Forfatter |
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Ja, de ligner til forveksling alle andre almindelige højttalere - såmænd !..........
Mvh
|
|
|
Kanon indlæg ellers.. ligner til forveksling alle andre indlæg fra dig
Synes Vienna laver nogle af de flotteste speakers på markedet.. den finish skal man lede længe efter.. med årene der er matchede i sæt på speakerne
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Ja, de ligner til forveksling alle andre almindelige højttalere - såmænd !..........
Mvh
|
|
|
Korrekt 
Nu er det bare sådan, at det er Rasmus meget flotte Beethoven, der omtales i denne tråd. Ikke andre såkaldte "almindelige" højttalere - såmænd !............. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare fordi man ikke syntes det er noget særligt (jeg har ikke talt ned om dem el. lign.) - jeg kan bare ikke se hvad forskellen er på dem og så mange andre højttalere i dag - rent visuelt !......... Og hvad der iøvrigt gør at disse højttalere skal roses, så meget mere end andre højttalere. Det kan vel heller ikke passe, at man absolut skal skamrose Vienna i dette forum !........... Det er der da heldigvis ikke lov for endnu !..............
Tag lige og slap lidt af !.............
Det drejer sig vel også om, at have et ordentligt grundlag at diskutere ud fra !.......Hvor meget har i egentligt hørt og set, når det kommer til stykket ?..........
Mvh
__________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten, du kan jo også vælge ikke at læse disse tråde!
Og hvis du ikke kan det, kan du så i det mindste ikke lade være med at skrive noget? Ja, indrømmet, det er fælles-onani når folk skriver indlæg under "mit anlæg". Inspiration og ros. Det er meningen. Hvorfor er det så slemt?
Du er blevet tilbudt udelukkelse fra forumet af redaktøren for nogen tid siden. Jeg er sikker på at tilbuddet stadig gælder
|
Til top |
|
|
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten, har du overvejet om grunden til VA's massive roser på dette forum er, at de rent faktisk laver nogle fremragende produkter (på lyd- og designmæssigt). Der vil altid være medløbere, men de fleste der udtaler sig om VA gør det på baggrund af lytteerfaringer. __________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Rart endelig at se en der har købt VA i en lys træsort! Det ser sgu godt ud. |
|
|
Man skal prøve lidt nyt, ikke så konservativ . Havde kun set dem ud fra billeder i maple finishen, så det var en satsning fra min side. Synes de ser rigtig godt ud, men det er sgu' godt nok en kontrast i forhold til de gamle i rosewood - kræver lidt tilvænning for øjet.
Ser frem til at få lavet de plader m. gevind så jeg kan bruge SD føderne under den medfølgende fod, ser klart bedst ud med den monteret efter min maning.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Bare fordi man ikke syntes det er noget særligt (jeg har ikke talt ned om dem el. lign.) - jeg kan bare ikke se hvad forskellen er på dem og så mange andre højttalere i dag - rent visuelt !......... Og hvad der iøvrigt gør at disse højttalere skal roses, så meget mere end andre højttalere. Det kan vel heller ikke passe, at man absolut skal skamrose Vienna i dette forum !........... Det er der da heldigvis ikke lov for endnu !..............
Tag lige og slap lidt af !.............
Det drejer sig vel også om, at have et ordentligt grundlag at diskutere ud fra !.......Hvor meget har i egentligt hørt og set, når det kommer til stykket ?..........
Mvh
|
|
|
Hej Carsten
Hvorfor går der oftest "religion" i de tråde hvor nogle udviser entusiasme for et givent mærke ???? Det er simpelthen for langt ude 
Denne tråd omhandler Rasmus indkøb, af de nyeste Beethoven. Han vil gerne bruge tid på at delagtiggøre os andre i sine erfaringer, samt glæde ved købet. Det er der heldigvis mange som sætter pris på.
Skal vi ikke nøjes med at glæde os over det faktum, at Rasmus har ehvervet sig et par fede højttalere........ Vienna Acoustics eller ej !!!! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de meget flotte højttalere, Rasmus.
Ved du, hvornår det er muligt at se nogle data/oplysninger på den nye Beethoven på nettet (jeg kan ikke se noget på VA´s hjemmeside) ?
Lars
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
Tillykke med de meget flotte højttalere, Rasmus.
Ved du, hvornår det er muligt at se nogle data/oplysninger på den nye Beethoven på nettet (jeg kan ikke se noget på VA´s hjemmeside) ?
Lars |
|
|
kommer efter CES .
|
Til top |
|
|
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2294
|
Sendt: 11 December 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Føj.....hvor er de altså bare lækre.... 
Har godt nok skrevet det før, men de får sgu mine tænder til at løbe i vand... 
Tror godt jeg kunne tænke mig sådan et sæt, dog nok i kirsebær, men så'en er vi jo så forskellige!
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot!
