiller på en Nad 3020. Pfft. Så vi kan heldigvis afskrive alt hvad han skriver som tågesnak på den baggrund. Det var da heldigt. Tænk om han havde haft ret i noget af det han skrev.
3020 tråden er iøvrigt en af årets bedste. Tag og læs den. Men pas på. I risikerer at få rykket nogle fordomme: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13409
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
OverKill-LaRSeN skrev:
|
|
|
|
Ingen grund til at stoppe..! Mange tror det ikke , men Kubikken KAN tage fejl. Naturligvis skifter vi ikke komponenter der reducerer vores båndbredde eller dynamisk formåen....Tværtom... Reagerer dit setup med øget tiltag på disse områder med dine indgreb, så er det vejen.... Mener ikke "krudt karl" har reference-setup..
|
|
|
Hej Gl. Spas! Det er ellers ét af din kære kabelleverandørs allerhelligste principper du her opponerer imod. Tykke kabler på alle pladser, vil have tværgående strømme af en slags. Specielt i overgangene så som stik, bøsninger m.m. Hvis f.eks. tværsnittet på dette punkt går op, så vil højfrekvensen bevæge sig radialt - altså væk fra centrum af lederen og pludselig har du tværgående strømme. Om det så er det faktum, at ikke alle frekvenser er fremme på samme tid, ligesom de så heller ikke møder samme modstand, der er det man hører aner jeg ikke. Jeg kan blot konstatere, at de voldsomme dimensioner stort set altid har en stribe ulemper med sig. En af dem er NUL og NIX top. Den er der ikke og den er der faktisk ikke i aldeles udpræget grad - altså endnu værre end en CD plejer at være. En af øvelserne for at prøve at kontatere dette på en nem måde er f.eks. at smække WBT stik på dine HT kabler. De gør næsten præcist det samme. Prøv deres High End bøsninger og stik, de allerkraftigse viser det klart bedst. Og så lige nok engang igen igen igen igen. Hvis man tror at man ved hjælp af 5-10 m. ekstra tyk ledning i slottets installationer, kan bringe udgangsimpedansen ned på lysnettet, således at man kommer tættere på elværket - så er man for noller til hifi. Det er ikke det det drejer sig om på netkabelsiden. Kan vi blive enige om det? Til sidst lige her op til jul. Hvis din Burmester effektbørge eller OverKills Krell kan nakke min gamle 3020, så smider jeg den i kloakken mens i kigger på - altså 3020  . Jeg vil endda tilbyde at sende en 22cm fed ørlestråle af gennemgumlet cheeseburger efter den + måske en enkelt prut af de glatte. De har ikke en chance. Hvad jeg så finder på med Krell og Burmester hvis de lyder lige så slemt som de plejer, det kan jeg ikke bringe over mit tastatur så tæt på den stundende højtid. Det er knaldhamrende ulækkert
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
|
- Spændende diskussion d'Herrer.......fortsæt endelig .......
men vil lige benytte lejligheden til nu hvor alle net-kabel eksperterne er tilstede, at stille et "amatør-spørgsmål"; har lige købt ( d.v.s. for dem først senere på ugen ) et sæt ICE monoblokke hos AR - men de lev. sgu' uden netkabel, og skal derfor bruge to stk net-ledninger...men hvordan samler men egentlig sådan et par fætre...er det bare at afisolere kablet og så et stik i hver ende på samme måde som når man samler en alm. el.ledning ?...eller skal man lodde ?...eller ?
mvh
Jesper / Oldhifinut - som har ti tommelfingre  |
|
|
Godaw Jesper! Efter utallige charmerende og uimodståelige opfordringer kan jeg da fortælle hvordan jeg har prøvet mig frem og hvorfor. Først skal du spørge dig selv: Vil du høre mest kabel lyd eller stik lyd? Jeg besluttede mig i sin tid til kabellyd  . Det praktiserer jeg ved, at sende signal, netstrøm eller hvad jeg nu har med at gøre, igennem så lidt stik som muligt. På apparatsiden har det betydet, at jeg har skilt apparatstikket ad (IEC15) og lagt lederen ned i bunden af den sko, som klemmer op hanstikkets dillerbørge (hanstikket sidder på aparatet). Dernede i bunden af klemmeskoen har jeg så loddet det fast, o derefter renset loddefedtet af med isopropanol. Det betyder at du stort set ikke bruger stikkets metal som leder. Hvis du kan finde noget på apparatstikssiden, hvor man kan gøre noget lignende, så er det rgtigt sejt, men s skal du skille appparatet ad. I netstiksenden har jeg monteret så små stik som muligt, men jeg kan bedst lide kobber/messing udgaverne. Dem skal du pudse med rød egern eller brasso, derefter isopropanol. Når du så sætter det på diit set-up, så burde du nok løbe skrigende bort, det gør jeg i hvert tilfælde. Det lyder aldeles rædsomt. Men lad det sidde nogle dage, så begynder strømmen så småt at finde vej igennem kantaktpunkterne på en ensartet måde. Herefter kan du så småt danne dig dit indtryk. Alternativt så køb et par billige netkaler og spil løs med dem. Der er andre ting der kunne være mere spændende at rode med.
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
gl.jas skrev:
OverKill-LaRSeN skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Hej Gl. Spas!
Hejsa Krüt.
Det er ellers ét af din kære kabelleverandørs allerhelligste principper du her opponerer imod.
Jeg opponerer ikke, men påpeger blot , at hvis den enkelte lytter hører mere dynamik og bredde , med de tweaks der nu engang gennføres, er det vel det. Iøvrigt har jeg flere leverandører: Jorma - JPS og naturligvis NO + Furutech.. Men NO vinder hver gang..
Og så lige nok engang igen igen igen igen.
Hvis man tror at man ved hjælp af 5-10 m. ekstra tyk ledning i slottets installationer, kan bringe udgangsimpedansen ned på lysnettet, således at man kommer tættere på elværket - så er man for noller til hifi. Det er ikke det det drejer sig om på netkabelsiden. Kan vi blive enige om det? Lad os.!
Til sidst lige her op til jul. Hvis din Burmester effektbørge eller OverKills Krell kan nakke min gamle 3020, så smider jeg den i kloakken mens i kigger på - altså 3020 . Jeg vil endda tilbyde at sende en 22cm fed ørlestråle af gennemgumlet cheeseburger efter den + måske en enkelt prut af de glatte.
Prutten gør det interessant..........
De har ikke en chance.
Du mener DIN har ikke en chance........
Hvad jeg så finder på med Krell og Burmester hvis de lyder lige så slemt som de plejer, det kan jeg ikke bringe over mit tastatur så tæt på den stundende højtid. Det er knaldhamrende ulækkert
Hvis du på nogen måde vil drage sammenligning mellem en amerikaner og fars drøm af en Burmester, skulle du tvinges til at æde resterne af ovenstående tilbud  |
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske ikke de mest informative indlæg, men ganske underholdende.  __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
PaleRider Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ærligt talet Kurt; gjør du dine komponentvurderinger via en NAD 3020? (- jo, det ville vel forklare noget..::)) (hvor er rolleyes??)
Mvh. RS
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
PaleRider skrev:
|
Ærligt talet Kurt; gjør du dine komponentvurderinger via en NAD 3020? (- jo, det ville vel forklare noget..::)) (hvor er rolleyes??) Nix! Jeg bruger min monster amp til dagligt.
Mvh. RS |
|
|
|
| Til top |
|
| |