Forfatter |
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Filmtossen skrev:
whatz skrev:
Filmtossen skrev:
whatz skrev:
Ja wake up, 5100kr, s2, ja,,.,., nok ikke dig,., nej nej powda,.., neeej neeeej... |
|
|
Øhhhhh.....det må være fordi jeg er ny her på siden, men jeg fatter ikke en brik af hvad det er du skriver (synes du at det er nogle ringe HT, at har jeg betalt for meget, fraråder du på det kraftigste POWDA at købe noget lignende, eller hva´????)
|
|
|
Nej, rolig nu =)
Jyde gøgleren dér har selv lige sjovt nok solgt en 604 - we, sjovt nok s2 og ja, gæt sjovt nok til præcis 5100kr, han burde vel have kunnet lægget 2 og 2 sammen ;)))
|
|
|
OK! , der var så lige en del oplysninger som jeg ikke havde adgang til....fint nok. Men om det er en og samme person deeet? (de var sat til salg 5500)
|
|
|
Godt at se at mine gamle højttalere bliver brugt fornuftigt :] Og jeg hilste Knud, han var flad af grin, forresten. God fornøjelse med dem.
Ja jeg er totalt glad for dem, de lever helt op til forventningerne, .
Du må endelig hilse Knud tilbage, ja verden er da lille hva´? |
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 21 December 2004 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
flot ,flot bio, den ser dejlig stor og rummelig ud , men ja, du får nok svært ved at finde et hus der kan leve op til det ( uden at blive ruineret samtidigt )
En ting, der dog "stikker" i øjene ( har du nok hørt før eller klar over i forvejen - men nu nævner jeg det bare for en sikkerheds skyld - ok?!) er dine meget flotte og HVIDE alting( vægge, lofter osv.) . Hele dit rum må lyse gevaldigt op under filmene og dermed kaste en masse lys tilbage på dit lærred og dermed ødelægge sortniveauet ( og kontrastforholdet/dynamikken i billedet).
En anden faktor, som man ikke skal undervurder er, at når vægge osv. lyser op, ødelægger det illusionenen ("fornemmelsen") af at være med i filmen (hvis man da ønsker det ) da man så typisk kan se rummet,grejet osv. og dermed i mere eller mindre grad bliver opmærksom på, at man ser på en film på et lærred. Mit ydmyge forslag er selvfølgelig mørkere farver ( men nu nævnte du selv, at kæresten var (næsten) lige så vild med film (og biograf-oplevelsen), så I ville begge få en større oplevelse ud af det . - (pludselig føler jeg mig som dr. Ruth )
ps. sådan en kæreste skal man holde godt fast på - de er en dejlig og sjælden race 
|
|
|
Tak for roserne (Dr. Ruth??? ), det er altid rart at få . Hvad angår mit fremtidige hjem så regner jeg da med at det bliver til at købe, du må jo lige tage med i betragtning at priserne er knapt så exorbitante som på øen (kommer selv derfra).
Jeg ´synes du har et godt point med farven, men selvom min kone er vild med film så har boligindretning noget højere prioritet, samt det at udlejer har lagt begrænsninger i farvevalg (ja det lyder måske mærkeligt, men sådan er det), så er lyst den farve det er blevet (bliver)..Når det så er sagt så synes jeg faktisk ikke at det generer, jeg registrerer ikke nogen refleksion fra omgivelserne.....men jeg vil da ikke afvise at det kunne blive endnu bedre hvis rummet var mørkere (men det må vente).
Mht. at holde fast i min kone så stol trygt på at det har jeg tænkt mig __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set DBM´s screenshots så fik jeg lyst til at lave nogle nye selv, samtidig har jeg lagt nogle flere helhedsbilleder ind, de ligger alle på side 1. __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
Sendt: 27 December 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej filmtossen vil du ikke tage nogle screenshots af ps2 spil. da jeg er lidt at en stor gamer.
rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
Til top |
|
|
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 27 December 2004 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil bare sige super fedt setup du har der    har bare et enkelt spørgsmål.....hvor mere specifikt har du købt dine dolby og dts skilte og hvad koster de ca.
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ralle skrev:
hej filmtossen vil du ikke tage nogle screenshots af ps2 spil. da jeg er lidt at en stor gamer.
rasmus
|
|
|
Jo da! , de kommer senere idag! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
NAD-nørd skrev:
vil bare sige super fedt setup du har der   har bare et enkelt spørgsmål.....hvor mere specifikt har du købt dine dolby og dts skilte og hvad koster de ca. |
|
|
TAK! vedrørende skiltene så spurgte POWDA om dette tidligere i tråden, her er hvad jeg svarede ham.."De er købt ved en forhandler i Tyskland (www.laserhotline.de) Hos ham tyskeren kan man dog ikke længere få DTS i sort og guld, idet DTS har lanceret et nyt design i sølv og rød, og de er såvidt jeg ved noget dyrere (69 euro). (DD/DDEX skiltet kostede hhv. 34,9 euro og 39,9 euro)." __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så, på opfordring fra Ralle, et par screen shots fra PS2 spil

Dark Alliance 2 (som min kone og jeg er igang med.....ja hun kan også lide at spille konsol spil )

og et enkelt fra Tekken 4.....
Det var det! (håber det var noget i den stil du ville se....)
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 27 December 2004 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke noget som at spille konsol på et +80" billede!
- BR
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Der er ikke noget som at spille konsol på et +80" billede! 
- BR
|
|
|
Helt enig!!!! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 27 December 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
fine billeder, men det er svært at vurderer billedkvalitet ud fra dem ( ved ikke om man i det hele taget kan det fra screen foto´s ??  ) kan jeg ikke lokke dig til at tage nogle af film - gerne med personer i  . dem fra Monster inc. så super flotte ud  . __________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
fine billeder, men det er svært at vurderer billedkvalitet ud fra dem ( ved ikke om man i det hele taget kan det fra screen foto´s ?? ) kan jeg ikke lokke dig til at tage nogle af film - gerne med personer i . dem fra Monster inc. så super flotte ud . |
|
|
jo det kan du da, men det bliver først imorgen..... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak. ( det er fedt at se screen shots- giver lidt en fornemmelse af, hvad det er du ser )
Dem du har taget ser generelt kanon gode ud ( kun Star War´s billedet ser meget mørkt ud! - men ved ikke om det er kameraets/lyset skyld, eller ? - ved du hvornår det er taget: altså tidsmæssigt inde på pladen og hvilken en?).
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Tak. ( det er fedt at se screen shots- giver lidt en fornemmelse af, hvad det er du ser )
Dem du har taget ser generelt kanon gode ud ( kun Star War´s billedet ser meget mørkt ud! - men ved ikke om det er kameraets/lyset skyld, eller ? - ved du hvornår det er taget: altså tidsmæssigt inde på pladen og hvilken en?).
Selv tak . Billedet er fra Star Wars EP IV, og det er kampen mellem Obi Wan og Darth Vader (kan sq ikke lige erindre hvor på pladen det er, sorry ), det er en mørk scene, tror ikke at det har noget med kameraet at gøre....
|
|
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er så, på endnu en opfordring, nogle flere "screen shots"..... (håber det var det du forventede D.J... )

"I, Robot"

"LOTR, FOTR"

"LOTR, FOTR"

"Pirates Of The Carribean"

"Underworld"

"Matrix Reloaded" __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
bayzer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 28 December 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gas og gøgl.. Det er vist hvad det er. Det var dog en lækker bio... Mere kan man ikke sige. Det billede ser knivskarpt up !  __________________ // Mit Setup , Mine Film //: Customize, don´t compromise
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2004 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var lige præcis, hvad jeg ønskede - fordi det giver en lille fornemmelse af, hvordan billedet fra en Infocus SP5700 er ( jeg har "kun" set en 4805 live) og det ser sgu´ godt ud - tak for du gad!
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
det var lige præcis, hvad jeg ønskede - fordi det giver en lille fornemmelse af, hvordan billedet fra en Infocus SP5700 er ( jeg har "kun" set en 4805 live) og det ser sgu´ godt ud - tak for du gad!
Selv tak og det var da så lidt.....
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

|
Sendt: 28 December 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan får du screen shots til at blive ( til noget! ) så gode og klare - en kammerat og jeg prøvede idag ( med hans fine nye kamera ) og ingen af screen shots´ene blev til noget  ????? vi prøvede både med og uden blitz! - hvad gør vi forkert??
Resten af billederne ( af grej ,rum osv) blev ok, så de kommer snart .
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Robert Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 471
|
Sendt: 29 December 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Hvordan får du screen shots til at blive ( til noget! ) så gode og klare - en kammerat og jeg prøvede idag ( med hans fine nye kamera ) og ingen af screen shots´ene blev til noget  ????? vi prøvede både med og uden blitz! - hvad gør vi forkert??
Resten af billederne ( af grej ,rum osv) blev ok, så de kommer snart .
|
|
|
Mht. screen shots så se mit indlæg her __________________ Mvh. Robert
|
Til top |
|
|