__________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
Til top |
|
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nøøøøøj... For nogle måneder siden sendte Jensen et billede af netop den nye model af Beethoven på chatten, og damn, hvor er de lækre
Synes det er rigtigt fedt at se at nogen køber dem i lyst træ - så er
der nemlig større sandsynlighed for at jeg kan finde et par på
brugtmarkedet når jeg har råd om en 117 års tid
Synes da også klart at den farve passer bedst til din stue. Både til
farven på væggen, gulvet med lyst træ og dit sølvgrå hifi og tv.
Kunne fandme godt tænke mig at høre et Metallica track eller to på
sådan et par - er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan
nogle stående?
Men stuhr stuhr tillykke med dem
Når du får tid ville det også være lækkert med en detaljeret beskrivelse af resten af udstyret...
Hvilket musik hører du forresten?
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er smukke! Det der adskiller dem for alm. HT er vel det flotte finish? Det virker som om der lige er gjort noget extra ud af det.-De spiller sikkert fantastisk.  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
Det drejer sig vel også om, at have et ordentligt grundlag at diskutere ud fra !.......Hvor meget har i egentligt hørt og set, når det kommer til stykket ?.......... |
|
|
Man kunne fristes til at spørge om DU har hørt dem? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2004 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
Nøøøøøj... For nogle måneder siden sendte Jensen et billede af netop den nye model af Beethoven på chatten, og damn, hvor er de lækre 
Synes det er rigtigt fedt at se at nogen køber dem i lyst træ - så er der nemlig større sandsynlighed for at jeg kan finde et par på brugtmarkedet når jeg har råd om en 117 års tid 
Synes da også klart at den farve passer bedst til din stue. Både til farven på væggen, gulvet med lyst træ og dit sølvgrå hifi og tv.
Kunne fandme godt tænke mig at høre et Metallica track eller to på sådan et par - er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan nogle stående? 
Men stuhr stuhr tillykke med dem 
Når du får tid ville det også være lækkert med en detaljeret beskrivelse af resten af udstyret...
Hvilket musik hører du forresten?
|
|
|
Hehe, jeg skal huske det om en 117 års tid, så får du en god pris .
Resten af udstyret består af en 21st Century A100 Class A integreret forstærker, Luxman D600s og balancerede Artsound Silver Extreme kabler samt tilhørende HT kabler. 3x Jorma strømkabler og en Supra LoRad stikdåse.
Det spiller utroligt lækkert og sammenhængende med en rigtig dyb bund og en top der aldrig trætter. Lyden er præget af de 4 stk. ECC88 rør i forstærkeren .
Jeg hører næsten alle genrer, alt fra Metallica som dig til jazz. Ligemeget hvad der smides på så spiller de Beethoven det helt perfekt.
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
De er smukke! Det der adskiller dem for alm. HT er vel det flotte finish? Det virker som om der lige er gjort noget extra ud af det.-De spiller sikkert fantastisk. 
|
|
|
Finishen er bare iorden!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan
nogle stående?
|
|
|
Audio Art
Danasvej 37
1910 Frederiksberg C
Tlf.: +45 3325 3700
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot højtalere... Hvem der bare havde pladsen, så stod der nok også lidt Vienna her hjemme :)
__________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

|
Sendt: 12 December 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fournais skrev:
Tak for nærbillederne, det er en meget lækker finish de højttalere har! Hvilken forskel er der med SD i forhold til standard fødderne? |
|
|
Standard fødderne er ment til spikes. Det duer slet ikke på mit trægulv, bassen går lige i gulvet. SD er det eneste der duer hos mig, det er rigtigt godt . Men ked af ikke at benytte fødderne, da de tilføjer højttaleren noget ekstra synsmæssigt.
|
Til top |
|
|
clarity Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 12 December 2004 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus.
Glæder mig at du har fået dine nye højttalere, det overrasker mig lidt at det ikke blev Strauss, jeg har læst din begrundelse og det er da til at forstå. De nye Beethoven er også meget elegante og lyden må være fantastisk hvis du mener de er bedre end dine gamle Beethoven, som jo iøvrigt står i min stue og spiller blues så det basker, en FREMRAGENDE højttaler som jeg er meget,meget glad for. Efterhånden er det lykkedes mig at finde den rigtige opstilling og jeg må sige at der nu er et stort, dybt og bredt lydbillede, nakkehårene rejser sig, og der er ikke et øje tørt, når koret sætter ind ved siden af Hans Theesink (ikke oven på ham, som man kan få indtrykket af ved lytning til en del andre højtt. Ingen nævnt ingen glemt !) Jeg syntes også de får frekvenområdets yderender fint med, detaljeret og letflydende top, meget lækker mellemtone og bassen, den skal simpelthen opleves, dyb og fast med mange detaljer. 
Med andre ord, jeg er rigtig glad for at du ville have andre højttalere
__________________ m.v.h.
Clarity
|
Til top |
|
|