Forfatter |
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
TPNielsen skrev:
Bemærk venligst at flertalsformen af forum er fora. Der skal ikke sættes diverse yderligere endelser på...
Nu får jeg nok tæsk.... Men jeg var jo nødt til at svare eftersom jeg havde læst hvad der stod.... |
|
|
Ja, bl.a. af mig, for det har jeg jo "sagt" én gang.
. . . sagde Bo, som nu er på vej over i off topic gaden nuskalvihavedetsjovtvej og som derfor hellere må stoppe, mens legen er god. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige: gamle nisse skal jeg snart have de klaps du har lovet mig ?
nå men eftersom du igen trækker mig frem..
han spørger til hvorfor folk ik kommer med flere indlæg.. jeg svarede ham (faktisk i overenstemmelse med din holdning), men ja hvis ik han netop havde brokket sig over de manglende indlæg, så havde jeg heller ik svaret.. og denne tråd er kun fyld, som der er meget af på dette forum.. der er så os en del mavesure gamle oldinge der kun kan finde ud af at brokke sig.. ik meget bedre end de fyld indlæg du klager over..
netop grundet de eksempler du selv hiver frem, med tråde hvor folk vil have svar på noget der er spurgt om 117 gange før, så vælger mange måske at smide en kort kommentar uden at begrunde det i dybden.. som de allerede har gjort de første 116 gange..
Der er 1000 vis af tråde som ik lever op til jeres krav.. lad da være med at læse dem.. der er forskellig smag.. Julekalenderen og nad tråden må da især være noget der gør ondt i rumpen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
LarsChristensen Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Jeg er fuldstændig overbevist om at hvis spørgeren gad tænke sig ordentligt om, formulere spørgsmålet så det er koncist, viser der boller på suppen, og kan vække svarerens lyst, så bliver der flere som svarer - kvalitativt og ikke bare de her reflekssvar afgivet i halvsovende tilstand.
|
|
|
Enig!
Hvis spørgeren gad bruge mere tid på at formulere sit problem, kunne det være at folk gad at bruge mere tid på at besvare det.
Så var jeg sku' også aktiv i denne tråd! - og endda uden at tilføje noget nyt, udover en tilkendegivelse
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
For mig at se, kører denne tråd som rigtig mange andre; der er de trofaste "jeg skriver lige et eller andet på 2 linier, for så har jeg set mig selv og de har set mig", uden at tilføje noget af værdi til emnet.
Det nye jeg vil tilføje er at denne type indlæg og debatter burde holdes i chatten, ikke her. Et indlæg er altså ikke blot en kommentar, i stil med Live21s som eksempel blandt mange.
Jeg ville personligt fortrække endnu færre svar, hvis svarene er som flere af dem der er på denne tråd. Men ved også, som en af dem hvis svar typisk er over 3 linier, hvor relativt vanskeligt det er at svare andre så der er noget i svaret der har kalorier i sig. Det tager faktisk lidt tid at tænke og formulere sig og skrive uden alt for mange stavefjel (!) og det tidsforbrug virker unaturligt i sammenhæng med netmediets natur, hvor alt helst bare skal gå stærkt.
Og jeg har en anden pointe, nu hvor jeg er igang: der er godt nok mange indlæg jeg ikke gider slå op på, fordi de har et meget lavt kalorietal, i stil med "Nye højttalere - hvad skal jeg købe?" Her kan man så for 117. gang læse om en typisk yngre fyr der ikke rigtig gider undersøge sagen ordentligt selv. Og hvilke svar får han; typisk 10 svar med konkrete forslag (hvoraf de 5 er udenfor hans økonomiske ramme som han har fortalt om) og fem andre der starter - rigtig pædagogisk- med at spørge hvad musik han hører.
Jeg er fuldstændig overbevist om at hvis spørgeren gad tænke sig ordentligt om, formulere spørgsmålet så det er koncist, viser der boller på suppen, og kan vække svarerens lyst, så bliver der flere som svarer - kvalitativt og ikke bare de her reflekssvar afgivet i halvsovende tilstand.
|
|
|
Det indlæg er så rammende at jeg ikke kunne have skrevet det bedre selv. Live21 er dog ikke den værste til at poste "Nu skriver jeg lige et et-eller-andet-indlæg - så er jeg set og tælleren har flyttet sig". Jeg kan komme på nogle der er bedre i den disciplin!
Men det er korrekt - alt for mange nye tråde er præget af folk der ikke selv gider lave lidt research. Selvfølgelig er det lettere at rette spørgsmålene herinde, men desværre kommer der det ud af det at der bliver alt for mange ens tråde med stort set samme indhold - hvis bare folk kunne finde ud af at bruge søge-funktionen, så ville de kunne komme meget længere..... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Phoenix4ever Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Allesammen 
Der kom VIRKELIG gang i denne debat hurtigt hva?! Jeg håber det fortsætter sådan! 
