Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 16:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Vienna, Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Ja, de ligner til forveksling alle andre almindelige højttalere - såmænd !..........

Mvh

Kanon indlæg ellers.. ligner til forveksling alle andre indlæg fra dig

Synes Vienna laver nogle af de flotteste speakers på markedet.. den finish skal man lede længe efter.. med årene der er matchede i sæt på speakerne

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Ja, de ligner til forveksling alle andre almindelige højttalere - såmænd !..........

Mvh

Korrekt   

Nu er det bare sådan, at det er Rasmus meget flotte Beethoven, der omtales i denne tråd. Ikke andre såkaldte "almindelige" højttalere - såmænd !.............   

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Bare fordi man ikke syntes det er noget særligt (jeg har ikke talt ned om dem el. lign.) - jeg kan bare ikke se hvad forskellen er på dem og så mange andre højttalere i dag - rent visuelt !......... Og hvad der iøvrigt gør at disse højttalere skal roses, så meget mere end andre højttalere. Det  kan vel heller ikke passe, at man absolut skal skamrose Vienna i dette forum !........... Det er der da heldigvis ikke lov for endnu !..............

Tag lige og slap lidt af !.............

Det drejer sig vel også om, at have et ordentligt grundlag at diskutere ud fra !.......Hvor meget har i egentligt hørt og set, når det kommer til stykket ?..........

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Carsten, du kan jo også vælge ikke at læse disse tråde!

Og hvis du ikke kan det, kan du så i det mindste ikke lade være med at skrive noget? Ja, indrømmet, det er fælles-onani når folk skriver indlæg under "mit anlæg". Inspiration og ros. Det er meningen. Hvorfor er det så slemt?

Du er blevet tilbudt udelukkelse fra forumet af redaktøren for nogen tid siden. Jeg er sikker på at tilbuddet stadig gælder

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Carsten, har du overvejet om grunden til VA's massive roser på dette forum er, at de rent faktisk laver nogle fremragende produkter (på lyd- og designmæssigt). Der vil altid være medløbere, men de fleste der udtaler sig om VA gør det på baggrund af lytteerfaringer.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 December 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Rart endelig at se en der har købt VA i en lys træsort! Det ser sgu godt ud.

Man skal prøve lidt nyt, ikke så konservativ . Havde kun set dem ud fra billeder i maple finishen, så det var en satsning fra min side. Synes de ser rigtig godt ud, men det er sgu' godt nok en kontrast i forhold til de gamle i rosewood - kræver lidt tilvænning for øjet.

Ser frem til at få lavet de plader m. gevind så jeg kan bruge SD føderne under den medfølgende fod, ser klart bedst ud med den monteret efter min maning.

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

HOLBERG
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 11 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Bare fordi man ikke syntes det er noget særligt (jeg har ikke talt ned om dem el. lign.) - jeg kan bare ikke se hvad forskellen er på dem og så mange andre højttalere i dag - rent visuelt !......... Og hvad der iøvrigt gør at disse højttalere skal roses, så meget mere end andre højttalere. Det  kan vel heller ikke passe, at man absolut skal skamrose Vienna i dette forum !........... Det er der da heldigvis ikke lov for endnu !..............

Tag lige og slap lidt af !.............

Det drejer sig vel også om, at have et ordentligt grundlag at diskutere ud fra !.......Hvor meget har i egentligt hørt og set, når det kommer til stykket ?..........

Mvh

Hej Carsten

Hvorfor går der oftest "religion" i de tråde hvor nogle udviser entusiasme for et givent mærke ???? Det er simpelthen for langt ude

Denne tråd omhandler Rasmus indkøb, af de nyeste Beethoven. Han vil gerne bruge tid på at delagtiggøre os andre i sine erfaringer, samt glæde ved købet. Det er der heldigvis mange som sætter pris på.

Skal vi ikke nøjes med at glæde os over det faktum, at Rasmus har ehvervet sig et par fede højttalere........ Vienna Acoustics eller ej !!!!  

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 11 December 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de meget flotte højttalere, Rasmus.

Ved du, hvornår det er muligt at se nogle data/oplysninger på den nye Beethoven på nettet (jeg kan ikke se noget på VA´s hjemmeside) ?

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 11 December 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Tillykke med de meget flotte højttalere, Rasmus.

Ved du, hvornår det er muligt at se nogle data/oplysninger på den nye Beethoven på nettet (jeg kan ikke se noget på VA´s hjemmeside) ?

Lars

kommer efter CES .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 11 December 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Føj.....hvor er de altså bare lækre....

Har godt nok skrevet det før, men de får sgu mine tænder til at løbe i vand...

