Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 00:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Vienna, Denon (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Så vidt jeg ved, så er der ingen af VA's højtalere som bi- eller tri-wires. Det "tror" de ikke på, og kører derfor "kun" med single-wiring.

Det er ok, men tror de heller ikke på bi-amping? Det har jeg nu gode erfaringer med....

QUOTE=Live21]

Ja her ku mange mærker lære noget.. man skal ikke sende en SE version på markedet hvis man ik har ændret noget.. dette er jo næsten en helt anden højttaler..

[/QUOTE]

Hvis ellers den originale version er god, så er min erfaring at der skal pilles så lidt som muligt...små finjusteringer, eller ændringer som følge af udgåede komponenter. At skifte for meget er vel mere et tegn på en ny lyd og så burde de kalde den en anden komponists navn

Men en lækker sag at kigge på!

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Hvis ellers den originale version er god, så er min erfaring at der skal pilles så lidt som muligt...små finjusteringer, eller ændringer som følge af udgåede komponenter. At skifte for meget er vel mere et tegn på en ny lyd og så burde de kalde den en anden komponists navn

Men en lækker sag at kigge på!

[/QUOTE]

Ja der har du helt ret , jeg har skam også været efter dem enda meget så meget at noget de ville lave om på mahler er stoppet .

Men der kommer en model beethoevn classic lige i det nye år , den mindre meget mere om den gammel .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige, at jeg aldrig har hørt om en højttaler, som ikke bliver bedre med biamping eller triamping. At det vil være en ret bekostelig affære, at skulle have 2 eller 3 ens "gode" effekttrin er jo en anden sag. At sige, at man ikke tror på det er et ret "sjovt" statement. Man kan jo altid diskutere om det giver nogen mening på billige højttalere, hvor det er jo er ret usandsynligt at man vil købe ekstra forstærkere til dem, men virker det gør det sgu!

Kan da kun sige, at højttalerne ser yderst lækre ud ( det er der selvfølgelig også mange andre som gør, men det gør jo ikke disse mindre lækre vel!)

Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Dynaudio kører også kun med single wiring, så VA er ikke alene om den ide.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 December 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Mr TGS]

Jeg må sige, at jeg aldrig har hørt om en højttaler, som ikke bliver bedre med biamping eller triamping. At det vil være en ret bekostelig affære, at skulle have 2 eller 3 ens "gode" effekttrin er jo en anden sag. At sige, at man ikke tror på det er et ret "sjovt" statement. Man kan jo altid diskutere om det giver nogen mening på billige højttalere, hvor det er jo er ret usandsynligt at man vil købe ekstra forstærkere til dem, men virker det gør det sgu!

De siger heller ikke de ikke tro på det , men det er afprøvet , og svaret blev bare køb den rigtig amp første gang , næste problem er at lyden kan også meget let gå den ande vej , hvis man ikke sammensætter det rigtig .

Mr TGS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Eller køb 2 af de " rigtige" og få bedre lyd
Til top Vis Mr TGS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr TGS

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 12 December 2004 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Mr TGS skrev:
Eller køb 2 af de " rigtige" og få bedre lyd

ja kan jeg kun give dig ret i .

men det er problemet for mange

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet disse hos AudioMagic:

http://www.audiomagic.dk/products/accessories02.jpg

Kan være de kan skrues op i foden på højttaleren i stedet for spiksene, hvis det er 8mm gevind, og så placere SD fødderne nedenunder? .. hmmm.

Ikke nemt at se på billedet hvad målene er, nogle der kender målet på gevindet i deres racks?

Til top Vis Rasmus S's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rasmus S

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Nå, nu har jeg selv fået et svar fra AudioMagic. Til andre interessede kan jeg oplyse at de fåes m. 8mm gevind og diameteren på foden er 38mm. Prisen for 8 stk. 120,- ialt. Det lyder billigt og skal ihvertfald afprøves .

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 14 December 2004 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Det lyder da fedt.....håber for dig det kan bruges....
Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2004 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Rapper skrev:

er der slet ingen forhandlere på Sjælland der har sådan
nogle stående?

Audio Art
Danasvej 37
1910 Frederiksberg C
Tlf.: +45 3325 3700

Nå dada, så kommer onkel Tom da til at konkurere internt med sine elskede Proac højttalere.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Sendt: 14 December 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus.

Tillykke med de nye, flotte er de bestemt, utroligt flotte..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:

Hej Rasmus.

Tillykke med de nye, flotte er de bestemt, utroligt flotte..

Takker  - mindst ligeså flotte i finishen som de gamle! Med mindre du vil have spoleret økonomien lige inden jul skal du holde dig fra et lyt .

Håber jeg få de AM fødder fredag så jeg kan få afprøvet dem med SD. Har målt diameteren på SD'erne, sørme om de ikke passer perfekt med AM fødderne. Så har jeg også muligheden for at få højttalerne helt i vater, går ikke perfekt på mit gamle trægulv når SD'erne er monteret som nu .