Tillad mig lige at komme med en undskyldning, jeg er som bekendt newbie her i HIFI-fora, så det er vel okay at lave et par fejl eller 3? 
Nå men man kan godt høre her er mange inkarnerede HIFI-nørder, så vil lige sige at jeg godt kan forstå mange af Jeres pointer, med at man bare lige er inde og lure og at overskriften ikke altid er så interessant som selve indlægget osv.
Jeg siger bare at HVIS indlægget ER interessant og man VED noget om det, eller har en HOLDNING til det, hvorfor SVARER man så ikke? 
Det var bare det jeg ville sige.
P.S. Husk jeg er kun en newbie på 19 somre. 
P.P.S. Læg mærke til at jeg i mit første indlæg har lært at det hedder fora og ikke fora'ene. 
Phoenix4ever
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ville jeg egentlig ikke skrive i denne tråd, for andre har allerede skrevet hvad jeg ville have gjort - Men nu gør jeg det da @Phoenix4ever nu ønsker det
- Det er nok noget af humlen i denne diskussion; mange af brugerne på hifi4all er ofte ældre end på mange andre fora, og så følger der en vis modenhed med.
Det vil sige at jeg gerne læser en tråd, men svarer ikke, hvis der allerede er en der har skrevet hvad jeg ville. Jeg skriver ikke for at chatte, men for at bidrage med noget nyt eller er af anderledes holdning.
Personligt kan jeg godt lide denne måde at gøre tingene på. Jeg vil hellere have to rigtige svar til et spørgsmål og hundrede besøgende, end to rigtige svar der er begravet i hundrede kommentarer fra Gud og hver mand.
|
Til top |
|
|
Søren A Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Stor-København
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Pudsigt indlæg. Det er ofte den modsatte påstand der bliver ført.
Jeg er ikke særlig aktiv mht svar herinde men der er sansynligvis
også en del der er mere kompetente herinde og jeg må silslutte mig at
for mange (ligegyldige) kommentarer i et indlæg hurtigt gør det
uinteressant.
Hvis der var færre indlæg "med lavt kalorietal" ville det måske også være nemmere at finde hvad man ledte efter i gamle indlæg.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Søren A
Tjoo, men de fleste helt unge der kommer herinde, har jeg indtryk af, bare stiller et par spørgsmål, og så forsvinder igen.
- Så har vi ældre (27år) også en tendens til at brokke os over de unge mennesker og ønske de gode gamle dage tilbage...
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jammen: hvorfor poster i så selv de ligegyldige kommentare ? det er jo sagt før !! flere gange (godt klar over ironien i jeg selv kommer med endnu et intetsigende indlæg) men er nysgerrig.. hvordan er de sidste to indlæg bedre end det i brokker jer over ?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er to problemer: spørgsmålet er meget konkret: hvad koster dit, kan jeg kombinerer a med b etc.
det kan besvarers hurtigt af branchefolk eller erfarne diy folk.
så er der jeg har XXXXX kroner, hvad skal jeg købe? må gerne være nyt....
så bliver det jo hurtigt en meinngsudveksling.. se bare tråden om "bedste højttaler til prisen"
men som jeg ser det er det ;
bedre overskrifter,
og større opmærksomhed på søgefunktionen __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Søren A Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2004 Lokalitet: Stor-København
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@daniels
Det var lidt forvirrende - det var egentlig ikke dig jeg henvendte mig
til - er faktisk enig med dig. Det var egentlig trådens emne jeg
hentød til. Min fejl.
@live21
ikke bedre overhovedet, men det er vel den slags indlæg tråden lægger
op til og det viser vel også kun hvad den slags indlæg fører til.
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Live21
Hov hov, hvem er det lige der brokker sig her?
Det er ikke mig. Jeg skriver blot i hvilke situationer jeg typisk laver et indlæg, og besvarer så de kommentarer der kommer til mit indlæg.
Det mindste man kan gøre, er da at følge op på sit indlæg.
@Søren A
OK. My bad.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren, men alligevel skal vi høre på brok over vores indlæg i denne tråd ? (ik rettet mod dig ) synes sgu ærlig talt nogle folk sku hoppe ned fra hesten men der er mange forskellige slags brugere herinde.. Dige der ik vil finde sig i noget som helst og lover tæsk i privat besked og sviner folk fra fyn.. og så brokker sig over andres opførsel
Så er der dem der er her sådan jævnligt.. for dem er det uden tvivl irriterende at skulle læse en masse intetsigende indlæg for at nå til det gode.. men for at en lang tråd udvikler sig så tror jeg desværre ik mange kan undgå lidt af den slags (og heldigvis er der da nogen med humor herinde, så det måske er sjovt at læse)
men enig i at der skal være et ordentligt oplæg før en tråd ik ender som feks denne, men var vel os det den lagde op til den skulle ?