Tror godt jeg kunne tænke mig sådan et sæt, dog nok i kirsebær, men så'en er vi jo så forskellige!

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Flot!

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Nøøøøøj... For nogle måneder siden sendte Jensen et billede af netop den nye model af Beethoven på chatten, og damn, hvor er de lækre 

Synes det er rigtigt fedt at se at nogen køber dem i lyst træ - så er der nemlig større sandsynlighed for at jeg kan finde et par på brugtmarkedet når jeg har råd om en 117 års tid

Synes da også klart at den farve passer bedst til din stue. Både til farven på væggen, gulvet med lyst træ og dit sølvgrå hifi og tv.

Kunne fandme godt tænke mig at høre et Metallica track eller to på sådan et par - er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan nogle stående?

Men stuhr stuhr tillykke med dem

Når du får tid ville det også være lækkert med en detaljeret beskrivelse af resten af udstyret...

Hvilket musik hører du forresten?

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

De er smukke! Det der adskiller dem for alm. HT er vel det flotte finish? Det virker som om der lige er gjort noget extra ud af det.-De spiller sikkert fantastisk.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 12 December 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Man kunne fristes til at spørge om DU har hørt dem?

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:
Nøøøøøj... For nogle måneder siden sendte Jensen et billede af netop den nye model af Beethoven på chatten, og damn, hvor er de lækre 

Synes det er rigtigt fedt at se at nogen køber dem i lyst træ - så er der nemlig større sandsynlighed for at jeg kan finde et par på brugtmarkedet når jeg har råd om en 117 års tid

Synes da også klart at den farve passer bedst til din stue. Både til farven på væggen, gulvet med lyst træ og dit sølvgrå hifi og tv.

Kunne fandme godt tænke mig at høre et Metallica track eller to på sådan et par - er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan nogle stående?

Men stuhr stuhr tillykke med dem

Når du får tid ville det også være lækkert med en detaljeret beskrivelse af resten af udstyret...

Hvilket musik hører du forresten?

Hehe, jeg skal huske det om en 117 års tid, så får du en god pris .

Resten af udstyret består af en 21st Century A100 Class A integreret forstærker, Luxman D600s og balancerede Artsound Silver Extreme kabler samt tilhørende HT kabler. 3x Jorma strømkabler og en Supra LoRad stikdåse.

Det spiller utroligt lækkert og sammenhængende med en rigtig dyb bund og en top der aldrig trætter. Lyden er præget af de 4 stk. ECC88 rør i forstærkeren .

Jeg hører næsten alle genrer, alt fra Metallica som dig til jazz. Ligemeget hvad der smides på så spiller de Beethoven det helt perfekt.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

De er smukke! Det der adskiller dem for alm. HT er vel det flotte finish? Det virker som om der lige er gjort noget extra ud af det.-De spiller sikkert fantastisk.

Finishen er bare iorden!!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 12 December 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:

er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan
nogle stående?

Audio Art
Danasvej 37
1910 Frederiksberg C
Tlf.: +45 3325 3700
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 12 December 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Flot højtalere... Hvem der bare havde pladsen, så stod der nok også lidt Vienna her hjemme :)

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 December 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Tak for nærbillederne, det er en meget lækker finish de højttalere har! Hvilken forskel er der med SD i forhold til standard fødderne?

Standard fødderne er ment til spikes. Det duer slet ikke på mit trægulv, bassen går lige i gulvet. SD er det eneste der duer hos mig, det er rigtigt godt . Men ked af ikke at benytte fødderne, da de tilføjer højttaleren noget ekstra synsmæssigt.

clarity
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus.

Glæder mig at du har fået dine nye højttalere, det overrasker mig lidt at det ikke blev Strauss, jeg har læst din begrundelse og det er da til at forstå. De nye Beethoven er også meget elegante og lyden må være fantastisk hvis du mener de er bedre end dine gamle Beethoven, som jo iøvrigt står i min stue og spiller blues så det basker, en FREMRAGENDE højttaler som jeg er meget,meget glad for. Efterhånden er det lykkedes mig at finde den rigtige opstilling og jeg må sige at der nu er et stort, dybt og bredt lydbillede, nakkehårene rejser sig, og der er ikke et øje tørt, når koret sætter ind ved siden af Hans Theesink (ikke oven på ham, som man kan få indtrykket af ved lytning til en del andre højtt. Ingen nævnt ingen glemt !) Jeg syntes også de får frekvenområdets yderender fint med, detaljeret og letflydende top, meget lækker mellemtone og bassen, den skal simpelthen opleves, dyb og fast med mange detaljer. 

Med andre ord, jeg er rigtig glad for at du ville have andre højttalere

Clarity
Til top Vis clarity's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clarity

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum