Forfatter |
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 23 August 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skulle jeg da prøve med en O-ring , 4 mm og lang afstand til motoren . Jeg har også bundet en syntetisk, extra stærk sytråd og har kørt ca 5 dage uden den er slidt over endnu . Jeg har endnu ikke hørt nogen forskel ligegyldigt drivmidlet  Hvad lytter jeg egentlig efter ? Jeg har noget 5 mm silicone rem ( meget blød ) men tror ikke på nogen forskel med det heller . Er den simpelthen lavet godt nok fra starten, altså med Micros lange rem ? Tråden kan skimtes på Ariston RD 40
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 24 August 2009 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Så skulle jeg da prøve med en O-ring , 4 mm og lang afstand til motoren . Jeg har også bundet en syntetisk, extra stærk sytråd og har kørt ca 5 dage uden den er slidt over endnu . Jeg har endnu ikke hørt nogen forskel ligegyldigt drivmidlet Hvad lytter jeg egentlig efter ? Jeg har noget 5 mm silicone rem ( meget blød ) men tror ikke på nogen forskel med det heller . Er den simpelthen lavet godt nok fra starten, altså med Micros lange rem ? Tråden kan skimtes på Ariston RD 40

|
|
|
Står den oven på dine højtalere !? 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det gør den desværre til jeg får et nyt rack  . Den værste placering overhovedet , men jeg har ikke kunne frembrunge nogen form for tilbagekobling eller andet sjovt , det virker åbenbart også på denne måde . Det var aldrig gået med en af de andre spillere jeg har haft .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Ja det gør den desværre til jeg får et nyt rack . Den værste placering overhovedet , men jeg har ikke kunne frembrunge nogen form for tilbagekobling eller andet sjovt , det virker åbenbart også på denne måde . Det var aldrig gået med en af de andre spillere jeg har haft . |
|
|
Vildt... Så det sgu et værk der vil noget. Ser iøvrigt også lækkert ud! 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
piobyte skrev:
Ja det gør den desværre til jeg får et nyt rack . Den værste placering overhovedet , men jeg har ikke kunne frembrunge nogen form for tilbagekobling eller andet sjovt , det virker åbenbart også på denne måde . Det var aldrig gået med en af de andre spillere jeg har haft . |
|
|
Vildt... Så det sgu et værk der vil noget. Ser iøvrigt også lækkert ud!  |
|
|
Ja der står omkring 56 kg på ht´eren så det bliver stående __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 August 2009 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
kennethjensen skrev:
piobyte skrev:
|
|
Vildt... Så det sgu et værk der vil noget. Ser iøvrigt også lækkert ud! 
|
|
|
Ja der står omkring 56 kg på ht´eren så det bliver stående |
|
|

|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 07:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fik Kenneth mig provokeret  til at prøve et andet rack fra gemmerne . Så her efter en nat tur hvor jeg burde sove ser det sådan ud . Jeg leder stadig efter et rack der er bredt ( meget ), bliver måske noget diy . hvis der ikke dukker noget op . Jeg tør simpelthen ikke sætte hylde op til den pladespiller, skal det holde bliver det grimt  . 
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ikke tosset ud, men ja du må ha lavet et rack i samme finish som dine højttalere og lige så bastant .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Det ser ikke tosset ud, men ja du må ha lavet et rack i samme finish som dine højttalere og lige så bastant .
Busk |
|
|
Nemlig , De har et bastant Soundstyle rack i hifiklubben , med nøddesider og glashylder men det kan ikke rumme en Accuphase i bredden , surt  Det har ellers en fin bredde på tophylden . __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt men jeg har aldrig syntes de farver de har valgt passer helt sammen, og så er det jo ikke bygget til mande hi-fi som vi har .
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser faktisk rigtig flot ud 
Er helt pjattet med den pladespiller Du siger lige til hvis du skal af med den 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Det ser faktisk rigtig flot ud 
Er helt pjattet med den pladespiller Du siger lige til hvis du skal af med den  |
|
|
Tak for det , det var jo dig der gav mig dårlig samvittighed  Der er sådan en Micro på KSB lige nu  men de er jo godt nok lidt pebrede  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
så fik Kenneth mig provokeret til at prøve et andet rack fra gemmerne . Så her efter en nat tur hvor jeg burde sove ser det sådan ud . Jeg leder stadig efter et rack der er bredt ( meget ), bliver måske noget diy . hvis der ikke dukker noget op . Jeg tør simpelthen ikke sætte hylde op til den pladespiller, skal det holde bliver det grimt .
|
|
|
Synes nu min hænger meget godt 