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 15 December 2004 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus,

Tillykke med dine nye højttalere. Virkeligt flotte er de.

Jeg ved godt, at de måske ikke spiller helt optimalt endnu, men jeg tænkte, at du alligevel kunne svare mig på følgende:

Er bassen markant anderledes end de gamle Beethoven, grundet den anderledes bestykning?

Er det funktionsmæssigt et problem, at spille uden de originale sorte fødder, hvis man sætter SD fødder på i stedet. Taber man lydkvalitet på dette?

Er det mig, eller er kabinettet ændret en smule? Jeg synes kanterne ved baflerne for og bag virker tydeligere.

Endnu en gang tillykke. Jeg er SLET ikke misundelig :-)

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 15 December 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Vil blot sige, at det virker som et bemærkelsesværdigt "flot" system du har - ikke kun højttalerene...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:

Hej Rasmus,

Jeg ved godt, at de måske ikke spiller helt optimalt endnu, men jeg tænkte, at du alligevel kunne svare mig på følgende:

Er bassen markant anderledes end de gamle Beethoven, grundet den anderledes bestykning?

Er det funktionsmæssigt et problem, at spille uden de originale sorte fødder, hvis man sætter SD fødder på i stedet. Taber man lydkvalitet på dette?

Er det mig, eller er kabinettet ændret en smule? Jeg synes kanterne ved baflerne for og bag virker tydeligere.

Bassen er endnu dybere, og endnu mere kontrolleret - utroligt. Der er mere slagkraft i den, lyder som en større højttaler end den gamle model, men stadig med den utroligt lækre slanke lyd så INGEN informationer går tabt under en sammensmeltning af bas og mellemtone. Sad i aftes og hørte nogle Pat Metheny jazz numre med masser af dyb bas der kræver sit grej. Der var meget mere nærvær og detaljering grundet den bedre kontrol i bassen, og dybere end før, sad helt og grinte over hvor godt det var . Det er så sjovt, for alt kan altid blive bedre selvom jeg også var vildt begejstret for bassen i de gamle - for de er stadig RIGTIG gode .

Du taber intet ved ikke at benytte fødderne, kun et synsmæssigt indtryk. Jeg har fået de fødder fra AudioMagic idag, poster billeder af hvordan resultatet bliver senere idag.

Kanterne på baflerne tror jeg er de samme, ikke noget jeg har studset over - en flot runding. Det der er sket er, at front og bagbaffel er blevet lidt tykkere, nye enheder og en lidt tungere vægt ialt + den nye fod.

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Endelige resultat af de nye fødder med SD nedenunder, er meget tilfreds .

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Sendt: 15 December 2004 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Hej igen Rasmus og tak for dit svar.

Det ser da ikke helt tosset ud med de Audiomagic/SD fødder.

Men jeg tænker, hvis man fjerner de originale fødder (som jeg ikke synes så godt om), kan man så sætte de Audiomagic fødder i hullerne til de originale spikes med SD nedenunder?

Eller er det overhoved nødvendigt med Audiomagic, altså SD direkte i de originale huller.

Hvordan monteres de SD fødder? Og hvor kan de egentlig købes? Er der en hjemmeside for dem?

Brian

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

Rasmus S
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:

Hej igen Rasmus og tak for dit svar.

Det ser da ikke helt tosset ud med de Audiomagic/SD fødder.

Men jeg tænker, hvis man fjerner de originale fødder (som jeg ikke synes så godt om), kan man så sætte de Audiomagic fødder i hullerne til de originale spikes med SD nedenunder?

Eller er det overhoved nødvendigt med Audiomagic, altså SD direkte i de originale huller.

Hvordan monteres de SD fødder? Og hvor kan de egentlig købes? Er der en hjemmeside for dem?

Brian

Du sætter bare SD direkte nedenunder som jeg har haft gjort (side 1), Det giver samme lyd resultat som det jeg har gjort nu, dog gynder højttaleren lidt mere da tyngdepunktet ikke så er så bredt fordelt som ved brug af foden. Men ikke noget problem de står fint nok så længe du ikke vælter ind i dem . Dobbeltklæbende tape og du er kørende. Du kan ikke sætte de AM fødder i hullerne til fødderne, det er hullerne ikke placeret til.

www.sonicdesign.se

Der kan du læse om dem og se forhandlere i DK.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 15 December 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Denonfanatiker skrev:

Hej Rasmus,

Det er hvad der er lavet

Frontgrill er med indbygget faseplug til hver enhed, som bevirker, at du får et større lydbillede. De nye fødder er laver i tykt aluminium, som er matsort aloxeret med indbyggede spikes.

Kabinettet er blevet tykkere på frontbaffel og bagbaffel, så de nu er godt 6 cm tykke .

enheder , er lavet sammen med seas (bas/mellemtone) diskant er SS mod af SS og vienna.

Hele nye delfilter .

Så alt i alt en ny speaker , med navnet beethoven Grand .

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes