Sendt: 12 September 2005 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hendrixon skrev:
Men tager jeg helt fejl hvis jeg siger "Sacd er blevet et flop ligesom Minidisken var blevet ... |
|
|
Der er en tråd her, som rører lidt ved det, du spørger om:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28646
Argumentet imod formatet går lidt på, at man skal investere i nyt udstyr for at få det fulde udbytte - og at det derfor betragtes som en død sild. Jeg gad ellers godt, at man kunne abstrahere fra dette, når man skal vurdere lyden i sig selv - nemlig på udstyr, der reelt giver sacd kamp til stregen, dvs. et anlæg som er bygget til det - og vurdere sacd og lyden som sådan. Der, hvor det er sket har sacd fået anmelderne op af stolen - en slags begejstring kan man vel sige ...
Eller: Hvis man vurderer sacd ud fra, at det fulde udbytte også skal nås på et 5-kanals Bilka-surround-setup forstår jeg godt frustrationen og skuffelsen.
Spørgsmålet om sacd-success eller ej går vel i virkeligheden på, om "folket" er omstillingsparate og villige til at påtage sig udgiften for at få dette (fine) format ind i stuen. Med det som eneste parameter er det let at bedømme sacd som et flop, for det er "folket" ikke klar til. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|