__________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
piobyte skrev:
så fik Kenneth mig provokeret til at prøve et andet rack fra gemmerne . Så her efter en nat tur hvor jeg burde sove ser det sådan ud . Jeg leder stadig efter et rack der er bredt ( meget ), bliver måske noget diy . hvis der ikke dukker noget op . Jeg tør simpelthen ikke sætte hylde op til den pladespiller, skal det holde bliver det grimt .
|
|
|
Synes nu min hænger meget godt 

|
|
|
Ja det ser rasende godt ud , og du har en solid væg kan jeg se . Hvilken hylde er det ? Er den ca 50 cm bred . Min beton væg er yderst stabil , så måske det er løsningen alligevel . flot spille  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Ja det ser rasende godt ud , og du har en solid væg kan jeg se . Hvilken hylde er det ? Er den ca 50 cm bred . Min beton væg er yderst stabil , så måske det er løsningen alligevel . flot spille 
|
|
|
Er en hylde jeg har købt for "årtusinder" siden, den havde et messingskilt på forsiden hvor der stod Densen. Den er 58 bred, 47 dyb, og så er røret fyldt med sand. __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
piobyte skrev:
Ja det ser rasende godt ud , og du har en solid væg kan jeg se . Hvilken hylde er det ? Er den ca 50 cm bred . Min beton væg er yderst stabil , så måske det er løsningen alligevel . flot spille 
|
|
|
Er en hylde jeg har købt for "årtusinder" siden, den havde et messingskilt på forsiden hvor der stod Densen. Den er 58 bred, 47 dyb, og så er røret fyldt med sand. |
|
|
Det er en rigtig go´ størrelse, nok svær at finde , ellers må der 2 hylder op  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj Piobyte... Der er gode justeringsmuligheder for dæmpefødderne - hvis du ikke er klar over det? Både mht. højde og eftergivenhed. En skruetrækker i lodret position er alt der skal til... (Det forekommer mig, at pladespilleren står temmelig "højt" på fødderne, men måske snyder billedet?). Jeg kan i øvrigt anbefale at du eksperimenterer yderligere med forskellige "remme". Prøv f.eks med tråd eller sammensplejset spolebånd. Micro'en kvitterer omgående med en ændret lyd. Så er det bare at vælge den lyd man synes bedst om! Der er stof til mange vinteraftener! ;-) Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau, du har ret , dæmpefødderne var helt i top og stive så jeg har justeret dem i midterposition , nu fjedrer den nemmere  Jeg syntes ikke der er forskel på rem og tråd , men jeg prøver da igen
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 26 August 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender problematikken med at finde en ordenlig hylde til Micro-Seiki. For de fylder jo godt i breden.
Min løsning blev et rack fra Empire. Nok beregnet som tv bord, men passer også fint til Micro-Seiki. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:
Kender problematikken med at finde en ordenlig hylde til Micro-Seiki. For de fylder jo godt i breden.
Min løsning blev et rack fra Empire. Nok beregnet som tv bord, men passer også fint til Micro-Seiki. |
|
|
Ja jeg har også luret på meget , måske 2 hylder kan gøre det . Jeg har også luret på dette soundstyle rack der kan rumme det hele .  __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|