men man må jo acceptere at folk er forskellige, nogen har en lavere tolerence end andre osv.. men selvom det er irriterende med mange indlæg, der måske ik lige omhandler det man gerne ville læse, så tror jeg ik man slipper for dem.. se redaktørens tråd fra i dag om kvinder på hifi4all.. sådan nogle tråde skal der være plads til, ellers ville det da bliver et kedeligt sted
|
Til top |
|
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
hvis bare folk kunne finde ud af at bruge søge-funktionen, så ville de kunne komme meget længere..... |
|
|
Som et stille suk herfra, ville det ikke være muligt at få søgefunktionen til at fungere på andet end overskrift og brugernavn? Man kan selvfølgeligt bruge google, meen...
Mvh,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Som et stille suk herfra, ville det ikke være muligt at få søgefunktionen til at fungere på andet end overskrift og brugernavn? Man kan selvfølgeligt bruge google, meen...
|
|
|
Hørt hørt
Det vil også give den positive effekt, at en del nye indlæg hurtigt affærdiges ved link til anden relevant tråd.
Det sker også, at man vil supplere sine argumenter/viden med info fra en anden tråd, men de er netop svære at finde igen pga. begrænset søgefunktion og "begrænsede" emneoverskrifter. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun give de folk ret der mener det samme som mig:
Har folk ikke noget relavant at sige, så ti stille og lad folk der ved noget om det svare, i stedet for at der kommer 30 indlæg som man ikke kan bruge til noget som helst. Så hellere 1 godt.
Og en helt andet ting, ved ikke om det har været oppe at vende et eller andet sted, men det har det helt sikkert. Det er ikke nemt at søge herinde, når man ikke har mulighed for at søge i trådenes indhold, men kun i Emne og hvem det er oprettet af. Det bunder måske i at serveren er for dårlig(hardware etc) eller at koden bag dette forum simpelthen er for ringe lavet. Kunne selvfølgelig hjælpe lidt på det hvis folk var bedre til at navn give deres emner, men det er heller ikke altid nemt. Men stadig pain in the ass, at man ikke kan søge efter indhold, altid det første jeg ville prøve, men det kan man ikke længere, derfor tror jeg at mange efter bliver oprettet mange gange.
// mit opkast herfra
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Såvidt jeg kan se, og jeg kan godt se (!) er Live21 den eneste der kommer med brok i den rigtige danske broktone. Brok, brok, brok.
Du brokker dig over mig, over andre, men der er ikke noget indhold i dit brok.
Du siger, som et forsvar for de meget forskellige kvaliteter i tråde, at folk er forskellige. Ja det kan da være, men derfor kan man da godt forlange af dem at de tænker sig om en ekstra gang inden de poster. Uanset deres stadie for skriftligt dansk og problemformulering, vil en ekstra tanke altid hjælpe, sådan er det bare.
Det kan vær vi aldrig slipper for de laveste, men hvis bare fællesnæsvneren højnes er det fint - for alle.
Personligt tror jeg det er den med hastigheden. Hvorfor sidde og checke om der er tidligere tråde i stil med det man vil spørge om, det tager jo bare TID. SÅ vi skriver bare en ½ linie om det vi vil vide her og nu, afsted med den, og er der ikke svar inden 1 time begynder jeg at spørge højt om der slet ikke er nogen der vil hjælpe mig, arme nye stakkel????
Jeg kan huske jeg engang så sådant et indlæg, eller i stil med det, og der skrev jeg sådan lidt kort til ham (spørgeren) at han måtte spidsformulere sig for vi lissom kom ind til kernen. Og der gik ikke 10 minutter før Live 21 eller en anden "sprogvogter" var der med en harcellering over hvor dårligt jeg havde svaret ham. SÅ jeg er næsten færdig med at "opdrage" de nye, jeg læser kun nye emner.
Og jeg er ikke specielt sur eller noget, jeg bliver bare træt af folk hvis de ikke rigtig gider at tage sig sammen, men gerne vil have at jeg og andre skal tage sig sammen når vi svarer dem.
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ofte de samme spørgsmål der bliver stillet igen og igen og interessen for at svare på dem falder derfor drastisk i det lange løb. Det er selvfølgelig synd for nogen, men sådan er livet.
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2004 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige: du svinede en helt ny bruger i hans første indlæg hvor han havde lagt billeder op af hans anlæg.. du sagde direkte til ham det var noget l**t han havde... ja det hører sgu ingen steder hjemme at sige det til en fyr på 15 der har fået hans første rigtige anlæg.. klart jeg blandt mange brokkede os.. iøvrigt var der ik noget indhold i det indlæg udover brok..lidt ligesom dette
sorry.. har fyldt nok i denne tråd.. ik nisse 
|
Til top |
|
|